Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?  Empty Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 0:13

Hoi,

Meestal haal ik sperzieboontjes uit pot of ik haal verse sperziebonen, die ik gewoon kook (en later serveer met een roomsausje). Maar nu had ik het idee om sperzieboontjes te wokken met spekjes, champignons en ui. De laatste keer dat ik dit heb gemaakt, heb ik het gemaakt met sperzieboontjes uit pot en toen zijn de sperzieboon eigenlijk praktisch vergaan, door het roeren en het bakken.

Nu heb ik net de Sperzieboontjes gedopt en begon me af te vragen of ik eerst kort de kook op de sperzieboontjes moet laten gaan of dat ik ze gewoon gaar kan wokken...

Iemand een idee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?  Empty Re: Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?

Bericht  Highway wo 19 sep 2012 - 0:16

Ik zou ze inderdaad even kort koken, nog net niet beetgaar en dan kort meewokken.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?  Empty Re: Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 0:28

Dank je. Dan ga ik dat doen. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?  Empty Re: Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?

Bericht  Minx wo 19 sep 2012 - 1:36

Even opwarmen tot het water kookt doe ik meestal. Dat gaat prima, alleen roerbakken kan ook maar duurt wat langer.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?  Empty Re: Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?

Bericht  Muis wo 19 sep 2012 - 1:42

Ik doe het hetzelfde als Minx
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?  Empty Re: Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 1:49

Dat heb ik ook gedaan, Minx. (Ehmz, ja. Ik was al bezig met het avondeten. Het staat nu klaar.Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?  394967) Ik heb het water laten koken en vervolgens heb ik het afgegoten. Ik wil gewoon niet dat het zo'n prutje wordt als laatst. Dat was gewoon erg jammer en ik denk vooral voor de vitaminen. Nu zijn ze gewoon goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?  Empty Re: Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum