Welke autostoel? Ervaringen?
+4
Happydobby
CCC
Triesje1983
Snoes
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke autostoel? Ervaringen?
Mijn schoonouders willen voor ons alvast een autostoel kopen. Nu hebben we wat rondgekeken en twijfelen we nog tussen 2 verschillende autostoelen. Ik weet niet of er hier dames zijn die één van onderstaande autostoelen hebben en wat jullie ervaringen hiermee zijn?
Het gaat over twee onderstaande (beiden voor 9-36 kg):
- Recaro Young Sport
- Römer Evolva 1-2-3 Plus
- Recaro Young Sport
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Welke autostoel? Ervaringen?
Die twee ken ik niet, wij hebben de Maxi Cosi Tobi en ik zweer erbij
Triesje1983- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10
Triesje1983 schreef:Die twee ken ik niet, wij hebben de Maxi Cosi Tobi en ik zweer erbij
En waarom? Ik lees even mee, hier word binnenkort ook al een vervolg autostoel aangeschaft..
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het vooral errrrug handig dat de gordels blijven staan. Dus ik zet mijn zoon erin (of hij klimt er zelf in, hij is 3,5 en nog klein van stuk dus dat past nog makkelijk) en dan hoef ik de gordels dus niet onder hem vandaan te plukken...Wat dus voor beide partijen (moeder en kind) veel makkelijker is.
Daarbij vind ik dat je de Tobi zeer goed vast kunt zetten, zodat hij ook écht nergens meer heen kan...
Daarbij vind ik dat je de Tobi zeer goed vast kunt zetten, zodat hij ook écht nergens meer heen kan...
Triesje1983- Prater
Ik ken ze ook niet.
Wij hebben voor beide een Priori en ik ben er erg tevreden over.
Bij de Priori kun je de gordels onder haakjes stoppen zodat je ze niet onder je kindje zitten als je ze er in zet.
Wij hebben voor beide een Priori en ik ben er erg tevreden over.
Bij de Priori kun je de gordels onder haakjes stoppen zodat je ze niet onder je kindje zitten als je ze er in zet.
Gast- Gast
Triesje1983 schreef:Die twee ken ik niet, wij hebben de Maxi Cosi Tobi en ik zweer erbij
+1 De tobi staat als een huis, zit muurvast en de gordels blijven open staan. Erg tevreden over.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Snoes schreef:Mijn schoonouders willen voor ons alvast een autostoel kopen. Nu hebben we wat rondgekeken en twijfelen we nog tussen 2 verschillende autostoelen. Ik weet niet of er hier dames zijn die één van onderstaande autostoelen hebben en wat jullie ervaringen hiermee zijn?
- Recaro Young Sport
Dit zijn beide 123 stoelen, het lijkt handig omdat ze lang meegaan, maar ze kunnen bijvoorbeeld niet in de slaapstand. Je kindje gaat tussen de 9 a15 maanden over op deze stoel en wil dan op lange afstanden slapen. Ik zie dat die recaro 229 kost dan zou ik dat geld liever uitgeven voor een goede groep 1 stoel.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ook hier een maxi cosi tobi.
Opzich een fijne stoel. Alleen vind wel dat de gordels (hoe strak ik ze ook doe) altijd snel erg los gaan zitten.
Opzich een fijne stoel. Alleen vind wel dat de gordels (hoe strak ik ze ook doe) altijd snel erg los gaan zitten.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Romer king Plus.
Supertevreden mee!
Supertevreden mee!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Happydobby schreef:Snoes schreef:Mijn schoonouders willen voor ons alvast een autostoel kopen. Nu hebben we wat rondgekeken en twijfelen we nog tussen 2 verschillende autostoelen. Ik weet niet of er hier dames zijn die één van onderstaande autostoelen hebben en wat jullie ervaringen hiermee zijn?
- Recaro Young Sport
Dit zijn beide 123 stoelen, het lijkt handig omdat ze lang meegaan, maar ze kunnen bijvoorbeeld niet in de slaapstand. Je kindje gaat tussen de 9 a15 maanden over op deze stoel en wil dan op lange afstanden slapen. Ik zie dat die recaro 229 kost dan zou ik dat geld liever uitgeven voor een goede groep 1 stoel.
Zou ik zelf ook doen. Ook wij hebben toenderijd voor een 123 stoel gekeken maar dit in combinatie met dat ze toch vaker onveiliger zijn heeft ons doen kiezen voor een groep 1 stoel
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Ik ken ze ook niet, mijn vriend en ik hebben allebei een maxi cosi priori in de auto en die bevalt goed.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
-Ieniemienie- schreef:Ook hier een maxi cosi tobi.
Dan zit er iets niet goed denk ik, want wij hebben daar totaal gaan last van...
Triesje1983- Prater
Hier de maxicosi axxis, heel erg prettig dat deze stoel kan draaien naar de deur toe, dus je zet je kindje er recht in, gordels vast en je draait de stoel weer terug, ideaal!
Gordels schuif je na het losmaken in de houders zodat die ook openblijven staan en je ze ook niet achter de rug vandaan moet plukken.
Gordels schuif je na het losmaken in de houders zodat die ook openblijven staan en je ze ook niet achter de rug vandaan moet plukken.
Gast- Gast
De autostoelen die ik hierboven heb neergezet zijn er inderdaad ook beiden waarbij je de gordels niet vanonder het kind vandaan moet plukken.
Qua veiligheid kwam Römer het beste uit de onderzoeken die ik heb gelezen. Ook is de 123 stoel van Römer zeker niet onveiliger tov een groep 1 stoel, las ik al op verschillende sites.
De Recaro zal het waarschijnlijk niet worden, daar kom ik soms toch wat negatieve punten van tegen. De Römer wordt overal wel heel goed aangeprezen, zowel de Römer King Plus als de Römer Evolva 123. Al neigen we nog steeds heel erg naar de laatste.
Ik zag inderdaad ook zo'n stoel die je naar je toe kan draaien, dat lijkt me ook wel weer handig.
Qua veiligheid kwam Römer het beste uit de onderzoeken die ik heb gelezen. Ook is de 123 stoel van Römer zeker niet onveiliger tov een groep 1 stoel, las ik al op verschillende sites.
De Recaro zal het waarschijnlijk niet worden, daar kom ik soms toch wat negatieve punten van tegen. De Römer wordt overal wel heel goed aangeprezen, zowel de Römer King Plus als de Römer Evolva 123. Al neigen we nog steeds heel erg naar de laatste.
Ik zag inderdaad ook zo'n stoel die je naar je toe kan draaien, dat lijkt me ook wel weer handig.
Snoes- Lady Post-a-lot
Hier had ik overheen gelezen, maar dat is wel een goeie inderdaad.Happydobby schreef:
Nu hebben we weer wat verder gekeken en we willen dan nu misschien toch een autostoel groep 1. Er komt hier binnen x aantal jaar toch nog een tweede kindje bij, dus dan kunnen we dan de autostoel groep 1 ook voor het tweede kindje gebruiken en voor het andere kindje dan een groep 2/3 stoel kopen.
Snoes- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Welke autostoel?
» 2e autostoel! welke?
» welke autostoel??
» Welke autostoel groep 1?
» Welke vervolg autostoel?
» 2e autostoel! welke?
» welke autostoel??