Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

+3
Sarah1985
SparklingEyes
Caroow
7 plaatsers

Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  Caroow vr 12 okt 2012 - 10:52

Zojuis zag ik op het RTL nieuws dat de gasleidingen die tegenwoordig worden gebruikt niet veilig zijn. Het gaat om deze:

http://www.google.com/search?hl=nl&client=ms-android-htc-rev&tbo=d&gl=nl&biw=480&bih=320&tbm=isch&sa=1&q=plastic+gasleiding+meterkast&oq=plastic+gasleiding+meterkast&gs_l=mobile-gws-serp.3...28876.32694.0.33169.10.10.0.0.0.0.143.1189.0j10.10.0...0.0...1ac.1.gXHNte-EuH8#p=0

De nieuwe gasleidingen zijn niet van koper maar van geel plastic. Dit is natuurlijk heel brandgevoelig, een vonk kan het plastic doen smelten wat een enorme brand tot gevolg heeft.

Maar, wat nu? Hoe onveilig is het precies? En kan je er ook iets tegen doen? Dat zeiden ze er niet bij.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Re: Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  SparklingEyes wo 17 okt 2012 - 6:54

Ben ik blij dat ze bij ons geen gas meer leveren in nieuwbouw huizen .... Wij moeten op electra koken!

Wel naar als jullie dat hebben. Ik zou rtl eens aanschrijven.. We weet weten zij het. Of ben je lid van eigenhuis? Dan kun je het daar ook vast navragen!

Succes!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Re: Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  Sarah1985 wo 17 okt 2012 - 7:13

maar je verwarming is toch wel op gas??

Ik zag het laatst ook op tv. volgens mij was het makkelijk op te lossen met een isolatie iets erachter ofzo
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Re: Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  RioolSpook wo 17 okt 2012 - 23:30

Ja, hier in de straat hebben ze onlangs ook alle gasleidingen vervangen om die reden.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Re: Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  Caroow wo 17 okt 2012 - 23:45

SparklingEyes schreef:Ben ik blij dat ze bij ons geen gas meer leveren in nieuwbouw huizen .... Wij moeten op electra koken!

Wel naar als jullie dat hebben. Ik zou rtl eens aanschrijven.. We weet weten zij het. Of ben je lid van eigenhuis? Dan kun je het daar ook vast navragen!

Succes!

Het is een huurhuis. Volgende week ga ik daar even langs om te informeren.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Re: Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 1:15

Sarah1985 schreef:maar je verwarming is toch wel op gas??

Ik zag het laatst ook op tv. volgens mij was het makkelijk op te lossen met een isolatie iets erachter ofzo

Nee hoor.. Dat kan gewoon via je CV lopen en die loopt in de meeste (nieuwere) huizen op elektra.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Re: Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  SparklingEyes do 18 okt 2012 - 8:33

Punk'd schreef:
Sarah1985 schreef:maar je verwarming is toch wel op gas??

Ik zag het laatst ook op tv. volgens mij was het makkelijk op te lossen met een isolatie iets erachter ofzo

Nee hoor.. Dat kan gewoon via je CV lopen en die loopt in de meeste (nieuwere) huizen op elektra.

Onze verwarming gaat via het hete water van de stadsverwarming .. Heb totaal geen gas in huis ...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Re: Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  xxjojootjexx do 18 okt 2012 - 8:42

Heb je ook een link naar een artikel wat hierover gaat?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Re: Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  PiP do 18 okt 2012 - 9:08

Mijn man zegt idd ook dat die in de brand kunnen. Wij hebben hier gedeeltelijk ook geen koper, dus schrok al, maar we hebben nog weer iets anders.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Re: Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  Summerlovin do 18 okt 2012 - 9:41

SparklingEyes schreef:
Punk'd schreef:
Sarah1985 schreef:maar je verwarming is toch wel op gas??

Ik zag het laatst ook op tv. volgens mij was het makkelijk op te lossen met een isolatie iets erachter ofzo

Nee hoor.. Dat kan gewoon via je CV lopen en die loopt in de meeste (nieuwere) huizen op elektra.

Onze verwarming gaat via het hete water van de stadsverwarming .. Heb totaal geen gas in huis ...

Hier precies hetzelfde, ook geen gas. Al is ons huis niet echt nieuw meer (11 jaar)
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen Empty Re: Onveilige gasleiding nieuwbouwhuizen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum