Katten krabben de muur + bank kapot. Tips?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Katten krabben de muur + bank kapot. Tips?
Onze twee katten hebben prachtige krabpalen, maar gebruiken de zijkanten van de banken en 1 muur instead. Als we ze betrappen als we thuis zijn grijpen we ze even kort bij hun nekvel, of roepen keihard 'Nee!!' (dan rennen ze heel snel weg, want ze weten dat het niet mag), maar ze blijven het dus telkens weer proberen, en volgens mij leven ze zich ook compleet uit als wij weg zijn. Ik heb ook al van die spray gekocht waar ze een hekel aan zouden moeten hebben, maar hier kan die geur ze niets schelen.
Heeft iemand hier nog tips om het ze af te leren? Ik zou zo graag eens een nieuwe hoes om de bank doen, want deze is echt geen gezicht meer.
Heeft iemand hier nog tips om het ze af te leren? Ik zou zo graag eens een nieuwe hoes om de bank doen, want deze is echt geen gezicht meer.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Re: Katten krabben de muur + bank kapot. Tips?
Heb je die keep-of-spray gebruikt? Misschien die in combinatie met een lokspray op de plekken waar ze wél mogen krabben?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ja die spray bedoel ik inderdaad. Ze lijken die spray lekker te vinden, gaan nog net niet de bank aflikken! (wat ze wel doen met hun krabpalen als ik die play-spray gebruik hahaha)
Laatst aangepast door Siamsa op wo 19 sep 2012 - 0:45; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Hm herkenbaar, maar bij ons ging het over vanaf het moment dat meneer naar buiten mocht en gecastreerd was. En heel consequent met de plantenspuit tot de orde blijven roepen, al vindt hij water niet zo erg Ik weet niet of dit bij jouw katten een oplossing kan zijn?
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Wat ook schijnt te helpen, is om (tijdelijk) dubbelzijdig tape op de plekken te plakken waar de katten ongewenst krabben. Ze houden niet van geplak onder hun pootjes...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Tip van Jerry kan ik aanraden. Zo hebben we het ook afgeleerd. En ook telkens als we met ze gingen spelen, deden we dat uit de buurt van de bank. Maar wel over de krabpaal heen als extra stimulans.
Gast- Gast
Ja, ik liet mijn kat ook altijd met spelen in de krabpaal klimmen door speeltjes er op te leggen/er boven te houden. Werkte heel goed .
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Dubbelzijdig plakband op de plek plakken waar ze krabben. Dat vinden ze niet fijn en doen ze het als het goed is niet meer. Wel zorgen dat de kant die je op je bank plak niet heel erg goed meer plakt, zou zonde zijn als je het er niet meer afkrijgt. Of schilderstape en die dan dubbelvouwen en plakken.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Wat bij ons werkte was het verplaatsen van de krabpaal zodat deze meer in hun looproute stond en het aanschaffen van meerdere krabpalen zodat ze keuze hadden en op meerdere plekken in huis een plek hebben om te krabben. Deze krabpalen hebben we besprenkelt met lokstof van valeriaanextract. Verder hebben we de bank onaantrekkelijk gemaakt door er tijdelijk een glad laken overheen te leggen en vast te maken aan de onderkant (zodat ze er niet onder kunnen kruipen) Nu krabben ze eigenlijk nooit meer aan de bank.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Katten krabben aan behang
» Aan de muur, boven de bank?
» Mensen met katten: welke bank hebben jullie?
» Help mijn katten plassen op mijn bank!!
» Bikini kapot (tips graag) en sport bh vraag.
» Aan de muur, boven de bank?
» Mensen met katten: welke bank hebben jullie?
» Help mijn katten plassen op mijn bank!!
» Bikini kapot (tips graag) en sport bh vraag.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: