Haarknipkriebels!
+20
Melis_je
Elliot
Sterre
Rush
Marin
Lavendel
loura
*Noosa
Toet
_Cyn_
SoCali
Jeanette
Mamsie
Poubelle
Suus
Blond
Esperanza
Kowalski
Arwyn
Bliss
24 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Haarknipkriebels!
Ik vind het eerste plaatje leuk. Zoiets heb ik nu. Ik heb een lange bob en het bevalt me goed. Ik draag hem stijl en ruig. Ook kan ik mijn haar opsteken. Dit staat me net iets pittiger dan alles op een lengte. Alleen is mijn lok/pony op het moment hopeloos. Ik ga dinsdag de kapper bellen, weer wat model in die voorkant knippen.
Gast- Gast
Ik heb ook alles al wel zo'n beetje gehad. Het laatste wat iets heftiger was was dit. Toen ging ik van haar tot mijn bh sluiting tot zo kort en high en lowlights erin. Nu is het weer gewoon blond en alweer halverwege mijn rug.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Pfff, zooooo herkenbaar! Ik wil ook wat anders!! Als iemand nog leuke ideeen heeft?!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Jeanette schreef:Pfff, zooooo herkenbaar! Ik wil ook wat anders!! Als iemand nog leuke ideeen heeft?!
Bij jou lijkt me iets asymmetrisch wel cool eigenlijk! Heb je zelf al iets in gedachten? Ik vind je haar nu ook leuk trouwens, doe jij t altijd met de steiltang?
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Bliss schreef:Jeanette schreef:Pfff, zooooo herkenbaar! Ik wil ook wat anders!! Als iemand nog leuke ideeen heeft?!
Bij jou lijkt me iets asymmetrisch wel cool eigenlijk! Heb je zelf al iets in gedachten? Ik vind je haar nu ook leuk trouwens, doe jij t altijd met de steiltang?
Ja, ik ben zowat verslaafd aan de stijltang haha. Maar ik heb ook echt van dat rare haar. Ik heb zo'n slag dat net geen krul is en niet overal even mooi is, dus zet er altijd de stijltang in. Ik vind mijn kapsel wat saai worden, dus als je wat leuke voorbeelden van asymmetrische kapsels hebt?
Even totaal offtopic, maar het is toch 'steiltang' ipv 'stijltang'? Ik zie dat jullie hier ook 'stijltang' schrijven, maar het is toch een tang om je haar steil te maken en dus een 'steiltang'? Maar als ik dat intyp op Google, staat er: bedoelde u stijltang? NEE dus. Ik snap het niet.
Hoe dan ook, als ik m'n haar afknip, denk ik dat ik toch wel ff zo'n ding moet aanschaffen!
Hoe dan ook, als ik m'n haar afknip, denk ik dat ik toch wel ff zo'n ding moet aanschaffen!
Bliss- Lady Post-a-lot
Het is idd steil haar en steiltang. Maar het wordt veel verkeerd geschreven. Zelfs bij kapperszaken...
Gast- Gast
Kenya schreef:Het is idd steil haar en steiltang. Maar het wordt veel verkeerd geschreven. Zelfs bij kapperszaken...
Woepsie, ook ik zat fout...
Gast- Gast
Kenya schreef:Het is idd steil haar en steiltang. Maar het wordt veel verkeerd geschreven. Zelfs bij kapperszaken...
Ja, ik zie op internet echt overal 'stijltang' staan! Ik ben toch goed in taal enzo, maar begon nu ff aan mezelf te twijfelen. Allemaal sites zoals stijltang.nl enzo en op bol.com krijg ik ook alleen resultaten als ik stijltang intyp. Raarrr. Als het nou styletang was, zou ik erin kunnen komen, maar stijltang: nee.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik begon ook te twijfelen, hoor, heb het opgezocht bij onder andere OnzeTaal, haha.
Gast- Gast
Nu werd ik er ook wel nieuwsgierig, hierbij de uitkomst van googlen via encyclo.nl haha:
"Hoe noem je de tang waarmee je je haar kunt ontkrullen: een steiltang of een stijltang?"
Voor dat soort tang kunt u zowel steiltang als stijltang gebruiken.
Als het voorwerp alleen dient om het haar steil te maken, ligt het woord steiltang het meest voor de hand. De tang is dan een voorwerp waarmee je het haar steil maakt of steilt. Zowel het werkwoord steilen als de samenstelling steiltang wordt niet in de woordenboeken en spellinggidsen vermeld, hoewel die woorden in de haarverzorging niet ongewoon zijn. Voor een steiltang komen in het Nederlands ook de woorden ontkruller en straightener voor.
Als het voorwerp bijvoorbeeld ook als krultang gebruikt kan worden, ligt het woord stijltang meer voor de hand. Met een stijltang kan het haar op verschillende manieren gestyled worden.
Voor steiltang en stijltang komen in het Nederlands nog allerlei andere synoniemen voor, zoals haarstyler, hairstyler, stylingtang en styletang. In de Grote Van Dale staat alleen het woord hairstyler. De andere synoniemen worden in de woordenboeken niet vermeld. "
"Hoe noem je de tang waarmee je je haar kunt ontkrullen: een steiltang of een stijltang?"
Voor dat soort tang kunt u zowel steiltang als stijltang gebruiken.
Als het voorwerp alleen dient om het haar steil te maken, ligt het woord steiltang het meest voor de hand. De tang is dan een voorwerp waarmee je het haar steil maakt of steilt. Zowel het werkwoord steilen als de samenstelling steiltang wordt niet in de woordenboeken en spellinggidsen vermeld, hoewel die woorden in de haarverzorging niet ongewoon zijn. Voor een steiltang komen in het Nederlands ook de woorden ontkruller en straightener voor.
Als het voorwerp bijvoorbeeld ook als krultang gebruikt kan worden, ligt het woord stijltang meer voor de hand. Met een stijltang kan het haar op verschillende manieren gestyled worden.
Voor steiltang en stijltang komen in het Nederlands nog allerlei andere synoniemen voor, zoals haarstyler, hairstyler, stylingtang en styletang. In de Grote Van Dale staat alleen het woord hairstyler. De andere synoniemen worden in de woordenboeken niet vermeld. "
SoCali- Fluisteraar
- Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11
haha wat grappig.. Ik dacht inderdaad dat het stijltang was doordat je er verschillenden 'stijlen' mee kunt creeeren .. Er is eigenlijk nooit in mij opgekomen om steiltang te schrijven om je haar steil te krijgen. Maar meer welke haarstijl heb je?
OT, ik vind die heidi kapsels ook erg leuk! Ik heb zelf ook van alles en nog wat gehad en toen ik mijn haar lang liet groeien zonder er verder iets aan te doen vond ik dat het saaiste. Ik voelde me op een gegeven moment echt een mieppie. Elke dag hetzelfde.
Ik heb nu dan een pony maar dat wil je niet.. Misschien iets van wat losse korte plukjes van voren?
OT, ik vind die heidi kapsels ook erg leuk! Ik heb zelf ook van alles en nog wat gehad en toen ik mijn haar lang liet groeien zonder er verder iets aan te doen vond ik dat het saaiste. Ik voelde me op een gegeven moment echt een mieppie. Elke dag hetzelfde.
Ik heb nu dan een pony maar dat wil je niet.. Misschien iets van wat losse korte plukjes van voren?
Gast- Gast
Dit plaatje heb ik wel eens meegenomen naar de kapper. Dan had ik toch wat meer leven in mijn haar als je van voren keek maar van achter bleef het gewoon lekker groeien.
-weg-
-weg-
Laatst aangepast door Punk'd op di 2 okt 2012 - 2:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik wil het eigenlijk juist graag van voren lang(er) houden en dan van achteren een stuk korter. Mocht dat nou ook nog saai zijn, kan ik later alsnog kortere plukken aan de voorkant laten knippen natuurlijk. Ooh ik vind t wel vet spannend hoor, is alweer zo lang geleden dat ik wat extremers bij de kapper heb laten doen! Mijn vriend weet nog van niks, vanavond eens peilen wat hij ervan vindt
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik dacht ook dat het van style kwam... Omdat het is om te stylen..
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Ben erg benieuwd! Ik heb ook al van alles gehad, van heel lang tot super kort. Een tijdje terug was ik weer aan het 'sparen ' maar krijg dan toch de kriebels en knip het weer af. Asymmetrische kapsels vind ik vaak gaaf.
Gast- Gast
_Cyn_ schreef:Ik dacht ook dat het van style kwam... Omdat het is om te stylen..
Ik ook haha.
Tevens als je een goede steiltang hebt, moet je echt een CHI tang nemen. Het is wel een flinke investering, maar het is echt de beste en levenslang garantie zit er op.
Oh Bliss, eigenlijk heb je helemaal niks aan deze reactie want het is puur persoonlijk, maar ik vind jouw haar nu juist prachtig! Als ik die twee foto's zie vind ik je geen kort-haar-hoofd hebben, maar dat zul je vast zelf het beste weten. Je gevoel is wel heel herkenbaar. Ik heb het ook altijd, het is nu iets over mijn schouders, nadat ik een vrij korte bob heb gehad en ik wil het nu zo graag weer lang!
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toen ik een tijdje terug mijn haar een stuk korter wilde heb ik de eerste 2 plaatjes die jij hebt geplaatst uitgezocht haha. Ik heb zo om half 10 een afspraak bij de kapper en denk dat ik voor een lichte schuine bob ga en dan wel een lange.
Vind op de foto's die je van jezelf plaatst dat korte wel leuk staan (voor zover ik dat kan zien) maar denk dat daar ook iets meer model in zou kunnen/ iets pittiger. Maak gewoon een afspraak bij de kapper en vraag advies
Vind op de foto's die je van jezelf plaatst dat korte wel leuk staan (voor zover ik dat kan zien) maar denk dat daar ook iets meer model in zou kunnen/ iets pittiger. Maak gewoon een afspraak bij de kapper en vraag advies
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Ik heb een beetje zoals deze foto.. Alleen is mijn haar nu alweer een stukje langer aan de achterkant. Ik moet het wel echt stijlen hoor! ( sorry ik blijf stijltang schrijven haha dat staat mooier ) Ook om dit effect te krijgen zoals op de foto. Het is alleen zo slecht voor je haar
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ja ik ga sowieso wel een steiltang kopen! (al zal het niet zo'n ding van CHI zijn, vind ik veel te duur) Loura, die foto die jij plaatst is ook leuk ja!
Toet, aah zeg dat nou niet! Haha. Ja ik vind t gewoon te saai, alleen maar dat lange. Onderaan is t ook best dun, ik heb sowieso vrij dun haar (maar wel veel haar). Als ik t los heb, hangt t maar zo saai langs mn hoofd en als ik t vast doe, is t ook vaak zo'n suffe staart. De kans bestaat wel dat ik er spijt van krijg, maar ik denk ik: en dan? Het groeit vanzelf weer aan. Je kunt toch beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan van iets dat je niet hebt gedaan?
Noosa, leuk, ben benieuwd! Kun je me niet ff een foto appen na je kappersbezoek? Op die foto's die ik plaatste vind ik het ook wat suf hoor. Sowieso wil ik het wat langer houden dan het daar is en ik hoop er dan een leuk kapsel van te kunnen maken!
Toet, aah zeg dat nou niet! Haha. Ja ik vind t gewoon te saai, alleen maar dat lange. Onderaan is t ook best dun, ik heb sowieso vrij dun haar (maar wel veel haar). Als ik t los heb, hangt t maar zo saai langs mn hoofd en als ik t vast doe, is t ook vaak zo'n suffe staart. De kans bestaat wel dat ik er spijt van krijg, maar ik denk ik: en dan? Het groeit vanzelf weer aan. Je kunt toch beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan van iets dat je niet hebt gedaan?
Noosa, leuk, ben benieuwd! Kun je me niet ff een foto appen na je kappersbezoek? Op die foto's die ik plaatste vind ik het ook wat suf hoor. Sowieso wil ik het wat langer houden dan het daar is en ik hoop er dan een leuk kapsel van te kunnen maken!
Bliss- Lady Post-a-lot
Zo valt mijn haar ongeveer... Daarom laat ik het lang, omdat het dan het mooist is. Soms wil ik iets anders, maar steil maken is lastig en echt krul zakt eruit omdat mijn haar te dik en zwaar is.
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Maar je kunt zo veel leuke dingen met lang haar! (ja ik weet het, ik denk dat nu omdat het mijne kort is)
Je kunt je scheiding in het midden of aan de zijkant dragen. Een mooie schuine vlecht, bovenop touperen en dan een hoge staart of juist achter touperen en een lage staat of een leuke grote hoge knot, een keertje opsteken..
Je kunt je scheiding in het midden of aan de zijkant dragen. Een mooie schuine vlecht, bovenop touperen en dan een hoge staart of juist achter touperen en een lage staat of een leuke grote hoge knot, een keertje opsteken..
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Tja, ik ben niet goed met haar en kan gewoon niet zoveel kapsels maken. Daarbij ben ik ook vrij lui en vind ik t al snel te veel werk. Ik heb het net aan mn vriend verteld en hij vond het leuk! Haha, had ik niet gedacht, maar hij vond dus dat ik t moet doen
Bliss- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: