Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

+21
Fiebje
Floor
Fearie
Tania
*Lookie*
Kat1980
loesje
Alex
studiebol
strawberry
-Ieniemienie-
kwak
Jezzie
Susan
Happydobby
Twellie
Annemie
PapillonRose
koNijntje
SarahKey
Parel
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Tania do 13 sep 2012 - 3:27

Wij hebben niks geregeld maar het meest logische zou zijn als ze naar mijn ouders gaan. Daar zijn ze het meest vertrouwd mee en verder zou ik niet weten wie anders.

Wat gebeurt er eigenlijk met de kinderen als je niks geregeld hebt?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  loesje do 13 sep 2012 - 3:35

Tania schreef:Wij hebben niks geregeld maar het meest logische zou zijn als ze naar mijn ouders gaan. Daar zijn ze het meest vertrouwd mee en verder zou ik niet weten wie anders.

Wat gebeurt er eigenlijk met de kinderen als je niks geregeld hebt?

dan gaan ze naar een pleeggezin die je vaak niet zelf uitgezocht hebt.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Tania do 13 sep 2012 - 3:38

loesje schreef:
Tania schreef:Wij hebben niks geregeld maar het meest logische zou zijn als ze naar mijn ouders gaan. Daar zijn ze het meest vertrouwd mee en verder zou ik niet weten wie anders.

Wat gebeurt er eigenlijk met de kinderen als je niks geregeld hebt?

dan gaan ze naar een pleeggezin die je vaak niet zelf uitgezocht hebt.

Ik heb het even opgezocht maar dat is gelukkig niet zo.

Voogdij niet in testament vastgelegd

Als de ouders niet in hun testament hebben vastgelegd door wie zij de kinderen willen laten opvoeden na hun dood, neemt de rechter die beslissing. De rechter die over de voogdij moet beslissen, raadpleegt in dat geval de families. Samen met hen wordt dan bekeken wat de beste oplossing is. In de meeste gevallen wordt de voogdij in onderling overleg geregeld. Maar soms kan de rechter niet meteen een oplossing vinden, bijvoorbeeld omdat er meerdere geschikte voogden zijn. De rechter kan dan de Raad voor de Kinderbescherming om advies vragen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Fearie do 13 sep 2012 - 6:11

studiebol schreef:Ik wilde vooral vast gelegd hebben dat mijn schoonouders niks over de kinderen te zeggen hebben mocht er iets met ons gebeuren. Wij hebben dus vast gelegd dat mijn ouders de voogd van de kinderen worden, ook is mijn vader hun financieel bewindvoerder (heet dat zo?) Wij hebben met mijn ouders afgesproken dat als zij niet voor de kinderen kunnen zorgen zij kijken naar een goede plek en daar vertrouw ik mijn ouders voor de volle 100% in.

Wat het kost weet ik niet meer, maar nog al een aardig bedrag vond ik. Wij zijn bij de notaris geweest waar onze testamenten zijn opgestelt enzo.

Krijgen je kids dan een bewindvoerder tot hun 18e en over de erfenis?

Wij hebben het nog niet vast laten leggen, maar zullen 2 vrienden van ons vragen. En dan waarschijnlijk de dames van beide stellen. Mijn vader is geen optie, woont te ver weg. Mijn zusje is te jong en niet volwassen genoeg. Mijn schoonfamilie is ook niet geschikt.
Wij gaan dus voor onze vrienden, hebben kids in dezelfde leeftijd en kennen D goed.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  PapillonRose do 13 sep 2012 - 6:13

Toch schijnt het te kunnen gebeuren dat als je pech hebt, je kindje eerst even door jeugdzorg wordt ondergebracht, tot het eventueel naar familie gaat. Het zal vast niet vaak voorkomen, maar ik wilde het risico niet lopen. Ik heb in elk geval van iemand in de zorg een keer gehoord dat ze het heeft meegemaakt, kinderen van vrienden die ineens zonder ouders zaten door een auto-ongeluk. De ouders hadden vrienden van hen gevraagd als voogd, maar niks vastgelegd. Toen gingen de kinderen eerst naar een pleeggezin om daarna alsnog aan die vrienden te worden toegewezen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Floor do 13 sep 2012 - 6:47

Tania schreef:
loesje schreef:
Tania schreef:Wij hebben niks geregeld maar het meest logische zou zijn als ze naar mijn ouders gaan. Daar zijn ze het meest vertrouwd mee en verder zou ik niet weten wie anders.

Wat gebeurt er eigenlijk met de kinderen als je niks geregeld hebt?

dan gaan ze naar een pleeggezin die je vaak niet zelf uitgezocht hebt.

Ik heb het even opgezocht maar dat is gelukkig niet zo.

Voogdij niet in testament vastgelegd

Als de ouders niet in hun testament hebben vastgelegd door wie zij de kinderen willen laten opvoeden na hun dood, neemt de rechter die beslissing. De rechter die over de voogdij moet beslissen, raadpleegt in dat geval de families. Samen met hen wordt dan bekeken wat de beste oplossing is. In de meeste gevallen wordt de voogdij in onderling overleg geregeld. Maar soms kan de rechter niet meteen een oplossing vinden, bijvoorbeeld omdat er meerdere geschikte voogden zijn. De rechter kan dan de Raad voor de Kinderbescherming om advies vragen.

Toch gebeurt het vaak genoeg, voordat de definitieve beslissing is genomen dat het kind bij jeugdzorg plek krijgt en daarna pas bij familie.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Fiebje do 13 sep 2012 - 6:57

Bij mijn zijn mijn ouders de voogden. Dit omdat mijn man zijn vader te oud is, zijn zus al de voogd is van de kinderen van haar schoonzus en daar gaat het niet zo best mee. Mijn zusjes zijn allemaal nog te jong.

Wij hebben het er uitvoerig met mijn ouders over gehad, zij hebben de financiele middelen en stel dat er over een x aantal jaar ietsmet ons gebeurd beslissen zij op dat moment wat er met onze zoon gebeurd. Stel dat 1 van mijn zusjes op dat moment een stabiele leven heeft zal hij daar heen gegaan.

Op dit moment ligt het bij de notaris geen idee wat het kost.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  studiebol do 13 sep 2012 - 7:16

Fearie schreef:
studiebol schreef:Ik wilde vooral vast gelegd hebben dat mijn schoonouders niks over de kinderen te zeggen hebben mocht er iets met ons gebeuren. Wij hebben dus vast gelegd dat mijn ouders de voogd van de kinderen worden, ook is mijn vader hun financieel bewindvoerder (heet dat zo?) Wij hebben met mijn ouders afgesproken dat als zij niet voor de kinderen kunnen zorgen zij kijken naar een goede plek en daar vertrouw ik mijn ouders voor de volle 100% in.

Wat het kost weet ik niet meer, maar nog al een aardig bedrag vond ik. Wij zijn bij de notaris geweest waar onze testamenten zijn opgestelt enzo.

Krijgen je kids dan een bewindvoerder tot hun 18e en over de erfenis?


Ja, als ons iets overkomt is mijn vader dat. We hebben het zelfs tot 23 laten vast leggen, we vonden 18 nog best jong om dan al belangrijke finianciele beslissingen te nemen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Niene do 13 sep 2012 - 7:30

Mijn ouders zijn voogd over mijn dochter. Ik heb toen ze 3 maanden was bij een notaris alles vast laten leggen,ook wat er met alle belangrijke spullen/geld gebeurt als ik kom te overlijden of als we samen komen te overlijden ( vreselijk om aan te denken ) en heb mijn ouders hiervoor aangesteld,dit alles heeft mijn 350 euro gekost. Niet goedkoop ,maar het geeft mij een fijn gevoel dat alles vaststaat en goed geregeld is mocht ik wegvallen.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Printje do 13 sep 2012 - 8:37

Wij hebben dit nog steeds niet officieel vastgelegd Embarassed Embarassed Embarassed

Ik denk dat hij, en hopelijk tegen die tijd, ook zij naar mijn broer gaan. Maar die studeert nu nog dus momenteel is de situatie niet zo dat dat zou kunnen dus mocht er nu iets gebeuren heb ik geen idee naar wie ze dan gaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Thunder do 13 sep 2012 - 8:46

Mijn schoonzus en zwager. Simpelweg, omdat we onze ouders te oud vinden (mijn ouders 49 en 50, mijn schoonouders 59 en 60), mijn zus heeft een niet aangeboren hersenbeschadiging en mijn broer woont nog thuis, is te jong én heeft een vriendin die amper 15 is.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Flower_L do 13 sep 2012 - 9:20

Luce schreef:Wij hebben nog niks geregeld. Simpelweg omdat we niet weten wie. Ik vind het nogal een heftige keuze om te maken. Om iemand 'op te zadelen' met de zorg van je kinderen. Wij weten het nog steeds niet dus.

Dit dus. Weet het echt niet...broers / zus vallen af ivm ongeschiktheid. Ouders en vrienden teveel verantwoordelijkheid.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum