Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden met maat 40-42, waar kopen jullie kleding?

+11
Bliss
Rush
Melis_je
Poubelle
PapillonRose
Blond
Monte
Ibbeltje
Minx
Atelier Madame
ShallY
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Meiden met maat 40-42, waar kopen jullie kleding? - Pagina 2 Empty Re: Meiden met maat 40-42, waar kopen jullie kleding?

Bericht  Minx wo 19 sep 2012 - 9:09

Ik heb nog nooit een broek van 120 euro gekocht. De duurste broek ooit was 80 euro. Meestal zo rond de 50 en heb zeker geen maatje 36. Ik snap geloof ik echt het probleem niet. Je de mode 100% volgen wil niet maar ik vind dat er genoeg leuks te vinden is. Heb zelf nu maar 42-44.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met maat 40-42, waar kopen jullie kleding? - Pagina 2 Empty Re: Meiden met maat 40-42, waar kopen jullie kleding?

Bericht  Poubelle wo 19 sep 2012 - 9:12

Monte schreef:
Pixie schreef:
Monte schreef:
Ibbeltje schreef:
Minx schreef:Wat is er zo bijzonder aan maat 40-42 is volgens mij de meest standaard maat in Nederland?

Diit vroeg ik mij ook af.
Nou de meeste kleding tegenwoordig is toch gemaakt voor maatje 36-38, kijk maar eens naar h&m. 40-42 is niet bijzonder, maar wel lastig om kleding te kopen. Ik heb zelf 36-38 van boven, dus dat lukt wel. Maar broeken maar 40-42 is lastig om daar broeken voor te vinden, het is toch bijna allemaal skinny of heel duur.

Wat vind jij van H&M dan allemaal voor maat 36-38? Ik snap niet wat je bedoelt.
Ik vind veel tops die heel wijd zijn niet echt gemaakt voor deze maten(ik vind het bij mezelf echt een stuk dikker maken) en ook de broeken pas ik daar eigenlijk nooit. qua benen heb ik maat 40-42, maar in de taille is hij dan weer te wijd. En jeans is alles zo smal, dat ik ze niet eens over mijn kuiten krijg.

Ik denk ook dat het te maken heeft met prijzen. Natuurlijk kun je mooie en passende jeans kopen, maar ik kan nu echt geen 100 euro uitgeven aan een jeans. De goedkopere winkels hebben vaak skinny en niet passend.

Ben ik niet met je eens.. Ik denk dat veel ook ligt aan je verhoudingen, zoals al is gezegd, en niet per sé aan het merk.
Ik heb 2 jeans die allebei 40 euro kosten die perfect zitten bij mij, en bij mij is het verschillen tussen heupen en taille ook flink.
En sjah, sommige tops maken nou eenmaal dikker, maar dat is niet alleen bij de goedkopere merken zo maar bij alle merken. Dan sla je dat rek toch over en kijk je in het rek met strakkere en meer getaillerde tops?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 9:13

Ik vind juist de broeken in de iets grotere maten vaak goedkoper. Meer zin de zin van dat ik het gevoel heb dat er in mijn maat in de écht dure merkbroeken geen mooie en passende broek te krijgen is... Maar dat zal misschien wel aan mijn huge ass liggen. Die werd deze week nog zo fijn benadrukt door één van de peuters: "Maple, wat heb jij een grote billen!' laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 9:49

Ik denk dat als ik weer maat 40 heb me enorm moet inhouden. Ik kon toen altijd prima slagen in zowat elke winkel.
Nu met maat 46 is het echt veel moeilijker.

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 19 sep 2012 - 9:55

Watermeloen schreef:Ik denk dat als ik weer maat 40 heb me enorm moet inhouden. Ik kon toen altijd prima slagen in zowat elke winkel.
Nu met maat 46 is het echt veel moeilijker.

+1 alleen dan 42/44
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Melis_je wo 19 sep 2012 - 10:59

Chance schreef:Monte, maar dat ligt niet perse aan je maat 40/42, maar omdat je in verhouding heel smal van boven bent. Ik ben ook smaller van boven en heb hetzelfde probleem als jij met H&M broeken. Ik heb voor mijn bovenbenen maat 42 nodig en voor mijn buik maat 38. Resultaat: ze zitten altijd lelijk die broeken. Frustrerend is het wel altijd je alleen maar goede jeans kunt vinden die minstens 120 euro kosten..

Garcia kost zo'n 70 euro en heeft ook vrij veel modellen met een extra smalle taille. (Esprit, MET en Levi's heeft ook lijnen met smalle taille, maar zijn duurder). Weet jij nog andere merken die ik ook zou kunnen proberen?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Blond wo 19 sep 2012 - 19:55

Melis_je schreef:
Chance schreef:Monte, maar dat ligt niet perse aan je maat 40/42, maar omdat je in verhouding heel smal van boven bent. Ik ben ook smaller van boven en heb hetzelfde probleem als jij met H&M broeken. Ik heb voor mijn bovenbenen maat 42 nodig en voor mijn buik maat 38. Resultaat: ze zitten altijd lelijk die broeken. Frustrerend is het wel altijd je alleen maar goede jeans kunt vinden die minstens 120 euro kosten..

Garcia kost zo'n 70 euro en heeft ook vrij veel modellen met een extra smalle taille. (Esprit, MET en Levi's heeft ook lijnen met smalle taille, maar zijn duurder). Weet jij nog andere merken die ik ook zou kunnen proberen?

Mijn fijnste spijkerbroeken zijn toch wel van G-star, omdat die gewoon niet wijken. Verder heb ik ook een hele fijne jeans van Calvin Klein, maar ik weet niet of ze CK jeans in NL verkopen (ik heb hem in Curaçao gekocht. Vier jaar geleden en is nog steeds mooi). Garcia ga ik ook eens proberen!
Ik heb ook een keer zo'n curve jeans van Levi's aangehad, en die vond ik helemaal niet mooi zitten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 19:56

Diesel heel ook smalle tailles.. het enige ''nadeel'' is dat sommige broeken zooo ontzettend laag zitten dat die taille maat geen donder uitmaakt want hij hangt zo ongeveer op je kont.

Diesel is een van de enige merken waarbij ik met mijn smalle taille problemen heb om de knoop dicht te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 19 sep 2012 - 19:59

LTB vond ik ook altijd fijn van Jeans voor dikke billen/benen en smalle taille!

Ik heb trouwens van 'onderen' ook 40/42 en nooit problemen met kleding kopen. Gewoon H&M, Vila, Pieces etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Melis_je do 20 sep 2012 - 2:52

Chance schreef:Ik heb ook een keer zo'n curve jeans van Levi's aangehad, en die vond ik helemaal niet mooi zitten.

Ik ook niet. Ze passen perfect, maar flatteren niet. LTB en Gstar zal ik ook eens proberen!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 2:55

Ik heb laatst bij Okay Woman een leuke LTB broek gescoord. Gelukkig wel met hulp van de medewerker. Anders stond ik er nu nog.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 2:58

Ik weet niet of jullie (G-star draagsters) hier last van hebben.. Maar toen ik bij de Men At Work werkte kwamen er zoveel mensen met G-star broeken terug die heel snel slijten.. (vooral tussen benen.. sommige mensen hadden er echt gaten zitten).

Dat is wel een paar jaar geleden dus ik weet niet of de kwaliteit nu beter is. Maar daarom heb ik altijd afstand gehouden van G-star.

Gast
Gast

Bericht  Bliss do 20 sep 2012 - 3:20

Ik heb van broeken wel maat 44 en ik kan moeilijk slagen altijd! Broeken zijn me ook altijd te kort, heel irritant. Van boven heb ik gemiddeld maat 40 en dat is geen enkel probleem.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Blond do 20 sep 2012 - 3:33

Punk'd schreef:Ik weet niet of jullie (G-star draagsters) hier last van hebben.. Maar toen ik bij de Men At Work werkte kwamen er zoveel mensen met G-star broeken terug die heel snel slijten.. (vooral tussen benen.. sommige mensen hadden er echt gaten zitten).

Dat is wel een paar jaar geleden dus ik weet niet of de kwaliteit nu beter is. Maar daarom heb ik altijd afstand gehouden van G-star.

Helaas nog steeds zo. Ik had toen echt een droomjeans. Stond zo mooi, kreeg er echt een mooie kont in (al zeg ik het zelf). Met een jaar kapot (nee met 9 maanden, ik was toen 3 maanden in het buitenland en toen lag hij in NL). Ik ben op hoge poten teruggegaan en kreeg een nieuwe broek. Weer met een jaar kapot.
Heb nu weer een hele mooie van G-Star, waarvan ik ook zeker weet dat hij maximaal een jaar meegaat.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  ShallY vr 21 sep 2012 - 20:55

Minneke schreef:Ik had maat 40-42 en intussen 38, maar ik heb echt niet het idee dat ik nu makkelijker kleding kan vinden hoor. Lukt met beide maten prima. Ik vind wel meer dingen leuk staan, misschien dat je dat bedoelt met je vraag?

Sorry dat ik nu pas reageer maar had eerder geen tijd. Toen ik het geplaatst had dacht ik al direct dat ik het anders op had moeten schrijven.
Waar wat jij zegt Minneke is mijn 'probleem' wel een beetje.

40-42 is inderdaad een veel voorkomende maat en er zijn genoeg kledingwinkels waar je terecht kan, dat is ook zo.
Maar ik heb best wel een buikje en vind het gewoon moeilijk om leuke kleding te kopen en dan vooral bovenkleding.
Dus de formulering was gewoon verkeerd.

Met broeken kopen heb ik trouwens nooit geen problemen hoor, die haal ik vaak bij esprit of jeans centre.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Arwyn vr 21 sep 2012 - 21:01

Ik heb met G-Star helemaal geen problemen.
De broek die ik eigenlijk elke week wel een dag of 3 draag is nu volgens mij 1,5 jaar oud en nog nergens last van qua slijtage.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  kajaka88 za 22 sep 2012 - 23:27

G-star slijt inderdaad wel belachelijk snel. Mijn vriend is om die reden al overgestapt op Diesel spijkerbroeken. Ikzelf kan qua pasvorm nog niks beters vinden dan G-star dus blijf ze wel dragen en dus kopen. Maar heb nog nooit langer dan een jaar met een broek gedaan.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Parel zo 23 sep 2012 - 2:11

Ik koop veel bij Zalando, Vero Moda & H&M.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 2:14

H&M, Hema, Steps, V&D, C&A, Miss Etam, The Sting, Open32

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* zo 23 sep 2012 - 2:18

Ik heb ook 40-42 en slaag ook 'overal' wel: H&M, C&A, Miss Etam, Hema... en veel meer! Oké je hoeft niet binnen te gaan bij Scooter oid, die modelltjes vind ik vaak toch het mooist voor echt slanke dames, maar genoeg keus vind ik hoor!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: