Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pittenzak

+13
Sushi
Anmy
_Lana_
Mamsie
boekenwurm83
loura
Bazinga
Sterre
Curious
Feline
Clapperdie
ExpressoB
Cheesegirl
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Pittenzak Empty Pittenzak

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 22:31

Ik wil een pittenzak kopen maar ik ben echt een leek op dat gebied. Heb wel wat zitten zoeken maar er staat vooral qua pitten..'waar je voorkeur ligt'.. euh ja dat weet ik dus niet haha Laughing

Iemand die verstand heeft van die dingen? Kersenpitten of tarwe? En is het handig om er eentje te kopen die gevormd is naar waar je hem wilt gebruiken? Of maakt dat niet zoveel uit. Ik wil er eigenlijk eentje om mijn voeten op de leggen op de bank (heb altijd vrieskoude voeten), maar vind het ook wel lekker om hem voor mijn schouders/nek te gebruiken als die weer eens stijf zijn. (Daar heb ik ook wel eens last van).

Of iemand ook ervaring met magnatronsloffen haha laughcry

Bedankt!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Pittenzak Empty Re: Pittenzak

Bericht  Cheesegirl wo 19 sep 2012 - 22:37

Ik vind pittenzakken ideaal! Ik heb nu dan gewoon een vierkant zakje met kersenpitten die je vervolgens in een knuffelbeer stopt haha. Ooit gekregen van mijn vriend. Ik maak hem altijd een klein beetje nat en dan ongeveer 50 sec in de magnetron. Heerlijk! I love you

Pittenzak Beer

Laatst aangepast door Cheesegirl op wo 19 sep 2012 - 22:40; in totaal 1 keer bewerkt
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  ExpressoB wo 19 sep 2012 - 22:37

Ik heb er 4, allemaal verschillende, de granen/tarwe korrel vind ik het aller fijnst. Die blijft het langst warm ook en is 'slap'. http://www.hobbyshopannemoontje.nl/index.php?item=warmte-zakken&action=page&group_id=37&lang=NL kwam deze link tegen.

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 22:39

Ohh die lange zijn wel handig! Dan kan ik ze om mijn voeten rollen maar eventueel ook die flappen over mijn schouders en nek Very Happy

En die prijzen vallen ook mee! Op een ander website waren ze echt 25 euro!

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie wo 19 sep 2012 - 22:42

Ik heb er eentje in een u-vorm. IS voor in je nek maar ik leg hem bij mn voeten neer. Zo'n langwerpige lijkt me ook fijn!

Ik heb ook die sloffen gekregen met kerst maar heb ik nooit aan. Je kan er namelijk niet meer lopen als je de warmtepittjes ook aan de onderkant doet. En het voelt vrij zwaar.

Ik denk dat ik voor mn verjaardag weer een nieuwe ga vragen!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Feline wo 19 sep 2012 - 22:56

Ik kan niet zonder! Echt niet! Gebruik dat ding ongeveer van september tot juni geloof ik.. (maar ik heb een doorbloedingsprobleem waardoor ik m'n voeten niet opgewarmd krijg)

Ik maak ze zelf! Gewoon leuk stofje zoeken op de markt.. Graankorrels halen bij de natuurwinkel en binnen 5 minuten heb je 'm klaar.. Kan je 'm zo groot maken als je wilt smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:02

Feline schreef:Ik kan niet zonder! Echt niet! Gebruik dat ding ongeveer van september tot juni geloof ik.. (maar ik heb een doorbloedingsprobleem waardoor ik m'n voeten niet opgewarmd krijg)

Ik maak ze zelf! Gewoon leuk stofje zoeken op de markt.. Graankorrels halen bij de natuurwinkel en binnen 5 minuten heb je 'm klaar.. Kan je 'm zo groot maken als je wilt smile

Jaa!!! Dat ga ik doen.. Ooh dat vind ik echt heel erg leuk Very Happy

Natuurwinkel zoals de Tuinen of bedoel je natuurwinkel qua eten :P

Gast
Gast

Bericht  Curious wo 19 sep 2012 - 23:07

Wel uitkijken, want bij te warm verwarmen kunnen de pitten van binnen gaan branden en uiteindelijk in de fik vliegen (spreek uit ervaring). Dat gebeurd dan niet direct, maar gaat eerst van binnen smeulen etc. Nooit zomaar mee gaan slapen dus en ook uitkijken met kinderen!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  ExpressoB wo 19 sep 2012 - 23:10

Punk'd schreef:
Feline schreef:Ik kan niet zonder! Echt niet! Gebruik dat ding ongeveer van september tot juni geloof ik.. (maar ik heb een doorbloedingsprobleem waardoor ik m'n voeten niet opgewarmd krijg)

Jaa!!! Dat ga ik doen.. Ooh dat vind ik echt heel erg leuk Very Happy

Natuurwinkel zoals de Tuinen of bedoel je natuurwinkel qua eten :P

zit wel een extra stofje omheen he:P bij mij vielen na echt een hele lange tijd de gaten erin, zovaak gebruikt, door het 2e stofje heen vielen de korrels. Mijn moeder heeft toen een nieuw stofje erom heen gemaakt, zelfde als die van mijn slaapkamer gordijnen haha
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ExpressoB wo 19 sep 2012 - 23:12

Curious schreef:Wel uitkijken, want bij te warm verwarmen kunnen de pitten van binnen gaan branden en uiteindelijk in de fik vliegen (spreek uit ervaring). Dat gebeurd dan niet direct, maar gaat eerst van binnen smeulen etc. Nooit zomaar mee gaan slapen dus en ook uitkijken met kinderen!

Ja niet gelijk 3minuten in de magnetron, ligt ook aan de sterkte van je magnetron. De granenzak gaat er bij mij 2.15 in en is dan echt warm hoor! hij blijft ook erg lang warm, warm hem dan nog even op voordat ik naar bed ga en ja ook ik verbrand mijn buik er wel eens aan. Het lijkt aan je handen minder warm.. je moet ze ook ff door de zak heen laten gaan..
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:12

haha ja misschien toch niet zo'n goed plan. Het lijkt me leuk creatief.. eigen stofje kiezen.. Maar ik heb het nu al druk met afstuderen en wil hem eigenlijk zo snel mogelijk hebben.

Zat net al op een site.. voor 17:00 besteld volgende dag in huis.. Dat klinkt ook wel erg aanlokkelijk Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:14

Ik las net ook ergens dat koolzaadzakken het langste warm blijven en die ook het zwaarste zijn. Dat vind ik ook wel lekker denk ik.. De druk van het kussen.

Dus denk dat ik voor zo'n zak ga.. Nu nog even kijken waar hij leuk geprijst is.

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB wo 19 sep 2012 - 23:16

Enige nadeel is is dat het een bepaald luchtje heeft. Moet zeggen sinds het nieuwe gordijnen stofje erom ruik ik het bijna niet meer.
Heb ook nog een fleece lavendel geurzak en een normale pittenzak en 1 van de tuinen met een lekker kruidig luchtje eraan, enigste nadeel van die laatste is dat hij niet lekker vormt zeg maar.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ExpressoB wo 19 sep 2012 - 23:17

Punk'd schreef:haha ja misschien toch niet zo'n goed plan. Het lijkt me leuk creatief.. eigen stofje kiezen.. Maar ik heb het nu al druk met afstuderen en wil hem eigenlijk zo snel mogelijk hebben.

Zat net al op een site.. voor 17:00 besteld volgende dag in huis.. Dat klinkt ook wel erg aanlokkelijk Laughing

welke site?
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sterre wo 19 sep 2012 - 23:18

kun je die dingen ook op een andere manier opwarmen dan in de magnetron? Die hebben we namelijk niet meer in dit huis. Toen we die nog wel hadden gebruikte ik ook vaak zo'n zak voor in mijn nek en op mijn bovenrug en schouders, ooit bij Xenos gekocht in een knuffel.

Mijn oma maakte ze ook zelf, van kersenpitten die overbleven na het maken van jam.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ExpressoB wo 19 sep 2012 - 23:21

Dit lees ik op pittenzak.nl Koolzaad voelt nog zachter aan dan tarwe (dus hoe kom jij dan bij die 'zwaarte'?
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ExpressoB wo 19 sep 2012 - 23:22

Sterre schreef:kun je die dingen ook op een andere manier opwarmen dan in de magnetron? Die hebben we namelijk niet meer in dit huis. Toen we die nog wel hadden gebruikte ik ook vaak zo'n zak voor in mijn nek en op mijn bovenrug en schouders, ooit bij Xenos gekocht in een knuffel.

Mijn oma maakte ze ook zelf, van kersenpitten die overbleven na het maken van jam.

Nee lijkt mij niet nee. Heb het wel eens in de winter op de verwarming geprobeerd maar de zak word dan wel een beetje warm maar de inhoud niet en daar gaat het juist om.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bazinga wo 19 sep 2012 - 23:26

Deze?

http://www.drogisterij.net/Verzorging-Lichaam-Kersenpitkussen-langwerpig-55x13cm/P/785559

Kan je als je 't rustiger hebt, altijd nog zelf aan de naai!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:30

ExpressoB schreef:
Punk'd schreef:haha ja misschien toch niet zo'n goed plan. Het lijkt me leuk creatief.. eigen stofje kiezen.. Maar ik heb het nu al druk met afstuderen en wil hem eigenlijk zo snel mogelijk hebben.

welke site?

www.pittenzak.nl

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 23:30

ExpressoB schreef:Dit lees ik op pittenzak.nl Koolzaad voelt nog zachter aan dan tarwe (dus hoe kom jij dan bij die 'zwaarte'?

haha dit staat ook op pittenzak.nl

Pittenzakken met koolzaad als vulling hebben als pluspunt dat ze bijna twee maal langer warm blijven dan de kersenpittenzak of de tarwepittenzak. De zak weegt ook wat zwaarder wat voor sommige doeleinden juist prettig is. De koolzaadkussen kan niet in de wasmachine. (de kersenpitkussen wél).

Gast
Gast

Bericht  loura wo 19 sep 2012 - 23:42

Ik heb er 1 van de tuinen met kersenpit. Die is echt heerlijk! Blijft lekker lang warm en je hebt verschillende soorten en maten. Ik heb er zo een die je in je nek kan leggen. Ik warm hem elke avond voor het slapen gaan op en dan doe ik hem onder de dekens. Lekker warm I love you
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  boekenwurm83 do 20 sep 2012 - 1:06

Ik heb een kersenpittenzak in een U-vorm voor in m'n nek. En ik heb slofjes met kersenpitten. Zo lang je zit is dat heel lekker maar lopen kun je er inderdaad niet goed mee.

Bij mij issie wel eens in de fik gevlogen. Je moet hem namelijk op een bord leggen en wat nat maken en dan pas opwarmen. Ik had hem dus op het rooster gelegd en toen opgewarmd. Ben vervolgens naar de wc gegaan en toen ik terugkwam kwam de rook al uit de kieren van de magnetron en toen ik hem opendeed was het hele huis meteen grijs. Het is op de een of andere manier gaan vonken dus pas hier mee op!
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 5:54

Deze is het geworden. Van pittenzak.nl smile

(Wel wat duurder dan die amateursite haha, maar nu weet ik zeker dat hij goed gevuld is)

Pittenzak Paarslangleft

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 20 sep 2012 - 6:29

Lekker! Ik zit er nu ook mee op de bank. Blugh buikpijn dus dan is een pittenzak wel fijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ do 20 sep 2012 - 8:53

Heb je nu de koolzaad of de tarwe genomen?

En sh*t, je hebt me op een idee gebracht Wink , ik heb het heel koud nu en snak naar zo'n kussen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud