Welke autostoel?
+4
Wennes
chipa
Darius
-Ieniemienie-
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke autostoel?
Onze dochter van 3 jaar zit in een maxi-cosi tobi.
Onze zoon zit nog in zn normale maxi cosi. Maar is nu 9 maanden en denk niet dat hij nog maanden erin zit.
NU zit ik dus in dubio. Of een nieuwe stoel voor onze dochter kopen (stoel nr2) of een stoel voor onze zoon erbij kopen (stoel nr1, zoals de tobi)
Het liefst koop ik al een nr2 stoel erbij. Maar dochter is rond de 13kg en die stoelen zijn vanaf 15kg. Ze gaat nooit voordat dr broer over gaat, 2kg aankomen. Maar is zo'n stoel dan echt minder veilig ed? En dus beter 2 nr2 stoelen kopen?
Hoe hebben andere mama's van 2 kindjes dat gedaan?
Onze zoon zit nog in zn normale maxi cosi. Maar is nu 9 maanden en denk niet dat hij nog maanden erin zit.
NU zit ik dus in dubio. Of een nieuwe stoel voor onze dochter kopen (stoel nr2) of een stoel voor onze zoon erbij kopen (stoel nr1, zoals de tobi)
Het liefst koop ik al een nr2 stoel erbij. Maar dochter is rond de 13kg en die stoelen zijn vanaf 15kg. Ze gaat nooit voordat dr broer over gaat, 2kg aankomen. Maar is zo'n stoel dan echt minder veilig ed? En dus beter 2 nr2 stoelen kopen?
Hoe hebben andere mama's van 2 kindjes dat gedaan?
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Welke autostoel?
Laurens zit sinds twee jaar en 10 maanden in een groep 2 stoel. Ik denk dat hij toen 14 kilo was? Ik heb gewoon gepast en gekeken of hij er goed in zat, en dat ging dus prima.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Dat zijn toch alleen richtlijnen. Zou gewoon eens kijken in een winkel of je dochter in nr 2 goed zit.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Voor die paar maanden vind ik het erg prijzig om een tweede stoel erbij te kopen.
Ik zou naar de winkel gaan en kijken hoe je dochter in een opvolgstoel zit.
Ik zou naar de winkel gaan en kijken hoe je dochter in een opvolgstoel zit.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Wij hebben er nog 2 maxicosi tobi's bij gekocht. Yara weegt 12 kilo en dat vind ik te weinig om al over te gaan, ze is ook klein en zit veel beter in stoel nr. 1. De gordel zit ook niet fijn bij haar bij stoel nummer 2.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik zou even kijken hoe ze er in zit en kijken wat ze in de winkel zeggen, mocht ze nou idd toch nog wel vrij klein zijn een tobi erbij, die andere zou je dan evt kunnen verkopen. Maar hopelijk heb je geluk en past ze in de stoel 2 versie.
ZIt er geen (hoofd)verkleiner bij evt ?
ZIt er geen (hoofd)verkleiner bij evt ?
Gast- Gast
Om diezelfde reden hebben wij er een Recaro Young Sport bijgekocht, dat is een stoel voor groep 1/2/3 van 9 t/m 36 kg.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Mijn zoontje gaat tegen die tijd over naar vervolgstoel 2. Hij is nu al 14 kilo dus zal tegen die tijd wel de 15 halen of bijna.
Maar goed het duurt nog eventjes want dochter zit nog prima in de maxi cosi.
Gast- Gast
Wij zijn toevallig vanmorgen naar de prenatal geweest voor een ander stoel voor S. zodat D. in de stoel van S. kan zitten. Maar hier werd het vervolgstoel 2 afgeraden omdat ze nog te klein en te licht is. M. is ongeveer net zo als S. dus denk dat ze er ook nog niet in past.
Wij wachten nog even. D. blijft nog even in de maxi cosi en w.s. komt er gewoon nog een NR 1 stoel bij.
W.s kan ze pas in nr 2 als ze 4 jaar is ofzo Ach ja lichte kids hé!!
Wij wachten nog even. D. blijft nog even in de maxi cosi en w.s. komt er gewoon nog een NR 1 stoel bij.
W.s kan ze pas in nr 2 als ze 4 jaar is ofzo Ach ja lichte kids hé!!
Laatst aangepast door Bruintje Beer op wo 27 jun 2012 - 4:14; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Snoepy87 schreef:Mijn zoontje gaat tegen die tijd over naar vervolgstoel 2. Hij is nu al 14 kilo dus zal tegen die tijd wel de 15 halen of bijna.
Hier dus precies hetzelfde! (kan ook haast niet anders met allebij de kindjes in precies dezelfde leeftijd)
Gast- Gast
Tot wanneer mogen kinderen eigenlijk in stoel nummer 1? Of zit daar geen limiet (qua lengte/gewicht)?
Liadan- Ratel
Oh ik zie het al, niet met het hoofd erboven uit komen en niet zwaarder dan 18 kilo.
Liadan- Ratel
Laurientje85 schreef:Snoepy87 schreef:Mijn zoontje gaat tegen die tijd over naar vervolgstoel 2. Hij is nu al 14 kilo dus zal tegen die tijd wel de 15 halen of bijna.
Hier dus precies hetzelfde! (kan ook haast niet anders met allebij de kindjes in precies dezelfde leeftijd)
Hier ook hetzelfde
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» welke autostoel??
» 2e autostoel! welke?
» welke autostoel groep 2/3
» Welke autostoel groep 1?
» Welke vervolg autostoel?
» 2e autostoel! welke?