versteld doen staan
+8
SarahKey
studiebol
Twellie
Mamsie
Ezzer
Aimee
Parisienne
Flower_L
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
versteld doen staan
Waar heeft jouw kindje jou voor het laatst mee verbaasd?
Elke zaterdag krijg ik van mvm een mail met filmpje ontwikkeling baby in mailbox. Die kijk ik elke week, en vaak wil l ook even kijken. Er zit een muziekje achter.
Nu heb ik vrijdag op een speelgoedbeirs een lp kerststalletje gekocht. Dus ik testte gister het muziekje even....hoor ik l "owwww baby baby!" roepen.
En wat blijkt...dat melodietje lijkt wel wat op dat melodietje uit die filmpjes van de baby. Heb net namelijk filmpje deze week bekeken. Toen viel bij ons het kwartje.
Dat hij die link meteen legt...zo grappig. Was echt niet in mij opgekomen.
Jullie nog verbaasd over iets mbt jullie kindje?
Elke zaterdag krijg ik van mvm een mail met filmpje ontwikkeling baby in mailbox. Die kijk ik elke week, en vaak wil l ook even kijken. Er zit een muziekje achter.
Nu heb ik vrijdag op een speelgoedbeirs een lp kerststalletje gekocht. Dus ik testte gister het muziekje even....hoor ik l "owwww baby baby!" roepen.
En wat blijkt...dat melodietje lijkt wel wat op dat melodietje uit die filmpjes van de baby. Heb net namelijk filmpje deze week bekeken. Toen viel bij ons het kwartje.
Dat hij die link meteen legt...zo grappig. Was echt niet in mij opgekomen.
Jullie nog verbaasd over iets mbt jullie kindje?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: versteld doen staan
N. heeft me vanochtend verbaasd, toen ik me bedacht dat we vannacht niet voor haar uit bed zijn geweest
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne wat goed!!
En Flower, wat leuk dat hij dat verband legt!
Luuk kan sinds een paar weken staan en gister deed hij ineens wat stapjes aan de bank Het gaat zoooo hard allemaal, heb het gevoel dat ik hem gewoon niet kan bijhouden!
En Flower, wat leuk dat hij dat verband legt!
Luuk kan sinds een paar weken staan en gister deed hij ineens wat stapjes aan de bank Het gaat zoooo hard allemaal, heb het gevoel dat ik hem gewoon niet kan bijhouden!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik vind het sowieso fasinerend hoe zo'n ontwikkeling gaat.. Dat ze ineens bedenken ik moet is gaan proberen of ik kan kruipen, of dat ik gaan zitten. En L nu die gaat af en toe los staan, ze glundert dan helemaal. Vind het zoo bijzonder dat iets in haar bedenkt dat ze wat ze vast heeft los kan laten en dan blijft staan.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
studiebol schreef:Ik vind het sowieso fasinerend hoe zo'n ontwikkeling gaat.. Dat ze ineens bedenken ik moet is gaan proberen of ik kan kruipen, of dat ik gaan zitten. En L nu die gaat af en toe los staan, ze glundert dan helemaal. Vind het zoo bijzonder dat iets in haar bedenkt dat ze wat ze vast heeft los kan laten en dan blijft staan.
Dat heb ik ook!
A. heeft nu door dat als hij een pruillipje trekt dat we moeten lachen. Hij doet nu de hele dag niet anders.
Gast- Gast
S. maakt maakt nu verstandelijk weer een sprongetje. Zo maakt hij ineens puzzeltjes en wijst nu z'n neus aan wanneer we vragen 'waar is je neus?'. Ook weet hij waar zn haar, ogen, oren, voeten ed zijn. Ook bij boekjes lezen wijst hij alles aan wat we vragen. Het gaat ineens zo snel!
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Dat S aan het tellen is.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
De jongste loopt nu langs de tafel op en oudste heeft de volgende woorden in haar vocabulaire opgenomen: punthoofd sabelsprinkhaan, wandelend blad, zebraspin en gilamonster . (Superdieren van de AH).
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie schreef:De jongste loopt nu langs de tafel op en oudste heeft de volgende woorden in haar vocabulaire opgenomen: punthoofd sabelsprinkhaan, wandelend blad, zebraspin en gilamonster . (Superdieren van de AH).
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
S vind het heerlijk om nu mee te stappen aan de hand.
En wat ik eigenlijk heeeel schattig vind....
Als hij in dekamer aan het spelen is en naar de keuken wil kan dit niet. Wij hebben dan het hekje dicht. En boos dat hij word. Gaat hij heel dramatisch op zijn handjes liggen huilen. Vind dat best grappig dat hij dit zo door heeft en zich er ook daadwerkelijk druk om maakt.
En wat ik eigenlijk heeeel schattig vind....
Als hij in dekamer aan het spelen is en naar de keuken wil kan dit niet. Wij hebben dan het hekje dicht. En boos dat hij word. Gaat hij heel dramatisch op zijn handjes liggen huilen. Vind dat best grappig dat hij dit zo door heeft en zich er ook daadwerkelijk druk om maakt.
Leuk om die verhalen te lezen. Wow flower knap zeg!
Ik was vandaag met de duplo aan het spelen met J. Een jaar geleden 'speelden' we vaak dat we de luiers van de poppetjes gingen verschonen, maar dat is echt zeker al een jaar geleden. NU zat hij ineens die poppetjes op het zelfde plankje te leggen en zei: zullen we net als vroeger de luiers verschonen...
VOnd het zo knap dat hij het zich herinnerde dat we dat zo lang geleden gespeeld hadden!
Ik was vandaag met de duplo aan het spelen met J. Een jaar geleden 'speelden' we vaak dat we de luiers van de poppetjes gingen verschonen, maar dat is echt zeker al een jaar geleden. NU zat hij ineens die poppetjes op het zelfde plankje te leggen en zei: zullen we net als vroeger de luiers verschonen...
VOnd het zo knap dat hij het zich herinnerde dat we dat zo lang geleden gespeeld hadden!
Gast- Gast
Laatst mijn neefje van 4. Hij gaat net sinds de zomer naar school. Hij is wel met letters bezig, maar eigenlijk hoeft hij ze nog niet echt te kennen.
Staan we bij een peuterfilm en na afloop krijgen ze een filmkijkdiploma. Vraagt de mevrouw aan de tafel hoe zijn naam wordt geschreven. Meneer ziet het bord van de aula staan en zegt heel vrolijk. Die lange is van mij, dan de tweede en als laatste een half rondje.
Vervolgens zitten we in de auto terug en hebben we het ook over de naan van mijn broertje. 'Die heeft ook een half rondje en samen hebben we een heel rondje' . Ik schrok er een klein beetje van, omdat dat al meer is dan wat meneer hoeft te weten. Terwijl mijn zus het echt niet extreem stimuleert. Puur vanuit eigen interesse.
Staan we bij een peuterfilm en na afloop krijgen ze een filmkijkdiploma. Vraagt de mevrouw aan de tafel hoe zijn naam wordt geschreven. Meneer ziet het bord van de aula staan en zegt heel vrolijk. Die lange is van mij, dan de tweede en als laatste een half rondje.
Vervolgens zitten we in de auto terug en hebben we het ook over de naan van mijn broertje. 'Die heeft ook een half rondje en samen hebben we een heel rondje' . Ik schrok er een klein beetje van, omdat dat al meer is dan wat meneer hoeft te weten. Terwijl mijn zus het echt niet extreem stimuleert. Puur vanuit eigen interesse.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
E is ook heel erg met letters bezig, we weten al sinds januari dat hij een aantal woorden kan lezen, dat worden er ook steeds meer, ook echt lange woorden zoals 'chocola' en 'zandkasteel'. Hij kan ook al aardig goed spellen, we hebben de app Maan Roos Vis Letterlegger op de iPad en dat gaat hem heel goed af. Soms heb ik ook het idee dat hij nog veel meer kan lezen dan hij aan ons laat zien. Toen we in Frankrijk waren pikte hij ook zo een Nederlandstalige krant uit een heel rek kranten in alle talen, en dat was niet een krant die wij thuis wel eens hebben.
Y is heel erg vooruit gegaan met praten, verder vind ik het knap hoe goed ze alleen kan spelen met bijvoorbeeld haar Playmobil, dan verzint ze hele verhalen. Haar sterkste punt is dat ze enorm sociaal is.
Y is heel erg vooruit gegaan met praten, verder vind ik het knap hoe goed ze alleen kan spelen met bijvoorbeeld haar Playmobil, dan verzint ze hele verhalen. Haar sterkste punt is dat ze enorm sociaal is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn jongste zei 'mama, als "muis" in het Engels "mouse" is, is 'huis' dan "house" en is "luis" dan "louse"?'
Het draakje is 4
En dit heb ik laten lezen door mijn oudste zoon van 7, hij las het feilloos:
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaatst wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel
Vond ik ook erg knap voor zo'n jong ventje
Het draakje is 4
En dit heb ik laten lezen door mijn oudste zoon van 7, hij las het feilloos:
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaatst wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel
Vond ik ook erg knap voor zo'n jong ventje
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Vorige week op vakantie vroeg een vrouw aan S hoe ze heette. S gaf antwoord door haar voor-en achternaam te noemen
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» niet zelf zitten, maar wel staan/optrekken/los staan
» Minder werken...doen of niet doen?
» Wat heb je in de babykamer staan?
» Hoe zou dit staan?
» Hoe sterk staan wij?
» Minder werken...doen of niet doen?
» Wat heb je in de babykamer staan?