Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby met koorts

5 plaatsers

Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Baby met koorts

Bericht  Aimee vr 14 sep 2012 - 2:13

Luuk heeft al drie dagen koorts. Afgelopen twee dagen zat hij steeds tussen de 38.2 en 38.9, toen ik hem net tempte zat hij op de 39.1graden. Ik heb even gegoogled, maar word er niet wijs uit wanneer ik precies de HA moet bellen.
Hij drinkt heel slecht, maar wel iets(en heeft net ook wel lekker meloen zitten eten). Lijkt verder geen last te hebben van zijn oortjes ofzo. Is huilerig, slaapt veel en lijkt gewoon niet goed in zijn vel te zitten.

Hij is nog nooit eerder ziek geweest, en ik vind het nu zo zielig Sad. Hij wil ook helemaal niet lekker bij me zitten ofzo, niet uit de borst drinken, alleen maar in bed liggen...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Re: Baby met koorts

Bericht  Lejow vr 14 sep 2012 - 2:23

Bij 3 dagen koorts is mij verteld dat je de dokter moet bellen.
Hij moet minimaal 50 cc per kilo lichaamsgewicht drinken (dus zeg even, 10 kilo : 500 cc)
Verder lekker laten slapen, en wel in de gaten houden of hij alert blijft!

B. bleek ook een oorontsteking te hebben toen ze koorts had, en dit had ik ook echt niet verwacht omdat ze totaal niet aan haar oortjes zat ofzo.
Dus ik zou het voor de zekerheid toch even laten checken!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Re: Baby met koorts

Bericht  Aimee vr 14 sep 2012 - 2:36

Hmm 400cc red hij denk ik niet...
Ik heb geprobeerd de HA te bellen, maar die zijn al gesloten confused Moet ik de spoedlijn bellen, of zal ik even afwachten? Ik heb paracetamol gegeven en hij slaapt nu weer
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Re: Baby met koorts

Bericht  Gast vr 14 sep 2012 - 2:45

Ik vind onder de 39 nog niet zorgwekkend, dat kan ook bijv door tandjes komen.
Ik zou dus nog even afwachten. Maar wel veel drinken aanbieden, lekker laten slapen.

Het heerst nu ook. Hier afgelopen dagen behalve ik allemaal koorts gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Re: Baby met koorts

Bericht  Gast vr 14 sep 2012 - 3:04

Op zich vind ik 39 ook niet zorgwekkend, maar een paar dagen koorts vond ik toch altijd wel genoeg reden om te bellen. Misschien kunnen ze je snel geruststellen, maar ik zou toch ook zo het weekend niet in willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Re: Baby met koorts

Bericht  Supertalentje vr 14 sep 2012 - 3:43

Ik kan er niks aan doen, maar ik zit bij 38 graden al bij de HA of HAP. Ik zou zeker gaan als ik jou was, al is het alleen maar om zn oren na te kijken en aan te geven wat je het beste kunt doen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Re: Baby met koorts

Bericht  Printje vr 14 sep 2012 - 5:38

Supertalentje schreef:Ik kan er niks aan doen, maar ik zit bij 38 graden al bij de HA of HAP. Ik zou zeker gaan als ik jou was, al is het alleen maar om zn oren na te kijken en aan te geven wat je het beste kunt doen.

Ik ook toen R klein was.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Re: Baby met koorts

Bericht  Aimee vr 14 sep 2012 - 5:47

Ik had toch gebeld, en kon om 5u nog bij de HA terecht. Hij heeft z'n oren na gekeken en daar was niets aan te zien. De HA vond het verder ook niet zorgwekkend omdat hij wel een levendige indruk maakte. Ik had hem net een uurtje daarvoor paracetamol gegeven, de rest van de ochtend/middag was hij wel heel suf, slaperig en mopperig. Maarja, net nog getempt en zit nu nog maar op 38,1 dus dat is wel netjes.
De HA zei dat hij toch wel 500 cc moet drinken, toen ik zei dat hij misschien net op 100cc zat, gaf hij aan dat dit eigenlijk ook niet echt uitmaakte omdat hij nog zo levendig was (?). Ik kijk het nog heel eventjes aan, hij ligt nu alweer te slapen, als de koorts weer hoger word en ik vertrouw het niet qua drinken gaan we gewoon naar de HAP.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Re: Baby met koorts

Bericht  Tania vr 14 sep 2012 - 5:55

Inderdaad goed in de gaten houden of hij genoeg vocht binnenkrijgt. Opletten of hij nog goed plast en als hij geen goede plasluiers meer heeft de hap bellen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Re: Baby met koorts

Bericht  Supertalentje vr 14 sep 2012 - 7:23

Goed dat je bent gegaan! Heeft de HA ook gezegd hoelang dit aan 'mag' houden? Bijv dat je over 3 dagen terug moet komen als hij nog steeds koorts/verhoging heeft.

Ik denk dat als je uitgedroogd bent je ook niet zo levendig bent Wink Geef je alleen live voeding of kun je ook zien hoeveel hij daadwerkelijk binnenkrijgt? Onze mannen zijn niet meer zo mini en kunnen denk ik wel tegen een stootje Wink (maar idd wel de plasluiers in de gaten houden en veel vocht aanbieden).

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby met koorts Empty Re: Baby met koorts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum