Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel spullen bewaren jullie?

+8
diddie
Darius
ekjir@M
Twellie
Bruintje Beer
sabje
-Ieniemienie-
PapillonRose
12 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel spullen bewaren jullie? Empty Hoeveel spullen bewaren jullie?

Bericht  PapillonRose za 13 okt 2012 - 3:04

Ik vroeg me ineens af hoeveel andere mensen eigenlijk bewaren qua kleertjes en dergelijke van de kindjes. En dan vooral wanneer je nog niet zeker weet of er nog een volgende kindje komt. Kan me namelijk goed voorstellen dat je een hoop verkoopt/wegdoet bijvoorbeeld als je klaar bent met kindjes krijgen. Dat zou ik denk ik iig wel doen.

Hier begint het namelijk wel een beetje veel te worden laughcry Maar ik kan het nog niet weg doen, ben er nog soort van aan gehecht. En ik wil nog meer kindjes als het erin zit.

Ik heb hier een stuk of 7 plastic opbergboxen vol staan :O Voornamelijk kleertjes maat 50-80 en dan zitten er ook nog wat andere dingetjes tussen (zoals kruikenzakken, paar hoeslakentjes van de wieg). Om nog maar niet te spreken over de andere spullen die ik nog heb staan, zoals speelkleden, wipper, boxkleden, wagenbak, etc. laughcry

Dus ik ben eens goed aan het denken wat ik met alle spullen ga doen. Voorlopig nog wel bewaren denk ik, maar ik kan niet eindeloos meer opbergen..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel spullen bewaren jullie? Empty Re: Hoeveel spullen bewaren jullie?

Bericht  -Ieniemienie- za 13 okt 2012 - 3:19

Of wij uit gekinderd zijn weet ik niet. Maar nog geen definitieve nee.
Ik had van M alle kleertjes bewaard. Toen T een jongentje bleek te zijn ben ik alles uit gaan zoeken en heb echt maar een paar pakjes bewaard. De rest allemaal verkocht of weggegeven. Alleen de echt emotionele pakjes heb ik nog (3setjes zijn dat)

Van T ben ik meteen gaan verkopen. Behalve de belangrijke pakjes dan. Tot nu toe zijn dat er twee.

ALs er nog een derde komt, vind ik het veel te leuk om weer opnieuw dingen te kopen en speciaal voor dat kindje uit te zoeken.

Maar de eerste stap van het verkopen en uitzoeken vond ik ook erg moeilijk.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  sabje za 13 okt 2012 - 3:32

Ik heb ook nog alles bewaard. Zolder begint nu ook al aardig vol te raken. Als ik weer zwanger mag raken en het blijkt een meisje te zijn dan wil ik wel dingen gaan verkopen/weggeven.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 3:32

Kleding verkoop ik.
Van H. heb ik eerst alles bewaard maar nu verkoop ik alles (behalve hun eerste pakjes).
Qua andere spullen heb ik ook bijna alles verkocht. En nu heb ik "spijt".
Ik zou op zich (alle problemen achterwege gelaten) nog best graag een derde willen.
Toen ik net bevallen was (ook tijdens de zwangerschap van A.) heb ik heel hard geroepen dat ik geen derde zou willen.
Daarna ben ik langzaamaan alles gaan verkopen (badje, kruiken+zakken, voetenzak MC, MC + wipper staan ook te koop) maar nu twijfel ik dus heel erg. Ik wil nog erg graag een derde... Maar ik wil liever niet meer zwanger zijn. Denk ik.
Mijn man wil zeker geen derde...

Nou ja, wazig verhaal dus.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 13 okt 2012 - 4:58

-Ieniemienie- schreef:Of wij uit gekinderd zijn weet ik niet. Maar nog geen definitieve nee.
Ik had van M alle kleertjes bewaard. Toen T een jongentje bleek te zijn ben ik alles uit gaan zoeken en heb echt maar een paar pakjes bewaard. De rest allemaal verkocht of weggegeven. Alleen de echt emotionele pakjes heb ik nog (3setjes zijn dat)

Van T ben ik meteen gaan verkopen. Behalve de belangrijke pakjes dan. Tot nu toe zijn dat er twee.

ALs er nog een derde komt, vind ik het veel te leuk om weer opnieuw dingen te kopen en speciaal voor dat kindje uit te zoeken.

Maar de eerste stap van het verkopen en uitzoeken vond ik ook erg moeilijk.

Hier is dat precies hetzelfde!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Twellie za 13 okt 2012 - 5:34

Ik bewaar tot nu toe bijna alles, alleen wat merkkleding en dingen niet ik niet gebruikte / dubbel heb, heb ik verkocht. Ik vind het enorm schelen in de kosten: voor mijn tweede dochter heb ik in totaal geen honderd euro uitgegeven aan kleding aan speelgoed.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  ekjir@M za 13 okt 2012 - 5:42

Toen ik hoorde dat we een meisje kregen heb ik alle kleertjes maat 74/80 weg gegeven aan m'n nicht die het op dat moment niet breed had. Ondanks dat ik haar de kleertjes heel erg gun heb ik er soms echt spijt van...

Aan de andere kant heb ik van haar de meisjes spullen gekregen en moet een eventuele derde nog maar net een jongetje zijn van hetzelfde seizoen. Plus dat het elastiek dan alweer zo oud is dat het uit elkaar begint te vallen of de rek er uit is.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  PapillonRose za 13 okt 2012 - 5:45

Ik ga denk ik eerst met name de kleertjes nog een keer kritisch uitzoeken, maar ga nog niet teveel wegdoen. Ben bang dat ik er anders spijt van krijg, en zoals ik hier lees zou dat nog wel kunnen gebeuren. En ik ben echt van plan om de kleertjes nog een keer te gebruiken als de kans zich voor zou doen..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Darius za 13 okt 2012 - 5:55

Ik heb alles bewaard tot nu toe. Vale en verwassen kleding heb ik weggegooid. Misschien dat we nog voor een vierde kindje gaan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  diddie za 13 okt 2012 - 6:15

Wij hebben bijna alles nog. Een aantal dingen heb ik weggegeven.
Ik had de kleertjes en schoentjes allang weg willen doen, maar mijn vriend wil zo ongeveer alles bewaren Neutral
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188

Bericht  Floor za 13 okt 2012 - 6:23

Wij bewaren niet zo veel. Eigenlijk alles hebben we tot nu toe verkocht (of staat te koop) wat we niet meer gebruiken.
Ik heb 1 opbergbox daarin zitten 4 setjes kleding en 2 kruiken. Verder bewaren we de maxicosi en later ook de kinderwagen en de box maar die zijn nu nog in gebruik.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 7:13

Ik vind het vreselijk dat ba beebje 2 en en geen 3e komt en dus met name kleertjes etc dus straks weggaan! Ik heb er nu al moeite mee...maar de leukste bewaar ik toch echt wel eb verkoop ze gewoon op een later moment..

Gast
Gast

Bericht  Printje za 13 okt 2012 - 7:51

Jongenskleertjes inmiddels niet veel meer, wat speciale dingetjes zoals eerste pakje etc, maar de rest is allemaal weg. Dadelijk ga ik dat weer zo doen, anders slipt ons huis vol vrees ik hahahaha.

Hierna gaat al het babyspul weg, ik (wij) willen zeker geen derde kindje meer dus hierna gaat het allemaal weg.

Ik heb totaal geen moeite met kleertjes wegdoen, het zijn maar kleertjes (op de eerste setjes, iets dat een bijzondere herinnering voor ons heeft) maar voor de rest geef ik alles weg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  studiebol za 13 okt 2012 - 7:52

Hier gaat veel weg, heb echt geen zin om alles op te slaan ofzo. Badje, box, speelkleed, boxmobiel allemaal verkocht. Veel kleding ook verkocht of weggegeven.

Alleen kleding die ik speciaal vind, zoals eerste rompertjes enzo die heb ik voor ze bewaard in een box.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Fearie za 13 okt 2012 - 7:54

Ik heb van D vrijwel alles nog, bewaar veel voor een 2e baby. Mocht het een meisje worden verkoop ik een deel van zijn kleding. Een 3e zal wss niet gebeuren.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 8:05

Wij zijn nu bezig voor een tweede en tot nu toe heb ik echt alles bewaard. Mocht ik ooit dan zwanger worden van het andere geslacht gaan in ieder geval alle kleertjes de deur uit. Maar ja eerst maar eens zwanger zien te raken en dan ook nog eens 20 weken wachten Wink Daarna gaat alles ook de deur uit want we willen zeker géén derde kindje!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: