Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jongensnaam EN/NL

+16
*Lookie*
mzcharlotte
Puggle
SarahKey
Aimee
Parisienne
Mamsie
PapillonRose
Printje
Happydobby
Flower_L
_Lana_
mauwmauw
Annemie
Annie24
Linda
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Aimee za 20 okt 2012 - 19:47

Wat leuk, een jongetje erbij! :cheering:
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  SarahKey za 20 okt 2012 - 20:17

Dat zou geen reden zijn voor ons om die naam niet te kiezen. Siem is afgeleid van Simon. Wij zeggen dus gewoon Sie-mon. En niet Saimen zoals op zijn engels. Vind Simon op zijn engels echt niet mooi Laughing Maar misschien komt het later ooit van pas.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  SarahKey za 20 okt 2012 - 20:19

Was vergeten te zeggen hoe leuk het is dat je een zoon erbij krijgt I love you Zo leuk jongentjes I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Puggle za 20 okt 2012 - 20:31

Wat leuk linda! Een jongen en een meid. Ik zou de naam ook nemen hoor. Hier werd L. In het begin ook anders uit gesproken. Maar nu niet meer gelukkig.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Aimee za 20 okt 2012 - 20:48

Puggle schreef:Wat leuk linda! Een jongen en een meid. Ik zou de naam ook nemen hoor. Hier werd L. In het begin ook anders uit gesproken. Maar nu niet meer gelukkig.

huh, hoe kan je die naam nou anders uitspreken?

Ik heb zelf ook een naam die je niet zoveel hoort, maar het uitspreken is toch best wel simpel. Gewoon zoals je het schrijft. Maar wat een rare dingen mensen er van kunnen maken joh! Niet normaal...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 20:52

Aimee schreef:

huh, hoe kan je die naam nou anders uitspreken?

Als in een éénklemtoon-naam, of een tweeklemtoon-naam, vergelijk het met het geurtje Anaïs Anaïs. Kun je uitspreken als Ana-ies, maar ook als Anais (klinkt als anijs). Ik heb ook een L. op mijn groep en sommigen spreken dat ook als een klemtoon uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Aimee za 20 okt 2012 - 20:54

Oh ja! Ik snap hem Yes
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  mzcharlotte za 20 okt 2012 - 20:58

Gefeliciteerd! Wat leuk. Wij willen in de toekomst juist een naam die in het nederlands en in het engels uitgesproken kan worden. Ik ben dus benieuwd naar jullie naam! Eventueel moeten verbeteren komt ook wel goed hoor, dat is mij met mijn eerste naam (Charlotte is mijn tweede naam) ook prima gelukt zonder te veel irritatie.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Printje za 20 okt 2012 - 21:00

Maple schreef:
Aimee schreef:

huh, hoe kan je die naam nou anders uitspreken?

Als in een éénklemtoon-naam, of een tweeklemtoon-naam, vergelijk het met het geurtje Anaïs Anaïs. Kun je uitspreken als Ana-ies, maar ook als Anais (klinkt als anijs). Ik heb ook een L. op mijn groep en sommigen spreken dat ook als een klemtoon uit.

Maar bijv. de namen van Mamsie dan? Ik kan dan alleen maar een soort Engelstalige uitspraak bedenken eigenlijk. Met de naam A.yden hetzelfde, das toch een Engelse naam die kun je toch niet anders uitspreken als EEden?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 21:06

Printje schreef:
Maple schreef:
Aimee schreef:

huh, hoe kan je die naam nou anders uitspreken?

Als in een éénklemtoon-naam, of een tweeklemtoon-naam, vergelijk het met het geurtje Anaïs Anaïs. Kun je uitspreken als Ana-ies, maar ook als Anais (klinkt als anijs). Ik heb ook een L. op mijn groep en sommigen spreken dat ook als een klemtoon uit.

Maar bijv. de namen van Mamsie dan? Ik kan dan alleen maar een soort Engelstalige uitspraak bedenken eigenlijk. Met de naam A.yden hetzelfde, das toch een Engelse naam die kun je toch niet anders uitspreken als EEden?
De naam van V zou ik uitspreken zonder dj-klank in het midden, omdat die klank daar eigenlijk helemaal niet bij de letter 'y' hoort. De andere namen zou ik inderdaad wel goed uitspreken.

Volgens mij zou je A.yden ook met een a-klank uit kunnen speken, je hebt bijv. ook Ayla wat je ook wel met een a-klank uitspreekt. Als je de naam niet kent dan snap ik de verwarring wel. Maar dat heb je eigenlijk wel bij veel hedendaagse en vooral niet Nederlandse namen, als je de namen niet kent dan spreek je ze al gauw fonetisch uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Printje za 20 okt 2012 - 21:28

Maple; daar heb je gelijk in idd. dat je een naam al snel fonetisch uitspreekt wanneer je hem niet kent.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  *Lookie* za 20 okt 2012 - 22:04

Gewoon doen. De tweede naam van onze zoon is ook zo'n naam, alleen vinden wij de Engelse uitspraak veel beter dan de Nederlandse. Maar bij ons was de keus ook alleen op die naam gevallen omdat mijn schoonvader zo heet (en dat spreken we wel uit als NL variant)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Puggle za 20 okt 2012 - 22:08

Maple schreef:
Aimee schreef:

huh, hoe kan je die naam nou anders uitspreken?

Als in een éénklemtoon-naam, of een tweeklemtoon-naam, vergelijk het met het geurtje Anaïs Anaïs. Kun je uitspreken als Ana-ies, maar ook als Anais (klinkt als anijs). Ik heb ook een L. op mijn groep en sommigen spreken dat ook als een klemtoon uit.

De meeste zeiden lojs zeg maar. En mijn familie bleef maar loewis zeggen. Ja je kan.er toch nog heel wat van maken blijkbaar Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Roodkapje zo 21 okt 2012 - 0:41

O.livier is natuurlijk een vrij internationale naam en we krijgen ook alle versies te horen Frans, Engels etc. Mijn schoonmoeder is wel mijn grootste irritantiepuntje op dit gebied... die zegt al 2 jaar lang Ollievier of Olliever. Ik blijf verbeteren maar werkt dus niet. Ik wacht op het moment dat hij haar zelf kan verbeteren smile

I.lyen is hier de moeilijkste naam en die wordt het minst fout uitgesproken eigenlijk. Als mensen die naam 1 x hebben gehoord weten ze het en gaat het goed. Het is wel zo dat als we bij een onbekende arts oid zitten dat het dan niet goed gaat maar dat vindt ze ook niet erg want ze zegt dan gewoon: Ik ben I.lyeeeeeen ! Niet I-lie-jen (of hoe ze haar ook noemen.. madame is mondig genoeg!)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Mamsie zo 21 okt 2012 - 0:52

Maple schreef:
Printje schreef:
Maple schreef:
Aimee schreef:

huh, hoe kan je die naam nou anders uitspreken?

Als in een éénklemtoon-naam, of een tweeklemtoon-naam, vergelijk het met het geurtje Anaïs Anaïs. Kun je uitspreken als Ana-ies, maar ook als Anais (klinkt als anijs). Ik heb ook een L. op mijn groep en sommigen spreken dat ook als een klemtoon uit.

Maar bijv. de namen van Mamsie dan? Ik kan dan alleen maar een soort Engelstalige uitspraak bedenken eigenlijk. Met de naam A.yden hetzelfde, das toch een Engelse naam die kun je toch niet anders uitspreken als EEden?
De naam van V zou ik uitspreken zonder dj-klank in het midden, omdat die klank daar eigenlijk helemaal niet bij de letter 'y' hoort. De andere namen zou ik inderdaad wel goed uitspreken.

Volgens mij zou je A.yden ook met een a-klank uit kunnen speken, je hebt bijv. ook Ayla wat je ook wel met een a-klank uitspreekt. Als je de naam niet kent dan snap ik de verwarring wel. Maar dat heb je eigenlijk wel bij veel hedendaagse en vooral niet Nederlandse namen, als je de namen niet kent dan spreek je ze al gauw fonetisch uit.

Haha idd de dj klank hoort niet bij de Y. Dat vonden we erg lastig want als je er een j zou zetten krijg je de ij. We hadden ook de G kunnen gebruiken bedachten we ons veel later na dat meneer geboren was. Maar dan was het wel altijd als een G uitgesproken denk ik. Mensen zeggen nu wel eens Vi-jensie en dat is wel makkelijker te corrigeren.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Snoes zo 21 okt 2012 - 1:32

Linda, wat leuk dat jullie een jongetje krijgen deze keer!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Linda zo 21 okt 2012 - 2:02

Snoes schreef:Linda, wat leuk dat jullie een jongetje krijgen deze keer!

Ja hè?! Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het is om een jongen te krijgen! Ik kom zelf uit een meidengezin, dus ik heb echt nog geen idee.

Man had eerst een paar keer gezegd dat hij graag nog een meisje wilde. Toen we na de echo buiten stonden moest ik huilen, ik dacht dat hij het niet leuk zou vinden. Embarassed
Haha, wat een muts ben ik.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Marin zo 21 okt 2012 - 2:40

Roodkapje schreef:
I.lyen is hier de moeilijkste naam en die wordt het minst fout uitgesproken eigenlijk. Als mensen die naam 1 x hebben gehoord weten ze het en gaat het goed. Het is wel zo dat als we bij een onbekende arts oid zitten dat het dan niet goed gaat maar dat vindt ze ook niet erg want ze zegt dan gewoon: Ik ben I.lyeeeeeen ! Niet I-lie-jen (of hoe ze haar ook noemen.. madame is mondig genoeg!)


Hahaha goed van dr smile

Komt denk ik ook echt door die spelling. Als ik haar naam zie, maak ik er in m'n hoofd ook altijd I-lie-jen van, terwijl ik gewoon wéét hoe ze echt heet en het een super mooie naam vind. Maar daarom zou ik 'm ook anders spellen. Maar blijft zo'n mooie naam!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  MADDIE zo 21 okt 2012 - 3:00

Ik zou lekker gaan voor de naam die je leuk vindt. Mijn dochter heet I.sabelle en ik wil het op de franse manier uitgesproken hebben en zeg dit ook tegen mensen. Ik vindt de Nederlands uitgesproken manier namelijk minder mooi. Tot nu toe gaat dit prima!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongensnaam EN/NL - Pagina 2 Empty Re: Jongensnaam EN/NL

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum