Splintertjes in vinger
+2
TukTuk
Annemie
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Splintertjes in vinger
Afgelopen zondag hebben wij op een boerderij familiedag gehad en S. heeft daar met vanalles en nog wat gespeeld. Nu zag mijn moeder gisteren dat zijn wijsvingertje helemaal vol zit met kleine splintertjes. Ze heeft er een paar grote uitgehaald maar ik denk dat er nu nog zo'n 20 in zitten. Het is ook rood en een beetje opgezwollen. Hoe ga ik dit in hemelsnaam doen? Wat ze moeten er gewoon uit. Ik heb wel Badedas in huis voor te weken maar dat snapt hij toch niet. En die dingen er met een naald en pincet uithalen grote paniek!
Iemand een tip?
Iemand een tip?
Gast- Gast
Re: Splintertjes in vinger
Ohw wat vervelend zeg, misschien toch even naar de huisarts, die heeft waarschijnlijk een goede lamp, zodat hij echt alles er eventueel uit kan halen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou ook even de HA bellen, want als het echt gaat ontsteken kan het wel erge gevolgen hebben.
En kan je hem niet op je schoot houden en dan bakje water er naast om te weken?
En kan je hem niet op je schoot houden en dan bakje water er naast om te weken?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Als het niet lukt even de huisarts bellen. Kan je hem niet afleiden? Bijv ijsje in zijn ene hand en jij met de andere hand bezig?
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
En misschien in bad laten spelen met soda of biotex? Dan wordt het al spelend lekker zacht en week en dan weekt het misschien zelf wel los?
edit: ik bedoel dan een bad met soda en hem daar in laten spelen haha
edit: ik bedoel dan een bad met soda en hem daar in laten spelen haha
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ga vanavond toch proberen om zelf er wat uit te halen dmv te weken en een pincet
En anders ga ik morgen wel naar de huisarts. Ik denk trouwens dat dat het toch gaat worden omdat het er zo veel zijn en sommige zijn echt heel klein
En anders ga ik morgen wel naar de huisarts. Ik denk trouwens dat dat het toch gaat worden omdat het er zo veel zijn en sommige zijn echt heel klein
Gast- Gast
als het verder niet gaat ontsteken groeien de splinters er vanzelf uit!
Gast- Gast
Het witte gedeelte van de pleister nat maken en dan op de plek van de sprinters doen. Dan komen ze er vanzelf uit. Zo heb ik het altijd geleerd...
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
meisjesmama schreef:Het witte gedeelte van de pleister nat maken en dan op de plek van de sprinters doen. Dan komen ze er vanzelf uit. Zo heb ik het altijd geleerd...
Dit dus, of zo'n gel-pleister/blarenpleister. Dan komen de splinters naar buiten.
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Hoelang moet zo'n vochtige pleister dan blijven zitten? Hij zit er net 5 minuten op en het is nu al uittt! uittt!
Gast- Gast
Is het geen idee om het om te doen als hij slaapt?
Het moet er best een tijdje opdoen die splinters moeten wel de kan krijgen er uit te komen.
Het moet er best een tijdje opdoen die splinters moeten wel de kan krijgen er uit te komen.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Hij heeft 'm nu nog om en straks als hij naar bed gaat krijgt hij een nieuwe
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» vinger tandenborstel waar te koop?
» tattoo op mijn vinger zetten
» Ouch in mijn vinger gesneden.
» Vinger(s) in keel steken, daardoor overgeven