Zwemmen met baby
+13
PiP
Susan
Flower_L
Puggle
*Lookie*
Printje
Fiebje
SarahKey
Liadan
Darius
Tania
Luna
Bluestar
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zwemmen met baby
Ik weet dat de meningen er over verdeeld zijn, maar wij willen binnenkort gaat zwemmen met onze kleine.
Hebben jullie nog tips? Hoe gaat het uitkleden bijvoorbeeld? Zijn er speciale verschoonplanken ofzo in zwembaden? Nooit op gelet eigenlijk .
Goed op de temperatuur letten van de kleine. Omslag handdoek mee, zwemluier om, maxicosi mee naar binnen, niet te lang gaan.
En zijn er misschien nog meiden die in de omgeving van Utrecht een lekker warm zwembad weten?
Alle tips zijn welkom!
Hebben jullie nog tips? Hoe gaat het uitkleden bijvoorbeeld? Zijn er speciale verschoonplanken ofzo in zwembaden? Nooit op gelet eigenlijk .
Goed op de temperatuur letten van de kleine. Omslag handdoek mee, zwemluier om, maxicosi mee naar binnen, niet te lang gaan.
En zijn er misschien nog meiden die in de omgeving van Utrecht een lekker warm zwembad weten?
Alle tips zijn welkom!
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Re: Zwemmen met baby
Volgens mij heb je het meeste wel genoemd. Maar volgens mij mag je pas gaan zwemmen na de eerste inentingen van het cb en die krijg je toch pas met 8 weken ongeveer?
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn met J. voor het eerst gaan zwemmen bij het kikkerfort in Breukelen. Dat was lekker warm en ook handige plekken om je baby om te kleden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Voordat je naar huis gaat, je kindje nog even voeden of een flesje geven. Zijn ze het snelst weer op temperatuur.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Meestal zijn er speciale familiekleedhokjes, daar zit een commode met verschoonkussen in.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
In elk zwembad is het weer anders qua verschoon mogelijkheden. Bij ons in het zwembad zijn er naast het peuterbad van die uitklaptafeltjes. Vind ik echt heel handig want je heist je kind uit het water en je hebt meteen de plek en tijd om je kind eerst rustig af te drogen.
Pas eens bij een zwembad geweest waar ze familiehokjes hadden. Alleen geen verschoonkussen dus we hebben maar handdoeken onder S gelegd anders lag hij wel heel hard op een tafel.
S slaapt ook geregeld tussendoor. We gaan eerst met hem zwemmen, dan word hij moe en slaapt hij even in de maxo cosi. Dan gaan wij om de beurten even zwemmen/baantjes trekken. En dan word hij weer wakker en zwemmen we weer even. Gaat tot nu toe prima. Fles mee, lekker warm in een wikkeldeken (al moet je wel oppassen dat je de baby niet al te warm in pakt, het is in het zwembad ook warm)
Wij hebben wel gewacht tot na de eerste prikjes. En de eerste twee keer zwemmen was niet met slapen tussendoor. Toen gingen we echt maar ffies zwemmen en toen meteen weer naar huis.
Pas eens bij een zwembad geweest waar ze familiehokjes hadden. Alleen geen verschoonkussen dus we hebben maar handdoeken onder S gelegd anders lag hij wel heel hard op een tafel.
S slaapt ook geregeld tussendoor. We gaan eerst met hem zwemmen, dan word hij moe en slaapt hij even in de maxo cosi. Dan gaan wij om de beurten even zwemmen/baantjes trekken. En dan word hij weer wakker en zwemmen we weer even. Gaat tot nu toe prima. Fles mee, lekker warm in een wikkeldeken (al moet je wel oppassen dat je de baby niet al te warm in pakt, het is in het zwembad ook warm)
Wij hebben wel gewacht tot na de eerste prikjes. En de eerste twee keer zwemmen was niet met slapen tussendoor. Toen gingen we echt maar ffies zwemmen en toen meteen weer naar huis.
Van het CB hoeven we niet te wachten tot na de inentingen. Dacht ik zelf ook eigenlijk! Waarvoor ze ingeend worden heeft niks te maken met het zwemmen..
Flesje mee had ik idd ook al bedacht.
Die uitklap tafeltjes bij het badje is inderdaad ideaal!!
1e keer ben ik ook van plan om een kwartiertje ofzo te gaan zwemmen, om even te proberen!
Flesje mee had ik idd ook al bedacht.
Die uitklap tafeltjes bij het badje is inderdaad ideaal!!
1e keer ben ik ook van plan om een kwartiertje ofzo te gaan zwemmen, om even te proberen!
Bluestar- Prater
Je kan op wo morgen bij blauwkapel babyzwemmen, dat is een 30 graden bad.
Ik weet niet aan welke kan van utrecht je een zwembad zoekt??
Ik weet niet aan welke kan van utrecht je een zwembad zoekt??
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Dat is een hele goede tip! Liefst niet te ver van centrum, dus dit zou prima zijn! Vind een kleiner zwembad ook wel fijn! Thnx voor de tip!
Bluestar- Prater
Ik heb altijd 'gehoord' dat zwemmen in de eerste 6 mnd sterk wordt afgeraden ivm de oortjes en de longen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier is ook een babykleedruimte met warmtelampen, aankleedkussens, boxen...
Toevallig afgelopen week ook geweest maar H vindt het echt niet leuk! Alles was te koud en te luid, hij moest heel hard huilen. Pas na een kwartier in het peuterbadje vond hij het een beetje leuk worden maar toen zijn we ook niet meer lang gebleven.
Ik meen ook gehoord te hebben dat je pas na de vaccinaties mag zwemmen, maar heb er verder geen verstand van. Ik ben voor het eerst gaan zwemmen toen H een half jaar was.
Toevallig afgelopen week ook geweest maar H vindt het echt niet leuk! Alles was te koud en te luid, hij moest heel hard huilen. Pas na een kwartier in het peuterbadje vond hij het een beetje leuk worden maar toen zijn we ook niet meer lang gebleven.
Ik meen ook gehoord te hebben dat je pas na de vaccinaties mag zwemmen, maar heb er verder geen verstand van. Ik ben voor het eerst gaan zwemmen toen H een half jaar was.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Klinkt helemaal goed, met warmte lampen. Zal eens gaan rond kijken.
Wel gek, dat ze overal wat anders zeggen dan! Ik ga nog maar eens goed googlen!
Wel gek, dat ze overal wat anders zeggen dan! Ik ga nog maar eens goed googlen!
Bluestar- Prater
Mvk89; ik heb als kind veel oorontstekingen gehad en mede daarom werd gezegd dat het echt niet goed is om te vroeg te gaan zwemmen. Het chloorwater is natuurlijk al beter als een aantal jaren geleden maar ik durfde er toch niet op te gokken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
sorry hoor, maar waarom ga je in vredesnaam zwemmen met je kind als ie het daarna nodig heeft om onder een warmtelamp te liggen?
mijn dochter van 6 weken heeft nog een dekentje nodig als ze gewoon in de box ligt in een woonkamer van 21 graden.
mijn dochter van 6 weken heeft nog een dekentje nodig als ze gewoon in de box ligt in een woonkamer van 21 graden.
Laatst aangepast door Rejoy. op vr 21 sep 2012 - 8:09; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Klinkt wel logisch inderdaad! Al heb ik zelf als kind ook als baby al vroeg en vaak gezwommen, nog nooit oorontsteking gehad.
Het lijkt me gewoon zo heerlijk dat zwemmen! . Maar kan ook zo zijn dat de kleine het helemaal niks vind natuurlijk!
Het lijkt me gewoon zo heerlijk dat zwemmen! . Maar kan ook zo zijn dat de kleine het helemaal niks vind natuurlijk!
Bluestar- Prater
Ik denk dat de kans heel groot is dat je kindje het niks zal vinden. Met 1 maand vinden ze het volgens mij vooral fijn om te slapen, drinken en lekker bij je te liggen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik vind dat echt veel te jong! Maar goed dat was je vraag niet.
De dingen die je hebt genoemd lijken me voldoende om mee te nemen. Hier zeiden ze trouwens ook na de eerste entingen, maar ook met 3 maanden. Overal anders dus.
De dingen die je hebt genoemd lijken me voldoende om mee te nemen. Hier zeiden ze trouwens ook na de eerste entingen, maar ook met 3 maanden. Overal anders dus.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Rejoy: Die wamrtelampen hangen boven de aankleedkussens! Zodat de kindjes tijdens het afdrogen en aankleden lekker warm blijven.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Heb vaak idee dat ouders het doen omdat het hen zelf leuk lijkt. Net als vroegtijdig hapjes geven etc. Voor een baby van een ruime maand is dit mijne inziens veel te vermoeiend.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Eens met Liadan en Flower_L.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Welja, neem hem ook maar alvast mee naar de Efteling, de Python in, als ie een halfjaar is.
Gast- Gast
Nou zeg, dit vind ik dan weer het andere uiterste.Maple schreef:Welja, neem hem ook maar alvast mee naar de Efteling, de Python in, als ie een halfjaar is.
Gast- Gast
Ik bedoelde het ook niet zo resoluut als het er staat. Ik snap alleen niet zo goed waarom je met een kindje van 5 weken al wilt gaan zwemmen waar je nog álle tijd voor hebt. Ik wil de discussie chloordampen en longetjes niet opnieuw starten, maar het kindje ademt nét 5 weken zelf, moet het dan meteen al in cloorwater gaan badderen?Zelda schreef:Nou zeg, dit vind ik dan weer het andere uiterste.Maple schreef:Welja, neem hem ook maar alvast mee naar de Efteling, de Python in, als ie een halfjaar is.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik bedoelde het ook niet zo resoluut als het er staat. Ik snap alleen niet zo goed waarom je met een kindje van 5 weken al wilt gaan zwemmen waar je nog álle tijd voor hebt. Ik wil de discussie chloordampen en longetjes niet opnieuw starten, maar het kindje ademt nét 5 weken zelf, moet het dan meteen al in cloorwater gaan badderen?Zelda schreef:Nou zeg, dit vind ik dan weer het andere uiterste.Maple schreef:Welja, neem hem ook maar alvast mee naar de Efteling, de Python in, als ie een halfjaar is.
Ik snap jou wel, en ik vind het zelf persoonlijk ook te jong. Maar goed, ik neem aan dat TO er zelf ook wel goed over nagedacht heeft, en dan is de keuze toch gewoon aan haar.
Gast- Gast
+1Susan schreef:Eens met Liadan en Flower_L.
Hebben jullie zelf een bad? Dat vindt S heerlijk. Voor hem is het enige verschil denk ik de herrie en chloor in het zwembad.
Of anders bij jullie ouders als die een bad hebben?
Je gaf in je Openingspost aan dat je weet dat de meningen erover verdeeld zijn, maar dat is denk ik vooral als ze 2a3 maand zijn.
Ruim een maand vind ik gewoon echt te vroeg...
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Alleen zwemmen met je baby
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» Zwemmen
» Hoe zwemmen?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» Zwemmen
» Hoe zwemmen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: