Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

+18
PapillonRose
Bolleke
RYW
nillis
SarahKey
Twellie
Mamsie
Parisienne
Filoria
Teddyaapje
Supertalentje
Darius
kwak
Burgemeester Nicky
Floor
Flower_L
Liadan
Printje
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? - Pagina 2 Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 10:19

Darius schreef:

Wij hebben twee waterpistooltjes in de vorm van een dolfijn. l en P vinden het superleuk in bad!

Die heeft mijn zoon ook. Van de zeeman?Wink

Laatst aangepast door Elodie op do 4 okt 2012 - 10:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? - Pagina 2 Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Twellie do 4 okt 2012 - 10:20

Waterpistolen vind ik sowieso geen probleem, het heet dan wel een pistool maar verder zie ik het als gebruiksvoorwerp om iets nat te spuiten en niet als iets agressiefs.

Met zwaarden zou ik ook geen probleem hebben, zeker niet als het bij riddertje spelen hoort. Het is voor mij dan gewoon een attribuut zonder speciale agressieve bijbetekenis.

Realistische geweren hoeven dan van mij weer niet zo, maar ik heb ook nog nooit een kindje met een realistisch wapen zien spelen, dus het zal wel meevallen hoe vaak dat voorkomt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Mamsie do 4 okt 2012 - 10:22

Hier hebben die van mij pas nog met de buurjongen van die pvc pijltjes schieters gemaakt. Tja ik kan er niet wakker van liggen. Maar ze mochten niet op elkaar schieten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 16:42

Hier komen geen balletjesgeweren in huis. Als ze die krijgen, gooi ik ze serieus weg. Ik vind die dingen echt gevaarlijk.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey do 4 okt 2012 - 19:33

Zwaarden en pistolen ben ik ook op tegen. Als ze zelf iets maken van takjes (of zoals van de bso met knex) dan laat ik ze wel gaan maar houd het wel in de gaten. Zal ik ook zo doen met S later.

Voor de rest mag hij met alles spelen maar zolang hij nog geen eigen mening heeft kiezen wij. Wij vinden houten speelgoed leuk en beter voor de ontwikkeling. Heb pas 1 keer iets met licht en lawaai gekocht, maar daar blijft het bij. Word niet goed van al dat speelgoed waar telkens batterijen in moeten. Probeer dat toch een beetje te sturen tot zover dat kan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 19:43

Ik kijk nu alleen of het wel voor de goede leeftijd is. Ik vind het moeilijk om nu al te zeggen waar ze wel en niet mee mogen spelen over 8 jaar. Ben wel van mening dat hoe stelliger je iets verbiedt, hoe groter de verleiding wordt naar dat speelgoed.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 4 okt 2012 - 19:44

Darius schreef:Maar als je kind graag ridder wil spelem, dan hoort daar toch een zwaard bij? En bij een politieagent een pistool? Mogen ze ook geen waterpistool, Liadan en Printje?
Ik merk dat ik door deze vraag er toch weer over na ga denken en het niet meer zo zeker weet. Ik wil het eigenlijk gewoon niet in huis hebben, vind dat niet nodig. Ik houd er helemaal niet van als kinderen op elkaar gaan 'schieten' en met elkaar zwaardgevechten houden. Maar als ze een tak vinden en het daarmee doen of met hun vriendjes die spelletjes spelen dan zal ik het niet tegenhouden. Ik zal ze wel uitleggen waarom ik het niet fijn vind.

Een waterpistool vind ik helemaal geen probleem maar het doel daarachter is ook om iemand nat te maken en is heel anders oorlogje spelen ofzo.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  nillis do 4 okt 2012 - 19:46

Teddyaapje schreef:Ik hou pistolen en zwaarden ed het liefst zo lang mogelijk uit huis, maar ik denk niet dat je het helemaal kunt tegenhouden, vooral als ze ouder worden. Ook denk ik dat als je het verbiedt dat t juist interessant wordt, terwijl ze, als ze het gewoon mogen hebben, waarschijnlijk na 2 dgn ergens achter in de kast belandt.

+1 Ze maken wel geweren van stokken of iets dergelijks, want de fantasie hebben ze wel.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  RYW do 4 okt 2012 - 19:51

Goh, ik heb geen enkel probleem met zwaarden. Mijn zoons zijn naar een riddershow geweest, en hebben ook van die zwaardjes. Dat is ook een soort leerzaam/historisch iets, ridders vochten nou eenmaal met zwaarden, ik ga dan niet doen alsof ze vroeger voor de lol in een harnas rondliepen, of zo.

Echt van die machinegeweertjes vind ik ook niks, maar als ze het krijgen ga inhebt niet weggooien, ik denk juist dat ze er veel meer in geïnteresseerd raken als het iets verbodens is. Ik praat wel met ze over de oorlog en hoe erg dat is, en zij vinden dat ook, dus ze hebben er niet echt interesse in. Ze moeten wel weten dat er dingen bestaan als agressie, oorlog en dood, dat bepaalde dngen gevaarlijk zijn. Mijn vriend heeft bijvoorbeeld in het leger op uitzending ook mensen gedood en was er bijna zelf niet meer geweest. Zijn wapen beeft hem toen gered, en zoiets gaat dus enorm diep. Ik wil mijn kinderen daar niet van afschermen door ze dingen te verbieden, ik hoop dat ze, door erover te praten, er zelf een mening over vormen en dat ze er dan zelf afstand van nemen.

Wel spelen ze soms politie en boef. En toen mijn vriend nog schietinstructeur was heeft hij zijn wapen een keer meegenomen (volledig onklaar, natuurlijk), op tafel gelegd, en heeft gezegd: 'jullie mogen kijken, aanraken, alles vragen wat je wil, maar dit is wel de eerste en ook gelijk de laatste keer'. Nou, grote ogen, veel vragen die allemaal beantwoord zijn, ze hebben het één week op school verteld ('J. leert mensen schieten en we hebben zijn pistool gezien') en daarna was het spannende eraf en ze hebben er nooit meer naar gevraagd of erover gehad.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Bolleke do 4 okt 2012 - 20:05

C. mag met alles spelen, hij heeft zwaardjes en ook geweertjes maar als hij al soldaatje of politie agent speelt pakt hij een keukenrol, dat is in zijn fantasie dan een veel vetter geweer. Hij mag niet op andere mensen of dieren mikken en ik leg hem ook uit dat dat eigenlijk niet leuk spelen is, maar hij is dan een "goede" soldaat. Dus ik denk dat je het toch niet tegen kunt houden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose do 4 okt 2012 - 22:15

nillis schreef:
Teddyaapje schreef:Ik hou pistolen en zwaarden ed het liefst zo lang mogelijk uit huis, maar ik denk niet dat je het helemaal kunt tegenhouden, vooral als ze ouder worden. Ook denk ik dat als je het verbiedt dat t juist interessant wordt, terwijl ze, als ze het gewoon mogen hebben, waarschijnlijk na 2 dgn ergens achter in de kast belandt.

+1 Ze maken wel geweren van stokken of iets dergelijks, want de fantasie hebben ze wel.
+1
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 2:11

Van mij mag vrijwel alles. Met 'geweld'speelgoed heb ik ook geen moeite, mits het binnen de perken blijft. Een zwaard vind ik niet erg, playmobilpoppetjes met geweren hebben we óók in huis en een zak vol soldaatjes die van papa zijn geweest. Maar van die 'nepgeweren' vind ik niet leuk, die krijgen ze niet. Daar kun je verder niets mee, dat is gewoon lomp speelgoed.

Verder heb ik eigenlijk geen regels.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 2:14

Waarom mogen kinderen niet spelen dat ze elkaar doodschieten? Ik bedoel, dat deden wij vroeger al. Wij speelden op het schoolplein 'ziekenhuisje' waarbij kinderen dan de meest gruwelijk ongelukken kregen met de auto's op het schoolplein, inclusief zogenaamd afgerukte ledematen smile Dat was niet eng, als kleuter, dat is gewoon je fantasie gebruiken. Het gemiddelde sprookje zit vol geweld (sneeuwwitje: breng mij haar hart in een kistje....:shock: ) en ik vind dat op zich niet erg. Als ze echt dingen zeggen als 'ik schiet je dood hoor' dan leg ik uit dat dat eigenlijk helemaal niet leuk is. Maar verder vind ik het echt niet raar dat kleuters soldaatje of politieagentje of weetikhetwat spelen. Zodra ze begrafenisondernemertje gaan spelen trek ik mijn wenkbrauwen eens op.

Gast
Gast

Bericht  PiP vr 5 okt 2012 - 5:17

Liadan schreef:
Darius schreef:Maar als je kind graag ridder wil spelem, dan hoort daar toch een zwaard bij? En bij een politieagent een pistool? Mogen ze ook geen waterpistool, Liadan en Printje?
Ik merk dat ik door deze vraag er toch weer over na ga denken en het niet meer zo zeker weet. Ik wil het eigenlijk gewoon niet in huis hebben, vind dat niet nodig. Ik houd er helemaal niet van als kinderen op elkaar gaan 'schieten' en met elkaar zwaardgevechten houden. Maar als ze een tak vinden en het daarmee doen of met hun vriendjes die spelletjes spelen dan zal ik het niet tegenhouden. Ik zal ze wel uitleggen waarom ik het niet fijn vind.

Een waterpistool vind ik helemaal geen probleem maar het doel daarachter is ook om iemand nat te maken en is heel anders oorlogje spelen ofzo.

Helemaal met je eens.

Mijn oom is voor de zomer doodgeschoten en een poosje later had F een "pistool" van Duplo en deed een soort van piew piew geluid. Heb haar toen wel uitgelegd dat dat raar was en dat ik niet wou dat ze dat deed. Later bedacht ik me ook dat ze dat toch wel meekrijgen en gewoon doen. Is het niet binnenshuis, dan wel buitenshuis of op het kdv/school. Vind het niet leuk, maar het is gewoon niet te voorkomen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 5:29

Ik heb hier ook geen speelgoed geweren/pistolen en zwaarden in huis. Ik vind dat niet nodig en niet prettig.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje vr 5 okt 2012 - 5:34

Eucalypta schreef:Waarom mogen kinderen niet spelen dat ze elkaar doodschieten? Ik bedoel, dat deden wij vroeger al. Wij speelden op het schoolplein 'ziekenhuisje' waarbij kinderen dan de meest gruwelijk ongelukken kregen met de auto's op het schoolplein, inclusief zogenaamd afgerukte ledematen smile Dat was niet eng, als kleuter, dat is gewoon je fantasie gebruiken. Het gemiddelde sprookje zit vol geweld (sneeuwwitje: breng mij haar hart in een kistje....:shock: ) en ik vind dat op zich niet erg. Als ze echt dingen zeggen als 'ik schiet je dood hoor' dan leg ik uit dat dat eigenlijk helemaal niet leuk is. Maar verder vind ik het echt niet raar dat kleuters soldaatje of politieagentje of weetikhetwat spelen. Zodra ze begrafenisondernemertje gaan spelen trek ik mijn wenkbrauwen eens op.

Haha, ik lig volkomen dubbel!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 5:45

Ik denk niet dat je kunt voorkomen dat kinderen in jouw ogen nare spelletjes spelen. Spelen ze politieman, dan sluiten ze wel een onschuldig voorbijspelend kindje op. Spelen ze tijger, 'eten' ze net dat ene kindje op wat even verderop voor prinses speelde. Of ze spelen we voor soldaat of boef, moordenaar of wat dan ook en gebruiken gewoon je bezem of een tak als mitrailleur. Kinderen zijn wat dat betreft inventief genoeg, en ik denk ook niet dat ik dat later zou verbieden, want dan spelen ze het wel ergens waar je niet bij bent, verbieden kun je het nooit. Ik denk ook dat dat soort rollenspellen erbij horen. Rollenspellen zijn goed voor de ontwikkeling, en deze, misschien minder gewenst, horen daar ook gewoon bij.
Ik denk alleen niet dat ik een voorstander zou zijn van pistolen als speelgoed. Maargoed, ergens weer krom, want een super soaker vind ik dan weer helemaal geweldig, als ik bedenk hoeveel lol ikzelf als kind daarmee had.

Gast
Gast

Bericht  Filoria vr 5 okt 2012 - 7:39

Teddyaapje schreef:
Eucalypta schreef:Waarom mogen kinderen niet spelen dat ze elkaar doodschieten? Ik bedoel, dat deden wij vroeger al. Wij speelden op het schoolplein 'ziekenhuisje' waarbij kinderen dan de meest gruwelijk ongelukken kregen met de auto's op het schoolplein, inclusief zogenaamd afgerukte ledematen smile Dat was niet eng, als kleuter, dat is gewoon je fantasie gebruiken. Het gemiddelde sprookje zit vol geweld (sneeuwwitje: breng mij haar hart in een kistje....:shock: ) en ik vind dat op zich niet erg. Als ze echt dingen zeggen als 'ik schiet je dood hoor' dan leg ik uit dat dat eigenlijk helemaal niet leuk is. Maar verder vind ik het echt niet raar dat kleuters soldaatje of politieagentje of weetikhetwat spelen. Zodra ze begrafenisondernemertje gaan spelen trek ik mijn wenkbrauwen eens op.

haha Very Happy Ik ben het trouwens wel helemaal met je eens Eucalypta!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 7:56

Eens met Euc. Bepaald speelgoed koop ik zelf liever niet maar ik kan niet voorkomen dat anderen het voor ze kopen en dan ga ik het niet afpakken.

Ik zat wel even met mijn oren te klapperen toen kinderen hier in de speeltuin terroristje aan het spelen waren. Daar hadden ze overigens geen geweren bij, gewoon takken. Dus ook zonder geweren komen ze er wel.

Gast
Gast

Bericht  Niene vr 5 okt 2012 - 8:12

Hier een meisje in huis dus geweren en zwaarden zullen niet binnenshuis komen denk ik.Verder heb ik niet echt speelgoed waar ze niet mee mag spelen.
Waterpistool heeft ze wel,meerdere zelfs,de grootste lol om de plantjes mee water te geven of mama of de hond mee nat te maken.
Al komt ze soms met de meest stomme spelletjes thuis. Zo was ze laatste met haar buurmeisje (3,5) aan het spelen,zegt het buurmeisje ineens : 'kom we gaan doodje spelen' en toen lagen ze met z'n 2en midden in de kamer stil op de grond nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? - Pagina 2 878948377
Toen heb ik wel gezegd dat ik dat geen leuke spelletjes vind en ook uitgelegd waarom.Echt ik vraag mij af hoe ze er bij komt. Toen hebben ze er maar standbeeldje van gemaakt Laughing
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 9:24

Filoria schreef:
Teddyaapje schreef:

haha ik ook! Je bent lekker op dreef vandaag :P

Gast
Gast

Bericht  teletascha vr 5 okt 2012 - 9:55

Ik ga er niet te moeilijk over doen. Wij hadden vroeger ook gewoon een bak met van die groene plastic soldaatjes om oorlogje te spelen, en met carnaval een klappertjesgeweer omcowboy te spelen. Ik denk dat het juist beladen eninteressant wordt als er een heel issuenvan gemakt wordt door volwassenen, terwijl kinderen juist een rollensoel spelen.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Dille vr 5 okt 2012 - 10:57

Filoria schreef:
Teddyaapje schreef:

Ook ik moest lachen en ben het eens. Ga ook geen machinegeweer voor het jong aanschaffen (ook niet nep :p), maar voorkomen dat ze dit soort dingen spelen doe je toch niet denk ik.
Mijn moeder was en is hier heel erg overtrokken in; daar had ik echt ruzie mee toen ik een shirtje met camouflageprint had gekocht, en toen was ik al het huis uit... Dan blaas je het naar mijn idee ook enorm op en wordt het juist interessant. Niet verbieden maar uitleggen dat het 'in het echt' écht niet leuk is lijkt me effectiever.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: