Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nature of Nurture?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Nature of Nurture? Empty Nature of Nurture?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 0:12

Wat denken jullie? Zijn de eigenschappen van je kind al van nature (bij geboorte) aanwezig, of worden ze gevormd door de omgeving en de opvoeding die het krijgt?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Nature of Nurture? Empty Re: Nature of Nurture?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 0:21

Beide.

Gast
Gast

Bericht  Pien di 1 feb 2011 - 0:23

ook ik zeg beide!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 0:25

Liva schreef:Beide.
Ik ook, en ik vind het ook het meest logische antwoord eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 0:32

Storm schreef:
Liva schreef:Beide.
Ik ook, en ik vind het ook het meest logische antwoord eigenlijk.

Dat vind ik nu ook, maar ik weet nog dat toen ik geen kinderen had, ik altijd dacht dat de opvoeding een groter aandeel had dan de natuur. Toen dacht ik, in percentages gezegd, dat 75 procent opvoeding is en 25 procent natuur. Nu denk ik dat eerder andersom.

Ik vroeg me dat af nav het topic over de verschillen tussen je kinderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 0:37

Over het algemeen zijn de wetenschappers er ook over eens dat het een combi van beide is nerd Vraag me af hoe lang dat geduurd heeft voordat ze erachter waren. Daar hoef je toch geen wetenschapper voor te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 0:49

Liva schreef:Over het algemeen zijn de wetenschappers er ook over eens dat het een combi van beide is nerd Vraag me af hoe lang dat geduurd heeft voordat ze erachter waren. Daar hoef je toch geen wetenschapper voor te zijn.

Haha, oke. Ik had beter kunnen vragen voor hoeveel procent je denkt dat het nurture is en voor hoeveel procent nature.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 0:50

Haha eens met Liva, ik wou ook zeggen eh beide, dat is toch wetenschappelijk aangetoond? Die percentages, ik weet niet of je dat ooit kunt zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Monte di 1 feb 2011 - 1:11

Ik zeg ook beide. Karaktereigenschappen liggen al vast maar kunnen versterkt of verzwakt worden door opvoeding en communicatie met anderen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 7:32

Ze zeggen nu 100% nature en 100% nurture.

Ik weet het niet. Combinatie denk ik nerd

Gast
Gast

Bericht  RYW di 1 feb 2011 - 10:43

Ik denk dat de eigenschappen van nature aanwezig zijn, en dat je die door je opvoeding kunt beinvloeden. Je kan natuurlijk niet alles beinvloeden: als je kind bijvoorbeeld ADHD heeft, dan doe je daar verder zelf niks aan, dat kan je niet 'wegopvoeden', je kan alleen leren om ermee om te gaan en om je kind er zo goed mogelijk in te begeleiden.

Ik denk niet dat een kind voor 100% een product is van zijn ouders, die eruit terugkrijgen wat ze erin stoppen, maar ik denk wel dat ze een groot aandeel hebben in de manier waarop de natuurlijk aanwezige eigenschappen zich ontwikkelen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TGR di 1 feb 2011 - 20:46

RYW schreef:Ik denk dat de eigenschappen van nature aanwezig zijn, en dat je die door je opvoeding kunt beinvloeden. Je kan natuurlijk niet alles beinvloeden: als je kind bijvoorbeeld ADHD heeft, dan doe je daar verder zelf niks aan, dat kan je niet 'wegopvoeden', je kan alleen leren om ermee om te gaan en om je kind er zo goed mogelijk in te begeleiden.

Ik denk niet dat een kind voor 100% een product is van zijn ouders, die eruit terugkrijgen wat ze erin stoppen, maar ik denk wel dat ze een groot aandeel hebben in de manier waarop de natuurlijk aanwezige eigenschappen zich ontwikkelen.

Dat dus.

Kinderen zijn natuurlijk nooit alleen een product van de ouders. Dat genetisch materiaal gaat honderden jaren terug. Bepaalde eigenschappen zitten er al ingebakken. Omgeving speelt mee, maar ook de eerste ervaring dat een kind heeft met iets speelt mee. Er zijn zoveel factoren die meespelen of een kind goed terecht komt.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: