welk fietsstoeltje?
+10
-Ieniemienie-
Fiebje
Novalee
Caroow
M@niek
Coccinelle
Tania
Schism
studiebol
Happydobby
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
welk fietsstoeltje?
Ik ben verliefd op de yepp maar die zijn gelijk zo duur.
Wat is nu echt een fijn stoeltje??
Wat is nu echt een fijn stoeltje??
Gast- Gast
Re: welk fietsstoeltje?
En daarom heb ik de yepp gewoon gekocht.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ook hier de Yepp, wilde een goed,degelijk en eigenlijk ook wel mooi stoeltje. Hier meteen twee aangeschaft het is weer een kleine investering maar ik hoop dat ik er lang plezier van heb. Tot nu toe bevalt het erg prima!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb mijn mamafiets van mijn man gekregen voor mijn verjaardag. Hij heeft er een yepp stoeltje op laten zetten, dus ik had geen keuze Ik vind het een erg fijn stoeltje.
Gast- Gast
Hier ook de yepp, gewoon omdat ik m mooi vond.
En een beetje speuren op internet en dan vind je m een stuk goedkoper dan in de winkel
En een beetje speuren op internet en dan vind je m een stuk goedkoper dan in de winkel
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
Ik heb voor een yepp stoeltje, prima ding maar al snel te klein voor m'n zoontje. Achterop heb ik een Hema stoeltje gekocht in de aanbieding. Toen we een achterstoeltje gingen kopen zat m'n man al een paar maanden in de ww en het geld was even op dus een yepp stoeltje ging het niet worden. Maar dit stoeltje bevalt echt prima, hij zit er goed en stevig in.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik heb een Qibbel stoeltje.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Coccinelle schreef:Ik heb een Qibbel stoeltje.
+1, fijn stoeltje icm mijn elektrische mamafiets
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
De Yepp heeft toch een 5punst-gordel? En die andere, die je heel veel ziete, niet? Ik zou voor de veiligste gaan, je fiets is hoeft toch niet prachtig mooi te zijn.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:De Yepp heeft toch een 5punst-gordel? En die andere, die je heel veel ziete, niet? Ik zou voor de veiligste gaan, je fiets is hoeft toch niet prachtig mooi te zijn.
Juist, en daarom zou ik voor achter ook het liefst een yepp willen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Caroow schreef:De Yepp heeft toch een 5punst-gordel? En die andere, die je heel veel ziete, niet? Ik zou voor de veiligste gaan, je fiets is hoeft toch niet prachtig mooi te zijn.
Maar goed andere stoeltjes (bobike, qibbel) zijn ook goedgekeurd als veilig genoeg stoeltje, dus dan lijkt mij dat niet veel uitmaken.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Happydobby schreef:Caroow schreef:De Yepp heeft toch een 5punst-gordel? En die andere, die je heel veel ziete, niet? Ik zou voor de veiligste gaan, je fiets is hoeft toch niet prachtig mooi te zijn.
Juist, en daarom zou ik voor achter ook het liefst een yepp willen.
Omdat er hier eentje altijd achterop moet heb ik daar idd ook naar gekeken.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik heb Bobike-zitjes omdat die in dezelfde uitvoering qua bekleding waren als mijn fiets (montego liberty 8 ), het was eigenlijk één set. Het achterstoeltje heb ik nog niet gebruikt, maar het voorzitje bevalt goed.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Wij hebben ook de yepp, erg fijn stoeltje.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Ik heb voor bobike en achter Yepp.
Ik vind yepp echt veel fijner.
Ze zit er beter in, handiger dat er geen kussentje in ligt die i km altijd vergeet eruit te halen.
En vind de 5punts gordel veel fijner! Veiliger vind ik het.
Ik vind yepp echt veel fijner.
Ze zit er beter in, handiger dat er geen kussentje in ligt die i km altijd vergeet eruit te halen.
En vind de 5punts gordel veel fijner! Veiliger vind ik het.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik zou graag even gebruik willen maken van dit topic met een vraag over de Yepp achterzitjes. Om er nou een heel topic voor te openen is ook weer niet nodig namelijk, hoop dat je het niet erg vindt Sunprincess.
Is het echt heel makkelijk om het achterzitje eraf te halen of erop te zetten? Of is het toch een heel gedoe? Ik woon in een grote stad en durf mijn fiets mét kinderzitje niet voor de deur te laten staan. Ik wil dus graag het achterzitje elke dag eraf halen en binnen neerleggen. Is dat te doen?
Is het echt heel makkelijk om het achterzitje eraf te halen of erop te zetten? Of is het toch een heel gedoe? Ik woon in een grote stad en durf mijn fiets mét kinderzitje niet voor de deur te laten staan. Ik wil dus graag het achterzitje elke dag eraf halen en binnen neerleggen. Is dat te doen?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Laurientje85 schreef:Bobike, heel fijn vind ik!
+1
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Er zit een slot op, alleen zag mij man pas dat je de sleuteltjes zo kan bestellen op de site en dus gewoon universeel zijn...Parisienne schreef:Ik zou graag even gebruik willen maken van dit topic met een vraag over de Yepp achterzitjes. Om er nou een heel topic voor te openen is ook weer niet nodig namelijk, hoop dat je het niet erg vindt Sunprincess.
Verder geen ervaring met het zitje achterop.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:Er zit een slot op, alleen zag mij man pas dat je de sleuteltjes zo kan bestellen op de site en dus gewoon universeel zijn...Parisienne schreef:Ik zou graag even gebruik willen maken van dit topic met een vraag over de Yepp achterzitjes. Om er nou een heel topic voor te openen is ook weer niet nodig namelijk, hoop dat je het niet erg vindt Sunprincess.
Ow wacht, ik ging net zelf eens googlen en las het volgende:
Let op: Er zit verschil tussen alle sleutels. Let goed bij het bestellen op de 0 en 00 sleutel. Hier zit ook verschil in.
Mocht u uw sleutel kwijt zijn of geen sleutelnummer op heeft geschreven is deze af te lezen op het slotje zelf!
Er zijn 20 verschillende sleutels
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Parisienne schreef:Ik zou graag even gebruik willen maken van dit topic met een vraag over de Yepp achterzitjes. Om er nou een heel topic voor te openen is ook weer niet nodig namelijk, hoop dat je het niet erg vindt Sunprincess.
Ik heb hem (voor en achter), en het is écht heel makkelijk!
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Maar met het slot bedoel je dat het zitje op slot op je fiets kunt zetten, zodat ze hem er niet vanaf kunnen halen? Ik ben alleen bang dat ze een fiets met zitje dan zo in zijn geheel meenemen. Dan kunnen ze het zitje wel lekker laten zitten, maar nemen ze misschien het zitje met fiets en al meePiP schreef:Er zit een slot op, alleen zag mij man pas dat je de sleuteltjes zo kan bestellen op de site en dus gewoon universeel zijn...Parisienne schreef:Ik zou graag even gebruik willen maken van dit topic met een vraag over de Yepp achterzitjes. Om er nou een heel topic voor te openen is ook weer niet nodig namelijk, hoop dat je het niet erg vindt Sunprincess.
@ Dille: ik begreep dat je zo'n zadelhuisbevestiging aan de stang van je zadel vastmaakt en dat je daarop het achterzitje vastklikt, klopt dat? Dus dan zou mijn fiets met zadelhuisbevestiging buiten staan en kan ik het achterzitje er telkens op- en afklikken/-schuiven?
Parisienne- Ratel
Slotje is inderdaad om het zitje minder makkelijk van je fiets te kunnen jatten. Echte dieven krijgen het er heus wel af denk ik, maar de gelegenheidsdief/-vandaal zal al snel stoppen met proberen. Maar snap dat je liever ook je fiets houdt haha.
Ik heb zelf geen zadelbuisbevestiging maar een 'opzet-bagagedrager', maar het werkt hetzelfde. Dus je basisbevestiging (zadelbuis of bagagedrager dus) blijft op je fiets zitten, en je klikt-en-schuift elke keer het stoeltje er op en af. Echt heel erg simpel, vooral als je dat slotje toch niet gebruikt, dan is het echt twee seconden werk, max.
Ik heb zelf geen zadelbuisbevestiging maar een 'opzet-bagagedrager', maar het werkt hetzelfde. Dus je basisbevestiging (zadelbuis of bagagedrager dus) blijft op je fiets zitten, en je klikt-en-schuift elke keer het stoeltje er op en af. Echt heel erg simpel, vooral als je dat slotje toch niet gebruikt, dan is het echt twee seconden werk, max.
Dille- Fluisteraar
Oh, dus je kan het achterzitje ook gewoon op de bagagedrager klikken? Dan zou ik heel zo'n zadelbuisbevestiging helemaal niet nodig hebben?
Parisienne- Ratel
Hangt er van af welke fiets je hebt; niet alle bagagedragers hebben de juiste 'lay-out' om het zitje zo op te kunnen zetten (ik geloof dat het 'easyfit' heet). Die van mij in ieder geval niet, dus werd het of een zadelbuisbevestiging of een opzetbagagedrager. Ik las ergens iets over dat zadelbuisbevestiging alleen maar kon vanaf een bepaalde framehoogte, en omdat ik een laag frame heb (korte pootjes) heb ik dus voor de zekerheid maar gekozen voor een opzetbagagedrager.
Dille- Fluisteraar
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welk fietsstoeltje hebben jullie?
» Fietsstoeltje
» Fietsstoeltje
» fietsstoeltje bestellen
» Fietsstoeltje op herenfiets
» Fietsstoeltje