Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

+21
Fiebje
Floor
Fearie
Tania
*Lookie*
Kat1980
loesje
Alex
studiebol
strawberry
-Ieniemienie-
kwak
Jezzie
Susan
Happydobby
Twellie
Annemie
PapillonRose
koNijntje
SarahKey
Parel
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Parel wo 12 sep 2012 - 22:48

Wie hebben jullie uitgekozen? Wat zijn de beweegredenen?
En niet onbelangrijk ; waar regel je dit en wat kostte het?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  SarahKey wo 12 sep 2012 - 22:49

Mijn broer en zijn vrouw zijn voogd voor S. De grootouders vielen af want die vinden wij te oud. En mijn man's broertje viel af omdat we vinden dat hij zijn kind geen goede opvoeding geeft. Mijn broer denkt over het algemeen precies zo over als mij dus de keuze was snel gemaakt.

We moeten dit nog op papier laten zetten want we lazen dat je ook een testament moet op laten stellen. Ik lees even mee over de kosten enzo.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 22:50

Wij hebben nog niks geregeld. Simpelweg omdat we niet weten wie. Ik vind het nogal een heftige keuze om te maken. Om iemand 'op te zadelen' met de zorg van je kinderen. Wij weten het nog steeds niet dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  koNijntje wo 12 sep 2012 - 22:51

wij hebben het zusje van mijn vriend als voogd gevraagd, puur omdat wij daar het beste gevoel bij hebben.
we moeten dit alleen nogsteeds vast laten leggen bij de notaris en dan willen we gelijk een testament opstellen.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  PapillonRose wo 12 sep 2012 - 22:53

Ik heb het bij de notaris geregeld, kostte dacht ik zo'n 180 euro (tip: vraag bij verschillende notarissen na, er zit soms veel verschil in de prijs) . Ik heb mijn moeder gekozen, omdat zij A. het vaakst ziet en zowel ik als zij een goede band met haar hebben. Ze vond het zelf ook goed, ook niet onbelangrijk Wink Dan zou ze wel in een vertrouwde omgeving terechtkomen. Voor het geval ze het niet meer zou kunnen vanwege bijvoorbeeld leeftijd, of wanneer ze er niet meer zou zijn, heb ik nog een tweede optie laten vastleggen. Dat is mijn broertje. Hij is ook supergek met A. en ik heb er vertrouwen in dat hij haar goed zou laten opgroeien. Voor mij was het vooral belangrijk dat ze bij naaste familie terecht zou komen, waar ik een goede band mee heb (en A. ook) en waar ik het vertrouwen in heb dat ze haar goed zouden verzorgen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Annemie wo 12 sep 2012 - 22:53

Wij hebben geen voogd en we zouden ook niet weten wie we dan moeten vragen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Twellie wo 12 sep 2012 - 22:53

We hebben mijn broer als voogd gevraagd, het is nog niet officieel vast gelegd.

Edit: en we hebben trouwens ook een tweede optie, dat is een goede vriendin van mij die de kinderen veel ziet.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Happydobby wo 12 sep 2012 - 22:55

Luce schreef:Wij hebben nog niks geregeld. Simpelweg omdat we niet weten wie. Ik vind het nogal een heftige keuze om te maken. Om iemand 'op te zadelen' met de zorg van je kinderen. Wij weten het nog steeds niet dus.

+1 De eerste keus nu zijn mijn schoonouders, die zijn niet heel oud, verder weten wij het niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Susan wo 12 sep 2012 - 23:00

Mijn ouders, zij zijn verreweg het meest vertrouwd met de kinderen en zouden zelf ook niet anders willen dan dat de kinderen naar hen toe zouden gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  SarahKey wo 12 sep 2012 - 23:01

Happydobby schreef:
Luce schreef:Wij hebben nog niks geregeld. Simpelweg omdat we niet weten wie. Ik vind het nogal een heftige keuze om te maken. Om iemand 'op te zadelen' met de zorg van je kinderen. Wij weten het nog steeds niet dus.

+1 De eerste keus nu zijn mijn schoonouders, die zijn niet heel oud, verder weten wij het niet.

Maar ze worden wel ouder (laten we dat hopen Wink )
Mijn schoonouders zijn nu midden 50 maar als S een tiener is zijn ze midden 60 en dat vinden wij te oud om nog een puber halsoverkop in huis te krijgen met eventueel broertjes en zusjes.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Jezzie wo 12 sep 2012 - 23:09

Wij hebben nog niks geregeld...maar als we dat wel gaan doen, gaan we de zus van mijn vriend vragen.
Mijn ouders en schoonouders vind ik te oud...en mijn broertje te jong, hoewel hij maar twee jaar jonger is dan ik.
Ik denk dat mijn schoonzus het wel zou willen/kunnen. Ze is nu al helemaal verliefd op mijn dochter!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Parel wo 12 sep 2012 - 23:10

Papillon; heb je dat hier in de buurt laten doen? Wil je mij dan even pm en waar?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  kwak wo 12 sep 2012 - 23:32

de oudste broer van mijn man is de voogd van D., tenminste we hebben hem gevraagd maar nog niet officieel laten vastleggen bij de notaris. Wel staat het in een document op mijn computer.
We hebben hem gekozen omdat hij zijn kinderen het zelfde opvoed als ons en dat D. daar word opgenomen in het gezin als of het hun eigen kind is.

mijn ouders en schoonouders vonden we te oud en mijn broertjes zijn nog niet getrouwd en voor het zelfde geld trouwens ze met iemand die aan de drank is, je moet op alles voorbereid zijn Wink.
Wel komt er nog in het testament te staan dat mijn oudste broertje over de belangrijkste dingen mag meebeslissen zoals keuze voor een school of evt operatie ect.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  -Ieniemienie- wo 12 sep 2012 - 23:35

Nog helemaal niks Embarassed
Ik vind het echt niet slim maar we weten gewoon echt niet wie.
Onze broertjes en zusjes hebben allemaal niet zon stabiele basis dat ik hun zou doen.
Mn schoonmoeder is geen optie. Mijn ouders wel maar vind eigenlijk dat ze er te oud voor zijn (ze zijn 50)
Dus we denken nog even heel goed na...
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 23:39

Niet, wij weten t gewoon niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  strawberry wo 12 sep 2012 - 23:41

Hier ook nog niks geregeld. We hebben het er weleens over gehad maar zouden ook niet weten wie.

We hebben beide 1 broer, maar de mijne zal het sowieso niet worden. Misschien onze ouders? Ik heb werkelijk geen idee.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 23:42

Ik ben gevraagd als voogd voor het kindje van mijn beste vrienden, tevens mijn petekindje. Ik hoop dat het nooit nodig zal zijn maar als dat wel zo is, dan neem ik hem met liefde in huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 0:23

Onofficeel hebben wij mijn schoonzus gevraagd, maar dat is nog nooit vastgelegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  PapillonRose do 13 sep 2012 - 0:26

Parel schreef:Papillon; heb je dat hier in de buurt laten doen? Wil je mij dan even pm en waar?
Ja, dat heb ik in de buurt laten doen! Ik ga je zo even een PM sturen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  studiebol do 13 sep 2012 - 0:39

Ik wilde vooral vast gelegd hebben dat mijn schoonouders niks over de kinderen te zeggen hebben mocht er iets met ons gebeuren. Wij hebben dus vast gelegd dat mijn ouders de voogd van de kinderen worden, ook is mijn vader hun financieel bewindvoerder (heet dat zo?) Wij hebben met mijn ouders afgesproken dat als zij niet voor de kinderen kunnen zorgen zij kijken naar een goede plek en daar vertrouw ik mijn ouders voor de volle 100% in.

Wat het kost weet ik niet meer, maar nog al een aardig bedrag vond ik. Wij zijn bij de notaris geweest waar onze testamenten zijn opgestelt enzo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Alex do 13 sep 2012 - 0:53

Mijn zwager. Op dit moment is hij de meest stabiele persoon wat betreft woonruimte en inkomen. Daarbij is A gek op hem en hij op haar. We hebben dit in ons testament vast laten leggen, volgens mij waren we rond de 400 euro kwijt voor twee testamenten.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 1:22

wij gaan dit binnenkort vast laten leggen en wij gaan mijn ouders vragen. De reden is dat wij straks naast ze wonen en de kinderen dan in principe kunnen blijven wonen waar ze wonen (1 deur verder, maar onder dezelfde kap), op dezelfde school kunnen blijven en mijn ouders nog relatief jong zijn (beiden 48).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  loesje do 13 sep 2012 - 1:47

wj hebben mijn broer en zijn vrouw als voogd gevraagd, puur omdat wij daar het beste gevoel bij hebben.
we moeten dit alleen nog steeds vast laten leggen bij de notaris
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Kat1980 do 13 sep 2012 - 2:41

Van onze jongens is mijn schoonzus en haar man de voogd.
De reden hiervoor is dat we onze ouders "te oud" vinden, mijn broer totaal geen verstand van kinderen heeft en vrienden te ver weg wonen (zodat de jongens in een dergelijke situatie uit hun vertrouwde omgeving, waar hun familie woont, zouden worden gehaald en dat willen we niet).

We hebben dit destijds bij een notaris geregeld samen met een testament en volgens mij waren we toen rond de €200 kwijt (maar dat weet ik niet meer 100% zeker).


Laatst aangepast door Kat1980 op do 13 sep 2012 - 2:44; in totaal 1 keer bewerkt
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  *Lookie* do 13 sep 2012 - 2:43

Wij hebben mijn zusje en haar aanstaande man gevraagd. Nog niet laten vastleggen trouwens. Ik ben ook wel benieuwd naar de kosten.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie hebben jullie als voogd? Waarom? Empty Re: Wie hebben jullie als voogd? Waarom?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum