Vergadering
+8
Middleme
Clapperdie
Rovine
Zininzon
Jeanette
Dennenappel
Elliot
SleepingBeauty
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vergadering
Bereiden jullie je erop voor? Zoja hoe?
Heb jij veel inbreng?
Ik moet zeggen dat ik het nog best lastig vind om goede inbreng te hebben.
Soms moet ik ergens over nadenken en eeet ik het zo gauw niet. Soms interesseert iets mij ook niet.
Heb jij veel inbreng?
Ik moet zeggen dat ik het nog best lastig vind om goede inbreng te hebben.
Soms moet ik ergens over nadenken en eeet ik het zo gauw niet. Soms interesseert iets mij ook niet.
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Vergadering
Om wat voor vergadering gaat het?
Vergaderingen voor projectgroepen op school bereidde ik nooit zo heel erg voor, maar dat stelde ook weinig voor vaak.
Vergaderingen voor mijn werk bereid ik ook niet echt voor, tenzij er van tevoren wordt aangegeven dat ik stukken moet lezen.
Vergaderingen van de vereniging waarbij ik in het bestuur zit bereid ik in zoverre voor, dat ik de notulen van de vorige vergadering doorneem en de actielijst bestudeer om te kijken of ik al mijn actiepunten heb opgepakt.
Vergaderingen voor projectgroepen op school bereidde ik nooit zo heel erg voor, maar dat stelde ook weinig voor vaak.
Vergaderingen voor mijn werk bereid ik ook niet echt voor, tenzij er van tevoren wordt aangegeven dat ik stukken moet lezen.
Vergaderingen van de vereniging waarbij ik in het bestuur zit bereid ik in zoverre voor, dat ik de notulen van de vorige vergadering doorneem en de actielijst bestudeer om te kijken of ik al mijn actiepunten heb opgepakt.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Vergadering van mijn werk.
SleepingBeauty- Kletskop
Ik werk pas anderhalve maand op mijn huidige werk dus ik heb tot nu toe nog niet veel vergaderingen meegemaakt Ik heb nu ook nog niet veel zinnigs te zeggen dus heb ook niet veel inbreng op de vergadering. Maar bij mijn vorige werk had ik dat wel. Ik dacht van te voren na over wat ik wilde bespreken en als het niet op de agenda stond bracht ik het tijdens de rondvraag ter sprake.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Soms heb ik ook gewoon geen mening over iets, of vind ik het lastig die ala minute te vormen...
Herkennen jullie dat??
Herkennen jullie dat??
SleepingBeauty- Kletskop
Wanneer ik tijdens het werk tegen zaken aanloopt of ideeën heb, zet ik deze direct op de agenda voor de volgende vergadering (anders vergeet ik het).
Op deze manier heb ik bijna altijd wel een inbreng. Qua mening heb ik geen last, het is ook de vraag of je altijd een mening over iets moet hebben.
Op deze manier heb ik bijna altijd wel een inbreng. Qua mening heb ik geen last, het is ook de vraag of je altijd een mening over iets moet hebben.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
In het begin had ik dit ook, gewoonweg omdat ik het nieuwst was en nog niet veel wist. Tegenwoordig heb ik dit niet meer zo en heb ik net zoveel inbreng als mijn collega's.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ligt er aan waar het over gaat. Wij vergaderen veel, maar meestal bereid ik me wel goed voor. Ik ben sowieso iemand die me wel met het beleid etc bemoeit en soms probeert dingen open te gooien. Daarnaast weet ik ook wel vaak feitjes die interessant zijn, dat breng ik zeker wel in.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb 1x per week een vergadering op mijn werk. Soms 2x per week. Ik bereid me altijd voor. Ook heb ik bijna altijd wel iets in de brengen.
Gast- Gast
Als er bij ons vergaderd wordt is dat vaak om een ontwerp te bespreken en moeten alle betrokkenen aanmerkingen geven of het goedkeuren. Het ligt er dus heel erg aan hoe betrokken ik ben bij dat ontwerp hoeveel ik zeg. Als het om mijn eigen spullen gaat ben ik ongeveer de helft van de tijd aan het woord.
Ik ben meestal vrij zwijgzaam in vergaderingen en zeg pas iets als ik denk iets zinnigs bij te dragen te hebben.
Ik bereid me voor door het ontwerp vooraf even te bekijken en mijn vragen erover op te schrijven.
Ik ben meestal vrij zwijgzaam in vergaderingen en zeg pas iets als ik denk iets zinnigs bij te dragen te hebben.
Ik bereid me voor door het ontwerp vooraf even te bekijken en mijn vragen erover op te schrijven.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Voor dergelijke vergaderingen/Conference Call gaf ik in de weken voor het zover was al voorzetjes. Dat betekende voor mij dat ik zonder aantekeningen een vergadering/Conference call in kon gaan en dat ik ervan uit kon gaan, dat mijn collega's wel zouden aangeven wat we hadden besproken, mijn naam zou worden genoemd en gewoon mijn woordje kon doen. Aanhaken als het ware.
Gast- Gast
Ligt aan het overleg. Ik werk zelf als Directiesecretaresse en tijdens het Directieteamoverleg houd ik vaak mijn mond. Alleen als ik echt iets toe te voegen heb over een bepaalde status van een project waar ik in zit.
Als ik deelnemer ben van een overleg dan bereid ik mij wel voor en heb ook zeker mijn zegje. Was in begin trouwens wel anders toen was ik te verlegen daarvoor. Maar nu weet ik gewoon waar ik het over heb en dan komt de input vanzelf.
Als ik deelnemer ben van een overleg dan bereid ik mij wel voor en heb ook zeker mijn zegje. Was in begin trouwens wel anders toen was ik te verlegen daarvoor. Maar nu weet ik gewoon waar ik het over heb en dan komt de input vanzelf.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ligt aan de onderwerpen die op de vergadering ter sprake komen. Als het om activiteiten gaan die op mijn dagen / in mijn groep(en) plaats vinden, zorg ik dat ik voorbereid ben en evt. iets in kan brengen / kan vragen.
Bij andere vergaderingen zit ik erbij en zal ik ad hoc wat inbrengen als het moment daar is.
Bij andere vergaderingen zit ik erbij en zal ik ad hoc wat inbrengen als het moment daar is.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik werk pas sinds begin september bij mijn huidige baan, er is maandelijks een vergadering maar ik heb er nog geen meegemaakt. Volgende week staat er wel een vergadering op de planning.
Wij krijgen 2 keer per maand een mail met allemaal info en eventuele veranderingen die we van tevoren moeten doornemen, voor de rest hoeven we ons niet voor te bereiden.
Wij krijgen 2 keer per maand een mail met allemaal info en eventuele veranderingen die we van tevoren moeten doornemen, voor de rest hoeven we ons niet voor te bereiden.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben 2 keer per maand een teamoverleg en daar bereid ik mij altijd op voor door de notulen te lezen en de agenda door te nemen. Verder noteer ik punten die ik tijdens de vergadering in wil brengen. Ik heb gewoons standaard een lijstje liggen waarop 2 weken lang de punten verzamel die ik wil bespreken tijdens de vergadering. Op deze manier vergeet ik niet wat ik wilde inbrengen en ben ik naar mijn mening goed voorbereid.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ja bereid me altijd wel voor. Wij hebben klein teamoverleg, gewoon teamoverleg (met manager), clusteroverleg en regio overleg! Ook nog overleg met een speciaal projectteam. Met name binnen eigen team heb ik altijd wel punten die ik inbreng of waar ik iets over te zeggen heb. Hoe meer ik me op mijn gemak voel hoe actiever . Maar heb vaak geen overheersende mening.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Blijf het lastig vinden....
Vorige x was ik ook notulist dus dat maakt het ook lastiger...
Vorige x was ik ook notulist dus dat maakt het ook lastiger...
SleepingBeauty- Kletskop
Ik bereid niets voor, meestal zijn vergaderingen bij ons gewoon mededelingenrondjes, of krijgen we opdrachten waarmee we bepaalde manieren van communiceren/feedback geven etc kunnen oefenen.
Inbreng heb ik redelijk. Laatste tijd overigens niet, heb het idee dat m'n nieuwe leidinggevende me gewoon even expres over het hoofd zie als ik wat wil melden
Inbreng heb ik redelijk. Laatste tijd overigens niet, heb het idee dat m'n nieuwe leidinggevende me gewoon even expres over het hoofd zie als ik wat wil melden
Gast- Gast
Wij hebben maandelijks werkoverleg en daar bereid ik me in zoverre op voor, dat ik de hele maand dingetjes mentaal noteer, om tijdens 't werkoverleg te kunnen bespreken. Zijn dingen die iedereen aangaat, die verandert moeten worden, tips of vragen enz enz. Ik noteer ze einde van de dag in m'n agenda of op een blaadje en neem deze mee naar 't werkoverleg. 't Komt wel 's voor, dat de punten dan al worden behandeld, omdat ze door anderen al opgevallen zijn of doordat ik ze al aan m'n manager heb doorgeven (als 't echt nodig is) dan kras ik ze gewoon weg en noem de overgebleven punten wel op.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik heb gemiddeld dagelijks wel 2 vergaderingen, ik bereid me altijd voor, ik kan me er ook aan ergeren als mensen dit niet doen als dit wel nodig is. Dan zit je er ook voor Flip Fluitketel bij.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: