Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

koffiepad vraag

2 plaatsers

Ga naar beneden

koffiepad vraag Empty koffiepad vraag

Bericht  Mama Titty ma 10 sep 2012 - 2:36

We hebben vorige week een nieuwe keuken besteld met een ingebouwd koffiezetapparaat.
Er blijkt gewoon filter koffie in te kunnen maar ook koffiepads.
Echter de verkoper zei dat het harde koffiepads moeten zijn en dat die gewoon in supermarkt te verkrijgen zijn.
Alleen mijn man en ik zijn verschillende supermarkten af geweest maar niks kunnen vinden.
Weet iemand wat er mee wordt bedoeld?
Zo ja, misschien voorbeeld van merk of waar we die kunnen kopen?

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

koffiepad vraag Empty Re: koffiepad vraag

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 2:36

Weet je niet het merk van het apparaat dan, dan kun je het toch gewoon opzoeken en anders het bedrijf ervan bellen?

Gast
Gast

Bericht  Mama Titty ma 10 sep 2012 - 2:39

Volgens keukenboer/verkoper waren ze in iedere supermarkt te koop, alleen zien we ze niet.
Is van whirlpool en moest esa ofzoiets op verpakking staan, maar niks.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 2:43

Dus je weet niet wat voor apparaat het precies is? Want dan is het zo op te zoeken lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  Mama Titty ma 10 sep 2012 - 2:55

Mijn man heeft op internet opgezocht dat het idd harde koffiepads moesten zijn en met een bepaald ese of zoiets op de zijkant en moet gewoon in supermarkt te koop zijn, maar Bij jumbo, ah en c1000 niks gevonden, daarom benieuwd of mensen weten welk merk die heeft of welke winkel.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 3:52

Hier:

http://www.dekoffiethuiswinkel.nl/blog/ese/

Espresso pads – waar staat E.S.E. voor?

E.S.E. staat voor “Easy Serving Espresso”. Het Easy Servings Espresso systeem werkt op basis van espressopads (ookwel servings, pods of cialdes genoemd). Easy Serving Espresso is een systeem wat oorspronkelijk door Illy is ontwikkeld en inmiddels tot norm is verheven (om te voorkomen dat elke koffieproducent zijn eigen systeem ging ontwikkelen.)

De bekende blikjes van Illy bevatten dus servings die gemaakt zijn volgens de E.S.E.norm: een serving die precies de juiste afgewogen hoeveelheid koffie bevat (ongeveer 7 gram), van de juiste maling en met de juiste kracht samengeperst tussen 2 biologisch afbreekbare lagen filterpapier. Dit alles met het doel een perfecte espresso te maken, met een goede cremalaag en de juiste doorlooptijd om alle goede smaakstoffen aan de koffie te onttrekken!

Een voordeel is het grote gebruiksgemak. U hoeft niet eerst koffie te malen, de juiste hoeveelheid in te schatten en de koffie met de juiste druk samen te persen om een goede en lekkere espresso te maken. De E.S.E.-pads voldoen wat betreft koffiehoeveelheid, maling en samenpersing precies aan alle vereisten en garanderen keer op keer een espresso van eenzelfde uitstekend resultaat.

Om te garanderen dat de servings voldoen aan de E.S.E criteria, heeft een speciaal hiervoor opgericht consortium normen vastgelegd voor koffieleveranciers en machinefabrikanten.

In elke machine waar u Illy espressopads gebruikt, kunnen dus ook de pads gebruikt worden van andere fabrikanten die volgens de ESE-morm zijn geproduceerd.

Alle espressopads die wij aanbieden zijn ESE-pads. U kunt deze dus ook uitwisselen voor Illyservings!

Kan ik in elke espressomachine espressopads gebruiken?

U kunt de espressopads die dekoffiethuiswinkel aanbiedt gebruiken in alle machines die werken met servings en de E.S.E.-norm ondersteunen. U kunt de espressopads niet gebruiken in Senseo apparatuur. Andersom gaat evenmin: u kunt geen senseopads gebruiken in espressoapparatuur.

Dit heeft vooral te maken dat beide systemen geheel anders werken. Een espressomachine volgens deze norm moet minimaal een waterdruk van 10-12 bar kunnen leveren. Deze druk is nodig om een goede espresso met de daarbij typische cremalaag te kunnen krijgen. Belangrijk is dat het gaat om een machine die geschikt is voor het maken van espresso en het gebruik van espressopads. Bij een padmachine die niet speciaal ontworpen zijn voor het gebruik van espressopads en werken met gewone koffiepads, zoals bijvoorbeeld Senseo, is de waterdruk veel geringer. Hierdoor zijn zij niet geschikt zijn voor het gebruik van espressopads. (Bij twijfel is het verstandig informatie van de machinefabrikant hierover te raadplegen.)

Verschijnt met het gebruik van een espressopad een cremalaag op de espresso?

Ja. Als u een espressomachine van goede kwaliteit gebruikt, krijgt u met het gebruik van espressopads een espresso of kop koffie van professionele kwaliteit, inclusief een mooie cremalaag.

Welke voordelen bieden espressopads tegen over losse koffie?

Het gebruik van espressopads biedt verschillende voordelen. Zo bent u niet gebonden telkens dezelfde koffie te drinken omdat u een grotere hoeveelheid bonen of gemalen koffie open hebt gemaakt. U kunt verschillende soorten in huis halen en bij elke nieuwe espresso die pad kiezen waar u op dat moment zin in heeft. Verder zijn de volgende voordelen nog op te noemen:

• eenvoudig in gebruik (iedereen kan het)
  • zeer schoon (geen losse koffie)
  • altijd een zelfde resultaat door juiste druk, maling en hoeveelheid koffie
  • altijd vers, omdat iedere pad direct na het malen apart verpakt is.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 10 sep 2012 - 3:53

E.S.E. pads zijn espressopads, maar ik kan zo 1,2,3, niet vinden of die in de super te koop zijn. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 3:54

Ja, van Illy...

Illy heeft E.S.E pads

Gast
Gast

Bericht  Mama Titty ma 10 sep 2012 - 4:04

Ow dat is dan extreem sterke koffie dan? Ik drink het niet en mijn Man had zoiets van: is nieuwe senseo niet meer nodig maar kan ik daar koffie mee maken
Zal het zo eens met hem over hebben.
Bedankt , zal eens kijken wanneer ik in winkel ben.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven