Vleesvervangers
+13
Mizz_S
Raindrop
Zonnetje
minoessepoes
Elliot
Minx
Femmem
Kowalski
Linda
Liadan
litllejoy
SuzieQ
Chocoholic
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Vleesvervangers
Raindrop schreef:Mizz_S schreef:Wij eten best vaak vleesvervangers (gem. 1 keer per week), gewoon omdat we ze wel lekker vinden. Van Valess vind ik de schnitzel lekker, en die met satévulling ook. Die andere gevulde varianten ben ik redelijk op uitgekeken. Verder vinden wij de meeste vleesvervangers van Vivera (oa te koop bij Hoogvliet) lekker, vooral de cordon bleu. De vleesvervangers van de AH (tivall?) vind ik niet te eten persoonlijk. Owja, en de stukjes des en satestukjes van quorn vinden wij ook erg lekker en makkelijk klaar te maken (morgen eten we bv. stukjes des gewokt met wokgroente en pittige paprikakruiden, en dan op een Turks brood bijvoorbeeld, heeeeel simpel (in 5 minuten klaar) en heel lekker). Vroeger had quorn ook een meergranenburger, maar die is er helaas uit.
Soms laten we het vlees ook gewoon weg (pasta en rijstgerechten zijn vaak erg lekker vegetarisch, en dan 'mis' je het vlees ook totaal niet), of ik gebruik ook weleens noten (bv bij gevulde paprika's).
Dat recept met stukjes des klinkt ook erg lekker. Ik heb stukjes des nog nooit geprobeerd maar dat recept ga ik ook eens proberen.
Leuk! Wij eten het vooral vaak als we geen zin hebben om te koken, maar niet al te ongezond willen doen. Het is echt zo snel klaar!
Die satestukjes doe ik wel eens met wokgroente wokken, en dan met rijst erbij. Ook heel simpel en zo klaar (goh, dat hebben we trouwens al een tijd niet gegeten, kunnen we wel weer eens doen!)
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Raindrop schreef:Je kan ze inderdaad gewoon in de oven doen. Ik vind dat juist fijner om te doen haha.Mizz_S schreef:Linda schreef:SuzieQ schreef:Weet je wat ik wel jammer vind aan die dingen? Dat ze bijna allemaal gepaneerd zijn. Dan nemen ze dus meer vet op en word je min of meer gedwongen vetter te eten. Ik kan alleen die platte groentenburgers vinden die niet gepaneerd zijn, en die vind ik nou niet echt heel lekker.
Door het bakken in boter bedoel je? Want dan kan je zo'n ding toch gewoon in de oven gooien?
Ja, dat wilde ik dus ook zeggen. Is ook nog eens veel minder moeite.
@ Zonnetje, dat recept klinkt echt lekker. Dat wil ik ook eens gaan proberen. Ik ben alleen niet zo dol op cherrytomaatjes, misschien dat ik daar ook gedroogde tomaatjes voor in de plaats kan doen
Oh, dat kan ik denk ik wel. Dat lijkt mij ook lekker.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Wat ik ook wel eens doe als vleesvervanger is een frittata maken (of kant en. Klaar kopen bij de ah) of een gevulde portobello, bijv met geitenkaas, honing en pijnboompitjes of met Pesto en mozzarella.
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Ik vind de hamburgers van AH superlekker! En de gevulde burgers van Alpro.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Laats heb ik (per ongeluk) vegetarische filet americain gekocht bij de AH. Ik was echt verbaasd hoeveel de smaak lijkt op de echte filet americain. Ik had het niet eens meteen door erg lekker op een broodje met wat sla en en ei of met wat uitjes.
flowerbomb- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 17
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb gisteren en eergisteren een schoteltje gemaakt met aardappelen, spinazie, parmezaan en 2 eitjes. Alles gekookt en dan in de oven met de parmezaan erbovenop. Erg lekker.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik heb ook een tijdje vleesvervangers gegeten maar ik vraag me af of zo'n neppe valess burger (die met sate vond ik ook altijd lekker trouwens ).. nou echt gezonder is dan een stukje ongepaneerde biologische kip. Ik denk namelijk van niet.
Nu heb ik het alleen tegen mensen die niet vega zijn hoor. Want als je vega bent, dan ben je vega
Nu heb ik het alleen tegen mensen die niet vega zijn hoor. Want als je vega bent, dan ben je vega
Gast- Gast
Wij eten niet alleen 1 dag in de week geen vlees omdat dat nou gezonder zou zijn, het is ook heel erg goed voor het milieu. En het geeft weer meer variatie in ons menu.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik eet het inderdaad ook niet omdat het gezonder zou zijn, maar meer ter afwisseling, omdat ik het lekker vind en omdat ik het beter voor het milieu vind om niet iedere dag vlees te eten.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Op de site van mileucentraal staan interessante artikelen over vleesvervangers en het milieu.
Deze is wel interessant: http://www.milieucentraal.nl/media/997036/vlees-en-vleesvervangers-okt2012.swf
Een valessburger is bijv. bijna even slecht voor het milieu als kip.
Wij proberen ook wat meer vegetarisch te eten. Dochter had eerst een melk, ei en sojaallergie, waardoor dat erg moeilijk was. Maar nu is ze over haar allergie heen en kunnen we het weer wat meer proberen.
Deze is wel interessant: http://www.milieucentraal.nl/media/997036/vlees-en-vleesvervangers-okt2012.swf
Wij proberen ook wat meer vegetarisch te eten. Dochter had eerst een melk, ei en sojaallergie, waardoor dat erg moeilijk was. Maar nu is ze over haar allergie heen en kunnen we het weer wat meer proberen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
flowerbomb schreef:Laats heb ik (per ongeluk) vegetarische filet americain gekocht bij de AH. Ik was echt verbaasd hoeveel de smaak lijkt op de echte filet americain. Ik had het niet eens meteen door erg lekker op een broodje met wat sla en en ei of met wat uitjes.
De vegetarische tuinkruidenpaté is ook erg lekker!
Derpy- Prater
Linda schreef:Op de site van mileucentraal staan interessante artikelen over vleesvervangers en het milieu.
Omdat Valess van zuivel wordt gemaakt (daarom eet ik het ook niet) en je dus alsnog een dier nodig hebt voor het maken van het product. Andere (plantaardige) vleesvervangers zijn wel stukken beter voor het milieu.
Derpy- Prater
Derpy schreef:Linda schreef:Op de site van mileucentraal staan interessante artikelen over vleesvervangers en het milieu.
Omdat Valess van zuivel wordt gemaakt (daarom eet ik het ook niet) en je dus alsnog een dier nodig hebt voor het maken van het product. Andere (plantaardige) vleesvervangers zijn wel stukken beter voor het milieu.
Ja, dat staat dus oa op die site van milieu centraal.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: