Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blaar op tong

+4
Antibes
Pompoen
JustMeDaan
Bliss
8 plaatsers

Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Blaar op tong

Bericht  Bliss zo 21 okt 2012 - 8:42

Al een paar dagen heb ik last van mn tong, ik kan 'm niet goed bewegen en het is pijnlijk met eten. Nu heb ik wel vaker rare dingen, dus ik kijk er niet eens zo van op, maar het is wel irritant. Ik bedacht me dat het een allergische reactie zou kunnen zijn, maar dacht eerst dat ik niks raars had gegeten. Ineens bedacht ik me dat de appels die ik altijd heb er ineens niet meer waren bij AH, dus toen heb ik andere genomen. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Net in de spiegel zag ik dat er een blaar op de onderkant van mn tong zit, dat verklaart dus de pijn.

Wie heeft dit ook wel eens gehad en wat denken jullie dat het kan zijn? Hoop iig dat het snel weer over is, zelfs praten voelt niet echt relaxed!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  JustMeDaan zo 21 okt 2012 - 10:05

Issie gelig van kleur?
Dan is het een aft. Heeft vaak te maken met vitaminetekort/lage weerstand.
Heb ze ook regelmatig, mijn moeder ook.
Ik gebruikte pyralvex aanstipvloeistof, erg pijnlijk maar verdoofd wel ff. Of bocasan mondspoeling van oral b.
Maar ik dacht dat het laatste niet meer te verkrijgen was.
Anders even bij de apotheek iets vragen ervoor.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Bliss zo 21 okt 2012 - 10:09

Volgens mij is het geen aft. Die heb ik namelijk ook wel eens, maar zijn minder pijnlijk en wat kleiner dan de blaar die ik nu heb!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Pompoen zo 21 okt 2012 - 10:11

Je kunt voor appels een allergie ontwikkelen in de loop der jaren, ook is het volgens mij zo dat de ene appel meer reactie kan veroorzaken dan de ander. Mocht dit het zijn, je kunt de appel héél eventjes in de magnetron doen en dan is het 'scherpe' er af. Een allergische vriendin kan op die manier wel appels eten.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Bliss zo 21 okt 2012 - 10:14

Hmm, het zou misschien toch wel een aft kunnen zijn. Heb die alleen nog nooit onder mn tong gehad! Appelallergie zou ik ook vreemd vinden hoor, heb nog nooit ergens last van gehad en ik eet véél appels. Alleen doordat ik nu een andere soort heb gegeten, kwam dit in me op.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:19

Ik heb regelmatig aften, vooral als ik ziek ben. Bah! Ik gebruik altijd Pyralvex. Heel smerig maar werkt goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Antibes zo 21 okt 2012 - 10:22

Aft en minder pijnlijk in één zin? Serieus, ik heb die krengen regelmatig (ok, wel groter dan gemiddeld) maar dan ga ik door de grond van de pijn hoor.. :shock:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:26

Wist je dat er appelsoorten zijn die verband houden met/afstammen van noten? Mocht je overgevoelig zijn voor noten dat zou dat ook wel wat kunnen verklaren. Maar aam de andere kant: als het overgevoeligheid is dan heb je last bovenop je tong en aan de zijkanten, daar zit het directe contact met de appel namelijk, en niet aan de onderkant. Als ik weereens overgevoelig reageer op kiwi dan jeukt m'n tong in elk geval niet aan de onderkant smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  JustMeDaan zo 21 okt 2012 - 10:43

Een aft kan overal komen, binnenkant lip, tandvlees, bovenop je tong, onder je tong enz.
Ik heb ze altijd overal en nergens zitten haha.
En de ene doet inderdaad meer pijn dan de andere, ligt eraan of dat plekje veel in contact komt met eten, of bv over mijn tanden heen schraapt.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:46

Maple schreef:Wist je dat er appelsoorten zijn die verband houden met/afstammen van noten? Mocht je overgevoelig zijn voor noten dat zou dat ook wel wat kunnen verklaren. Maar aam de andere kant: als het overgevoeligheid is dan heb je last bovenop je tong en aan de zijkanten, daar zit het directe contact met de appel namelijk, en niet aan de onderkant. Als ik weereens overgevoelig reageer op kiwi dan jeukt m'n tong in elk geval niet aan de onderkant smile
Ik ben allergisch voor kiwi, walnoten en rauwe tomaat en bij mij gaan de blaasjes dan ebt door mijn hele mond zitten, ook onder mijn tong!


Wist je trouwens dat het stofje wat in kiwi zit waar mensen allergisch op reageren, ook in veel narcose middelen zitten? Toen ik voor mijn operatie naar de OK werd gereden, grapten de zusters over het feit dat ik kiwi op had geschreven op het lijstje, maar de narcotiseur vertelde dat ik anders behoorlijk heftig had kunnen reageren! De zusters daar wisten dat niet. (Ik ook niet hoor Wink )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  CCC zo 21 okt 2012 - 11:09

Kan idd met de appel te maken hebben, mijn vriend heeft ook een appelallergie. Hij krijgt dikke opgezette lippen, brand en jeukt. Aan de binnenkant van zijn mond krijgt hij ook blaasjes.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Caroow zo 21 okt 2012 - 13:13

Ik krijg ook blaasjes door heel mijn mond en om mijn mond heen, ook als ik niet met mijn appel tegen mijn kind aan zit:) Ik heb sinds vorig jaar opeens een allergie tegen appels en veel ander fruit, ook van de een op de andere dag.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Bliss zo 21 okt 2012 - 21:16

Ik ben verder nergens allergisch of overgevoelig voor, voor zover ik weet. Misschien is het dan wel 'gewoon' een aft. De aften die ik tot nu toe heb gehad waren alleen wat kleiner en rond, dit is meer een langwerpige plek/blaar. Hij zit dus aan de onderkant precies op zo'n spier (of wat het ook is), dus met eten en praten is het gevoelig. Gelukkig spreek ik vandaag en morgen bijna niemand Wink

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Lady Starstruck zo 21 okt 2012 - 21:39

Ik had ook altijd heel erg last van aften. Spoelen met Listerine mondwater helpt. Sindsdien heb ik ze niet meer.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Kikou zo 21 okt 2012 - 22:17

Antibes schreef:Aft en minder pijnlijk in één zin? Serieus, ik heb die krengen regelmatig (ok, wel groter dan gemiddeld) maar dan ga ik door de grond van de pijn hoor.. :shock:

Haha, dit was ook precies mijn gedachte!

Jaren geleden ging ik met 30 aften en bijna huilend van de pijn naar de huisarts (ik had alle middeltjes al geprobeerd), om vervolgens als advies te krijgen van een grinnikende huisarts: "Het enige wat misschien nog kan helpen is om te beginnen met roken" Blaar op tong 1270000679

Nu haal ik altijd lidocaïne zodat ik een paar keer per dag tenminste nog enigszins normaal kan eten en praten Wink
Kikou
Kikou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 80
Registratiedatum : 20-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  JustMeDaan ma 22 okt 2012 - 0:56

Als de aft op een plek zit waar bijna geen beweging zit en niet over mijn tanden komt dan voel ik er gelukkig ook bijna niks van.
En ze kunnen inderdaad ook enorm groot en langwerpig worden. Denk dat het ook aan ligt op wat voor vorm weefsel het zit. Zo een spier onder je tong trekt natuurlijk meer in de lengte dus dan snap ik de vorm wel.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaar op tong Empty Re: Blaar op tong

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum