Wakker...en dan?
+9
Liadan
PiP
Printje
studiebol
Mute_
Paper Crown
*Lookie*
Parel
iloverose
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wakker...en dan?
Ok, dit is vast de domste vraag EVER maar wat doe je allemaal met een baby als deze wakker is, of in mijn geval ZIJN.
De twins slapen nu steeds 's nachts wat langer, wat betekent dat ze overdag steeds vaker wakker zijn en niet moe. Vooral zoonlief is ontzettend wakker en actief, hij is best een 'wilde' baby.
Maar wat kan ik allemaal doen om hem een beetje te entertainen of te zorgen dat hij zich niet verveelt en dus gaat huilen? Ik hen namelijk nog een lieve dame die ook wel eens aandacht wil of een flesje moet krijgen.
Ik heb alleen geen idee wat een bijna 8 weken oude baby al kan. We hebben wel al een babygym besteld, dan kan hij wat grijpen, het muziekmobiel boven de box vindt hij namelijk prachtig, alleen ontdekt hij steeds vaker dat hij niet aan die poppetjes komt en wordt dan ontzettend giftig .
De twins slapen nu steeds 's nachts wat langer, wat betekent dat ze overdag steeds vaker wakker zijn en niet moe. Vooral zoonlief is ontzettend wakker en actief, hij is best een 'wilde' baby.
Maar wat kan ik allemaal doen om hem een beetje te entertainen of te zorgen dat hij zich niet verveelt en dus gaat huilen? Ik hen namelijk nog een lieve dame die ook wel eens aandacht wil of een flesje moet krijgen.
Ik heb alleen geen idee wat een bijna 8 weken oude baby al kan. We hebben wel al een babygym besteld, dan kan hij wat grijpen, het muziekmobiel boven de box vindt hij namelijk prachtig, alleen ontdekt hij steeds vaker dat hij niet aan die poppetjes komt en wordt dan ontzettend giftig .
Gast- Gast
Re: Wakker...en dan?
Een speelgoed bordt aan de box hangen ,A keek er altijd graag na of zoon speelgoed(ik noem het altijd een slang)met beertjes der aan het is van soort zacht teddybeer stof gemaakt .staat volgens mij ook wel in het i ,ntertoys boekje van woesel en pip
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
In de wipper zetten met een babygym erboven? Zodat hij er wel bij kan?
Mee kletsen, mee knuffelen, gek doen.. Met zijn 3en lekker op bed gaan liggen en samen spelen .. Waarschijnlijk komt je zoon nu in de gefrustreerde fase, omdat hij iets wil wat hij nog niet kan, en wellicht zit ie in (of in de buurt van) een sprongetje, en dan is het af en toe gewoon even overleven
Ook gekleurd speelgoed om hem heen, kan hem wat afleiden.
Als ik moest koken ofzo, dan zette ik haar in de wipper in de keuken, en kon ik zo mooi kletsen!
Mee kletsen, mee knuffelen, gek doen.. Met zijn 3en lekker op bed gaan liggen en samen spelen .. Waarschijnlijk komt je zoon nu in de gefrustreerde fase, omdat hij iets wil wat hij nog niet kan, en wellicht zit ie in (of in de buurt van) een sprongetje, en dan is het af en toe gewoon even overleven
Ook gekleurd speelgoed om hem heen, kan hem wat afleiden.
Als ik moest koken ofzo, dan zette ik haar in de wipper in de keuken, en kon ik zo mooi kletsen!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ja hij is heel snel gefrustreerd. Als ik hem lekker bij me leg is hij alleen maar aan het kreunen en steunen omdat hij probeert 'omhoog' te klimmen, hij is dan super ingespannen bezig. Als ik hem niet laat, gaat hij schreeuwen en overstrekken. Ik leg hem wel eens op zijn buik in de box, dat vind hij leuk dan is hij wel even zoet, dan is hij super ingespannen aan het proberen omhoog te komen en te draaien maar ik moet erbij blijven anders knalt hij met zijn hoofd op het kussen.
Zolang ik met hem samen bezig ben is het goed, als ik met hem rondloop en hij kan kijken, vindt ie prachtig. Maar soms heeft mijn dochter aandacht nodig en zou het ideaal zijn als hij eventjes zou zijn afgeleid door iets anders als ik.
Zolang ik met hem samen bezig ben is het goed, als ik met hem rondloop en hij kan kijken, vindt ie prachtig. Maar soms heeft mijn dochter aandacht nodig en zou het ideaal zijn als hij eventjes zou zijn afgeleid door iets anders als ik.
Gast- Gast
En als je het boxkleed op de grond legt? Weet niet of dat kan maar dan kan hij verder rondkijken en kan je hen neerleggen waar jij ook moet zijn op dat moment.
Lijkt me heel lastig een tweeling, dus respect!
Lijkt me heel lastig een tweeling, dus respect!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Hier kan ze nog niet zoveel, ze begint nu af en toe de boxmobiel te volgen, maar verder verder ligt ze het liefst bij me op schoot.
Gast- Gast
Een kussen is toch zacht? Dus dan 'knalt' hij niet echt met zijn hoofd...hij heeft alleen nog niet voldoende controle over zijn nekspieren, daarom is het 'knallen' er.
Kun je de babygym ook niet lager maken zodat hij er wel bij kan?
Gekke gezichten trekken komt nu wel in deze fase. Echt zichzelf lang entertainen is er nog niet bij.
Misschien heb je iets aan deze link:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/4602-stimuleer-je-babys-ontwikkeling-0-2-maand.html
Kun je de babygym ook niet lager maken zodat hij er wel bij kan?
Gekke gezichten trekken komt nu wel in deze fase. Echt zichzelf lang entertainen is er nog niet bij.
Misschien heb je iets aan deze link:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/4602-stimuleer-je-babys-ontwikkeling-0-2-maand.html
Gast- Gast
Babygym was hier toen ook echt een succes. Of inderdaad een mobile of iets anders met muziek/ en of lichtjes. Wat jammer dat de wipstoel geen succes is! Liedjes zingen vond (en vindt) mijn zoon ook altijd erg leuk, maar is natuurlijk geen oplossing als jij met je dochter bezig bent. Misschien vindt hij een muziekdoosje leuk?
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Is een Doomoo seat niets?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wij hadden deze aan de babygym geknupt, zo kon ze op het kleed (of in de box) liggen en met haar handje tegen de dobbelsteen meppen. Ik had een iets andere met een spiegeltje erop en nog wat meer uitstekels. Soms had ze dan ineens het plastic ringetje vast en lag dan zo een paar minuten ermee te zwaaien. En ik vond het prettig dat ze niet in de wipstoel hoefde, want dat wilde ik niet te lang en te veel op die leeftijd. Zo kon ze wel lekker 'spelen'.
Ook zong ik veel liedjes met der, dan zat ze heel geinteresseerd naar mijn gezicht te kijken en mee te 'kletsen'. Dan zette ik zo'n (vreselijke) cd met oudhollandse kinderliedjes op. Dat zou je wel kunnen doen als je je dochter de fles geeft en dan je zoontje voor je neus en zingen.
Overigens viel dochter hier ook wel eens op haar hoofd als ze op haar buik lag te oefenen, maar dat liet ik dan gewoon gebeuren.
Ook zong ik veel liedjes met der, dan zat ze heel geinteresseerd naar mijn gezicht te kijken en mee te 'kletsen'. Dan zette ik zo'n (vreselijke) cd met oudhollandse kinderliedjes op. Dat zou je wel kunnen doen als je je dochter de fles geeft en dan je zoontje voor je neus en zingen.
Overigens viel dochter hier ook wel eens op haar hoofd als ze op haar buik lag te oefenen, maar dat liet ik dan gewoon gebeuren.
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
wij hebben in de box allemaal felgekleurde speeltjes liggen met geluid enzo. Als hij in de box legt leg ik deze bij hem in de buurt dat hij kan proberen ze te pakken (niet dat dit al lukt mja ) en F vind het ook leuk om rond te kijken dus soms leg ik `m ook in de wagen en zet ik deze ergens neer waar hij wat te kijken heeft. (hij vind momenteel de lampen en schilderijen erg interessant)
Gast- Gast
Ohh herkenbaar hoe verdeel je je aandacht.
Als je hem in de box legt met gewoon wat dingetjes om zich heen dan kan hij zich zelf vermaken en op ontdekking gaan? Het is heel goed hoor om hem op zijn buik te leggen kan hij zijn nek spieren trainen dat is belangrijk.
Misschien een kleed op de grond, dat als hij wil bewegen dat dat ook kan, kan in de box ook maar ter afwisseling?
Als je hem in de box legt met gewoon wat dingetjes om zich heen dan kan hij zich zelf vermaken en op ontdekking gaan? Het is heel goed hoor om hem op zijn buik te leggen kan hij zijn nek spieren trainen dat is belangrijk.
Misschien een kleed op de grond, dat als hij wil bewegen dat dat ook kan, kan in de box ook maar ter afwisseling?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik legde hem dan ook in de box/wipstoel/of ging lekker wandelen maar ja ik had er dan natuurlijk ook maar 1 (die nooit sliep).
Hij vond vooral de wipstoel interessant omdat hij zo meer kon rondkijken. Ook hadden wij zo'n speelkleed en daar heb ik hem dan ook regelmatig neergelegd maar dat haalde het niet bij rondkijken in de wipper hahaha.
Hij vond vooral de wipstoel interessant omdat hij zo meer kon rondkijken. Ook hadden wij zo'n speelkleed en daar heb ik hem dan ook regelmatig neergelegd maar dat haalde het niet bij rondkijken in de wipper hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
S ligt onder zijn muziekmobiel. op zijn speelkleed of onder zòn wagenspanner.
Allemaal vindt hij het even geweldig en kan er wel een half uur onder liggen zonder dat ik er bij kom. Die wagenspanner heb ik in de hoek van de box gespannen en daar kan hij ook tegenaan slaan of vast pakken.
Allemaal vindt hij het even geweldig en kan er wel een half uur onder liggen zonder dat ik er bij kom. Die wagenspanner heb ik in de hoek van de box gespannen en daar kan hij ook tegenaan slaan of vast pakken.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Hee die kubus hebben wij van iemand gekregen als kraamkado, die ga ik er eens bijpakken.
De doomoo-seat, klimmen ze daar niet nog makkelijker uit dan uit een wippertje?
Gast- Gast
Mijn zoon bleef op de doomoo seat niet liggen, hij hing er steeds heel snel half uit. Ging makkelijker dan bij een wipstoel.Charlie schreef:
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wauw, de babygym is geweldig! Mijn zoon is er dól op, hij ligt gerust bijna een uur te spelen. Geluidjes maken, grijpen, lachen...echt schattig. Dochter vind er niks aan trouwens, die wil alleen maar knuffelen.
Gast- Gast
Fijn charlie! Leuke foto ook!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Bij C.eline heb ik toen een grote spiegel ´achter´ de box gezet. Ze kon zich tijden vermaken, met naar zichzelf kijken.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Ah charlie, dat ziet er echt schattig uit. Leuk dat hij zich zo goed kan vermaken. Onze zoon vond dat ding ook al heel snel leuk en wij hadden zo'n electische schommelstoel met mobiel erboven, dat vond hij ook geweldig.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ah cute! Onze oudste vond de babygym ook al zo snel leuk, kon ze echt lang naar kijken. De jongste daarentegen is liever bij mama in de draagdoek. Hij wil liever nog niet alleen liggen en rondkijken. Echt totaal verschillend... (hoeveel weken zijn ze nou Charlie?)
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
morgen 8 wekenAquala schreef:Ah cute! Onze oudste vond de babygym ook al zo snel leuk, kon ze echt lang naar kijken. De jongste daarentegen is liever bij mama in de draagdoek. Hij wil liever nog niet alleen liggen en rondkijken. Echt totaal verschillend... (hoeveel weken zijn ze nou Charlie?)
Gast- Gast
Ah gos, wat een schatje Charlie! Hij vermaakt zich echt goed zo te zien . Wat leuk om te lezen dat je zo geniet van ze! Heerlijk!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Charlie schreef:morgen 8 weken
Oh ja, dat wist ik wel. Onze kindjes schelen 3 dagen... Hoe gaat het nu met jou (zelf)?
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Soortgelijke onderwerpen
» Wakker...
» Wie is er nog wakker?
» Wie is er nog wakker?
» Wie is er ook nog wakker?
» Wat doe je als je baby wakker is?
» Wie is er nog wakker?
» Wie is er nog wakker?