Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik raar, of de winkel?

+11
TukTuk
_Cyn_
Flower_L
Bazinga
Atelier Madame
Kaboutertje
Lousanne
Reeza
SoGood
Sterre
Rush
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ben ik raar, of de winkel?  - Pagina 2 Empty Re: Ben ik raar, of de winkel?

Bericht  TukTuk do 4 okt 2012 - 0:35

_Cyn_ schreef:Ik vind het ook irritant als iemand met €50,- betaalt als hij/zij onder de €5,- koopt. Maar het irriteert meer als ze met €100,- betalen. (werk bij een tankstation waar alleen 200,- en 500,- niet mogen)

We mogen in verband met veiligheid niet veel geld in de kassa hebben zitten, dus als er 2 iets kopen voor minder dan €5,- en betalen met €50,- dan kan ik de 3e echt niet meer terug geven.

En over het begin van de dag. Wat ik in de kassa heb is volledig afhankelijk van degene voor mij. Het is niet zo dat de kassa 's avonds of 's nachts bijgevuld wordt Wink

Maar volgens mij is het bij winkels over het algemeen wel gebruikelijk dat je iedere dag met een "schone" la begint? In de supermarkt waar ik werkte werden de lades iedere avond geteld, of gingen de kluis in om de dag er na geteld te worden, maar iedere dag begon je wel met een la met een standaard inhoud.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Reeza do 4 okt 2012 - 0:39

AngelNyn schreef:
_Cyn_ schreef:Ik vind het ook irritant als iemand met €50,- betaalt als hij/zij onder de €5,- koopt. Maar het irriteert meer als ze met €100,- betalen. (werk bij een tankstation waar alleen 200,- en 500,- niet mogen)

We mogen in verband met veiligheid niet veel geld in de kassa hebben zitten, dus als er 2 iets kopen voor minder dan €5,- en betalen met €50,- dan kan ik de 3e echt niet meer terug geven.

En over het begin van de dag. Wat ik in de kassa heb is volledig afhankelijk van degene voor mij. Het is niet zo dat de kassa 's avonds of 's nachts bijgevuld wordt Wink

Maar volgens mij is het bij winkels over het algemeen wel gebruikelijk dat je iedere dag met een "schone" la begint? In de supermarkt waar ik werkte werden de lades iedere avond geteld, of gingen de kluis in om de dag er na geteld te worden, maar iedere dag begon je wel met een la met een standaard inhoud.

Dat was bij mij ook zo, tenminste, het standaard bedrag was wel altijd zo'n 200 euro geloof ik. Eerst werd dan al het kleingeld geteld van de vorige dag en het werd met briefgeld aangevuld tot 200 euro. Vaak had je dan maar een paar briefjes van 5, 10 en 20 en that's it. Daar moest je het mee doen en anders moest je bijvragen aan de hoofdcassiere maar die deden vaak heel moeilijk (omdat het heel duur was). Ik ruilde eerder wat briefjes met collega's aan een andere kassa.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 0:50

Hier doen ze bij de Zeeman ook altijd zo kneuzig over papiergeld.

Gast
Gast

Bericht  Viva do 4 okt 2012 - 1:59

Volgens mij mogen ze bij de zeeman echt maar héél weinig in de kassa hebben.

Ik werk in een winkel, en daar starten we de dag elke keer met 150,- wisselgeld in de kassala.
Briefjes en kleingeld samen dus, we mogen niet meer in de kassa hebben.
Vaak heb ik dus al een probleem als de 1e klant voor een klein bedrag met 50,- wil betalen, omdat ik dat in briefgeld vaak nog niet terug heb.

Klanten willen nooit snappen dat je kassa niet eindeloos vol zit, en ik niet eindeloos kan wisselen.
Hiermee doel ik nu niet perse op de topicstartster hoor! Maar ik merk dat vaak aan klanten.
En ik snap de kant van klanten uiteraard ook wel.

Wel vraag ik altijd alles in 'U" vorm.
En wat ik las van iemand in de dierenwinkel met dat briefje van 10, dat zou ik écht nooit gezegd hebben, ik zie het vaak genoeg dat ze het kleiner hebben, maar het is, naar mijn idee, asociaal om dat te zeggen, want je hebt dus wel mee zitten kijken in hun portomonnee.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Arwyn do 4 okt 2012 - 4:08

Eens met Viva.
Ik heb ook jaren in een winkel gewerkt en vooral 's ochtend had ik vaak gewoon niet genoeg geld in de kassa voor €50,- in kleingeld. Ook konden we niet altijd geld van achteren krijgen en het gebeurde ook wel eens dat het met de levering fout ging en we bijvoorbeeld een week zonder euro's moesten. Lastig en inderdaad, lang niet alle klanten hebben er begrip voor.

In dit geval was het geld er dus alleen wel, tsja, had de cassiere toch eerder vast even geld moeten wisselen. En sowieso aanspreken met u. Dat deed ik alleen niet tegen kinderen of mensen die mij ook gewoon niet netjes behandelden laughcry
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 4:40

Bij de drogist waar mijn moeder werkt hebben ze trouwens altijd een tekort aan klein geld, dus heb ik thuis een pot staan waar wij altijd ons kleingeld in gooien, en als we dan aardig wat hebben wisselen we het om bij de drogist. Die zijn daar altijd erg blij mee en wij lopen niet met een uitpuilende portomonee van al die muntjes :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 21:51

Het is ook zo dat je startgeld bijv. maar 6 briefjes van 10 is, en 8 van 5 en voor de rest heb je je muntgeld. Als je eerste 3 klanten voor een klein bedrag dan met 50 euro betalen ja dan is je kassa zo leeg. En cassiere mag gewoon aan een klant vragen of ze misschien kleiner hebben of willen pinnen. Soms kunnen ze achter nog wel wat wisselen maar als bijv. net de geldwagen is geweest die al het briefgeld heeft mee genomen ja dan heb je als winkel een probleem. Ze kunnen er wel voor kiezen om dan te gaan wisselen bij bijvoorbeeld een andere winkel.

Gast
Gast

Bericht  _Summer vr 5 okt 2012 - 3:01

[quote="_Jackie"] Ik had een briefje van 10 en een briefje van 50 in mijn portomonee, die 10 euro was om in een verjaardagskaart te stoppen. Ik betaal dus met het briefje van 50 en op de vraag of ik het niet kleiner heb antwoord ik nee. Roept die vrouw, echt hard, maar ik zie toch 10 euro in je portomonee?? :O
quote]

Dat is pas onklantvriendelijk, wat een onbeschoft mens!

Als ik ga pinnen, kies ik altijd briefjes met een zo klein mogelijke waarde, zodat ik in een winkel o.i.d. nooit met €50 hoef te betalen, want ik snap wel dat dit vaak niet prettig is.
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 4:34

[quote="_Summer"]
_Jackie schreef: Ik had een briefje van 10 en een briefje van 50 in mijn portomonee, die 10 euro was om in een verjaardagskaart te stoppen. Ik betaal dus met het briefje van 50 en op de vraag of ik het niet kleiner heb antwoord ik nee. Roept die vrouw, echt hard, maar ik zie toch 10 euro in je portomonee?? :O
quote]

Dat is pas onklantvriendelijk, wat een onbeschoft mens!

Als ik ga pinnen, kies ik altijd briefjes met een zo klein mogelijke waarde, zodat ik in een winkel o.i.d. nooit met €50 hoef te betalen, want ik snap wel dat dit vaak niet prettig is.
Ik had toen ook echt gewoon moeite om zelf beleefd te blijven hoor!
En andere mensen die in de rij stonden, stonden ook met hun oren te klapperen haha!

Als ik geld pin, probeer ik dat ook altijd bij de Rabobank te doen omdat je daar inderdaad biljetkeuze hebt. Alleen zit er toevallig een ander bankfiliaal naast de dierenwinkel dus ik had pech toen.

Gast
Gast

Bericht  Twellie vr 5 okt 2012 - 11:21

Ik zou me er echt niet druk om kunnen maken, volgens mij heb ik het naar-achter-loop-verhaal ook al eens gehad bij de Zeeman toen ik betaalde met vijftig euro.

Ik verwacht verder echt niet met 'u' aangesproken te worden, dan voel ik me gelijk zo oud. Ik zeg zelf trouwens ook tegen iedereen 'je'.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: