Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

+2
Rush
Honey*Bee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Honey*Bee vr 19 okt 2012 - 2:04

--


Laatst aangepast door Honey*Bee op vr 19 okt 2012 - 21:10; in totaal 1 keer bewerkt
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Rush vr 19 okt 2012 - 2:04

Wat moet het kosten?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Honey*Bee vr 19 okt 2012 - 2:06

Dat staat er nog niet bij, maar ik ga ervan uit sowieso boven de 60 euro.

(het is volgens mij ook niet zo'n grote groep)
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Rush vr 19 okt 2012 - 2:09

Haha, handig zo`n uitnodiging waarop iets belangrijks vergeten wordt.

Ik zou wel overwegen om te gaan denk ik. Misschien heeft ze al niet zoveel vriendinnen en beschouwd ze jou wel als 'goede kennis' ondanks dat jullie niet zo vaak contact hebben?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Niekske vr 19 okt 2012 - 2:23

Rush schreef:Haha, handig zo`n uitnodiging waarop iets belangrijks vergeten wordt.

Ik zou wel overwegen om te gaan denk ik. Misschien heeft ze al niet zoveel vriendinnen en beschouwd ze jou wel als 'goede kennis' ondanks dat jullie niet zo vaak contact hebben?

Dat zou ik ook doen, wel afhankelijk van wat het programma en de kosten worden. Apart van de kosten, zou ik toch wel leuk vinden als ik uitgenodigd wordt voor zoiets als ik dat niet verwacht. Soort waardering van de bride to be zeg maar smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Susan vr 19 okt 2012 - 2:24

Ik vind niet dat zulke uitnodigingen een verplichting scheppen. Vaak wordt zo'n vrijgezellenfeest niet georganiseerd door de bruid zelf, maar door de zus of beste vriendin en zij gaan dan gewoon het adressenboekje of de Facebooklijst af. Ik heb wel eens een uitnodiging gekregen voor het vrijgezellenfeest van een oud-klasgenote die ik al meer dan 25 jaar niet had gezien, toen heb ik gewoon een vriendelijk mailtje gestuurd om uit te leggen dat ik niet zo close met de bruid omging, en ze verder veel plezier gewenst. Ik vind dat dat gewoon moet kunnen. Ook als je de bruid wel zo af en toe spreekt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Niekske vr 19 okt 2012 - 2:39

Susan schreef:Ik vind niet dat zulke uitnodigingen een verplichting scheppen. Vaak wordt zo'n vrijgezellenfeest niet georganiseerd door de bruid zelf, maar door de zus of beste vriendin en zij gaan dan gewoon het adressenboekje of de Facebooklijst af. Ik heb wel eens een uitnodiging gekregen voor het vrijgezellenfeest van een oud-klasgenote die ik al meer dan 25 jaar niet had gezien, toen heb ik gewoon een vriendelijk mailtje gestuurd om uit te leggen dat ik niet zo close met de bruid omging, en ze verder veel plezier gewenst. Ik vind dat dat gewoon moet kunnen. Ook als je de bruid wel zo af en toe spreekt.

Bij ons wordt er bij de bruid nagevraagd wie dat zij graag mee wil nemen met haar vrijgezellenfeest, dus niet zomaar haar FB lijst en we willen niemand vergeten natuurlijk. In die vorm is dan toch wel leuk als je uitgenodigd word.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Susan vr 19 okt 2012 - 2:51

Maar vaak is het vrijgezellenfeest een verrassing, toch? Dus dan zal misschien via via worden gevraagd met wie ze omgaat. Ik denk niet dat de uitnodiging in alle gevallen van de bruid zelf komt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Niekske vr 19 okt 2012 - 2:55

Susan schreef:Maar vaak is het vrijgezellenfeest een verrassing, toch? Dus dan zal misschien via via worden gevraagd met wie ze omgaat. Ik denk niet dat de uitnodiging in alle gevallen van de bruid zelf komt.

Nee uitnodiging niet, maar wij vragen namen + emailadressen aan de bruid en gaan dan pas aan de slag met organiseren. Datum en plannen blijven een verrassing voor de bruid.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  sanne-84 vr 19 okt 2012 - 2:58

Het is bij ons ook normaal dat de bruid doorgeeft wie ze er bij wil hebben. Datum tijd en wie er daadwerkelijk bij is is dan nog een verrassig.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Susan vr 19 okt 2012 - 3:01

Maar goed, dat is dus niet overal zo, ik kan me tenminste niet voorstellen dat die oud-klasgenote van mij toen had aangegeven dat ze mij erbij wilde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Caramba vr 19 okt 2012 - 3:11

Ik zou zelf erg graag mee willen beslissen wie er kwam. Het liefst natuurlijk zelf mee beslissen, want wil echt niet in een, weet ik veel wat voor pak, gehesen worden. Ook rare opdrachten ben ik niet voor in.

O.T. ik zou wel naar het vrijgezellenfeest gaan. Ik zou sowieso niet snel iets afzeggen, ookal ken je elkaar amper.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  sanne-84 vr 19 okt 2012 - 3:18

Susan schreef:Maar goed, dat is dus niet overal zo, ik kan me tenminste niet voorstellen dat die oud-klasgenote van mij toen had aangegeven dat ze mij erbij wilde.
Maar toch een beetje raar dat vriendinnen voor haar beslissen wie er meegaan? Als ze naar aanleiding van facebook oid zouden kijken dan zou de groep uit 50 personen kunnen staan (aangenomen dat er wel 50 vrouwelijke vrienden zou hebben). Hoe kunnen ze op basis daarvan dan mensen kiezen? En vooral jou, als je er weinig contact mee hebt (niet verkeerd bedoelt)
Ik zou, of aan haar zelf, of aan degene van wie je de uitnodiging krijgt opheldering vragen over hoe ze eraan dachten om joute vragen. Als de bruid het echt aan heeft gegeven zou ik sowieso gaan
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 21:37

sanne-84 schreef:Het is bij ons ook normaal dat de bruid doorgeeft wie ze er bij wil hebben. Datum tijd en wie er daadwerkelijk bij is is dan nog een verrassig.

Nah dan vind ik het dus echt geen verrassing meer, eerlijk gezegd. Een vrijgezellenfeest is toch niet verplicht? Je moet maar afwachten of je vriendinnen zoiets voor je organiseren. En dan is de verrassing juist zo leuk als je echt van niks weet. Heb ik ook gedaan met een babyshower voor mijn vriendin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 21:47

sanne-84 schreef:
Susan schreef:Maar goed, dat is dus niet overal zo, ik kan me tenminste niet voorstellen dat die oud-klasgenote van mij toen had aangegeven dat ze mij erbij wilde.
Maar toch een beetje raar dat vriendinnen voor haar beslissen wie er meegaan? Als ze naar aanleiding van facebook oid zouden kijken dan zou de groep uit 50 personen kunnen staan (aangenomen dat er wel 50 vrouwelijke vrienden zou hebben). Hoe kunnen ze op basis daarvan dan mensen kiezen? En vooral jou, als je er weinig contact mee hebt (niet verkeerd bedoelt)
Ik zou, of aan haar zelf, of aan degene van wie je de uitnodiging krijgt opheldering vragen over hoe ze eraan dachten om joute vragen. Als de bruid het echt aan heeft gegeven zou ik sowieso gaan

Ja maar als beste vriendin mag je toch verwachten dat zij wel weet wie er bij moet zijn en wie niet? En dan kun je altijd nog een dubbelcheck op de namen laten doen door een andere vriendin, of informeren bij haar aanstaande. Is toch zo moeilijk niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Niekske di 23 okt 2012 - 1:14

Carrie schreef:
sanne-84 schreef:Het is bij ons ook normaal dat de bruid doorgeeft wie ze er bij wil hebben. Datum tijd en wie er daadwerkelijk bij is is dan nog een verrassig.

Nah dan vind ik het dus echt geen verrassing meer, eerlijk gezegd. Een vrijgezellenfeest is toch niet verplicht? Je moet maar afwachten of je vriendinnen zoiets voor je organiseren. En dan is de verrassing juist zo leuk als je echt van niks weet. Heb ik ook gedaan met een babyshower voor mijn vriendin.

Maar als het inmiddels een paar keer gebeurd is binnen een vriendengroep, kan de volgende bruid er wel vanuit gaan dat zij ook zo'n feest krijgt. Het hoort er eigenlijk ook gewoon bij. Bovendien heb je dan al een paar keer flink geld moeten betalen voor zo'n feest (ik heb bijv al vijf keer ruim 120 euro moeten neertellen), dus dan mag je toch ook wel een vrijgezellenfeest terug verwachten Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 1:45

Niekske schreef:
Carrie schreef:
sanne-84 schreef:Het is bij ons ook normaal dat de bruid doorgeeft wie ze er bij wil hebben. Datum tijd en wie er daadwerkelijk bij is is dan nog een verrassig.

Nah dan vind ik het dus echt geen verrassing meer, eerlijk gezegd. Een vrijgezellenfeest is toch niet verplicht? Je moet maar afwachten of je vriendinnen zoiets voor je organiseren. En dan is de verrassing juist zo leuk als je echt van niks weet. Heb ik ook gedaan met een babyshower voor mijn vriendin.

Maar als het inmiddels een paar keer gebeurd is binnen een vriendengroep, kan de volgende bruid er wel vanuit gaan dat zij ook zo'n feest krijgt. Het hoort er eigenlijk ook gewoon bij. Bovendien heb je dan al een paar keer flink geld moeten betalen voor zo'n feest (ik heb bijv al vijf keer ruim 120 euro moeten neertellen), dus dan mag je toch ook wel een vrijgezellenfeest terug verwachten Wink

Ja daar heb je wel een goed punt smile In mijn vriendenkring is het helemaal niet zo dat ze 'aan de lopende band' trouwen, dus daar had ik nog niet over na gedacht. Vind het alleen jammer vaak te lezen dat men er zomaar vanuit gaat dat ze een babyshower/vrijgezellenfeest krijgen, aangezien het nog altijd een cadeau is en geen verplichting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan Empty Re: Vrijgezellenfeest - wel of niet gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum