Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

storen jullie je hier ook aan?

+19
*Lookie*
SarahKey
Steep
Snoes
Mamsie
Supertalentje
Flower_L
Fiwen
Sanne
Printje
Linda
Parisienne
Jelin
kwak
Mute_
Jazzlyn
Sam
Liadan
Aimee
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

storen jullie je hier ook aan? Empty storen jullie je hier ook aan?

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 7:28

Aan honden die met hun natte kwijlbek in de buggy hangen? Dat is me vandaag serieus drie keer gebeurd op een stukje van 15 minuten lopen, een herder, een of andere bulldog-achtig beest en zo''n klein, druk, springerig keffertje.

En dan zeggen dat ie niks doet.. Hij doet wel wat, hij duwt zijn snuit in de buggy, jaagt mijn dochter de stuipen op het lijf en laat kwijl op haar banaan achter. Ik snap niet dat mensen denken dat mijn dochter het leuk vindt als hun herder, die nota bene groter is als mijn dochter, zijn neus in haar gezicht drukt, hij dat beest gewoon weg bij de buggy.

Zo, frustratie-modus uit.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

storen jullie je hier ook aan? Empty Re: storen jullie je hier ook aan?

Bericht  Aimee do 11 okt 2012 - 7:34

Ik heb dat nog nooit mee gemaakt eigenlijk... Alleen met de hond van mijn ouders, maar die stuur ik zelf wel weg Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Liadan do 11 okt 2012 - 7:37

Ik heb dat nooit meegemaakt gelukkig. Wel dat mensen hun hond niet dichtbij hun houden als ze langslopen terwijl ze zien dat mijn dochter er bang voor is en zeggen dat hij niks doet. En dan ook nog stil blijven staan en zeggen dat ze hem maar moet aaien. Dat gebeurt wel regelmatig, vind ik irritant.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sam do 11 okt 2012 - 7:37

Ik snap dat je het irritant vindt. Mijn hond mag dat dan ook niet.
Houd mijn hond bij kinderen weg tot ze zelf aan kunnen geven het leuk te vinden of als de ouders vragen of ze mijn hond mogen aaien, ook al doet mijn hond geen vlieg kwaad. Dat weten die mensen immers niet.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Jazzlyn do 11 okt 2012 - 7:39

Liadan schreef:Ik heb dat nooit meegemaakt gelukkig. Wel dat mensen hun hond niet dichtbij hun houden als ze langslopen terwijl ze zien dat mijn dochter er bang voor is en zeggen dat hij niks doet. En dan ook nog stil blijven staan en zeggen dat ze hem maar moet aaien. Dat gebeurt wel regelmatig, vind ik irritant.

+1 onze zoon is er ook bang voor. Maar hij doet niks..Nou en? Mijn zoontje hangt half in mijn nek, loop door!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Mute_ do 11 okt 2012 - 7:43

Ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Die hond hing ineens in de kinderwagen en blafte, mijn dochter was helemaal overstuur aan het krijsen. Zijn baasje (een vrouw) zei inderdaad ook dat hij niets deed en ze vroeg vervolgens of ik dochter niet wat meer aan dieren moest laten wennen!? Nou zeg, ik zou me ook rot schrikken als ik rustig met een blauwe ezel aan het meppen ben er ineens zo'n grote levende hond in mijn gezicht blaft. Ik vind dat helemaal niets, die grote beesten brr.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  kwak do 11 okt 2012 - 7:44

jak, die herder van mijn buren? bah.. dat is een eng beest!

gelukkig zelf ook nog niet mee gemaakt en hoop ook dat ik het ook niet mee ga maken.
D. mag van mij ook geen vreemde honden aaien, ook al word er gezegd dat hij niks doet. Vreemde honden vertrouw ik niet, punt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Jelin do 11 okt 2012 - 7:47

Nee heb ik geen last van gehad. Maar mijn dochter is opgegroeid met 2 honden om haar heen. Ij zou overigens mijn honden nooit bij kleine kinderen laten, omdat ik weet dat daar niet iedereen van gediend is en het kan gevaarlijk zijn.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Parisienne do 11 okt 2012 - 7:47

Oh bah! :O Hier gelukkig nog nooit gebeurd, maar ik stoor me wel altijd aan het 'gedwongen' moeten aaien van een hond. N. is er niet bang voor, maar ze houdt er meer van om de honden vanaf een afstand te bekijken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Linda do 11 okt 2012 - 7:51

Ik heb dat nog nooit meegemaakt, maar dat lijkt me zeker niet prettig!

Dochter vindt honden reuze interessant en wil ze altijd aaien. Maar ik wil haar wel aanleren dat ze het eerst even vraagt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje do 11 okt 2012 - 7:54

?Hier ook nog nooit gebeurd gelukkig. Zoonlief is dol op honden maar vraagt altijd netjes eerst; magge mij aaien?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Sanne do 11 okt 2012 - 7:56

Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt.

Wij doen onze hond altijd aan de lijn als er kinderen aankomen. Onze hond kan dan wel een goedzak zijn, het blijft een dier, dus niet volledig te vertrouwen. Ik vind het raar dat mensen hun (grote) honden blijkbaar zo dicht bij je dochter laten komen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fiwen do 11 okt 2012 - 7:57

J was eerst dol op de honden van mijn ouders maar sinds er een vreemde grote hond tot 2x toe een koekje uit haar hand hapte is ze echt doodsbang van honden. En laatst was mijn moeder met haar aan het wandelen en kwam ze een vrouw met een hond tegen dus wilde J meteen opgetild worden. Die vrouw begon een partij te zeiken tegen mijn moeder dat J een aanstelster zou zijn en dat ze het alleen maar stimuleerde door haar op te tillen want 'haar hond deed niks'. Mijn moeder schoot ech uit haar slof dat J dat met haar 2 jaar toch niet kon weten welke hond wel lief is en welke niet. Dat beest was ook 2x zo groot als zij...
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Flower_L do 11 okt 2012 - 7:58

Iew dat vind ik ook maar niets. L kreeg laatst een kleffe lik van een vreemde hond. Wist niet hoe snel ik naar huis moest om zn gezicht te wassen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Supertalentje do 11 okt 2012 - 8:03

Sam schreef:Ik snap dat je het irritant vindt. Mijn hond mag dat dan ook niet.
Houd mijn hond bij kinderen weg tot ze zelf aan kunnen geven het leuk te vinden of als de ouders vragen of ze mijn hond mogen aaien, ook al doet mijn hond geen vlieg kwaad. Dat weten die mensen immers niet.

Deze houding ben ik tot nu toe gelukkig tegen gekomen. Ik vind het erg prettig dat mensen hun hond bij de kinderwagen weghouden. Niet eens dat ik de hond niet vertrouw maar ik denk dat zoon ervan schrikt, ik vind het niet hygienisch en ik ben eerder bang dat zoon aan de vacht gaat trekken en dat lijkt me voor de hond ook niet fijn (nog afgezien van hoe de hond zou reageren).

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 8:04

onze dochter is ook wel gewend aan honden, we hebben er zelf eentje.

Maargoed, als jij ineens recht in de bek met tanden van een hond kijkt, kan ik mee heel goed voorstellen dat jij je kapot schrikt. Zeker als je vast zit in een buggy, geen kant op kunt en niet weet wat dat beest gaat doen.

Hetzelfde met honden die los lopen. Prima als jij dat beest los wilt laten lopen, maar zorg dat dat je de controle over het beest hebt en niet bij kinderen in de buurt komt en terug komt als je m roept. Ik vind het echt vreselijk als zij het uitgilt van angst omdat er een dolle hond op haar af komt springen en ik haar niet zo snel op kan tillen, omdat ik er nog eentje in de doek bij me heb.

Zelf zorg ik ervoor dat een kinderwagen/kindje altijd aan de andere kant passeert dan waar de hond loopt.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje do 11 okt 2012 - 8:06

Heb je er trouwens iets van gezegd, Rejoy?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 8:07

Nee nog niet mee gemaakt. Maar ik zou het "baasje" wel aanspreken dat ik het niet gepast vind.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 8:14

Supertalentje schreef:Heb je er trouwens iets van gezegd, Rejoy?

De eerste keer was ik te overrompeld, dus toen ben ik snel door gelopen, de tweede en derde keer heb ik de hond zelf weg gedrukt, maar eigenlijk moet ik het gewoon zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 11 okt 2012 - 8:23

Nog nooit meegemaakt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Supertalentje do 11 okt 2012 - 8:27

Rejoy. schreef:
Supertalentje schreef:Heb je er trouwens iets van gezegd, Rejoy?

De eerste keer was ik te overrompeld, dus toen ben ik snel door gelopen, de tweede en derde keer heb ik de hond zelf weg gedrukt, maar eigenlijk moet ik het gewoon zeggen.

Haha! Ik had een pedagogische tik op de vingers van de honden-eigenaar verwacht Wink Ik zou zelf ook te verbaasd zijn om iets te zeggen denk ik.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes do 11 okt 2012 - 18:20

Wij hebben ook een hond (duitse herder) maar dit zou onze hond echt nooit mogen doen, zelfs niet bij mijn eigen kind(eren), ik vind dat ook echt niet proper.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 18:41

Mijn jongste zoontje is erg bang voor honden (en voor andere dieren) dus ik zou dat echt helemaal niet op prijs stellen. Pas geleden kwam er ook een hond aan zijn voetje snuffelen, maar die mevrouw excuseerde zich meteen dat ze niet in de gaten had dat de hond zo dichtbij kon komen. Mijn oudste zoontje is juist dol op alle dieren, die heb ik geleerd dat hij eerst moet vragen of hij het hondje mag aaien.

Gast
Gast

Bericht  Steep do 11 okt 2012 - 18:50

Snoes schreef:Wij hebben ook een hond (duitse herder rottweiler) maar dit zou onze hond echt nooit mogen doen, zelfs niet bij mijn eigen kind(eren), ik vind dat ook echt niet proper.

+1 dus
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  SarahKey do 11 okt 2012 - 18:51

Het is bij mij nog nooit gebeurd. Ja thuis, als ik de deur los maak en onze hond heel vrolijk S begroet.

Maar kan me wel indenken hoe vervelend dat is. Zelf vind ik het vreselijk als honden los lopen. Zo is mijn hond een keer gegrepen door een loslopende hond. 'Doet hij anders nooit'.... Nee eens moet de eerste keer zijn en mijn hondje was net de pineut. Hou gewoon je hond bij je denk ik dan, straks is het wel een kind of word een andere hond doodgebeten. In de stad zie ik ook vaak honden, wel aangelijnd, maar dan zorg ik altijd dat ik er met een boog omheen loop. Ik vertrouw andere honden niet met mijn kind.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: