Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

welk fietsstoeltje?

+10
-Ieniemienie-
Fiebje
Novalee
Caroow
M@niek
Coccinelle
Tania
Schism
studiebol
Happydobby
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty welk fietsstoeltje?

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 6:01

Ik ben verliefd op de yepp maar die zijn gelijk zo duur.
Wat is nu echt een fijn stoeltje??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Happydobby vr 5 okt 2012 - 6:12

En daarom heb ik de yepp gewoon gekocht.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  studiebol vr 5 okt 2012 - 6:20

Ook hier de Yepp, wilde een goed,degelijk en eigenlijk ook wel mooi stoeltje. Hier meteen twee aangeschaft het is weer een kleine investering maar ik hoop dat ik er lang plezier van heb. Tot nu toe bevalt het erg prima!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 6:23

Ik heb mijn mamafiets van mijn man gekregen voor mijn verjaardag. Hij heeft er een yepp stoeltje op laten zetten, dus ik had geen keuze smile Ik vind het een erg fijn stoeltje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Schism vr 5 okt 2012 - 6:55

Hier ook de yepp, gewoon omdat ik m mooi vond.
En een beetje speuren op internet en dan vind je m een stuk goedkoper dan in de winkel
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Tania vr 5 okt 2012 - 7:00

Ik heb voor een yepp stoeltje, prima ding maar al snel te klein voor m'n zoontje. Achterop heb ik een Hema stoeltje gekocht in de aanbieding. Toen we een achterstoeltje gingen kopen zat m'n man al een paar maanden in de ww en het geld was even op dus een yepp stoeltje ging het niet worden. Maar dit stoeltje bevalt echt prima, hij zit er goed en stevig in.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Coccinelle vr 5 okt 2012 - 7:01

Ik heb een Qibbel stoeltje.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  M@niek vr 5 okt 2012 - 7:03

Coccinelle schreef:Ik heb een Qibbel stoeltje.

+1, fijn stoeltje icm mijn elektrische mamafiets
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Caroow vr 5 okt 2012 - 7:05

De Yepp heeft toch een 5punst-gordel? En die andere, die je heel veel ziete, niet? Ik zou voor de veiligste gaan, je fiets is hoeft toch niet prachtig mooi te zijn.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Happydobby vr 5 okt 2012 - 7:22

Caroow schreef:De Yepp heeft toch een 5punst-gordel? En die andere, die je heel veel ziete, niet? Ik zou voor de veiligste gaan, je fiets is hoeft toch niet prachtig mooi te zijn.

Juist, en daarom zou ik voor achter ook het liefst een yepp willen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  M@niek vr 5 okt 2012 - 7:29

Caroow schreef:De Yepp heeft toch een 5punst-gordel? En die andere, die je heel veel ziete, niet? Ik zou voor de veiligste gaan, je fiets is hoeft toch niet prachtig mooi te zijn.

Maar goed andere stoeltjes (bobike, qibbel) zijn ook goedgekeurd als veilig genoeg stoeltje, dus dan lijkt mij dat niet veel uitmaken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 7:30

Bobike, heel fijn vind ik!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  studiebol vr 5 okt 2012 - 7:36

Happydobby schreef:
Caroow schreef:De Yepp heeft toch een 5punst-gordel? En die andere, die je heel veel ziete, niet? Ik zou voor de veiligste gaan, je fiets is hoeft toch niet prachtig mooi te zijn.

Juist, en daarom zou ik voor achter ook het liefst een yepp willen.

Omdat er hier eentje altijd achterop moet heb ik daar idd ook naar gekeken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Novalee vr 5 okt 2012 - 8:06

Ik heb Bobike-zitjes omdat die in dezelfde uitvoering qua bekleding waren als mijn fiets (montego liberty 8 ), het was eigenlijk één set. Het achterstoeltje heb ik nog niet gebruikt, maar het voorzitje bevalt goed.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Fiebje vr 5 okt 2012 - 9:36

Wij hebben ook de yepp, erg fijn stoeltje.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  -Ieniemienie- vr 5 okt 2012 - 9:44

Ik heb voor bobike en achter Yepp.
Ik vind yepp echt veel fijner.
Ze zit er beter in, handiger dat er geen kussentje in ligt die i km altijd vergeet eruit te halen.
En vind de 5punts gordel veel fijner! Veiliger vind ik het.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Parisienne vr 5 okt 2012 - 9:49

Ik zou graag even gebruik willen maken van dit topic met een vraag over de Yepp achterzitjes. Om er nou een heel topic voor te openen is ook weer niet nodig namelijk, hoop dat je het niet erg vindt Sunprincess.

Is het echt heel makkelijk om het achterzitje eraf te halen of erop te zetten? Of is het toch een heel gedoe? Ik woon in een grote stad en durf mijn fiets mét kinderzitje niet voor de deur te laten staan. Ik wil dus graag het achterzitje elke dag eraf halen en binnen neerleggen. Is dat te doen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Mida4you vr 5 okt 2012 - 9:58

Laurientje85 schreef:Bobike, heel fijn vind ik!

+1
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  PiP vr 5 okt 2012 - 10:02

Parisienne schreef:Ik zou graag even gebruik willen maken van dit topic met een vraag over de Yepp achterzitjes. Om er nou een heel topic voor te openen is ook weer niet nodig namelijk, hoop dat je het niet erg vindt Sunprincess.

Is het echt heel makkelijk om het achterzitje eraf te halen of erop te zetten? Of is het toch een heel gedoe? Ik woon in een grote stad en durf mijn fiets mét kinderzitje niet voor de deur te laten staan. Ik wil dus graag het achterzitje elke dag eraf halen en binnen neerleggen. Is dat te doen?
Er zit een slot op, alleen zag mij man pas dat je de sleuteltjes zo kan bestellen op de site en dus gewoon universeel zijn...

Verder geen ervaring met het zitje achterop.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  PiP vr 5 okt 2012 - 10:03

PiP schreef:
Parisienne schreef:Ik zou graag even gebruik willen maken van dit topic met een vraag over de Yepp achterzitjes. Om er nou een heel topic voor te openen is ook weer niet nodig namelijk, hoop dat je het niet erg vindt Sunprincess.

Is het echt heel makkelijk om het achterzitje eraf te halen of erop te zetten? Of is het toch een heel gedoe? Ik woon in een grote stad en durf mijn fiets mét kinderzitje niet voor de deur te laten staan. Ik wil dus graag het achterzitje elke dag eraf halen en binnen neerleggen. Is dat te doen?
Er zit een slot op, alleen zag mij man pas dat je de sleuteltjes zo kan bestellen op de site en dus gewoon universeel zijn...

Verder geen ervaring met het zitje achterop.

Ow wacht, ik ging net zelf eens googlen en las het volgende:


Let op: Er zit verschil tussen alle sleutels. Let goed bij het bestellen op de 0 en 00 sleutel. Hier zit ook verschil in.

Mocht u uw sleutel kwijt zijn of geen sleutelnummer op heeft geschreven is deze af te lezen op het slotje zelf!

Er zijn 20 verschillende sleutels

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Dille vr 5 okt 2012 - 10:13

Parisienne schreef:Ik zou graag even gebruik willen maken van dit topic met een vraag over de Yepp achterzitjes. Om er nou een heel topic voor te openen is ook weer niet nodig namelijk, hoop dat je het niet erg vindt Sunprincess.

Is het echt heel makkelijk om het achterzitje eraf te halen of erop te zetten? Of is het toch een heel gedoe? Ik woon in een grote stad en durf mijn fiets mét kinderzitje niet voor de deur te laten staan. Ik wil dus graag het achterzitje elke dag eraf halen en binnen neerleggen. Is dat te doen?

Ik heb hem (voor en achter), en het is écht heel makkelijk!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Parisienne vr 5 okt 2012 - 10:34

PiP schreef:
Parisienne schreef:Ik zou graag even gebruik willen maken van dit topic met een vraag over de Yepp achterzitjes. Om er nou een heel topic voor te openen is ook weer niet nodig namelijk, hoop dat je het niet erg vindt Sunprincess.

Is het echt heel makkelijk om het achterzitje eraf te halen of erop te zetten? Of is het toch een heel gedoe? Ik woon in een grote stad en durf mijn fiets mét kinderzitje niet voor de deur te laten staan. Ik wil dus graag het achterzitje elke dag eraf halen en binnen neerleggen. Is dat te doen?
Er zit een slot op, alleen zag mij man pas dat je de sleuteltjes zo kan bestellen op de site en dus gewoon universeel zijn...

Verder geen ervaring met het zitje achterop.
Maar met het slot bedoel je dat het zitje op slot op je fiets kunt zetten, zodat ze hem er niet vanaf kunnen halen? Ik ben alleen bang dat ze een fiets met zitje dan zo in zijn geheel meenemen. Dan kunnen ze het zitje wel lekker laten zitten, maar nemen ze misschien het zitje met fiets en al mee Wink

@ Dille: ik begreep dat je zo'n zadelhuisbevestiging aan de stang van je zadel vastmaakt en dat je daarop het achterzitje vastklikt, klopt dat? Dus dan zou mijn fiets met zadelhuisbevestiging buiten staan en kan ik het achterzitje er telkens op- en afklikken/-schuiven?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Dille vr 5 okt 2012 - 10:50

Slotje is inderdaad om het zitje minder makkelijk van je fiets te kunnen jatten. Echte dieven krijgen het er heus wel af denk ik, maar de gelegenheidsdief/-vandaal zal al snel stoppen met proberen. Maar snap dat je liever ook je fiets houdt haha.

Ik heb zelf geen zadelbuisbevestiging maar een 'opzet-bagagedrager', maar het werkt hetzelfde. Dus je basisbevestiging (zadelbuis of bagagedrager dus) blijft op je fiets zitten, en je klikt-en-schuift elke keer het stoeltje er op en af. Echt heel erg simpel, vooral als je dat slotje toch niet gebruikt, dan is het echt twee seconden werk, max.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Parisienne vr 5 okt 2012 - 10:59

Oh, dus je kan het achterzitje ook gewoon op de bagagedrager klikken? Dan zou ik heel zo'n zadelbuisbevestiging helemaal niet nodig hebben?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Dille vr 5 okt 2012 - 11:06

Hangt er van af welke fiets je hebt; niet alle bagagedragers hebben de juiste 'lay-out' om het zitje zo op te kunnen zetten (ik geloof dat het 'easyfit' heet). Die van mij in ieder geval niet, dus werd het of een zadelbuisbevestiging of een opzetbagagedrager. Ik las ergens iets over dat zadelbuisbevestiging alleen maar kon vanaf een bepaalde framehoogte, en omdat ik een laag frame heb (korte pootjes) heb ik dus voor de zekerheid maar gekozen voor een opzetbagagedrager.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

welk fietsstoeltje? Empty Re: welk fietsstoeltje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum