Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie van deze naam?

+19
Le Chat Noir
Ella
Pompoen
Jasmine
Printje
Marin
Snoes
Monte
Floor
lief
Flower_L
Ellebel
Viva
_Lana_
Lejow
Sam
Steep
Mamsie
Julia
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze naam? - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze naam?

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 23:34

Benjamin, topnaam! Laughing

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van deze naam? - Pagina 2 Empty Re: Wat vinden jullie van deze naam?

Bericht  Pompoen wo 17 okt 2012 - 23:37

Ik vind Jack eigenlijk best leuk. Maar niet in Nederland. Ik heb ooit een baby Jack ontmoet, daar zal het ook mee te maken hebben, maar dat was in de V.S., ik vind Benjamin superleuk (jammer dat mijn man het daar niet mee eens is ;-)).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ella wo 17 okt 2012 - 23:39

Julia schreef:Ik vind S.am erg leuk en B.enjamin. Maar nu loop ik tegen de naam J.ack aan. Mijn man moet er nog erggg aan wennen. Maar ergens blijft de naam door mijn hoofd spoken. Wat vinden jullie ervan? Is het geen naam voor de iets lagere sociale klasse zeg maar?

Onze dochter heet I.sabelle.

De namen hebben niet mijn voorkeur. Ik vind Benjamin wel een leuke combi met de naam van je dochter
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Jasmine wo 17 okt 2012 - 23:39

тыквашка schreef:Ik vind Jack eigenlijk best leuk. Maar niet in Nederland. Ik heb ooit een baby Jack ontmoet, daar zal het ook mee te maken hebben, maar dat was in de V.S., ik vind Benjamin superleuk (jammer dat mijn man het daar niet mee eens is ;-)).

Lastig zijn die mannen eigenlijk hè. Hebben wij een leuke naam, zijn zij het er niet mee eens Rolling Eyes
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Pompoen wo 17 okt 2012 - 23:42

Jasmine schreef:
тыквашка schreef:Ik vind Jack eigenlijk best leuk. Maar niet in Nederland. Ik heb ooit een baby Jack ontmoet, daar zal het ook mee te maken hebben, maar dat was in de V.S., ik vind Benjamin superleuk (jammer dat mijn man het daar niet mee eens is ;-)).

Lastig zijn die mannen eigenlijk hè. Hebben wij een leuke naam, zijn zij het er niet mee eens Rolling Eyes

Haha, ja echt, de leukste namen worden onmiddelijk afgekraakt. Ik had lijsten gemaakt dat wil je niet weten...Nou je had mijn man moeten horen! Uiteindelijk bleven er van de tig namen 3 over waar van twee 'wel oké' en 1 'best leuk'... zucht...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Marin wo 17 okt 2012 - 23:46

Zelda schreef:
Marin schreef:Ik vind het leuk. Stuk origineler dan Benjamin en Sam. Wat ik overigens hele mooie namen vind, maar je dochter heeft al een vrij populaire naam, dan is een wat originelere naam wel leuk voor er bij! Ik zou alleen goed bedenken of je het mooi vindt dat veel mensen 't misschien echt op z'n plat Hollands uit zullen spreken. Djek.
Djek is toch geen plat Hollands? Dan denk ik eerder aan Sjak.

Hmm ja Sjak kan ook, da's helemaal verschrikkelijk. Maar echt zo Djek of Tsjek kan ik me ook nog wel voorstellen dat mensen het zo zeggen. Dat klinkt in elk geval niet, vind ik.

Da's het nadeel met Engelse namen in Nederland, dat klinkt al snel beetje 'aso'. Hoewel niet alles zo klinkt vind ik, zoals James absoluut niet, en Jack vind ik ook nog wel mee vallen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Le Chat Noir wo 17 okt 2012 - 23:50

Flower_L schreef:
lief schreef:
Flower_L schreef:ik vind jack meer een naam voor een ouder persoon. een 30er ofzo

Maar als het goed is wordt hij vanzelf 30!

Je wordt niet als dertiger geboren Wink!

gelukkig niet Wat vinden jullie van deze naam? - Pagina 2 561177

net als dat ik nu bij sommige babynamen nog niet een oma of een opa versie kan voorstellen Wat vinden jullie van deze naam? - Pagina 2 561177

oma Pippa of opa Mas. Klinkt nu nog zo raar, maar over 60 jaar vast niet meer.

Haha dat denk ik ook wel eens bij bepaalde 'modenamen'!

Ik vind J.ack mwah, B.enjamin op zich wel leuk en S.am zou weer niet mijn keuze zijn.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 23:54

Ik vind Jack absoluut geen mooie naam.

Gast
Gast

Bericht  Jasmine wo 17 okt 2012 - 23:58

тыквашка schreef:
Jasmine schreef:

Haha, ja echt, de leukste namen worden onmiddelijk afgekraakt. Ik had lijsten gemaakt dat wil je niet weten...Nou je had mijn man moeten horen! Uiteindelijk bleven er van de tig namen 3 over waar van twee 'wel oké' en 1 'best leuk'... zucht...

Zó herkenbaar. Volgens mij heeft mijn man ook maar één naam die hij echt leuk vindt: José. Nou nooit van mijn leven, brr.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 5:21

Ik vind Jack leuk, ik vind John ook leuk en dan voor de jongere jaartjes Johnny, SUPERFOUT, I know, maar ik vind het echt een stoere naam. (en ik hou niet van sjonnies)

Mijn vriend ging niet akkoord dus onze zoon heet geen Jack of Johnny Very Happy

Gast
Gast

Bericht  RYW do 18 okt 2012 - 5:48

Haha, mijn oudste heet S.am, de jongste heet B.enjamin (ik noem hem Ben) en één van zijn doopnamen is Jack Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 5:55

Wat toevallig RYW!

Ik hou van aparte namen zoals Raven (voor een jongen en voor een meisje) Mare, Zelda (serieus Very Happy) en ook Storm vind ik een prachtige naam.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 5:57

Zelda, en toch heeft jouw kind gewoon een stoere naam Yes

Ik vind Benjamin het leukste bij Isabelle. Jack vind ik wel leuk, maar niet bij jouw dochter haar naam.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 5:59

Pippa schreef:Zelda, en toch heeft jouw kind gewoon een stoere naam Wat vinden jullie van deze naam? - Pagina 2 3079029344

Dankje Very Happy
Mijn vriend houdt helemaal niet van die aparte namen, gelukkig waren we het over de naam van mijn zoontje echt meteen eens!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 6:01

Ik heb de naam hier ook geopperd, maar mijn vriend vindt het niet leuk :nopompom:

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 6:03

Hoe kan hij die naam nu niet leuk vinden Wat vinden jullie van deze naam? - Pagina 2 1270000679
Associeert hij het te veel met een hondennaam? (dat heb ik vaker gehoord namelijk)

Gast
Gast

Bericht  Lenthe do 18 okt 2012 - 7:21

Ik vind de naam zelf niet echt mooi. Het is niet mijn smaak.

Maar wat ik nooit zo snap is dat iedereen roept dat het bij elkaar moet passen. Hoezo moeten namen bij elkaar passen? In het begin kijken mensen misschien vreemd op als je een Giovanni en een Foris-Jan hebt, maar daar is iedereen zo aan gewend. En daarbij, who cares dat die namen niet bij elkaar passen? Als je het zelf maar mooie namen vindt.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Raven do 18 okt 2012 - 9:22

Jasmine schreef:

Haha mijn man heeft de jongensnaam bedacht die vond ik gelijk leuk. De meisjesnaam ook trouwens maar daar moest ik wel langer over nadenken.
Ik zet ze niet hier neer want er zitten vriendinnen hier op het forum en die weten wel dat ik het ben.

Maar ik vind Benja.min leuker bij Isa.belle dan die andere twee namen. Al vind ik Jack ook een erg leuke naam.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  JD do 18 okt 2012 - 10:42

Jack staat in mijn top 3 voor als er hier ooit een kindje komt. En ik behoor absoluut niet tot de lagere/kamper klasse Laughing
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  _Lana_ do 18 okt 2012 - 19:41

Lenthe schreef:Ik vind de naam zelf niet echt mooi. Het is niet mijn smaak.

Maar wat ik nooit zo snap is dat iedereen roept dat het bij elkaar moet passen. Hoezo moeten namen bij elkaar passen? In het begin kijken mensen misschien vreemd op als je een Giovanni en een Foris-Jan hebt, maar daar is iedereen zo aan gewend. En daarbij, who cares dat die namen niet bij elkaar passen? Als je het zelf maar mooie namen vindt.

Ja, dit klinkt misschien een beetje oppervlakkig, maar ik vind dat dus wel ( heel ) belangrijk. Je zegt de namen zo vaak achter elkaar, dan vind ik het gewoon niet klinken.
En het is gewoon een gevoel.
Maar goed, ik heb toch een bepaalde smaak, dus de namen die ik uitkies passen sowieso bij elkaar.

Toen ik zwanger was, noemde ik, telkens als ik een nieuwe naam in mijn hoofd had, de namen hardop, hoe het zou klinken, haha Very Happy.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: