Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

High tea (gezonde lekkernijen) - Gelukt, zie foto!

+2
Mizz_S
GreenGrass
6 plaatsers

Ga naar beneden

High tea (gezonde lekkernijen) - Gelukt, zie foto! Empty High tea (gezonde lekkernijen)

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 4:52

Komende zaterdag heb ik een high tea en iedereen neemt wat hapjes mee.
Vriendinnen nemen als cupcakes, brownies en sandwiches mee. Ik wil nu ook wat leuks/lekkers meenemen, maar weet niet zo goed wat.

Voordat ik op de 'plaats' van high tea ben, moet ik een paar uur reizen (auto & OV). Iets wat dus goed gekoeld moet blijven, is niet echt een optie. Daarbij moet het ook nog een makkelijk vervoerbaar zijn. De middag/avond voor het festijn zal ik dit waarschijnlijk moeten maken of eventueel ter plekke.

De dingen die tot nu toe zullen worden gemaakt, zijn zoete lekkernijen en niet direct heel gezond. Nu leek het me leuk om iets anders fris/gezonds mee te nemen. Zelf dacht ik nu aan fruitspiesjes (perzik, ananas, meloen, appel enz.) en groentespiesjes (komkommer, tomaat, paprika). Het is mogelijk dit snel bij diegene thuis klaar te maken.

Maar ik vroeg me af wat voor andere (relatief simpele) gezonde hapjes ik nog meer zou kunnen maken.... Ideeën?
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

High tea (gezonde lekkernijen) - Gelukt, zie foto! Empty Re: High tea (gezonde lekkernijen) - Gelukt, zie foto!

Bericht  LaBird ma 29 okt 2012 - 4:53

Wellicht een kleine quiche? En deze in kleine stukjes snijden? Dan kun je hem thuis maken en bij diegene ff snel in oven opwarmen of koud serveren
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

High tea (gezonde lekkernijen) - Gelukt, zie foto! Empty Re: High tea (gezonde lekkernijen) - Gelukt, zie foto!

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 4:56

LaBird schreef:Wellicht een kleine quiche? En deze in kleine stukjes snijden? Dan kun je hem thuis maken en bij diegene ff snel in oven opwarmen of koud serveren

Ook een idee! Heb je suggesties voor lekkere recepten?

Ik heb weinig zin om voor een weeshuis aan eten in te slaan om te gaan bakken, dus het zou wel fijn zijn als het wat gangbare ingrediënten zijn!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mizz_S ma 29 okt 2012 - 4:57

Quiche kan dan wel prima, je kunt een grote quiche maken en in punten snijden, of mini quiches maken (bv in cupcake vormpjes). Ik zat ook te denken aan fruitspiesjes, maar die had je dus zelf al bedacht! Of anders wrap-hapjes, niet echt origineel maar wel lekker (bv met zalm en roomkaas). Je zou ook zelf koekjes kunnen bakken, maar das niet echt gezond...
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 5:01

Mizz_S schreef:Quiche kan dan wel prima, je kunt een grote quiche maken en in punten snijden, of mini quiches maken (bv in cupcake vormpjes). Ik zat ook te denken aan fruitspiesjes, maar die had je dus zelf al bedacht! Of anders wrap-hapjes, niet echt origineel maar wel lekker (bv met zalm en roomkaas). Je zou ook zelf koekjes kunnen bakken, maar das niet echt gezond...

Zalm/roomkaas lijkt me niet zo'n goed idee om lang buiten de koelkast te houden, of ik zou het die dag ter plekke moeten kopen in de buurt van de high tea en dan moet bereiden. Maar door het reizen (2 uur auto, half uur OV), schiet er niet super
veel tijd over om langs de supermarkt te gaan.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx ma 29 okt 2012 - 5:15

Spekjes bakken, dan 4 grote preien erdoor in ringetjes, kruiden die je lekker vind. Springvorm beleggen met bladerdeeg. 5/6 eieren kloppen. Preimengsel in de vorm doen, daar het eier mengsel op, daar geraspte kaas over en 30/40 min in de oven tot het ei is gestold.
(Prei is nu in de aanbieding bij de ah Wink)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  LaBird ma 29 okt 2012 - 5:16

GreenGrass schreef:Ook een idee! Heb je suggesties voor lekkere recepten?

Ik heb weinig zin om voor een weeshuis aan eten in te slaan om te gaan bakken, dus het zou wel fijn zijn als het wat gangbare ingrediënten zijn!
Allerlekkerste recept vind ik:

Ingredienten:
Bladerdeeg voor taartbodem (kant en klaar, 5 plakken(
300 gram broccoliroosjes=500 gram stronk
groot pak gerookte zalm
dille
2 eieren
5 eetlepels slagroom (kan 5 tot 20% vet)
bieslook/zout/peper

Bereidingswijze
Broccoli kort, beetgaar koken (5 min) en laten uitlekken en afkoelen
Springvorm bedekken met bladerdeeg
Eieren met slagroom mengen en bieslook, zout en peper toevoegen
Zalm verdelen over bodem
broccoliroosjes verdelen over de zalm
ei/slagroommengsel erover gieten
In een voorverwarmde oven, afgedekt met alu-folie met gaatjes erin (om te voorkomen dat de deegranden blakeren) op 200 graden ong. 35 mnuten bakken, heteluchtoven 25 minuten
daarna nog 5 minuten zonder folie afbakken

Heerlijk, zowel lauw als koud (denk dat ie koud nog het lekkerst is). Prima te vervoeren als je hem dag ervoor maakt en nacht in koelkast heeft gestaan
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Bericht  Poubelle ma 29 okt 2012 - 5:59

Pizzabodem maken en deze beleggen met wat je maar wilt en dan in stukjes snijden.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 6:19

Hmm klinkt lekker allemaal!

Mijn vriend vertelde net dat zijn moeder nog een heerlijk quiche-recept heeft: kip met ananas en banaan. Klinkt ook heel lekker en fris! Ik ga haar er woensdag even naar vragen (ze is nu op vakantie).
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mizz_S ma 29 okt 2012 - 6:29

GreenGrass schreef:
Mizz_S schreef:Quiche kan dan wel prima, je kunt een grote quiche maken en in punten snijden, of mini quiches maken (bv in cupcake vormpjes). Ik zat ook te denken aan fruitspiesjes, maar die had je dus zelf al bedacht! Of anders wrap-hapjes, niet echt origineel maar wel lekker (bv met zalm en roomkaas). Je zou ook zelf koekjes kunnen bakken, maar das niet echt gezond...

Zalm/roomkaas lijkt me niet zo'n goed idee om lang buiten de koelkast te houden, of ik zou het die dag ter plekke moeten kopen in de buurt van de high tea en dan moet bereiden. Maar door het reizen (2 uur auto, half uur OV), schiet er niet super
veel tijd over om langs de supermarkt te gaan.

Owja, das niet lekker dan nee. Ik dacht juist, dit kun je op t laatste moment nog wel maken, maar als je geen tijd hebt om langs de winkel te gaan wordt dat niets.

Als ik miniquiches/quiche maak doek ik vaak de volgende combi's: lorraine (spek/ham/kaas/ui) prei (prei/spek of prei/ham of prei/paprika/tonijn) spinazie (spinazie/kaas of feta/ui).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  GreenGrass ma 29 okt 2012 - 6:37

brocolli, prei, spinazie... het klinkt allemaal lekker! Ik moet sowieso even kijken of ik een aantal kleintjes kan maken of 1 grote. Volgens mij heb ik hier alleen de beschikking over een grote springvorm en geen kleine vormpjes (liggen bij mijn moeder Sad ).
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  GreenGrass vr 2 nov 2012 - 6:39

Het is een hartige taart Hawaii geworden, dit recept: http://www.koopmans.com/recepten/koopmans-recepten/hartige-taart/hartige-taart-hawai/

High tea (gezonde lekkernijen) - Gelukt, zie foto! 486364_551914628167828_423052004_n
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annemoontje vr 2 nov 2012 - 6:50

Ziet er lekker uit GreenGrass!
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  GreenGrass vr 2 nov 2012 - 8:02

Annemoontje schreef:Ziet er lekker uit GreenGrass!

Morgen proeven of hij ook lekker is! Het rook wel heerlijk tijdens het bakken...
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: