Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+24
joyce0606
smooch
Supertalentje
Annie24
pitbullgup
Star007
Floor
Slakje
mickey
strawberry
Aimee
Ayla
hellowkitty
iloverose
_Lana_
studiebol
blondje1313
Twellie
Parel
Puggle
pindaatje
*Lookie*
Arwyn
Mute_
28 plaatsers

Pagina 6 van 32 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 19 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 6 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Floor ma 22 okt 2012 - 0:54

Star007 schreef:
Parel schreef:

L. spuugde natuurlijk ook heel veel, maar ik merk dat ze over haar reflux heen gegroeid is, Ze krijgt nu thee, diksap, yoghurt, melk maar ze heeft er geen last van.

Fijn dat L. erover heen is ! Hier helemaal vergeten te vertellen, maar D. is al een maand van al haar medicatie ( had 5 x per dag) af!! En ze spuugt bijna nooit meer !Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 6 281626781 Wat een heerlijk gevoel vind ik dat, ook omdat zij er natuurlijk geen last meer van heeft, maar ook dat ik niet meer hoef na te denken over medicatietijden, flessen medicatie overal mee naartoe slepen etc.

Fijn zeg dat D er ook vanaf is! Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het gisteravond vergeten was te geven (dus vannacht werd ik wakker omdat ik ineens dacht nexium!! Suspect ), heb het dus niet bewust niet gegeven :P
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 6 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Star007 ma 22 okt 2012 - 0:57

Floor schreef:
Star007 schreef:
Parel schreef:

L. spuugde natuurlijk ook heel veel, maar ik merk dat ze over haar reflux heen gegroeid is, Ze krijgt nu thee, diksap, yoghurt, melk maar ze heeft er geen last van.

Fijn dat L. erover heen is ! Hier helemaal vergeten te vertellen, maar D. is al een maand van al haar medicatie ( had 5 x per dag) af!! En ze spuugt bijna nooit meer !Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 6 281626781 Wat een heerlijk gevoel vind ik dat, ook omdat zij er natuurlijk geen last meer van heeft, maar ook dat ik niet meer hoef na te denken over medicatietijden, flessen medicatie overal mee naartoe slepen etc.

Fijn zeg dat D er ook vanaf is! Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het gisteravond vergeten was te geven (dus vannacht werd ik wakker omdat ik ineens dacht nexium!! Suspect ), heb het dus niet bewust niet gegeven Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 6 253468018

Misschien is het voor hem ook al tijd om af te bouwen? Meestal zijn ze er rond het jaar wel grotendeels vanaf. Heb j nog en afspraak bij de K.A. staan? Wij hebben trouwens 2 x proberen af te bouwen. 1 x met 7/8 maanden, maar dat was drama! en dan vanaf 10 maanden, en dat werkte dus goed.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Floor ma 22 okt 2012 - 1:03

Wij hebben rond 9.5 maand geloof ik geprobeerd af te bouwen maar toen zat hij na een halve dag al spugend op de grond te huilen. Nu heeft hij nog niet gespuugd maar ik heb wel gehoord dat het eten/drinken omhoog komt en hij het inslikt. Hij zit ook veel te boeren, te hikken, te smakken, alle dingen die hij deed voordat hij medicatie had.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 ma 22 okt 2012 - 1:06

Floor schreef:Wij hebben rond 9.5 maand geloof ik geprobeerd af te bouwen maar toen zat hij na een halve dag al spugend op de grond te huilen. Nu heeft hij nog niet gespuugd maar ik heb wel gehoord dat het eten/drinken omhoog komt en hij het inslikt. Hij zit ook veel te boeren, te hikken, te smakken, alle dingen die hij deed voordat hij medicatie had.

Dan is het waarschijnlijk nog wel te vroeg.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor ma 22 okt 2012 - 1:07

Ben ik dus ook bang voor dus ik denk dat als hij straks wakker is (jaja hij slaapt nog steeds) hij toch medicatie krijgt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle ma 22 okt 2012 - 1:11

Ja ik heb nu die nuvaring, maar op een of andere mannier vertrouw ik dat ding gewoon niet en aangezien wij echt geen 2de willen ga ik nu maar voor het veiligst Wink ik laat het maar over me heen komen dan. Iedereen ervaart het toch weer anders.

Oh ja dat vind ik ook zo lastig wanneer je wat mag qua eten en drinken. Als ik dan soms lees hoe iedereen het doet dan denk ik ook echt hoe weet je dat allemaal confused zal hier vanzelf ook wel komen natuurlijk.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Star007 ma 22 okt 2012 - 1:16

Puggle schreef:Ja ik heb nu die nuvaring, maar op een of andere mannier vertrouw ik dat ding gewoon niet en aangezien wij echt geen 2de willen ga ik nu maar voor het veiligst Wink ik laat het maar over me heen komen dan. Iedereen ervaart het toch weer anders.

Oh ja dat vind ik ook zo lastig wanneer je wat mag qua eten en drinken. Als ik dan soms lees hoe iedereen het doet dan denk ik ook echt hoe weet je dat allemaal Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 6 878948377 zal hier vanzelf ook wel komen natuurlijk.

Ik haal hier veel info vandaan, van google en van de grootste ervaringsdeskundige ( heeft immers 5 kinder opgevoed Wink ) , mijn moeder.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Puggle ma 22 okt 2012 - 4:57

Ja dat is ook weer zo idd. Ach het zal wel goed komen smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 22 okt 2012 - 5:49

Het pil/spiraal/ of wat anders zit ik hier ook mee. Maar heb nog geen keuze gemaakt ik weet het echt nog niet.

Star wat fijn dat D van de medicatie is, dat is wel prettig. Wat slaapt D soms nog lekker veel, heerlijk zeg. Momenteel is het hier anderhalf uur max 2 uur een keer op een dag, ik vind het eigenlijk te weinig voor die kleintjes maar goed ze willen niet slapen. Nu liggen hier savonds om half 7 wel meestal uitgetelt in bed.

Ik ben sinds vrijdag ook de fles tussen de middag niet meer gaan geven het gaat tot nu toe goed, vanmorgen met mijn suffe kop natuurlijk vergeten te zeggen op het dagverblijf maar goed. De ochtend en avondfles laat ik ze nog wel ff lekker drinken. Hier drinken ze best goed uit een rietjesbeker.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blondje1313 ma 22 okt 2012 - 8:35

Ik geef op het moment 's morgens een papfles met opvolgmelk (totdat het pak leeg is, dan krijgt ze gewone melk erdoor). Bij het brood een bekertje gewone melk waar ze drie slokjes uit drinkt, dan giet ik het over in een flesje en drinkt ze het leeg. Tussendoor roosvicee uit een bekertje en daarna uit haar flesje en bij het avondeten hebben we geen puf voor het bekertje dus is het meteen de fles. Ik weet het ook niet zo goed, hoop eigenlijk meteen over te kunnen gaan op een open bekertje ipv een andere tussenvorm, maar als het niet binnen een paar weken beter wordt gaan we ook over op tuitbeker of rietjesbeker.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Floor ma 22 okt 2012 - 8:47

Heb hem vanavond toch nog medicatie gegeven, hij bleef maar hikken en slikken.
Studie wat knap dat de middag fles er al af is.
Blondje, lastig he al die verschillende bekers. Hier drinkt hij zo in een paar minuten zijn rietjesbeker of andere beker leeg dus misschien moet ik dat toch maar gaan proberen met melk, misschien doet hij het dan ook zo. Hij drinkt overdag 2 of 3 andere bekers drinken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  pindaatje ma 22 okt 2012 - 9:32

Parel schreef:Ik heb vandaag deze tuitbeker gekocht, heb de antilek eruit gehaald, dan drinkt ze goed (weliswaar nog niet zelf, maar toch). Fijne is ook, dat als ze eenmaal door heeft dat ze aan dat ding moet zuigen, je het ventieltje kan wisselen van 'snel drinken eruit zuigen' naar 'langzaam drinken eruit zuigen' en dan blijft hij nog antilek ook.
Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 6 Nopicture

Deze hebben wij ook, maar ik zal wel wat verkeerd doen, want ik vind hem totaal niet anti-lek! En ook niet handig in gebruik, mijn zoontje wil nogal es de beker op de kop houden, en dan proberen of het eruit komt Rolling Eyes , maar hij hoeft maar 1 flinke mep met de beker op de tafel te geven, en de hele dop vliegt eraf! En kan ik dus weer dweilen!

Heb hem trouwens wel op de langzaam drinken stand staan, en als hij op zijn rug ligt, kan hij prima (zelf) uit die beker drinken... Maar verder...

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Parel di 23 okt 2012 - 0:02

Nou, het is een kliksysteem van binnen, en ik denk dat als je een grote tik erop geeft dat ie dan open schiet? Gisteren is hij namelijk ook helemaal leeggelopen in de luiertas.. wij gebruiken hem alleen zonder antilek, anders snapt blonde Dolly er geen hout van!

Net bij het cb geweest, 9280 gr en 75 cm schoon aan de haak. Ze is lang en dun, met lengte iets aan de lange kant. Voor de rest ontwikkeld ze zich prima, ze hoeft nu nog maar 300 cc melk binnen te krijgen (ook yoghurt) en 500 cc aan vocht is prima, vocht zit ook in groente, fruit en yoghurt oa. Dus we deden alles eigenlijk goed.

Prikjes gingen ook prima, had haar al aangekleed op haar legging na, en er zat al een zetpil in. Ze was doodversleten, dus ligt nu lekker in bed.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  blondje1313 di 23 okt 2012 - 1:00

Vraagje Parel, in de 500ml vocht zit dus ook de 300ml zuivel? Dus buiten dat zouden ze dan nog ongeveer 200ml moeten drinken?
Die 500ml halen we hier momenteel nog makkelijk met de papfles in de ochtend, maar ik weet nog niet goed hoe lang ik die er in ga houden.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Parel di 23 okt 2012 - 1:31

Heb hier een folder meegekregen, 500ml incl de 300ml zuivel is het minimum. Aangeraden wordt zo ongeveer 3/4 liter, dus 750ml.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 23 okt 2012 - 21:19

Parel schreef:Heb hier een folder meegekregen, 500ml incl de 300ml zuivel is het minimum. Aangeraden wordt zo ongeveer 3/4 liter, dus 750ml.

Dit werd vorige maand ook tegen ons gezegd idd!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 23 okt 2012 - 21:20

Zo Parel, L was goed gegroeid of niet! Lekker hoor! Nog een maandje he en dan is het feest bij jullie Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 6 561177

Hier alles prima, geen nieuws, vriend is nog steeds thuis, klus wordt steeds uitgesteld en nu is hij zelfs geannuleerd.. dus we zijn weer lekker flexibel... Gisteravond gezellig met zijn tweetjes uit eten geweest dat was leuk!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  iloverose di 23 okt 2012 - 21:38

Parel L is net wat zwaarder als A maar ze zijn even groot hihi ze gaan mooi gelijk op.
Studie.wat fijn dat je mannetje nog even thuis is

Veder weinig nieuws deze maand is A voor laast nog baby .pfff wat is het jaar omgevlogen zeg...

iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 22:49

goedemorgen!!

zow de werkweek is weer volop begonnen... heb echt genoten van mijn vakantie. Kijk nu al uit naar begin dec dan heb ik weer een week Embarassed.
Hier is het verder rustig, J zijn kuur doet prima zijn werk. Al is hij de laatste dagen echt mopperig... hij wil van alles maar het lukt hem nog niet, dus zeeeer frustrerend. Maar goed deze fase gaat vast voorbij Laughing Laughing Laughing

Ik heb enige tijd geleden bij J geprobeerd om een andere fles te laten drinken zo'n antilek maar dat ging echt niet. nu ben ik mooi even te lui om het te proberen, komt vanzelf goed.

Verder moet ik zo echt strijken... pfff peep klus altijd, maar goed met 5 personen moet je het ook bij houden he... :-)

Prikjes: J zijn prikjes van 11 maanden zijn intussen al 2 keer uitgesteld i.v.m. de operatie hij krijgt ze nu ergens halfweg NOV... dus dan worden het 13 maanden prikjes...

Schema:
07.30 2 boterhammen 150 cc melk of 210 melk met brinta
10.30 potje fruit of 2 stuks (tenminste als hij niet slaapt hij krijgt ook 1 flesje diksap tussendoor
Als hij wakker word na zijn slaapje eten (dat varieerd vaak qua tijd)
2 boterhammen 150 cc melk (croissantjes zijn ook wel heel lekker en beschuit vind ie ook lekker dus daar wissel ik wel mee)
ergens in de middag iets van een soepstengel of koekje en sap
avond eten wat de pot schaft en toetje na
nog een flesje sap.

Soms vergeet ik in de middag wel eens melk en is het sap... ik geloof dat meneer dat allemaal prima vind wat er in de fles zit.

De mama's die vakantie hebben lekker aan het genieten Question

@ aimee, lastig is dat he afvallen!! ik heb bij alle 3 de kindjes mezelf 1 jaar gegeven om weer terug op gewicht te komen. Het grappige is dat ik nu 6 kg lichter weeg dan des tijds bij de oudste (toen ik zwanger raakte zeg maar)
Wat bij mij altijd helpt is afspraken maken met je zelf. Ik vind van die oplos cappuccino lekker of zo'n koffie caramel uit een zakje. Ik mag van mezelf max 2 kopjes per dag. Verder heb ik een glas naast de kraan staan en ik moet telkens als ik in de keuken bezig ben even een glas water drinken.
(ik ben overigens ook van de chocola en toastjes, dat mag van mij alleen op verjaardag maar dan geen taart)

@ studie, wat leuk dat de meiden een tompoes op hadden! J vond het verschrikkelijk dat taartje.... (maar goed ik gok ook dat dit ook komt omdat hij niet helemaal lekker was)

Ohh wat lekker zeg wezen uit eten!!

@ iloverose, dat was een druk weekend geweest.. maar nu een rustige in het vooruitzicht he!! :-)
geniet van je laatste maandje baby... volgende maand dreumes

@ puggle, ik heb hem 2 keer laten zetten. Was niet prettig maar goed het was ook niet super pijnlijk.

@ floor, jou manneke is ook echt heel snel groot geworden, snap dat je emo bent zeker als ie alweer een stapje verder is! (ik heb hier nog een echte grote baby en daar ''baal'' ik soms wel eens van)

Gast
Gast

Bericht  Parel di 23 okt 2012 - 23:31

Ha dames!

BeeGee, wat eet hij goed, jouw bouwvakker!
iloverose (is het trouwens ikhouvanroze, ofikhouvanroos?) Dan zijn het beide lange, tengere dames!
Studie, ze was op zich best goed gegroeid, al was het in 6 weken maar 300 gram, wel 3 cm. Wat fijn dat je vriend nog thuis is!

Hier heeft ze sinds vanochtend ook de ochtendfles laten vallen.. Het is nu dus echt een grote meid! Alleen eet ze niet zo heel erg goed s`ochtends haar boterham, maar vooruit, we hebben k3 gekeken en een boterham gegeten. Nu krijgt ze dus helemaal geen fv meer (had serieus net 3 pakken voeding gehamsterd!) Ik kijk het een week aan, en anders ga ik het maar verkopen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 25 okt 2012 - 6:49

Parel drinkt ze nu helemaal geen flessen meer? Zat me ineens af te vragen of je nog een afscheid krijgt op je werk?

Beegee, die J van jou eet idd goed zeg! Staat de operatiedatum nu echt vast?

Meiden ik ben in een zwart gat gevallen Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 6 561177 heb zo naar de verjaardag toe geleefd en nu heb ik niks meer om naar uit te kijken, haha! De meiden zijn weer gestopt met het weinige eten, ze eten weer goed, ook de groentes. En ook drinken ze ineens veel beter sap dan eerder, ik blijf het fasinerend vinden hoe het allemaal gaat zo'n ontwikkeling. L die staat af en toe een paar seconden los, echt grappig ineens laat ze dan los wat ze vast heeft dan staat ze even, wiebelt wat en pakt het gauw weer vast.

Mijn vriend is trouwens vannacht weer vertrokken dus ik ben weer home alone, maar ik heb een vol gepland weekend dus ik kom de tijd wel door!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee do 25 okt 2012 - 6:53

Ahh studie, je kan nu toe werken naar sinterklaas, kerst, oud en nieuw, de zomervakantie, hun tweede verjaardag, etc! Wink Jammer dat je vriend weer vertrokken is, maar wel lekker dat jullie toch nog wat extra dagen hadden samen.

Ik ben nog 3 dagen vrij, en dan zijn mijn 2 weken 'vakantie' alweer voorbij. Dit weekend is mijn vriend ook vrij, dus gaan we wat leuks doen met z'n drieën (zwemmen ofzo)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  studiebol do 25 okt 2012 - 7:00

Aimee, had je vakantie? Lekker je had er mooi weer bij! Veel plezier dan dit weekend!

Haha sint doen we niet echt aan, dan is het kerst.. oud & nieuw krijgen ze denk ik niks van mee, en ik heb zo'n voorgevoel dat het een hele saaie gaat worden dit jaar(dat al mijn vriendinnen ergens anders zitten zeg maar,allemaal apart)

Nee man ik kan nergens naar toe leven, tja oke hun tweede verjaardag maar dat duurt echt nog te lang hoor, ik kan niet nu al slingers met een 2 erop gaan kopen Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 6 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle do 25 okt 2012 - 7:09

Komt goed hoor studie! Dat zwarte gat word binnekort vast vervangen voor mooie blauwe lucht smile

Aimee, lekker zeg dat je vakantie hebt! Ik ga zondag voor het eerst zwemmen met L. Ben erg benieuwd.

Hier alles ok. L. Is vandaag 4 maanden, het gaat zo hard! :nopompom: maar ook wel weer leuk. Ze lacht zo veel en is zo makkelijk.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Parel do 25 okt 2012 - 8:00

Studie, ik krijg wel een afscheid, van zowel de kindjes, de ouders (als ze willen natuurlijk) en mijn collega`s. Ze drinkt helemaal geen flessen meer, ze wil ècht ècht ècht niet, maar het slapen is nu wel weer drama.. Ben dus een beetje `moe` aan het worden!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 32 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 19 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: