Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Frietpan, airfryer wat hebben jullie?

+14
M-G
Mizz_S
minoessepoes
Sterrin_
Sazzle
tuttebel
Phileine
Kreeftje
Caroow
Ibbeltje
xxjojootjexx
Rush
Elliot
Floor
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Frietpan, airfryer wat hebben jullie? Empty Frietpan, airfryer wat hebben jullie?

Bericht  Floor ma 29 okt 2012 - 22:52

Wij hebben nu al een jaar of 6 onze frietpan, hij werkt nog prima maar toch wil ik wat anders.
een andere frietpan of een airfryer, dat lijkt me eigenlijk wel wat. Wat hebben jullie? Welk merk/model frietpan of heeft er iemand de airfryer?
http://www.kieskeurig.nl/friteuse/philips/airfryer_hd9225/prijzen/bezorgen/959909/#prijzen
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frietpan, airfryer wat hebben jullie? Empty Re: Frietpan, airfryer wat hebben jullie?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 23:01

Floor schreef:Wij hebben nu al een jaar of 6 onze frietpan, hij werkt nog prima maar toch wil ik wat anders.
Waarom wil je een nieuwe als hij nog prima werkt?
Wij hebben een hele kleine oude frietpan. We gebruiken m ook echt alleen voor friet en maar iets van 2 keer per maand.

Gast
Gast

Frietpan, airfryer wat hebben jullie? Empty Re: Frietpan, airfryer wat hebben jullie?

Bericht  Floor ma 29 okt 2012 - 23:03

Ik vind hem lomp, hij staat me erg in de weg (met al dat frietvet erin is hij ook best wel zwaar dus niet te verplaatsen). Bovendien was hij toen we hem 6.5 jaar terug kochten nog geurvrij maar dat is hij niet meer helaas.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 23:04

Ik heb geen frituur.

Aardappeltjes/frietjes doe ik altijd de ovenvariant.. En als ik dan een keer wat wil frituren dan gooi ik een laag olie in de wok en creeer ik mijn eigen frituur.. Dat doen ze ook bij masterchef :P .. Maar dat heb ik misschien 2x gedaan in 4 jaar.

Gast
Gast

Bericht  Elliot ma 29 okt 2012 - 23:08

Ik heb ook geen frituur, ben bang dat ik dan iedere dag frikandelletjes sta te bakken! Embarassed En we hebben ook al een snackbar op de hoek, dat is al gevaarlijk genoeg! Frietpan, airfryer wat hebben jullie? 1270000679
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Rush ma 29 okt 2012 - 23:11

Ik koop gewoon ieder jaar een nieuwe frituurpan bij de Action. €18, nieuw vet erin, kan die weer een jaar mee. Wij frituren bijna nooit.

Heb geen zin om zo`n ding schoon te maken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Elliot ma 29 okt 2012 - 23:13

Rush schreef:Ik koop gewoon ieder jaar een nieuwe frituurpan bij de Action. €18, nieuw vet erin, kan die weer een jaar mee. Wij frituren bijna nooit.

Heb geen zin om zo`n ding schoon te maken.

Hahaha dat vind ik best een goeie oplossing! Laughing
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Rush ma 29 okt 2012 - 23:31

Ja ik vind dat vet echt zooooo vies en plakkerig enzo. Die €25 die ik dan in totaal 1x kwijt ben per jaar lig ik dan ook niet wakker van. Blokker heeft die frituurpannen soms ook voor €20. Als we weer een nieuwe nodig hebben dan struin ik gewoon even alle aanbiedingen af. Frietpan, airfryer wat hebben jullie? 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  xxjojootjexx ma 29 okt 2012 - 23:38

Wij hebben een actifry van Tefal.
Mijn ouders hadden die gekocht, maar mijn vader en broertjes vonden het niet lekker. Wij maken er vlaamse frieten in, echt super lekker. Nadeel is dat ze er wel 30-40 minuten in moeten. Frikandellen etc kunnen er niet in.
Wel kun je er andere maaltijden in maken. Zit een receptenboekje bij.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, en bevalt altijd goed. Vind het vooral gemakkelijk, gooi alles erin, zet hem aan en ga weer op de bank zitten:P

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ibbeltje ma 29 okt 2012 - 23:40

Punk'd schreef:Ik heb geen frituur.

Aardappeltjes/frietjes doe ik altijd de ovenvariant.. En als ik dan een keer wat wil frituren dan gooi ik een laag olie in de wok en creeer ik mijn eigen frituur.. Dat doen ze ook bij masterchef Frietpan, airfryer wat hebben jullie? 253468018 .. Maar dat heb ik misschien 2x gedaan in 4 jaar.

+ 1 Geen frietpan meer hier sinds de verhuizing. Beide hadden we geen zin om dat ding schoon te maken en ik moet zeggen ik mis hem niet. Wij doen dus ook als we wat willen alles in de oven.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Caroow di 30 okt 2012 - 0:10

Een frituurpan schoonmaken vind ik niet erg, ik ben vette handen wel gewend. Maar die van ons staat ongebruikt in de kast omdat ik het vind stinken. Als ik er perse 1 zou willen zou ik wel voor zo'n airfryer gaan.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kreeftje di 30 okt 2012 - 0:24

Wij hebben nu een maand of 2 een air fryer, super tevreden over!

Hier hetzelfde probleem met de frituurpan, geen zin om schoon te maken, stinkt, plakt, enz...

Maar ik vind het echt een ideaal ding die air fryer, frietjes smaken super lekker, snacks kunnen er zo in, je kan er broodjes in afbakken. Heb er laatst zelfs een klein appeltaartje in gebakken. Super handig schoon te maken, en je ruikt helemaal niks aan baklucht! (lijkt wel of ik aandelen bij Philips heb Wink)
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Sterrin_ di 30 okt 2012 - 1:59

xxjojootjexx schreef:Wij hebben een actifry van Tefal.
Mijn ouders hadden die gekocht, maar mijn vader en broertjes vonden het niet lekker. Wij maken er vlaamse frieten in, echt super lekker. Nadeel is dat ze er wel 30-40 minuten in moeten. Frikandellen etc kunnen er niet in.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, en bevalt altijd goed. Vind het vooral gemakkelijk, gooi alles erin, zet hem aan en ga weer op de bank zitten:P

Niet? Mijn zusje doet dat wel gewoon volgens mij?

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Phileine di 30 okt 2012 - 2:16

Actifry Frietpan, airfryer wat hebben jullie? 561177 Zo handig en ik bak alles zonder olie. Het duurt wel een half uurtje, maar dat vind ik geen ramp. Op zich kunnen frikandellen er wel in, maar het probleem is dat de draaiarm ze in mootjes hakt Frietpan, airfryer wat hebben jullie? 827601 Ik doe er trouwens wel vaak kipkorns in en die blijven wel heel. Het is alleen jammer dat ik hem de laatste tijd niet meer schoon krijg (de binnenkant en deksel).
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  tuttebel di 30 okt 2012 - 2:21

wij frituren gewoon in een pan met zonnebloemolie
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Bericht  Sazzle di 30 okt 2012 - 2:28

Sterrin_ schreef:

In de actifry van Tefal kunnen geen snacks. Daar zin een 'arm' in wat ronddraait, zo gaan je snacks kapot. In de Airfryer van Philips kan het wel want daar zit een soort frituurmandje in.
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sterrin_ di 30 okt 2012 - 2:37

Sazzle schreef:
Sterrin_ schreef:

In de actifry van Tefal kunnen geen snacks. Daar zin een 'arm' in wat ronddraait, zo gaan je snacks kapot. In de Airfryer van Philips kan het wel want daar zit een soort frituurmandje in.

Ze heeft de Actifry. Dan zal ze die er wel niet indoen dan.Frietpan, airfryer wat hebben jullie? 394967

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  minoessepoes di 30 okt 2012 - 3:17

Ik vind de frituurpan schoonmaken echt niet zo veel werk eerlijk gezegd. Ik zet de pan heel even aan, totdat de rand vloeibaar is en gooi zo alles in 1 keer weg, als ik vloebaar vet heb dan bewaar ik de fles waar het uitkomt en giet ik het er terug in. Ik spuit dat ding in met Dasty en laat dat even staan. Daarna kokend water erin en even goed met de afwasborstel erdoor. In een paar minuten gepiept.

Wij zetten de frituurpan onder de afzuigkap, die zuigt ook echt goed af en dan ruikt het huis echt totaal niet naar frituur. Het zal wel aan onze oven liggen maar ik vind dingen zoals ovenfriet en kaassouflees uit de oven eigenlijk nooit lekker en in de verste verte niet op friet lijken.

Wij hebben de frituurpan echt al maanden niet meer uit de kast gepakt, ik gebruik hem maar heel weinig, wel halen we soms friet bij de shoarmaboer naast ons en eten daar dan iets van stoofvlees bij of zo.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Mizz_S di 30 okt 2012 - 6:16

Wij hebben geen frietpan, ik vind het stinken en wil het daarom niet in huis. Wij maken alles gewoon in de oven, makkelijker, gezonder en even lekker. Als we echt een keer gefrituurde hapjes/frietjes willen gaan we wel naar de snackbar (al vind ik ovenfriet even lekker, dus dan gaat het vooral om de snack).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Floor wo 31 okt 2012 - 8:06

Airfryer bevalt dus goed zoals ik hier lees, die heeft wel mijn voorkeur boven de actifry (ivm de ronddraaiende arm waardoor er geen kroketten ed in kunnen).
Ik vind de frietpan schoonmaken echt vreselijk veel werk, ben er zeker 1.5 uur mee bezig.
Ik twijfel wel heel erg of het met de airfryer net zo lekker is als met de 'gewone'frietpan, zonde als ik zoveel geld uit geef en het is niet lekker.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Sterrin_ wo 31 okt 2012 - 9:06

Ik heb het mijn zusje nog eens gevraagd, en zij gaf aan dat je die draaiarm eruit kunt halen?? Ik weet het verder ook niet, maat zij heeft gewoon hele frikandellen.

Schoonmaken van de frituurpan vind ik ook wel meevallen. Ik gebruik nu olie ipv vloeibaat vet, en dat is veel makkelijker schoon te krijgen merk ik.

Sterrin_
Prater
Prater

Bericht  Floor do 1 nov 2012 - 1:10

aha ok weer wat geleerd.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  M-G do 1 nov 2012 - 2:08

Wij hebben de goedkope van princess, makkelijk uit elkaar te halen en gemakkelijk schoon te maken. Ik doe er dan wel altijd zonnebloemolie in en zeker geen vetblokken dat is lastiger schoon te maken.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Angel1982 do 1 nov 2012 - 2:10

Sterrin_ schreef:
Sazzle schreef:
Sterrin_ schreef:

Ze heeft de Actifry. Dan zal ze die er wel niet indoen dan.Frietpan, airfryer wat hebben jullie? 394967

Ik doe ze er wel in, blijven bij mij gewoon goed hoor. Gooi er alles in behalve bitterballen en kroketten

Angel1982
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 25
Registratiedatum : 22-06-12

Bericht  Bazinga do 1 nov 2012 - 4:27

Wij hebben zo'n retezware en oude pan met een mandje erin Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: