Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

+18
PapillonRose
Bolleke
RYW
nillis
SarahKey
Twellie
Mamsie
Parisienne
Filoria
Teddyaapje
Supertalentje
Darius
kwak
Burgemeester Nicky
Floor
Flower_L
Liadan
Printje
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 9:10

Mag jouw kind al het speelgoed dat hij/zij leuk vindt hebben of zijn er dingen die je liever niet in huis hebt?

Bij een jongen bijv. echte 'meisjes' dingen en natuurlijk andersom, zou je daar problemen mee hebben?


R mag met alles spelen maar ik ben echt tegen zwaarden/geweertjes etc. Dat soort dingen komen er hier niet in, voor de rest poppen/barbies/ autos alles prima maar 'vecht'' dingen echt niet.

En jullie?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Liadan do 4 okt 2012 - 9:11

Ik denk er hetzelfde over als jij.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 9:11

Mijn kinderen krijgen later geen geweld/gevecht dingen. Denk aan pistolen & zwaarden. Dat wil ik niet hebben. Ik vind het ook echt stom als kinderen heel 'stoer' legertje lopen te spelen of elkaar dood schieten. Nee, dat wil ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Flower_L do 4 okt 2012 - 9:13

Hier idem.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Floor do 4 okt 2012 - 9:15

Hier zijn we er nog niet over uit. Althans we hebben ieder een mening maar die is niet hetzelfde :P Lekker handig altijd hier, ik had wel gedacht dat 'opvoeden' wat makkelijker zou zijn maar we zijn het tot op heden maar weinig met elkaar eens Laughing
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 9:18

Floor schreef:Hier zijn we er nog niet over uit. Althans we hebben ieder een mening maar die is niet hetzelfde :P Lekker handig altijd hier, ik had wel gedacht dat 'opvoeden' wat makkelijker zou zijn maar we zijn het tot op heden maar weinig met elkaar eens Laughing

Waar zijn jullie het dan niet over eens als ik vragen mag? mbt het speelgoed bedoel ik dan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Burgemeester Nicky do 4 okt 2012 - 9:24


Burgemeester Nicky
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  kwak do 4 okt 2012 - 9:27

net wat printje zegt, D. en straks haar broertje mogen met alles spelen maar geweld speelgoed zoals geweertjes komen hier niet in. Zelfs op tv probeer ik dit zoveel mogelijk te voorkomen.

D. mocht trouwens zelf de kleur van haar loopfiets kiezen voor haar verjaardag, keuze tussen roze of blauw, maar ze koos overduidelijk voor blauw!
dus mijn dametje fiets straks op een "jongentjes" fiets Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 9:27

Burgemeester Nicky schreef:Je hebt hier een aantal maanden geleden ook al een topic over geopend:

https://yescafe.actieforum.com/t23324-navmag-je-kind-overal-mee-spelen-j-of-m-speelgoed?highlight=speelgoed


mmm dat jij dat nog weet... sorry ik wist dat echt niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Darius do 4 okt 2012 - 9:27

Maar als je kind graag ridder wil spelem, dan hoort daar toch een zwaard bij? En bij een politieagent een pistool? Mogen ze ook geen waterpistool, Liadan en Printje?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 9:28

Dan een ridder zonder zwaard, een politie zonder geweer want ik vind dat echt geen speelgoed. Waterpistooltjes hou ik liever ook nog heel ver weg, je kunt ook met andere dingen met water spelen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Burgemeester Nicky do 4 okt 2012 - 9:29

Printje schreef:
Burgemeester Nicky schreef:Je hebt hier een aantal maanden geleden ook al een topic over geopend:

https://yescafe.actieforum.com/t23324-navmag-je-kind-overal-mee-spelen-j-of-m-speelgoed?highlight=speelgoed


mmm dat jij dat nog weet... sorry ik wist dat echt niet meer.
Geeft niet! Het stond me bij dat er al zo'n topic was, omdat ik het een interessant topic vond. Dus ben hem gaan zoeken. Maar hij is al ouder, dus laat deze gewoon open staan.

Burgemeester Nicky
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 9:30

Oke dank je wel ! Ik vind het ook een interessant onderwerp vandaar..en door een ander topic dacht ik hier weer aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Supertalentje do 4 okt 2012 - 9:33

Ik was het eens, maar ik vind waterpistolen leuk! En dat oorlogje spelen doen ze toch wel, dan nemen ze een stok of barbie ipv een pistool. Geweren zelf in huis hoeft voor mij niet, ook geen mortal combat spellen of GI Joe. (Maar die laatste vind ik zelf stom)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Teddyaapje do 4 okt 2012 - 9:35

Ik hou pistolen en zwaarden ed het liefst zo lang mogelijk uit huis, maar ik denk niet dat je het helemaal kunt tegenhouden, vooral als ze ouder worden. Ook denk ik dat als je het verbiedt dat t juist interessant wordt, terwijl ze, als ze het gewoon mogen hebben, waarschijnlijk na 2 dgn ergens achter in de kast belandt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 9:35

Waterpistooltjes vind ik ook niet het grootste punt hoor maar nu nog niet, nu hij zo klein is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Darius do 4 okt 2012 - 9:36

Printje schreef:Dan een ridder zonder zwaard, een politie zonder geweer want ik vind dat echt geen speelgoed. Waterpistooltjes hou ik liever ook nog heel ver weg, je kunt ook met andere dingen met water spelen.

Wij hebben twee waterpistooltjes in de vorm van een dolfijn. l en P vinden het superleuk in bad!

En wat doe je als je zoon een tak in het bos vind, het een 'pieuwer' is waar hij de dinosaurussen mee weg kan jagen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Filoria do 4 okt 2012 - 9:36

Een houten ridderzwaard vind ik wel iets anders dan een realistisch uitziende legertank. Een beetje fantasiespel waarbij er doden vallen moet best kunnen vind ik. Dat doen kinderen toch wel, desnoods met een lege keukenrol.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 9:37

Ik schat R ook niet in dat hij zulke spelletjes leuk vindt eigenlijk, als hij het met een tak zo zou spelen zou ik het heel ff aankijken maar als het te vechterig wordt zou ik hem afleiden en het anders doen (de dino wegjagen oid)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Filoria do 4 okt 2012 - 9:46

Kinderen doen die spelletjes niet voor niks hè? Het is ook hun manier om vat te krijgen op dingen als de dood en agressie. Waar ben je bang voor als je je kind daarin wilt remmen? (nogmaals: realistisch legerspeelgoed gaat mij ook te ver. Maar een beetje 'pieuw pieuw' met takken kan in mijn ogen geen kwaad.)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 9:50

Filoria; dat heeft te maken met dingen die ik in het verleden heb meegemaakt. Ik wil gewoon geen geweld/agressiespelletjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Parisienne do 4 okt 2012 - 9:53

Ik zou het liever ook niet hebben, maar ik denk dat dat iets is wat moeilijk tegen te houden is, zeker als ze wat ouder zijn. Als hij vriendjes heeft die dit soort spelletjes spelen, gaat hij waarschijnlijk vanzelf meedoen. Het hoort gewoon bij het fantasiespel wat kinderen hebben. Meisjes spelen 'moedertje' met elkaar, jongens doen dit soort dingen (even over het algemeen genomen.. andersom gebeurt natuurlijk ook genoeg).
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 9:54

Ik moet trouwens zeggen dat ook mijn jongens uit de klas eigenlijk geen oorlogje oid spelen...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Mamsie do 4 okt 2012 - 10:15

Van mij mogen ze alles wel hebben geloof ik.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 10:17

Waterpistooltjes heeft mijn zoon wel, maar verder geen pistooltjes of zwaarden nee.
Veel kinderen lopen buiten met van die schiet dingen, dat vind ik ook rot speelgoed maar zou mijn zoon wel ook graag willen. Alleen dat krijgt hij echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav mag jouw kind al het speelgoed hebben? Empty Re: nav mag jouw kind al het speelgoed hebben?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum