Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vleesvervangers

+13
Mizz_S
Raindrop
Zonnetje
minoessepoes
Elliot
Minx
Femmem
Kowalski
Linda
Liadan
litllejoy
SuzieQ
Chocoholic
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vleesvervangers Empty Vleesvervangers

Bericht  Chocoholic ma 8 okt 2012 - 1:14

Hey meiden,

Ik wil minder vlees gaan eten, maar heb amper ervaring met de vleesvervangers die te koop zijn in de supermarkt. De vleesvervangers die ik tot nu toe ooit heb gegeten vond ik niet zo'n succes, dus kunnen jullie me vertellen wat jullie lekkere vleesvervangers vinden? (Op internet zie ik wel wat opties, maar ik hoor liever mensen die uit ervaring spreken)

Edit: Dit kan beter in het kook-topic staan bedenk ik me nu, maar de insteek was wel persoonlijk, (het niet meer willen eten van vlees/overwegen om vegetarier te worden) vandaar! nerd
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vleesvervangers Empty Re: Vleesvervangers

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 1:29

Ik vervang vlees vaak door extra groenten of witte kaas/mozzarella, noten etc. Ben niet gek op vleesvervangers, afgezien van vegaballetjes en vega nuggets.

Gast
Gast

Bericht  SuzieQ ma 8 okt 2012 - 1:35

Ik eet vegetarisch en eet ook niet elke dag vleesvervangers. Ik vind de Valess burgers wel lekker, die zijn gevuld met bv kaas. De lekkerste variant vind ik die met tomaat en mozarella. Ook heeft AH lekkere vleesvervangers, ik vind die met broccoli en kaas lekker. Ik eet ze dan met groenten en meestal geen pasta of rijst erbij, dan krijg ik het niet meer op. Verder gebruik ik vaak vegetarisch gehakt in bv macaroni. Geeft net een wat lekkerdere bite en ik heb het idee dat ik minder snel honger krijg als ik een vleesvervanger erbij heb gegeten. Ik eet ook wel eens tofu, dat heeft weinig smaak en moet je lekker marineren. Ik vind dat lekker in een thaise curry, die zijn lekker pittig en dan wordt de tofu ook smaakvol. Maar ik maak ook wel eens een curry met ei (gekookt ei in stukken snijden en dat er door doen).

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  litllejoy ma 8 okt 2012 - 1:49

Als ik geen vlees eet (ik ben geen vegetarier), dan eet ik vaak ei of de burgers van Valess met een kaasvulling. Ik heb ook de schnitzel van Valess in de vriezer liggen, maar ik weet nog niet hoe die smaakt.
Wil je alleen stoppen met vlees eten of wil je echt vegetarier worden? Dus ook geen vis meer etc.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  SuzieQ ma 8 okt 2012 - 1:53

Weet je wat ik wel jammer vind aan die dingen? Dat ze bijna allemaal gepaneerd zijn. Dan nemen ze dus meer vet op en word je min of meer gedwongen vetter te eten. Ik kan alleen die platte groentenburgers vinden die niet gepaneerd zijn, en die vind ik nou niet echt heel lekker.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  Raindrop ma 8 okt 2012 - 4:49

Ik vind ook niet alle vleesvervangers lekker maar die van Valess wel. Vooral de varianten tomaat/mozarella en champignons.
Ik probeer er telkens weer meer uit en zo kom ik er achter welke ik lekker vind en welke niet.
De vegetarische boterhamworst vind ik ook erg lekker.

De vleesvervangers van de Vegetarische Slager schijnen ook erg goed te zijn, op hun Facebookpagina las ik dat ze in de Jumbo hebben gestaan om aan de klanten te laten proeven en vrijwel alle klanten (oa een slager) proefden het verschil met echt vlees niet.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan ma 8 okt 2012 - 5:55

Ik vind Javaanse Schijven van Vivera heel lekker!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Linda ma 8 okt 2012 - 7:35

SuzieQ schreef:Weet je wat ik wel jammer vind aan die dingen? Dat ze bijna allemaal gepaneerd zijn. Dan nemen ze dus meer vet op en word je min of meer gedwongen vetter te eten. Ik kan alleen die platte groentenburgers vinden die niet gepaneerd zijn, en die vind ik nou niet echt heel lekker.

Door het bakken in boter bedoel je? Want dan kan je zo'n ding toch gewoon in de oven gooien?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zonnetje ma 8 okt 2012 - 8:23

Ik eet ook wel eens vegetarisch en eet dan vaak de Toscaanse carre of Spinaziekaasrondo (beiden van de AH). Of ik maak een omelet of twee gekookte eitjes. Verder heb ik ook een lekker recept van wraps met cherrytomaatjes, champignons, cashewnoten en groene pesto.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Kowalski ma 8 okt 2012 - 9:11

Zonnetje schreef:Ik eet ook wel eens vegetarisch en eet dan vaak de Toscaanse carre of Spinaziekaasrondo (beiden van de AH). Of ik maak een omelet of twee gekookte eitjes. Verder heb ik ook een lekker recept van wraps met cherrytomaatjes, champignons, cashewnoten en groene pesto.

Waar heb je dat recept gevonden? Very Happy
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Femmem ma 8 okt 2012 - 9:58

Raindrop schreef:Ik vind ook niet alle vleesvervangers lekker maar die van Valess wel. Vooral de varianten tomaat/mozarella en champignons.
Ik probeer er telkens weer meer uit en zo kom ik er achter welke ik lekker vind en welke niet.

De vleesvervangers van de Vegetarische Slager schijnen ook erg goed te zijn, op hun Facebookpagina las ik dat ze in de Jumbo hebben gestaan om aan de klanten te laten proeven en vrijwel alle klanten (oa een slager) proefden het verschil met echt vlees niet.

En onwijs duur helaas Sad
De maisschnitzels (driehoekjes) van de AH vind ik erg lekker. De Valess met kaas eten we bijvoorbeeld bij pasta met tomatensaus en de Valess met satésaus bij nasi/bami
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Bericht  Minx di 9 okt 2012 - 0:12

Even googlen op lekkere recepten, quiche of een stamppotje kan heel goed zonder vlees. Aardappels groent 'vlees' is misschien wat saai. Maar met name de ah heeft ook hele lekkere Vegas recepten. En qua voedingsstoffen mis je echt niets dan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Raindrop di 9 okt 2012 - 0:29

Femmem schreef:
Raindrop schreef:Ik vind ook niet alle vleesvervangers lekker maar die van Valess wel. Vooral de varianten tomaat/mozarella en champignons.

En onwijs duur helaas Sad
De maisschnitzels (driehoekjes) van de AH vind ik erg lekker. De Valess met kaas eten we bijvoorbeeld bij pasta met tomatensaus en de Valess met satésaus bij nasi/bami

Oh is dat zo? Hoeveel kosten ze dan bijvoorbeeld per pakje? Hier in België zijn ze (nog) niet te koop dus heb er geen idee van. Wel jammer dat ze zo duur zijn..
Bestaat er ook een Valess met satésaus? Very Happy Dan is ie hier ook weer niet te koop maar dan ga ik die halen als ik weer in NL ben. Dan kijk ik ook meteen voor de maisschnitzels van AH.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Elliot di 9 okt 2012 - 1:58

Ik ben een tikkeltje verslaafd aan de toscaanse carré van de appie! Errug lekker! Vleesvervangers 3079029344
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Femmem di 9 okt 2012 - 2:08

De vegetarische spekjes zijn €4,50 voor 150 gram.. Dan neem ik liever Biologische spekreepjes (wel vlees dus) die zijn €3,29 voor 200 gram. Ze hebben ook een site: Vegetarische slager
En ja, de saté valess zijn hier gewoon overal te krijgen
Vleesvervangers Sate
Zo zien de maisschnitzels er uit
Vleesvervangers 52525999
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Bericht  Chocoholic di 9 okt 2012 - 2:37

Femmem schreef:De vegetarische spekjes zijn €4,50 voor 150 gram.. Dan neem ik liever Biologische spekreepjes (wel vlees dus) die zijn €3,29 voor 200 gram. Ze hebben ook een site: Vegetarische slager
En ja, de saté valess zijn hier gewoon overal te krijgen
Vleesvervangers Sate
Zo zien de maisschnitzels er uit
Vleesvervangers 52525999

Dank je wel voor alle tips meiden! Heb er heel veel aan :cheering: En toevallig heb ik deze bij de supermarkt gehaald, die ga ik vanavond proberen, ben erg benieuwd!
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Bericht  Raindrop di 9 okt 2012 - 3:09

Dat is inderdaad duur zeg. Jammer dat het dan ook vaak duur moet zijn he.

Het plaatje van de maisschnitzels doet het niet bij mij. Die van Valess met satésaus wel, die lijkt me erg lekker maar die heb ik in Belgische supermarkten nog nooit gezien (maar hier vind je vrijwel geen producten met satésaus). Als ik weer eens in NL ben ga ik die halen smile

@ Chocoholic, ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. Eet smakelijk alvast!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes di 9 okt 2012 - 3:17

Ik eet wel gewoon vlees, maar minimaal 1 keer in de week probeer ik een dag zonder vlees te koken.

Ik gebruik juist bewust geen vleesvervangers, omdat er genoeg alternatieven zijn. Ik kan me voorstellen dat je dat wel doet als je elke dag vegetarisch eet hoor.

Wat ik doe als ik gewoon aardappelen/groenten/ "vlees" wil eten, is het vlees vervangen door brie, camenbert of geitenkaas in plakken te snijden en door een bloempapje of losgeklopt ei te halen, vervolgens door paneermeel en dat even bakken in de pan. Omdat mozzarella wat minder uitgesproken is van smaak smeer ik dat in met pesto en dat dan paneren en bakken in de pan.

En daarnaast gewoon gerechten zonder vlees zoals foe yong hai, een gevulde omelet (gevuld met groenten zoals een wrap), noten door een salade, of geitenkaas met honing uit de oven, zelfgemaakte falafel, minestrone soep (zonder vlees) met in de kom een schep groene pesto en geraspte kaas, pastasaus met lekker veel groenten en kaas tortellini, gegrilde groenten lasagne of pizza, gado gado, zelfgemaakte champignon ragout, hartige taart, bloemkoolcurry, kaasfondue/ Italiaanse kaasfondue, sushi met avocado of omeletreepjes, loempia's en ga zo maar door.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  minoessepoes di 9 okt 2012 - 3:31

Laatst had ik voor onze " eetclub" bewust een avond zonder vlees gekookt. Wij zijn met 3 stellen en om de beurt kookt elk stel utgebreid voor de rest, dat doen we 1 keer in de maand. Over het algemeen zijn het vooral grote vleeseters. Ik wilde laten zien dat een avond zonder vlees ook prima kan, zonder dat de nadruk daar op lag.

Vooraf had ik een sla bonbon gemaakt, ijsbergsla gevuld met zelfgemaakte eiersalade met een augurkje erdoor, met een "strikje" van bieslook.

Als voorgerecht had ik spinaziesoep met blokjes feta en ringetjes lente-ui.

Als hoofdgerecht hadden we kaasfondue met bier i.p.v. wijn, met reepjes paprika, komkommer, kerstomaatjes, even voorgebakken champignons en uiteraard stokbrood, zelfgebakken brood met zongedroogde tomaat en olijven en kaas uienbrood.

Na had ik zelf citroenijs gemaakt en daarbij lolly's van oreo cookies.

Bij de koffie heb ik pas verteld dat het dus een vleesloze avond was en ze hadden er dus inderdaad helemaal niet bij stil gestaan!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Chocoholic wo 10 okt 2012 - 10:28

Raindrop schreef:Dat is inderdaad duur zeg. Jammer dat het dan ook vaak duur moet zijn he.

Het plaatje van de maisschnitzels doet het niet bij mij. Die van Valess met satésaus wel, die lijkt me erg lekker maar die heb ik in Belgische supermarkten nog nooit gezien (maar hier vind je vrijwel geen producten met satésaus). Als ik weer eens in NL ben ga ik die halen smile

@ Chocoholic, ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. Eet smakelijk alvast!

Nou, ik heb die Valess met satésaus gegeten en ik vind hem goed te doen! :cheering: En nog beter, mijn
vriend (een rasechte vleeseter) heeft ook een stukje geprobeerd en vond er geen verschil in zitten vergeleken met normale kipburgers met satésaus! Dus hopelijk krijg ik 'm in de toekomst ook zover om wat minder vlees te eten. Yes

@minoessepoes: Dat klinkt als veel werk, haha, maar wel leuke ideetjes joh!
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Bericht  Zonnetje za 17 nov 2012 - 8:05

Kowalski schreef:
Zonnetje schreef:Ik eet ook wel eens vegetarisch en eet dan vaak de Toscaanse carre of Spinaziekaasrondo (beiden van de AH). Of ik maak een omelet of twee gekookte eitjes. Verder heb ik ook een lekker recept van wraps met cherrytomaatjes, champignons, cashewnoten en groene pesto.

Waar heb je dat recept gevonden? Very Happy

Beetje late reactie, maar ik kijk nu pas weer in dit topic. Ik heb dit recept van een vriendin. Ik bak eerst de champignons en maak dan een mengsel van de champignons, cherrytomaatjes, cashewnoten en groene pesto. Doe dit mengsel in de wraps, rol ze op en strooi er wat geraspte kaas overheen. Dat doe ik even in de oven.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Mizz_S za 17 nov 2012 - 10:34

Wij eten best vaak vleesvervangers (gem. 1 keer per week), gewoon omdat we ze wel lekker vinden. Van Valess vind ik de schnitzel lekker, en die met satévulling ook. Die andere gevulde varianten ben ik redelijk op uitgekeken. Verder vinden wij de meeste vleesvervangers van Vivera (oa te koop bij Hoogvliet) lekker, vooral de cordon bleu. De vleesvervangers van de AH (tivall?) vind ik niet te eten persoonlijk. Owja, en de stukjes des en satestukjes van quorn vinden wij ook erg lekker en makkelijk klaar te maken (morgen eten we bv. stukjes des gewokt met wokgroente en pittige paprikakruiden, en dan op een Turks brood bijvoorbeeld, heeeeel simpel (in 5 minuten klaar) en heel lekker). Vroeger had quorn ook een meergranenburger, maar die is er helaas uit.
Soms laten we het vlees ook gewoon weg (pasta en rijstgerechten zijn vaak erg lekker vegetarisch, en dan 'mis' je het vlees ook totaal niet), of ik gebruik ook weleens noten (bv bij gevulde paprika's).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Mizz_S za 17 nov 2012 - 10:35

Linda schreef:
SuzieQ schreef:Weet je wat ik wel jammer vind aan die dingen? Dat ze bijna allemaal gepaneerd zijn. Dan nemen ze dus meer vet op en word je min of meer gedwongen vetter te eten. Ik kan alleen die platte groentenburgers vinden die niet gepaneerd zijn, en die vind ik nou niet echt heel lekker.

Door het bakken in boter bedoel je? Want dan kan je zo'n ding toch gewoon in de oven gooien?

Ja, dat wilde ik dus ook zeggen. Is ook nog eens veel minder moeite.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Raindrop za 17 nov 2012 - 11:19

Mizz_S schreef:
Linda schreef:

Ja, dat wilde ik dus ook zeggen. Is ook nog eens veel minder moeite.
Je kan ze inderdaad gewoon in de oven doen. Ik vind dat juist fijner om te doen haha.

@ Zonnetje, dat recept klinkt echt lekker. Dat wil ik ook eens gaan proberen. Ik ben alleen niet zo dol op cherrytomaatjes, misschien dat ik daar ook gedroogde tomaatjes voor in de plaats kan doen Vleesvervangers 561177
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop za 17 nov 2012 - 11:23

Mizz_S schreef:Wij eten best vaak vleesvervangers (gem. 1 keer per week), gewoon omdat we ze wel lekker vinden. Van Valess vind ik de schnitzel lekker, en die met satévulling ook. Die andere gevulde varianten ben ik redelijk op uitgekeken. Verder vinden wij de meeste vleesvervangers van Vivera (oa te koop bij Hoogvliet) lekker, vooral de cordon bleu. De vleesvervangers van de AH (tivall?) vind ik niet te eten persoonlijk. Owja, en de stukjes des en satestukjes van quorn vinden wij ook erg lekker en makkelijk klaar te maken (morgen eten we bv. stukjes des gewokt met wokgroente en pittige paprikakruiden, en dan op een Turks brood bijvoorbeeld, heeeeel simpel (in 5 minuten klaar) en heel lekker). Vroeger had quorn ook een meergranenburger, maar die is er helaas uit.
Soms laten we het vlees ook gewoon weg (pasta en rijstgerechten zijn vaak erg lekker vegetarisch, en dan 'mis' je het vlees ook totaal niet), of ik gebruik ook weleens noten (bv bij gevulde paprika's).

Dat recept met stukjes des klinkt ook erg lekker. Ik heb stukjes des nog nooit geprobeerd maar dat recept ga ik ook eens proberen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud