Opblijven
+6
Jazzlyn
Susan
kwak
Aimee
woezel
Parisienne
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Opblijven
De kinderen van onze bovenburen zijn 3 en 6. Zij gaan altijd erg laat naar bed. Nu, onder het mom van 'het is vakantie' mogen ze laat opblijven, maar echt anders dan normale doordeweekse (school)dagen is het niet. Het is gewoon luiheid van de ouders. Ze slapen apart.. mama met dochter, papa met zoon. Als het de ouders uitkomt gaan ze naar boven, anders moeten de kinderen nog maar wachten. Dan gaan ze lopen 'zeuren en vervelend doen' (zeggen ouders zelf) en vervolgens wordt er tegen ze geschreeuwd dat ze normaal moeten doen. De hele avond worden ze voor de tv neergezet, ze moeten zichzelf maar vermaken en worden volgepropt met snacks om ze zoet te houden. Eén zeurderig woord en ze worden weer afgesnauwd. Totaal geen regelmaat en geen duidelijkheid. Vind het niet gek dat die kinderen 'vervelend' worden. De ellende is alleen dat ze geen rekening houden met het feit dat mijn dochter wel een bedtijd heeft. Rond 19.00 uur ligt ze in bed, dat weten ze. Alleen ze maken zoveel lawaai, dat N. daar vaak wakker van wordt of juist niet door in slaap kan vallen. Met deuren slaan, stampen/rennen, hard praten op de gang (ligt naast N.'s kamer), ga zo maar door. Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal en zielig voor de kinderen. Simpel gezegd worden ze aan hun lot overgelaten 's avonds, omdat papa en mama even geen zin in ze hebben op dat moment. Bijna elke avond dus.
Een kind laten opblijven is in mijn ogen een 'extraatje', iets speciaals. Bepaalde visite, een verjaardag, op visite gaan, weekend, een leuke film op tv (als ze ouder zijn).. zulk soort dingen vind ik redenen om een kind wat later naar bed te laten gaan dan normaal.
Wat zijn voor jullie redenen om een kind op te laten blijven (ook als ze ouder zijn)?
Een kind laten opblijven is in mijn ogen een 'extraatje', iets speciaals. Bepaalde visite, een verjaardag, op visite gaan, weekend, een leuke film op tv (als ze ouder zijn).. zulk soort dingen vind ik redenen om een kind wat later naar bed te laten gaan dan normaal.
Wat zijn voor jullie redenen om een kind op te laten blijven (ook als ze ouder zijn)?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Opblijven
Heb je het al een keer met je buren over gehad over het lawaai en dat je dochter dan niet kan slapen? Ik zou daar op een gegeven moment toch echt iets over zeggen op een nette duidelijke manier.
Hier is laat opblijven ook iets wat zelden voorkomt. Ons kindje is ook nog maar 2 maar als hij/zij straks ouder is dan zal het ook nog zo zijn. Bijv. met verjaardagen, dagje weg etc wordt er een uitzondering gemaakt.
Hier is laat opblijven ook iets wat zelden voorkomt. Ons kindje is ook nog maar 2 maar als hij/zij straks ouder is dan zal het ook nog zo zijn. Bijv. met verjaardagen, dagje weg etc wordt er een uitzondering gemaakt.
Gast- Gast
Hier word er alleen opgebleven met een verjaardag of feestje, dus heel weinig.
Mijn oudste begint nu wel te vragen of hij op mag blijven, maar uitslapen staat niet in zijn woordenboek, dus dan maar op tijd naar bed. Ik voel me wat dat betreft wel eens streng zie je zomers nog geregeld kids buiten liggen ze er bij mij al in.
Inderdaad wel sneu voor die kinderen en niet leuk dat jullie er daardoor ook zo,n last van hebben.
Mijn oudste begint nu wel te vragen of hij op mag blijven, maar uitslapen staat niet in zijn woordenboek, dus dan maar op tijd naar bed. Ik voel me wat dat betreft wel eens streng zie je zomers nog geregeld kids buiten liggen ze er bij mij al in.
Inderdaad wel sneu voor die kinderen en niet leuk dat jullie er daardoor ook zo,n last van hebben.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ik snap dat nooit zo goed. Als je geen zin hebt in je kinderen is het toch juist makkelijk als ze op bed liggen
Ik vind opblijven ook iets voor speciale gelegenheden, zoals visite, verjaardag, kerst, etc. Vroeger als het een hele warme dag was geweest, en mijn vader kwam uit zijn werk (avonddienst), nam hij wel eens ijsjes mee bij de plaatselijke italiaan en dan werden mijn zus en ik uit bed gehaald om een ijsje te eten. Dat voelde altijd zo bijzonder! Mijn babyzusje en kleine broertje lagen dan gewoon in bed, en wij mochten zo laat ijs eten Ik hoop dat ik Luuk ook van die kleine geluksmomentjes kan geven!
Ik vind opblijven ook iets voor speciale gelegenheden, zoals visite, verjaardag, kerst, etc. Vroeger als het een hele warme dag was geweest, en mijn vader kwam uit zijn werk (avonddienst), nam hij wel eens ijsjes mee bij de plaatselijke italiaan en dan werden mijn zus en ik uit bed gehaald om een ijsje te eten. Dat voelde altijd zo bijzonder! Mijn babyzusje en kleine broertje lagen dan gewoon in bed, en wij mochten zo laat ijs eten Ik hoop dat ik Luuk ook van die kleine geluksmomentjes kan geven!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
normaal ligt D. hier om 7 uur in bed, soms loopt het wat uit (max 20u) als we bij opa en oma eten of als wij eters hebben maar dat is misschien 1x in de maand en gebeurt ook alleen maar op dagen als D. de dag er na niet naar de gastouder gaat.
straks als ze ouder is mag ze op zaterdag wat langer opblijven, tv kijken en wat chips eten. Dat mocht ik vroeger ook en dat was "het" moment van het weekend.
wat betreft je buren, ik zou inderdaad ook aangeven dat je dochter wakker ligt door het lawaai bij hun.
sneu voor die kinderen zeg, maar ik denk dat je daar niet zo veel mee kan want het zijn toch hun kinderen lijkt mij...
straks als ze ouder is mag ze op zaterdag wat langer opblijven, tv kijken en wat chips eten. Dat mocht ik vroeger ook en dat was "het" moment van het weekend.
wat betreft je buren, ik zou inderdaad ook aangeven dat je dochter wakker ligt door het lawaai bij hun.
sneu voor die kinderen zeg, maar ik denk dat je daar niet zo veel mee kan want het zijn toch hun kinderen lijkt mij...
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Als er een feestje is, bijvoorbeeld Kerst of hun eigen verjaardag, er is familie over de vloer inclusief nichtjes en ze blijven wat later dan hun bedtijd, dan mogen ze opblijven. Soms is er een bijzondere gelegenheid, vorige week hebben we bijvoorbeeld een lampionnenoptocht gelopen en toen werd het ook iets later. E slaapt heel soms overdag, als de volgende dag een vrije dag is mag hij iets later naar bed, maar niet meer dan een uurtje.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hier gaat hij altijd tussen 8 en 9 naar bed. Nu gaat het nog wel even duren want ik heb hem net een cadeautje gegeven. Maar hij maakt dan ook geen herrie. Liefste heb ik hem ook om 8 uur!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Mijn kinderen (3 en 6) gaan doordeweeks altijd om 19.30 naar bed. Op vrijdag en zaterdag eigenlijk altijd een uur later. Als we een feestje hebben mogen ze nog wel eens wat later, maar na tienen gebeurd eigenlijk nooit.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Hier gaat ze meestal om 19.00 naar bed tegenwoordig. Opblijven komt niet vaak voor, en als het voorkomt dan is er een speciale reden. Bijvoorbeeld als we uit eten gaan (meestal ivm een verjaardag van familie), naar een verjaardag gaan of er bijzondere visite is (bijvoorbeeld iemand die ze niet vaak ziet). Of een ander soort feestje, bijvoorbeeld Kerst.
Opblijven vind ik zeker voor jonge kinderen iets dat 'speciaal' moet blijven, en het lijkt me ook niet goed om je kindje heel vaak laat naar bed te doen.
Ik denk dat ik trouwens voorzichtig bij de buren zou aankaarten dat ze teveel lawaai maken, als mijn buren dat zouden doen. Gelukkig hebben de bovenburen hier ook een kindje (wel al ouder trouwens) en die gaat ook gewoon op tijd naar bed.
Opblijven vind ik zeker voor jonge kinderen iets dat 'speciaal' moet blijven, en het lijkt me ook niet goed om je kindje heel vaak laat naar bed te doen.
Ik denk dat ik trouwens voorzichtig bij de buren zou aankaarten dat ze teveel lawaai maken, als mijn buren dat zouden doen. Gelukkig hebben de bovenburen hier ook een kindje (wel al ouder trouwens) en die gaat ook gewoon op tijd naar bed.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
R heeft niet echt een standaardtijd om naar bed te gaan, meestal tussen 19 en 20 uur. Op vrijdag en zaterdag zijn we er soepeler in en dadelijk als hij ouder is mag hij ook best langer opblijven op die avonden. Ik vond dat vroeger altijd zo speciaal.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik vind ook zeker dat het iets speciaals moet blijven. Vond het zelf altijd zo fijn als ik op mocht blijven. Lekker in pyjama op de bank, wat chips erbij en een leuke film/programma.. ik voelde me echt even heel 'volwassen' dan.
Wat betreft de buren: ik zal het inderdaad nog eens subtiel ter sprake brengen. Het is gelukkig niet altijd zo dat N. wakker wordt, maar zeker wat betreft het inslapen/naar bed gaan kan het voor N. erg moeilijk worden als ze teveel gerommel en stemmen hoort. Ik begrijp hen gewoon niet. Ik hoor ze ook vaak genoeg zeggen: "Ssst!" maar vervolgens rennen en gillen de kinderen weer door. Sowieso ligt hun manier van opvoeden mijlenver van die van mij vandaan.
Wat betreft de buren: ik zal het inderdaad nog eens subtiel ter sprake brengen. Het is gelukkig niet altijd zo dat N. wakker wordt, maar zeker wat betreft het inslapen/naar bed gaan kan het voor N. erg moeilijk worden als ze teveel gerommel en stemmen hoort. Ik begrijp hen gewoon niet. Ik hoor ze ook vaak genoeg zeggen: "Ssst!" maar vervolgens rennen en gillen de kinderen weer door. Sowieso ligt hun manier van opvoeden mijlenver van die van mij vandaan.
Parisienne- Ratel
Woon jij aan de andere kant van mijn buren? Ik heb hier namelijk hetzelfde
Mijn buurkindjes zijn 2,5 en 5 en zijn nog wakker als ik rond middernacht naar bed ga. Onze huisjes zijn uit 1920, dus heel gehorig en klein: boven 2 slaapkamers en that's it. Ze wonen daar met 3 volwassenen en die 2 kindjes en de woning is dus veels te klein. Dit is pas sinds ongeveer 1 jaar zo trouwens, daarvoor woonde er alleen 1 man en 1 vrouw. Het kindje van 5 zit bij het zoontje van mijn vriendin in de klas en valt regelmatig in slaap op school.
Hier gaat het precies hetzelfde: kindjes moeten opblijven omdat de volwassenen nog herrie willen maken 's avonds. Kindjes zijn moe, dus worden vervelend; volwassenen gaan schreeuwen dat ze niet vervelend moeten doen; kindjes gaan huilen en zo gaat het heel de avond door
Naast dat zijn mijn buren op hun manier ook erg ritmisch om het zo te noemen. Lees: drummen/harde muziek e.d. tot een uur of 1 / 2 uur 's nachts of zelfs later. Inmiddels al een heel dossier bij de politie en zelfs contact gehad met de basisschool van het kindje van 5, maar niets helpt.
Onze oplossing: gister is de makelaar geweest en we gaan naar alle waarschijnlijkheid verhuizen. Op dit moment ben ik liever op mijn werk dan dat ik thuis ben en dat lijkt me niet de bedoeling. We hebben inmiddels alles geprobeerd, dus dit is de laatste mogelijkheid, helaas, want we zullen flink verlies hebben op de woning en verder zijn we tevreden met het huis en de rest van de omgeving.
Oja...Y. ligt trouwens tussen 19 en 19.15 uur op bed en slaapt tot 's morgens 7 uur. Af en toe een uitschieter naar 19.30 uur, maar later eigenlijk nooit.
Mijn buurkindjes zijn 2,5 en 5 en zijn nog wakker als ik rond middernacht naar bed ga. Onze huisjes zijn uit 1920, dus heel gehorig en klein: boven 2 slaapkamers en that's it. Ze wonen daar met 3 volwassenen en die 2 kindjes en de woning is dus veels te klein. Dit is pas sinds ongeveer 1 jaar zo trouwens, daarvoor woonde er alleen 1 man en 1 vrouw. Het kindje van 5 zit bij het zoontje van mijn vriendin in de klas en valt regelmatig in slaap op school.
Hier gaat het precies hetzelfde: kindjes moeten opblijven omdat de volwassenen nog herrie willen maken 's avonds. Kindjes zijn moe, dus worden vervelend; volwassenen gaan schreeuwen dat ze niet vervelend moeten doen; kindjes gaan huilen en zo gaat het heel de avond door
Naast dat zijn mijn buren op hun manier ook erg ritmisch om het zo te noemen. Lees: drummen/harde muziek e.d. tot een uur of 1 / 2 uur 's nachts of zelfs later. Inmiddels al een heel dossier bij de politie en zelfs contact gehad met de basisschool van het kindje van 5, maar niets helpt.
Onze oplossing: gister is de makelaar geweest en we gaan naar alle waarschijnlijkheid verhuizen. Op dit moment ben ik liever op mijn werk dan dat ik thuis ben en dat lijkt me niet de bedoeling. We hebben inmiddels alles geprobeerd, dus dit is de laatste mogelijkheid, helaas, want we zullen flink verlies hebben op de woning en verder zijn we tevreden met het huis en de rest van de omgeving.
Oja...Y. ligt trouwens tussen 19 en 19.15 uur op bed en slaapt tot 's morgens 7 uur. Af en toe een uitschieter naar 19.30 uur, maar later eigenlijk nooit.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Jeetje Annie, bij jullie is het echt heftig. Wat jammer dat jullie daardoor gaan verhuizen
Je bent vaak geneigd om te denken: wat een vervelend kinderen. Maar ik moet ook zeggen dat je inderdaad de kinderen niks kwalijk kan nemen. Mijn buren hebben gewoon niet door dat schreeuwen tegen een kind (als in: "Stoppen nu! Mond houden! Ik word gek van je!" en nog erger..) geen zin heeft. Kind schrikt en raakt daardoor overstuur, kind gaat huilen, ouders schreeuwen harder dat ze moeten stoppen. Ik snap gewoon echt niet dat ze dat niet doorhebben!
Je bent vaak geneigd om te denken: wat een vervelend kinderen. Maar ik moet ook zeggen dat je inderdaad de kinderen niks kwalijk kan nemen. Mijn buren hebben gewoon niet door dat schreeuwen tegen een kind (als in: "Stoppen nu! Mond houden! Ik word gek van je!" en nog erger..) geen zin heeft. Kind schrikt en raakt daardoor overstuur, kind gaat huilen, ouders schreeuwen harder dat ze moeten stoppen. Ik snap gewoon echt niet dat ze dat niet doorhebben!
Parisienne- Ratel
Bij ons zijn de buurmeisjes ook soms zo luidruchtig dat ik soms denk dat ze hier de trap aan het opstampen zijn.
Ze hadden laatst ook een hele fijne nieuwe activiteit bedacht, meezingen met zo'n karaokeding echt serieus....
In het begin was het schattig daarna werd het zwaar irritant.
Ze hadden laatst ook een hele fijne nieuwe activiteit bedacht, meezingen met zo'n karaokeding echt serieus....
In het begin was het schattig daarna werd het zwaar irritant.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Parisienne schreef:Jeetje Annie, bij jullie is het echt heftig. Wat jammer dat jullie daardoor gaan verhuizen
Dat is idd het vervelende er aan. Mijn buren houden die kinderen gewoon doelbewust zo lang op zodat zij de tv hard kunnen zetten/drummen/hardlopen op de loopband en weet ik veel wat.
Tja, dan is het logisch dat die kinderen strontvervelend worden.
Ze zijn nu trouwens ook weer héérlijk bezig
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Hier gaan ze meestal rond 19u naar bed.
En als er bezoek is, of we gaan ergens heen dan zal dat weleens later zijn.
En als er bezoek is, of we gaan ergens heen dan zal dat weleens later zijn.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: