Mooi hé
+2
Susan
Mute_
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mooi hé
Ik vind dit zo goed voor alle mama's (en kinderen) die in deze situatie terecht komen. Hopen dat meerdere ziekenhuizen volgen. http://www.mmc.nl/over_mmc/nieuwsoverzicht/h_k_h_prinses_maxima_opent_nieuwe_vrouw_moeder_kind_centrum
H.K.H. Prinses Máxima opent nieuwe Vrouw Moeder Kind-centrum
20 september 2012
Prinses Máxima heeft vanochtend het unieke Vrouw Moeder Kind-centrum (onderdeel van Máxima Medisch Centrum Veldhoven) geopend. Het centrum is internationaal koploper in ontwikkelings- en gezinsgerichte zorg volgens het Family Centered Care-principe.
Moeder en kind blijven na de bevalling in principe samen. Wetenschappelijke studies tonen aan dat het beter is voor de ontwikkeling van het kind en het herstel van de moeder als beiden na de geboorte dicht bij elkaar blijven. De indeling van het oude ziekenhuisgebouw stonden die privacy en gastvrije benadering in de weg. In het nieuwe VMK-centrum is alles erop gericht om het gezin zo veel als mogelijk samen te verzorgen.
H.K.H. Prinses Máxima opent nieuwe Vrouw Moeder Kind-centrum
20 september 2012
Prinses Máxima heeft vanochtend het unieke Vrouw Moeder Kind-centrum (onderdeel van Máxima Medisch Centrum Veldhoven) geopend. Het centrum is internationaal koploper in ontwikkelings- en gezinsgerichte zorg volgens het Family Centered Care-principe.
Moeder en kind blijven na de bevalling in principe samen. Wetenschappelijke studies tonen aan dat het beter is voor de ontwikkeling van het kind en het herstel van de moeder als beiden na de geboorte dicht bij elkaar blijven. De indeling van het oude ziekenhuisgebouw stonden die privacy en gastvrije benadering in de weg. In het nieuwe VMK-centrum is alles erop gericht om het gezin zo veel als mogelijk samen te verzorgen.
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
Re: Mooi hé
Dat klopt. Goed voorbeeld doet volgen, hopelijk!
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
Het moet ergens beginnen natuurlijk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben blij dat ik hier straks heen mag in elk geval!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
inderdaad heel erg super (ben er bevallen) en ook de partner kan op de kamer blijven slapen. Er staat een stoel die omgetoverd wordt tot bed. Ook fijn dat je je eigen badkamer hebt.
Gast- Gast
Geweldig dat zoiets mogelijk is. Hier in een van de ziekenhuizen in T. is dat ook. Behalve de echt premature kinderen met veel problemen liggen alle kindjes bij de moeder op 1 persoons kamers. Ook kinderen met low-flow beademing en monitor. Zou eigenlijk gewoon 'normaal' moeten worden in alle ziekenhuizen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
In het ziekenhuis waar ik ben bevallen is dat ook, weet alleen niet hoe het zit met te vroeg geboren kindjes hoe het dan hier gaat. Ik vond het heel fijn dat we bij elkaar konden blijven die 2 dagen... Mijn vriend had een bed, N. lag in een wiegje tussen ons in en had mijn eigen badkamer die ook nog redelijk luxe was... Goed initiatief en hopen dat er meerdere ziekenhuizen volgen!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Is bij het ziekenhuis waar ik werk ook binnenkort, midden in de hoofdstad super mooi dat het kan! Ook als de moeder zelf verpleegt moet werken.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: