Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

+3
luisa
Marin
mzcharlotte
7 plaatsers

Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  mzcharlotte do 4 okt 2012 - 7:16

De titel zegt het al. Journalistiek verantwoord of ronduit respectloos? Wat zou hij te vertellen hebben aan studenten? "Mogen" de studenten hem met applaus onthalen? Wat denk jij?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Marin do 4 okt 2012 - 7:34

Ik vind het eigenlijk niet kunnen, of op z'n minst een beetje raar. Nou is hij gewoon weer vrij enzo, maar het voelt raar. Ik heb ook niet echt de behoefte om zijn visie op de wereld te horen, hoewel het aan de andere kant weer heel fascinerend is om te weten. Sta er nogal ambivalent in dus Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  luisa do 4 okt 2012 - 7:49

Ik vind het, als jurist zijnde, juist interessant. Ga zeker kijken. Duidelijk dat hij zeer fout is(geweest), maar hoor graag zijn motieven en hoe hij tot zijn daden is gekomen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 8:01

Ik vind dit niet goed. Het is natuurlijk een bekende Nederlander maar hierdoor wordt hij volgens mij best positief in het daglicht gezet. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik mag te hopen dat ze niet gaan applaudisseren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 8:02

Ik vind het ook erg interessant. Ik ben erg benieuwd naar de invalshoek en in welk 'licht' ze hem zetten.
En dit verbieden? Nee, ik ben niet dol op censuur. Of het bij de publieke omroep past om hem voor dit programma te vragen is dan weer iets anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  mzcharlotte do 4 okt 2012 - 8:06

Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee en vertrouw erop dat de programmamakers en Twan Huys hem niet de hemel in prijzen. Wordt Holleeder een toneel gegeven? Ja. Wordt het een makkelijk uurtje zieltjes winnen? Ik denk dat dus niet. Ik wil niet geloven dat men door een column en een tv optreden minder kritisch wordt. Dat zijn daden ineens vergeven en vergeten worden. Is het een kijkcijferkanon? Misschien. Maar heeft College Tour dat nodig? Ik denk namelijk van niet, daar doen ze te veel interessante interviews voor. Ik begrijp alle commotie niet echt. Ik begrijp wel dat er mensen er aanstoot aan nemen of nabestaanden en betrokkenen het niet leuk vinden hoor. Maar is dat genoeg om hem van de media te mogen weren? Dat druist toch overal tegen in. Je kan het respectloos noemen, maar dat vind ik ook te ver gaan.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  luisa do 4 okt 2012 - 8:39

Inderdaad,ik denk ook niet dat het een avondje spannende verhalen vertellen door holleeder wordt. Ik geloof niet dat twan huys dat zal toelaten. En die studenten komen vast met kritische vragen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Jeanette vr 5 okt 2012 - 6:10

Ik vind het een beetje respectloos naar de slachtoffers toe. Ik snap dat het interessant is, maar bij College tour vind ik het wat vreemd. Als ze nou een bepaalde reportage over heb hadden gemaakt, had ik het wat anders gevonden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Marin vr 12 okt 2012 - 7:33

Ik dacht dat het allang geweest was, maar blijkbaar is t nu. Wie kijkt? Ik heb het nu opstaan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Japie vr 12 okt 2012 - 8:05

Welke zender is het? Ben wel benieuwd.

Edit Heb het al gevonden.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Lenthe vr 12 okt 2012 - 8:17

Jeanette schreef:Ik vind het een beetje respectloos naar de slachtoffers toe.
Vind ik ook. Daarbij denk ik dat Holleeder niks nieuws gaat zeggen. Die man is zo doordacht en hij is echt niet gek!
Ik denk dat Holleeder er alleen maar zit om een beetje toneel te krijgen
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Bliss vr 12 okt 2012 - 8:26

Ik heb gekeken, vreemde snuiter is het. Hij probeert steeds grappig te doen en gaat daardoor eigenlijk nergens echt diep op in. Vond wel dat de studenten goede kritische vragen stelden!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Marin vr 12 okt 2012 - 8:40

Vond je Bliss? Ik vond t maar suffe niet kritische vragen. Snap dat ie niet overal op in zal gaan, maar ik vond de vragen met weinig kracht gesteld.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Bliss vr 12 okt 2012 - 8:42

Ja, in die zin dat ze wel tegen hem in durfden te gaan. Ik heb het programma verder nog nooit gezien, dus weet ook niet hoe het er normaal altijd aan toe gaat!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 8:47

Ik vond de vragen van de studenten erg slecht. Veel gesloten en of suggestieve vragen en slecht geformuleerd. Ik had het beter gekund. Ik sta er ook ambivalent in, ik ben totaal niet geïnteresseerd in zijn visie over het leven, maar ik vind het wel interessant hoe hij tot zijn keuzes is gekomen, wat voor gevoelens hij erbij had en wat zijn grenzen zijn. Ook zou ik wel een nature nurture debat met hem willen. Maar in dit gesprek kwam nauwelijks iets naar voren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Bliss vr 12 okt 2012 - 8:51

Klopt, maar dat ligt natuurlijk niet aan de studenten. Hij gaf zelf al aan nergens op in te willen gaan, dus ik snap überhaupt het nut van hem als gast niet helemaal. Er zijn geen nieuwe dingen bekend geworden volgens mij, hij wilde het alleen hebben over wat al bekend was.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Marin vr 12 okt 2012 - 8:56

Ik vond het ook slecht gesteld door de studenten. Al die studentikoze taal met 'zeg maar' er tussen. Knap ik direct op af, neem het minder serieus. Nou zijn het met name rechtenstudenten en niet journalistiek, maar ook zij zouden toch moeten leren om goede, kritische en duidelijke vragen te stellen. Viel me eigenlijk wel tegen.
En met Ecrits eens betreft de suggestieve en gesloten vragen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 8:57

Maar ze hadden de vragen wel beter kunnen formuleren. Een gesloten vraag geeft ook geen boeiend antwoord. Een suggestieve vraag geeft geen antwoord. Ik denk niet dat het reëel is om te verwachten dat er in zo'n interview nieuwe dingen aan het licht komen, maar ze hadden hem wel open vragen kunnen stellen, zodat hij inhoudelijk in eigen woorden kon ingaan op de dingen die hij heeft gedaan, waarvoor hij al gestraft is. Ik snap dat hij niet ingaat op die liquidaties. Dat kan ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Marin vr 12 okt 2012 - 9:00

Ik ben het helemaal met jou eens Ecrits. En ik stond er al ambivalent in zoals je in m'n post van vorige week hebt kunnen lezen en eigenlijk ben ik dat nog steeds. Ik voelde me soms beetje ongemakkelijk terwijl ik er naar zat te kijken, mede om de vragen, mede om het feit dat hij daar zat. Maar al met al had ik er meer van verwacht. Niet dat hij dingen zou gaan toegeven want dat kan niet, maar wel meer inhoudelijke diepgang ofzo.
Maar al met al denk ik wel dat ik het een hoogst onsympathieke man vind en een engerd. Ik vind m geniepig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 9:06

Marin schreef:Ik ben het helemaal met jou eens Ecrits. En ik stond er al ambivalent in zoals je in m'n post van vorige week hebt kunnen lezen en eigenlijk ben ik dat nog steeds. Ik voelde me soms beetje ongemakkelijk terwijl ik er naar zat te kijken, mede om de vragen, mede om het feit dat hij daar zat. Maar al met al had ik er meer van verwacht. Niet dat hij dingen zou gaan toegeven want dat kan niet, maar wel meer inhoudelijke diepgang ofzo.
Maar al met al denk ik wel dat ik het een hoogst onsympathieke man vind en een engerd. Ik vind m geniepig.

Ik vond hem ook niet sympathiek. Ik vond het ook storend dat steeds weer zijn vader werd aangehaald. Ik had het echt afgekapt en gevraagd: " Goed, u heeft een moeilijk jeugd gehad, in hoeverre en op welke manier heeft dit betrekking tot uw criminele daden".

De jongen die hier eigenlijk naar wilde vragen, deed dat zo slecht dat Holleeder er ook niets mee kon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij? Empty Re: Willem Holleeder in College Tour, wat vind jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum