Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar te zoeken naar academic articles?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Waar te zoeken naar academic articles? Empty Waar te zoeken naar academic articles?

Bericht  Chocoholic do 6 sep 2012 - 5:10

Hoi meiden,

Dit semester op school zal ik me (o.a.) bezighouden met het oprichten en uitvoeren van een bepaald onderzoek. Ik ben nu bezig met de research proposal en moet dit gaan 'verdedigen' met de nodige literature review. Zodoende ben ik al even aan het zoeken naar onderzoeken die gedaan zijn in het (recente) verleden om hier op te kunnen 'bouwen' met mijn research question/problem. Maar tot nu toe, op elke website waar ik kijk (o.a. Google Scholar, Oxford Journals, Academic Search Premier) en waar ik keywords gebruik om op onderzoeken te komen die ik kan gebruiken, komt er vrij weinig naar boven wat ik echt nodig heb. En dit terwijl ik het idee heb dat er al best wat 'out there' zou moeten zijn wat betreft mijn onderwerp. Hebben jullie tips voor me?

Hetgene wat ik wil gaan onderzoeken is ongeveer het volgende: Wat de verwachtingen zijn van de HBO student qua waarde van doorstuderen (dus master degree bv), waarop ze bv kunnen antwoorden 'hoger salaris' of 'betere carriere mogelijkheden', etc. (Dit wil ik daarna cross checken met de realiteit, dus alumni interviewen over of dit daadwerkelijk ook in hun geval zo bleek te zijn)

Tot nu toe zoek ik op 'expectations' of 'perceptions', 'student' en 'master degree'. Dat leken me de meest logische zoekwoorden.

(Mijn studie is Engelstalig)
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar te zoeken naar academic articles? Empty Re: Waar te zoeken naar academic articles?

Bericht  Chocoholic do 6 sep 2012 - 5:12

Ik ga nu iig zoeken op 'undergraduate vs postgraduate', misschien dat daar meer uitrolt.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Waar te zoeken naar academic articles? Empty Re: Waar te zoeken naar academic articles?

Bericht  Marin do 6 sep 2012 - 5:18

Het probleem is misschien dat HBO niet bestaat in Engelstalige landen. Dus echt specifieke artikelen over jouw onderwerp zal er misschien niet eens bestaan.

Undergraduate en postgraduate zijn inderdaad gangbare termen, maar dan heb je het wel over universiteit. Dat zou ik goed aangeven bij je literatuuronderzoek, zodat het punt wat je wilt maken valide is. Maar hoop dat je daar verder mee komt. Hopelijk kan je dan wat vinden en zijn de artikelen die je vindt ook beschikbaar (dat vond ik altijd zo irritant, dan was net je universiteit niet aangesloten bij JSTOR of ERIC ofzo).

Het wil ook wel helpen om echt je onderzoek in delen op te splitsen. Dus niet specifiek te zoeken naar een artikel over jouw gehele onderwerp, maar dat beetje op te breken in algemene verwachtingen van undergraduates over postgraduate studies, specifiek salarisverschillen, postgraduates die al afgestudeerd zijn (soms met een andere invalshoek kan je toch goede dingen vinden die wel bruikbaar zijn in kleine delen voor je eigen literatuuronderzoek).

Oh en tip: Bekijk altijd de literatuurlijst van de journal articles, wie weet wat voor bronnen je daar nog in vindt die geschikt blijken te zijn. Dan kan je al stuk gerichter zoeken.

Maar al met al begon ik toch ook wel met Google Scholar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  GreenGrass do 6 sep 2012 - 6:31

Misschien ook zoektermen als college / bachelor / master / associate degree gebruiken?
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Chocoholic do 6 sep 2012 - 8:10

Yeah, wat het inderdaad al ingewikkeld maakt zijn die verschillen in niveau, dat HBO inderdaad niet specifiek undergraduate is, maar 't ligt er wel het dichtst bij dacht ik (bij de meeste scholen). Maar ik zal het zeker vermelden in het onderzoek.

Maar je geeft veel bruikbare tips Marin, ik dacht ook wel dat jij hier iets van af zou weten. Wink Zeker wat betreft het onderzoek in stukken delen, al zou 't enorm veel schelen als ik al artikelen zou vinden die gewoon to the point zouden vertellen wat ik nodig heb, haha. Maar ik zal je tips even nagaan, hopelijk vind ik dan wat meer. Bedankt in ieder geval!
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Bericht  Marin vr 7 sep 2012 - 2:35

Mijn onderzoek (ook educatie gericht) ging over de motivations and attitudes of bilingual and non bilingual learners with regards of a third language.

Dat was ook nog nog nooit onderzocht, dus moest t ook gesplitst worden in motivaties theories, tweetalig onderwijs, e.d.
En dan schrijf je gewoon meerdere onderdelen van t literatuur onderzoek.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: