winterkleren baby
+13
Annie24
teletascha
studiebol
LDJ
kwak
Amber-
PiP
*Lookie*
SarahKey
Lonely Goatherd
Annemie
Liadan
Muppetje
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
winterkleren baby
Wat droeg jouw baby in de winter? Hoe veel laagjes? Longsleeves of dikke truien? Gewoon benieuwd, een baby speelt natuurlijk niet buiten en binnen staat de verwarming aan als het heel koud is...
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: winterkleren baby
Mijn kinderen hadden dan 2 laagjes lange mouwen aan, meestal een romper met lange mouwen en een shirt met lange mouwen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn zoontje had altijd een longsleeve en een romper met korte mouwen, als het echt heel koud was, dan een romper met lange mouwen eronder of een dikkere trui of extra vestje erover.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Binnen gewoon romper + longsleeve. Buiten afhankelijk van de temperatuur nog een dik vest en/of slaap-/skipakjesachtig ding, dat laatste zal deze winter vervangen worden door winterjas en voetenzak.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ok, zoiets dacht ik al. L. heeft nu ook al longsleeves aan natuurlijk, maar dat kan dus nog wel even? Hij zit nu in 56, dat is nog ruim. In 62 heb ik vooral longsleeves, twee vestjes en twee truitjes, in 68 heb ik nog niet heel veel
Muppetje- Ratel
Wil trouwens wel nog een winterjasje kopen. In de wagen draagt hij nu een dik vedtje. We hebben alleen geen auto, dus als we er in de winter op uit gaan moet hij ook in de wagen, en dan is een jas denk ik wel lekker
Muppetje- Ratel
Ik heb van alles wat. Vesten, truien, longsleeves, blousjes en spencers. Nu heeft hij soms een vest aan en soms een longsleeves. Of een romper met lange mouw en een spencer
En straks voor buiten een skipak, voor als het echt koud is. Een voetenzak en een winterjas met sjaal enzo.
En straks voor buiten een skipak, voor als het echt koud is. Een voetenzak en een winterjas met sjaal enzo.
Mijn zoontje droeg meestal een romper (korte mouw) met een longsleeve of een dun truitje/vestje, hij heeft het vrij snel warm. Bij het echt koude weer deed ik hem wel een romper lange mouw aan. Maar als we naar buiten gingen lag hij toch lekker in de wagen dus echt koud kon hij het niet krijgen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
S heeft nu meestal een romper zonder of met korte mouw aan onder een longsleeve.
Als het een hele dunne longsleeve is, dan doe ik er nu ook al wel eens een lange mouwen romper onder.
Straks zal ik dat ook doen of een wat dikker truitje aantrekken.
Als je een winterjasje voor in de bak koopt, zou ik er wel 1 met capuchon doen.
Anders ligt hij met zijn ruggetje op een dikkere stof en met zijn hoofdje wat lager.
Ik heb ook een winterjasje, maar heb die meer gekocht voor straks als hij in de wandelwagen gaat.
Wat ik voor in de wagenbak doe is de voetenzak van de Maxi Cosi of wandelwagen erin!
Lekker warm vest erbij zou warm genoeg moeten zijn voor een koude winter.
En het is nog eens veel makkelijker dan een dekentje in de bak die afgetrapt wordt of die je in moet stoppen.
Als het een hele dunne longsleeve is, dan doe ik er nu ook al wel eens een lange mouwen romper onder.
Straks zal ik dat ook doen of een wat dikker truitje aantrekken.
Als je een winterjasje voor in de bak koopt, zou ik er wel 1 met capuchon doen.
Anders ligt hij met zijn ruggetje op een dikkere stof en met zijn hoofdje wat lager.
Ik heb ook een winterjasje, maar heb die meer gekocht voor straks als hij in de wandelwagen gaat.
Wat ik voor in de wagenbak doe is de voetenzak van de Maxi Cosi of wandelwagen erin!
Lekker warm vest erbij zou warm genoeg moeten zijn voor een koude winter.
En het is nog eens veel makkelijker dan een dekentje in de bak die afgetrapt wordt of die je in moet stoppen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ja, ga er inderdaad een met capuchon kopen. Voetenzak heb ik niet, kan ik als het echt koud wordt of als hij zijn dekentjes afschopt natuurlijk altijd nog kopen...
Muppetje- Ratel
wij hebben hier een rasechte koukleum geloof ik, ze is nog aan het klappertanden als ze een romper met lange mouwen en longsleeve aan heeft in een kamer van 21 graden Zij ligt nu nog steeds bijna altijd onder een dekentje en ik denk dat zij vooral dikkere vestjes aan gaat krijgen deze winter.
Gast- Gast
Kan inderdaad altijd nog!
Ik vond het voor nu al wel handig. Als we naar het kdv gaan, dan leg ik S zo in zijn eigen kleertjes in de MC met voetenzak.
Geen gedoe met een jasje en evt koude beentjes. Niet dat een jasje veel gedoe is, maar hij wil nog wel eens in slaap vallen in de auto of net voor we die kant op gaan
Ik vond het voor nu al wel handig. Als we naar het kdv gaan, dan leg ik S zo in zijn eigen kleertjes in de MC met voetenzak.
Geen gedoe met een jasje en evt koude beentjes. Niet dat een jasje veel gedoe is, maar hij wil nog wel eens in slaap vallen in de auto of net voor we die kant op gaan
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Rejoy. schreef:wij hebben hier een rasechte koukleum geloof ik, ze is nog aan het klappertanden als ze een romper met lange mouwen en longsleeve aan heeft in een kamer van 21 graden Zij ligt nu nog steeds bijna altijd onder een dekentje en ik denk dat zij vooral dikkere vestjes aan gaat krijgen deze winter.
Haha + 1
Lees ook hier wat de kindjes in de winter aanhebben en denk dan, hoe kan het dat luuk nu al een romper met lange mouw en longsleeve aan heeft. En inderdaad vaak een dekentje over.
Maar hij gaat ook klappertanden als hij dunner gekleed is.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Ja Amber, jouw L is ewoon ook n koukleum hij heeft me wel geinspireerd om dit topic te openen
Muppetje- Ratel
amber22 schreef:Rejoy. schreef:wij hebben hier een rasechte koukleum geloof ik, ze is nog aan het klappertanden als ze een romper met lange mouwen en longsleeve aan heeft in een kamer van 21 graden Zij ligt nu nog steeds bijna altijd onder een dekentje en ik denk dat zij vooral dikkere vestjes aan gaat krijgen deze winter.
Haha + 1
Lees ook hier wat de kindjes in de winter aanhebben en denk dan, hoe kan het dat luuk nu al een romper met lange mouw en longsleeve aan heeft. En inderdaad vaak een dekentje over.
Maar hij gaat ook klappertanden als hij dunner gekleed is.
onze oudste dochter was ook een stuk warmbloediger hoor. Die loopt nu in een dun blousje zonder romper of hemd en die heeft het zweet zo ongeveer op het voorhoofd staan. Die heeft als baby ook nooit rompers met lange mouwen aan gehad.
Gast- Gast
Lars ligt trouwens ook wel vak lekker onder een dekentje hoor. Tenminste, wel als hij ergens in slaap valt, dan vind ik het wel fijn voor hem
Muppetje- Ratel
het is toch de "regel" altijd 1 laagje meer als jou in de winter voor kleintjes?
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Maar als hij in zijn nekje gewoon goed voelt is het toch prima, onafhankelijk van het aantal laagjes?
Muppetje- Ratel
kwak schreef:het is toch de "regel" altijd 1 laagje meer als jou in de winter voor kleintjes?
Heb dit ooit wel eens gehoord, maar laat ik dat L.uuk maar niet aandoen haha. Ik heb nu zelf al 3 lagen aan, laat staan wat ik in de winter aan heb. Ben echt een gigantische koukleum.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Waar hou je je dan aan?kwak schreef:het is toch de "regel" altijd 1 laagje meer als jou in de winter voor kleintjes?
Want in de winter draag ik zelf soms wel 3 of 4 lagen en mijn man maar 1 bijvoorbeeld.
Moet je dan niet gewoon in het nekje voelen?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
amber22 schreef:kwak schreef:het is toch de "regel" altijd 1 laagje meer als jou in de winter voor kleintjes?
Heb dit ooit wel eens gehoord, maar laat ik dat L.uuk maar niet aandoen haha. Ik heb nu zelf al 3 lagen aan, laat staan wat ik in de winter aan heb. Ben echt een gigantische koukleum.
haha, kan die arme L. zich helemaal niet meer bewegen met al zijn laagjes kleding!
je kan toch ook altijd in het nekje voelen.
Ik denk dat ik de baby de eerste paar week toch lekker in een wikkeldoek heb of bij mij in de draagdoek.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
amber22 schreef:kwak schreef:het is toch de "regel" altijd 1 laagje meer als jou in de winter voor kleintjes?
Ja, maar dat heb ik dus ook, haha. Ik ben zelf een regelrechte koukleum. Kan het et een dikke trui onder een deken nog ijskoud hebben.
Maar Lars is volgens mij best warmbloedig, zijn temperatuur ligt altijd rond de 37.4, meteen in de kraamweek al, en ik heb m nog nooit zien klappertanden. Naja, misschien allee als hij in zn blote kont ligt voor n nieuwe luier.
Ach, ik zie het in de winter wel, misschien wordt het niet eens heel koud. Maar de verschillen zijn wel opvallend...
Muppetje- Ratel
Ik vind dit ook wel lastig, maar de kleertjes die ik voor ze zie vind ik ook niet echt van dikke stof. Dus dan zal ik er als het echt koud is een romper met lange mouwen onder doen denk ik. En ze hebben voor buiten een lekkere warme winterjas.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Het valt mij ook altijd op dat de winkels vol hangen met longsleeves voor kleintjes, maar dat er weinig vestjes te krijgen zijn. Terwijl ik zelf wigenlijk altijd wel truien en vesten draag in de winter.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Y. is een warmbloedig kindje (heeft hij van papa) Afgelopen winter heeft hij alleen maar longsleeves gedragen en alle truien/vesten die we gekocht hadden zijn met kaartjes er aan zo op marktplaats gegaan. Maar we hebben er van geleerd: voor dit jaar heeft 2 vestjes en verder héél veel longsleeves. Mocht het opeens echt heel erg koud worden is er zo iets via internet besteld.
Daaronder heeft hij trouwens ook gewoon een romper met korte mouwen aan en nu zelfs zonder mouwen omdat we er achter zijn gekomen dat zijn eczeem/uitslag op zijn bovenarmen door de randjes van de romper komen. Lange mouw rompers heb ik niet eens in huis.
Daaronder heeft hij trouwens ook gewoon een romper met korte mouwen aan en nu zelfs zonder mouwen omdat we er achter zijn gekomen dat zijn eczeem/uitslag op zijn bovenarmen door de randjes van de romper komen. Lange mouw rompers heb ik niet eens in huis.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» There goes my baby.......
» Hik-baby
» Baby tv...???
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» There goes my baby.......
» Hik-baby
» Baby tv...???
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: