Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat te doen aan spetterende vissticks??

+6
SoezieQ
Guus
ijsjemeisje
Minx
Prosecco
Inge
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:04

Okee ik word er echt gek van! Als wij vissticks maken, dan gaat het altjid zo enorm spetteren, echt niet normaal. De tegels achter het gasfornuis, de oven, het zit allemaal onder en het doet gewoon pijn! Wie heeft de oplossing? We gebruiken zonnebloemolie en volgens mij niet heel veel (mijn vriend kookt nu, dus geen idee hoeveel hij gebruikt maar volgens mij niet absurd veel :P).


Laatst aangepast door Darcy op ma 31 jan 2011 - 7:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:04

Deksel erop

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:06

_Donnaa schreef:Deksel erop

Maar als je ze dan moet omdraaien, dan spettert het toch alsnog? Edit: maar wel minder natuurlijk :P Idea

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:07

Zou in vloeibare boter beter werken? En niet te veel?
Ik maak tegenwoordig nooit vissticks (want geen vriezer) maar kan me dit probleem niet bewust herinneren van eerder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:07

Als ik ze bak, bak ik ze in boter. Olie gaat veel spetteren als er water bij komt kijken, vissticks zijn natuurlijk bevroren, dus daar zou best water bij vrij kunnen komen, tijdens het bakken.
De afgelopen keren heb ik de vissticks in de oven gebakken, gaat best goed met de vissticks van Iglo (had de afgelopen keren de Omega 3-vissticks, ga het binnenkort eens met huismerkvisstiscks proberen). Ze worden íéts minder knapperig, maar de smaak is er verder niet minder om. En je hebt ook niet die vieze meuk van olie of boter dat in het paneermeel trekt, dus het is nog gezonder ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:07

Hmm dat zou kunnen, wij koken nooit met vloeibare boter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:08

Ja, ze spetteren altijd wel een beetje, maar misschien werkt het.. Het is het proberen waard! :P

Oh en ik gebruik maar een beetje boter, anders vind ik ze zo vettig, blluh.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:08

Maple: is vloeibare boter beter dan zonnebloemolie??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:09

Om te bakken bedoel je? Geen idee, maar ik heb in elk geval nooit last gehad van spetterende vissticks Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:10

Maple schreef:Om te bakken bedoel je? Geen idee, maar ik heb in elk geval nooit last gehad van spetterende vissticks Wink

Haha nou omdat jij zegt dat het dan niet in de vissticks gaat zitten en beter is. Wij gebruiken het nooit omdat ik in de veronderstelling was dat zonnebloemolie gezonder is smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:12

Darcy schreef:
Maple schreef:Om te bakken bedoel je? Geen idee, maar ik heb in elk geval nooit last gehad van spetterende vissticks Wink

Haha nou omdat jij zegt dat het dan niet in de vissticks gaat zitten en beter is. Wij gebruiken het nooit omdat ik in de veronderstelling was dat zonnebloemolie gezonder is smile
Nee, ik denk dat je dan verkeerd leest Wink Ik had het over de oven, dan heb je geen olie of boter nodig, dus kan het ook niet in je vissticks trekken. In principe bereid ik liever alles qua vlees en vis in de oven, omdat ik dan geen boter of olie nodig heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:14

Oh sorry verkeerd gelezen inderdaad :P In de oven ga ik ook een keer proberen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:22

Ik doe het met vloeibare boter en hij spettert als die te hoog staat, dus echt lager zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 7:54

Ik bak vissticks nooit, doe ze altijd in de oven! Veel lekkerder, minder vet en veel knapperiger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Inge ma 31 jan 2011 - 8:01

Ik doe ze ook altijd in de oven (naja altijd, die 2x per jaar dat ik ze maak:P)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:01

Volgens mij is vloeibare boter niet zo heel ongezond, mits je het met mate gebruikt natuurlijk. Dus niet te veel in de pan en niet te vaak. Ik gebruik alleen vloeibare boter wanneer ik echt een stukje vlees of aardappeltjes bak (en dat eet ik zelden). Voor de rest gebruik ik olijfolie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:03

I just I love you vissticks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:06

Heb ze ook heel lang niet gegeten en de afgelopen weken toevallig wel weer een paar keer, en ik vind ze ook heerlijk. Doet me denken aan toen ik kind was, toen was het vrijdag vaak vissticksdag. Mijn ouders een kliekje van de dag ervoor, en wij aardappels, spinazie of gebakken aardappels met appelmoes en vissticks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:07

Maple schreef:Heb ze ook heel lang niet gegeten en de afgelopen weken toevallig wel weer een paar keer, en ik vind ze ook heerlijk. Doet me denken aan toen ik kind was, toen was het vrijdag vaak vissticksdag. Mijn ouders een kliekje van de dag ervoor, en wij aardappels, spinazie of gebakken aardappels met appelmoes en vissticks.
Wij waren er vroeger ook echt gek op, we mochten vaak kiezen: of chips en prikdrinken of vissticks! Nou, die keuze was snel gemaakt. nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:15

Wij eten vrij vaak vissticks haha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Prosecco ma 31 jan 2011 - 8:45

Ik eet eigenlijk nooit vissticks maar als ik ze moet bakken gooi ik ze gewoon zonder boter of olie in een goede anti-aanbak pan
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Minx ma 31 jan 2011 - 10:52

Laat je ze eerst ontdooien?? want anders moet je eens proberen ze wat af te drogen. Meestal is het vocht in combinatie met vet wat enorm spettert.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  ijsjemeisje ma 31 jan 2011 - 11:25

Mijn eerste ingeving was: Leven ze soms nog? Laughing Laughing
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Guus ma 31 jan 2011 - 21:41

ik doe ze ook altijd in de oven (naja, ik heb ze niet heel vaak...) meestal lekkerbekjes en die gaan er ook in haha of viscuisine en die vis braadstomen is ook erg lekker! wij proberen twee keer in de week vis te eten!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 21:46

Mmm viscuisine vind ik ook erg lekker inderdaad! Wij eten ook wel twee keer in de week vis smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen aan spetterende vissticks?? Empty Re: Wat te doen aan spetterende vissticks??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum