Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?
Hoi,
Meestal haal ik sperzieboontjes uit pot of ik haal verse sperziebonen, die ik gewoon kook (en later serveer met een roomsausje). Maar nu had ik het idee om sperzieboontjes te wokken met spekjes, champignons en ui. De laatste keer dat ik dit heb gemaakt, heb ik het gemaakt met sperzieboontjes uit pot en toen zijn de sperzieboon eigenlijk praktisch vergaan, door het roeren en het bakken.
Nu heb ik net de Sperzieboontjes gedopt en begon me af te vragen of ik eerst kort de kook op de sperzieboontjes moet laten gaan of dat ik ze gewoon gaar kan wokken...
Iemand een idee?
Meestal haal ik sperzieboontjes uit pot of ik haal verse sperziebonen, die ik gewoon kook (en later serveer met een roomsausje). Maar nu had ik het idee om sperzieboontjes te wokken met spekjes, champignons en ui. De laatste keer dat ik dit heb gemaakt, heb ik het gemaakt met sperzieboontjes uit pot en toen zijn de sperzieboon eigenlijk praktisch vergaan, door het roeren en het bakken.
Nu heb ik net de Sperzieboontjes gedopt en begon me af te vragen of ik eerst kort de kook op de sperzieboontjes moet laten gaan of dat ik ze gewoon gaar kan wokken...
Iemand een idee?
Gast- Gast
Re: Sperziebonen wokken; Eerst kort voorkoken?
Ik zou ze inderdaad even kort koken, nog net niet beetgaar en dan kort meewokken.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Even opwarmen tot het water kookt doe ik meestal. Dat gaat prima, alleen roerbakken kan ook maar duurt wat langer.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe het hetzelfde als Minx
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Dat heb ik ook gedaan, Minx. (Ehmz, ja. Ik was al bezig met het avondeten. Het staat nu klaar.) Ik heb het water laten koken en vervolgens heb ik het afgegoten. Ik wil gewoon niet dat het zo'n prutje wordt als laatst. Dat was gewoon erg jammer en ik denk vooral voor de vitaminen. Nu zijn ze gewoon goed.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Eerst bruidsjurk aan of eerst haar en make-up?
» eerst los staan, of eerst los lopen?
» Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?
» Mini wokken.
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» eerst los staan, of eerst los lopen?
» Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?
» Mini wokken.
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: