Huurliberalisatie / puntentelling woning
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Huurliberalisatie / puntentelling woning
Mijn huur is als volgt opgebouwd:
Nettohuur: 632,25
Voorschot verwarmingskosten: 50
Vergoeding stoffering incl. service badgeiser: 57,75
Servicekosten: 35
Totaal: 775
Ik wilde graag zo'n puntentelling check doen om te kijken of de huurprijs realistisch is zeg maar.
Echter, ik ben ervan op de hoogte dat bij een geliberaliseerd huurcontract dit binnen 6 maanden na aanvang contract zou moeten.
Nu ligt de nettohuur wel onder die grens van vrije sector huur, maar ik vroeg me af of dingen zoals servicekosten en de andere genoemde categorieën daar nog bij moet tellen. Oftewel, heb ik nu een geliberaliseerd huurcontract of niet?
Ik ben me al suf aan het googelen maar kom er tot nu toe nog niet echt uit.
Ik voel me echt een sukkel met deze vraag, maar ik dacht dat bij het aanvragen van huurtoeslag servicekosten e.d. wel meetellen (hebben wij geen recht op i.v.m. te hoog inkomen) voor de Belastingdienst, dus daardoor begon ik te twijfelen. Dus als iemand mij kan vertellen hoe dit zit, of bij welke instantie ik juiste/betrouwbare info hierover kan vinden, hoor ik het graag. Bedankt alvast.
Nettohuur: 632,25
Voorschot verwarmingskosten: 50
Vergoeding stoffering incl. service badgeiser: 57,75
Servicekosten: 35
Totaal: 775
Ik wilde graag zo'n puntentelling check doen om te kijken of de huurprijs realistisch is zeg maar.
Echter, ik ben ervan op de hoogte dat bij een geliberaliseerd huurcontract dit binnen 6 maanden na aanvang contract zou moeten.
Nu ligt de nettohuur wel onder die grens van vrije sector huur, maar ik vroeg me af of dingen zoals servicekosten en de andere genoemde categorieën daar nog bij moet tellen. Oftewel, heb ik nu een geliberaliseerd huurcontract of niet?
Ik ben me al suf aan het googelen maar kom er tot nu toe nog niet echt uit.
Ik voel me echt een sukkel met deze vraag, maar ik dacht dat bij het aanvragen van huurtoeslag servicekosten e.d. wel meetellen (hebben wij geen recht op i.v.m. te hoog inkomen) voor de Belastingdienst, dus daardoor begon ik te twijfelen. Dus als iemand mij kan vertellen hoe dit zit, of bij welke instantie ik juiste/betrouwbare info hierover kan vinden, hoor ik het graag. Bedankt alvast.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Re: Huurliberalisatie / puntentelling woning
Servicekosten ed tellen allemaal mee, dus jouw woning is een niet geliberaliseerde woning.
Gast- Gast
Oh en de huurcommissie kan je hier meer over vertellen, zij moeten immers de puntentelling uitvoeren. Als je in Amsterdam woont dan gelden er andere regels, dat is de enige gemeente met een ander puntentellingssysteem.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Servicekosten ed tellen allemaal mee, dus jouw woning is een niet geliberaliseerde woning.
Mmm.... je zegt dat het allemaal meetelt, maar dan komt het bedrag toch juist boven die grens uit en is het toch wel een geliberaliseerde woning?
mezzoforte- Prater
mezzoforte schreef:_Leaf_ schreef:Servicekosten ed tellen allemaal mee, dus jouw woning is een niet geliberaliseerde woning.
Mmm.... je zegt dat het allemaal meetelt, maar dan komt het bedrag toch juist boven die grens uit en is het toch wel een geliberaliseerde woning?
Ehh ja klopt, geliberaliseerd inderdaad sorry, lange dag gewerkt vandaag!
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:mezzoforte schreef:_Leaf_ schreef:Servicekosten ed tellen allemaal mee, dus jouw woning is een niet geliberaliseerde woning.
Ehh ja klopt, geliberaliseerd inderdaad sorry, lange dag gewerkt vandaag!
Haha kan gebeuren toch Thanks voor je reacties in ieder geval, heb ik echt wat aan!
mezzoforte- Prater
Voor huurtoeslag word volgens mij de kale huur gerekend hoor.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Voor huurtoeslag word volgens mij de kale huur gerekend hoor.
Maar dit heeft niks te maken met wel of niet geliberaliseerd.
Graag gedaan!! Heb bij D.irect W.onen gewerkt, vandaar.
Gast- Gast
Heb ooit in andere topics al zoiets gelezen, dus wist je dat je ervaring in die sector had
Puggle, thanks nog voor je reactie maar zoals aangegeven op huurtoeslag heb ik sowieso geen recht i.v.m. mijn inkomen
Puggle, thanks nog voor je reactie maar zoals aangegeven op huurtoeslag heb ik sowieso geen recht i.v.m. mijn inkomen
mezzoforte- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Ook ik een woning!
» oplevering woning
» Ik heb gereageerd op een woning!
» Nieuwe woning!
» Verliefd op een woning!
» oplevering woning
» Ik heb gereageerd op een woning!