Leuke/nuttige kraamcadeau's
+9
Parel
Slakje
Pompoen
Jasmine
Printje
Star007
Annemie
Snoes
Ella
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Leuke/nuttige kraamcadeau's
Omdat ik in mijn omgeving de vraag al krijg wat wij willen hebben ben ik maar met een lijstje begonnen. Ik las ergens de tip om bijv kleding vanaf maat 62 te vragen. Zodat je niet heel veel kleine kleertjes heb waar het kindje snel uit is gegroeid. Maar wie weet er naast kleding en bonnen nog handige dingen? heb zelf al zitten denken aan zwemkleding en zo'n band. Hoes voor de maxicosi.
Wat hebben jullie gevraagd of gehad wat ook echt handig was.
Wat hebben jullie gevraagd of gehad wat ook echt handig was.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Leuke/nuttige kraamcadeau's
Hier in België is het de gewoonte om een geboortelijst aan te leggen, ik vind dat zo gemakkelijk. Zowel voor onszelf (we zetten er precies op wat we nodig hebben) als voor het bezoek (ze moeten alleen maar iets van de lijst kiezen).
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Rejoy. schreef:Hema cadeaubonnen!
+1, daar was ik ook heeel blij mee.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Snoes schreef:Hier in België is het de gewoonte om een geboortelijst aan te leggen, ik vind dat zo gemakkelijk. Zowel voor onszelf (we zetten er precies op wat we nodig hebben) als voor het bezoek (ze moeten alleen maar iets van de lijst kiezen).
Ik wil er ook echt een lijstje van maken. Als ik zelf iets koop voor iemand die bevallen is dan wil ik ook dat ze niet nog 10 dezelfde dingen hebben (bijv rompers) en dan ze er ook echt iets mee kunnen.
Ben jij al met zo'n lijst begonnen?
Ella- Ratel
Ik zou niet te veel kleding vragen. Want ik vind kledingsmaak toch wel heel persoonlijk. Hoeveel kleding ik wel niet gekregen heb, wat ik niet mooi vond! Ik zou dan waardebonnen van de prenatal en hema, babydagboek, muur/plafond projector ( vinden de meest baby's erg leuk ) en sloffen / sokken/badjasje ofzo vragen.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Rejoy. schreef:Hema cadeaubonnen!
Absoluut!! Deze stonden bij R bovenaan mijn lijstje en nu weer...met kleertjes vind ik het soms lastig dat of ze een totaal andere smaak geven of iets geven wat niet past bij het seizoen dat jouw kindje het dadelijk aan kan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik vind kleertjes in een bepaalde maat helemaal niet handig. Ik kreeg voor J. allemaal winterkleertjes in maat 68. Beetje jammer alleen dat ze nogal klein was en pas in juni/juli in maat 68 zat, in plaats van in februari/maart.
Daarom vond ik cadeaubonnen veel handiger, bij voorkeur van de HEMA idd.
Daarom vond ik cadeaubonnen veel handiger, bij voorkeur van de HEMA idd.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Annemie schreef:Rejoy. schreef:Hema cadeaubonnen!
+1, daar was ik ook heeel blij mee.
Zijn inderdaad heel fijn maar we hebben er 6 gekregen
Gast- Gast
Is dat erg dan Lily? Dat is toch juist fijn?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Luiers! Daar was ik héél blij mee, en inderdaad vooral kleding in grote maten.
Ik heb ook een heleboel noodzakelijke spullen op de geboortelijst gezet, lekker handig.
Ik heb ook een heleboel noodzakelijke spullen op de geboortelijst gezet, lekker handig.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
тыквашка schreef:Is dat erg dan Lily? Dat is toch juist fijn?
Ja het scheelt dat er geen einddatum op staat en op komen ze wel maar ik wil er meer mee zeggen dat zodra je kaart 4 krijgt dat je dan meer zoiets hebt van ow weer 1. En dan legden we `m bij de cadeaus (we hadden een cadeauhoek) en dan degene van wie we het kregen van ow je hebt er al meer zie ik.
Wat ik echt een beetje onlogisch vond waren kleertjes in hele grote maten. F was klein bij z`n geboorte en zit nu nog in maatje 50. Toch kregen we kleertjes in 74, en 86 enzo. En dat zijn dan nu winterkleertjes en misschien pastie het van de zomer en kan ie het niet aan, vind ik ook zonde.
Gast- Gast
Wil je wat voorbeelden geven van noodzakelijke spullen die je op de geboortelijst had gezet?Slakje schreef:Luiers! Daar was ik héél blij mee, en inderdaad vooral kleding in grote maten.
Ella- Ratel
Ik vroeg idd bonnen van de Hema, prenatal, h&m en v&d.
Boekjes vond ik ook erg leuk.
Voor de rest (ligt wellicht aan geslacht) armbandje, slaapzakken, regenlaarsjes, rugzakje, speelgoed, babygym/speelkleed.
Boekjes vond ik ook erg leuk.
Voor de rest (ligt wellicht aan geslacht) armbandje, slaapzakken, regenlaarsjes, rugzakje, speelgoed, babygym/speelkleed.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
bij D. hadden we niet echt wensen. We hebben een luiertas gekregen op verzoek van ons.
nu bij de tweede vraag ik van mijn ouders of schoonouders een fietsstoeltje voor achter op. Van mijn zwager en schoonzus wil ik graag weer een treintje met naam die heb ik van hun ook met D. gekregen.
Stiekem hoop ik voor veel hema bonnen, dan kan ik mooi dat houten keukentje kopen
nu bij de tweede vraag ik van mijn ouders of schoonouders een fietsstoeltje voor achter op. Van mijn zwager en schoonzus wil ik graag weer een treintje met naam die heb ik van hun ook met D. gekregen.
Stiekem hoop ik voor veel hema bonnen, dan kan ik mooi dat houten keukentje kopen
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
-FlesjesElla schreef:Wil je wat voorbeelden geven van noodzakelijke spullen die je op de geboortelijst had gezet?Slakje schreef:Luiers! Daar was ik héél blij mee, en inderdaad vooral kleding in grote maten.
-Flesverwarmer
-Sterilisator
-Tetradoeken
-Speelmat
-Lepeltjes & bordjes
-Bad
-Tandenborstels
-Verzorgingsspulletjes (kammetje, thermometer, nagelknipper, ...)
-Draagdoek
-...
Ik geloof dat we enkel haar bedje hebben gekocht, verder hebben we alles gekregen.
Slakje- Ratel
Maar je moet dat toch allemaal al hebben voordat ze geboren wordt?
Zonder badje en zonder flesje hier dan wordt de kraamzorg echt niet vrolijk!
Maar een besteksetje of serviesje is erg leuk!
Parel- Ratel
Wij hadden geen kraamzorg. Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, toen kwam het meeste bezoek en zij namen allemaal wat van de geboortelijst mee. Sommige dingen kreeg ik ook ervoor (met Kerst en Nieuwjaar) omdat ik de lijst al openbaar had laten maken. Dus toen ik thuis kwam hadden we alles al, heel fijn.
Slakje- Ratel
Parel schreef:Maar je moet dat toch allemaal al hebben voordat ze geboren wordt?
Zowel badje als flesjes zijn hier in de kraamweek niet gebruikt hoor.
Gast- Gast
Nee ok, maar jij geeft bv.
Wij geven fv en moesten natuurlijk wel flesjes hebben.
En hier heeft ze de 1ste dag al gebadderd, vonden wij ook niet meer dan normaal eigenlijk (evenals de kraamzorg), en eerlijk is eerlijk ik zou er heel onrustig van worden als ik dat soort dingen nog niet in huis had.
Wij geven fv en moesten natuurlijk wel flesjes hebben.
En hier heeft ze de 1ste dag al gebadderd, vonden wij ook niet meer dan normaal eigenlijk (evenals de kraamzorg), en eerlijk is eerlijk ik zou er heel onrustig van worden als ik dat soort dingen nog niet in huis had.
Parel- Ratel
Flesje bij kv is idd wel nodig. Ze is hier pas na een week voor t eerst in bad gegaan.
Gast- Gast
Jouw baby is in bad geboren
Parel- Ratel
Parel schreef:Jouw baby is in bad geboren
Ohjah detail maar niet in een zwitsal badje hoor;) ze had idd geen bloed in haar haartjes ofzo, nog wel dat vernix laagje, maar dat was juist de reden dat ze de eerste dagen niet in bad is geweest.
Gast- Gast
Het voordeel van het ziekenhuis; ik hoefde daarom niet te stressen. En mijn mama en oma zijn heel ons appartement komen schoonmaken en hadden alles op orde gezet tegen dat ik thuiskwam. Vond het wel fijn zo.
Slakje- Ratel
Ik denk dat ik een campingbedje vraag handig als ik naar vrienden of mijn moeder ga beide zo´n 1,5 uur rijden.
Van een vriendin krijg ik een speeltje voor de kinderwagen/box.
En dan denk ik cadeaubonnen, want we hebben al erg veel via marktplaats.
Maar ik ben net pas begonnen met goed uit te zoeken wat we al hebben en wat we nog voor de geboorte moeten kopen. Dus dan zal er waarschijnlijk nog wel een lijst komen handig om cadeau te vragen.
Dus dit topic vind ik ook wel handig om te blijven volgen. Misschien doe ik nog ideeen op.
Van een vriendin krijg ik een speeltje voor de kinderwagen/box.
En dan denk ik cadeaubonnen, want we hebben al erg veel via marktplaats.
Maar ik ben net pas begonnen met goed uit te zoeken wat we al hebben en wat we nog voor de geboorte moeten kopen. Dus dan zal er waarschijnlijk nog wel een lijst komen handig om cadeau te vragen.
Dus dit topic vind ik ook wel handig om te blijven volgen. Misschien doe ik nog ideeen op.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ik zoek leuke "grotere" kraamcadeaus! (+ cadeau grote zus)
» Kraamcadeaus met naam
» vervolg, leuke jongen zoekt leuke meid
» wat is een leuke pop?
» Leuke kleding-webshops? (leuke jurkjes?)
» Kraamcadeaus met naam
» vervolg, leuke jongen zoekt leuke meid
» wat is een leuke pop?
» Leuke kleding-webshops? (leuke jurkjes?)
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: