Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint en/of Kerst?

+25
MissD
Sophiee
Coco
Twellie
bolus26
Tania
Flip Fluitketel
Flower_L
smooch
Monnie
Blue flower
Annie24
Parisienne
Liadan
SarahKey
PapillonRose
Floor
Fiwen
Mamsie
kwak
Viva
Parel
Aimee
Rush
Printje
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Sint en/of Kerst?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:56

Ik vroeg mij eigenlijk af of jullie sinterklaas (al) vieren? Of alleen kerst? Of beide? En met welke dagen cadeau's of ook beide dagen cadeau's? En wat geven jullie per kind ongeveer uit aan cadeau's voor de feestdagen?

Ben benieuwd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 7:57

Absoluut Sinterklaas!!!!


Hij krijgt ook alleen maar cadeautjes met Sinterklaas, bedrag weet ik (nog) niet
Ik vind dat echt HET kinderfeest. Ik vind Kerst vreselijk Embarassed dat gevlieg van de een naar de ander..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:58

Beide en beide met kado's Ik hou der vanSint en/of Kerst? 281626781

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Rush di 4 sep 2012 - 7:59

Wij hebben geen kinderen, maar mijn schoonouders vieren kerst en sinterklaas en dat zal ook niet veranderen en mijn ouders vieren alleen sinterklaas.

Dussuh, cadeau`s genoeg voor de kids later. Laughing

Maargoed, ik ben echt gek op de feestdagen.


Laatst aangepast door Rush op di 4 sep 2012 - 8:00; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Aimee di 4 sep 2012 - 7:59

Dit jaar nog kerst :cheering: ik ben echt groooooot kerstfan!

Vanaf volgend jaar zal het wel alleen sinterklaas worden. Misschien een klein cadeautje met kerst omdat ik het niet kan laten (dit jaar zal ik ook al wel een keertje zijn schoentje zetten Very Happy )
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 8:01

Sinds het eerste jaar met R zit ik met de intocht van Sinterklaas al met hem klaar, hij in volledig tenue hahaha en hij heeft ook vanaf zijn eerste x Sinterklaas zijn schoen mogen zetten. Ik denk dat dit het eerste jaar wordt waarbij hij het echt snapt allemaal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Parel di 4 sep 2012 - 8:02

Sinterklaas bij mijn ouders, ik krijg geld van mijn ouders voor cadeaus voor L., mijn zus koopt voor 25 euro voor L. cadeaus en wij besteden zelf ook nog ong. 25 euro voor L. Voor mijn 2 nichtjes en neefje hebben we elk 25 euro gereserveerd.

Kerst willen we thuis wel vieren, allen 1 of 2 cadeautjes onder de boom (bijv. voor ons of voor haar nuttige dingen zoals een nieuwe pyama ofzo). Bij mijn schoonouders vieren we ook kerst, doen we lootjes maar ik vertik het om voor L. een lootje te doen. Ik haal daar wel wat kleine dingetjes (ong. ook 25 euro) voor onder de boom, zodat ze niet vergeten wordt (niemand had afgelopen jaar wat voor haar gehaald). Ons nichtje krijgt dan ook ongeveer 20-25 euro.

Helaas is L. ook nog 24 november jarig, dus in die ene maand tijd wordt ze echt verpest!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Viva di 4 sep 2012 - 8:02

Alleen sinterklaas, kerst is voor ons echt kerst > christelijk.
We vieren sinterklaas vaak 2x, 1x met mijn familie en een x met mijn man zijn familei (gezinnen).
Bij beide geven we dan 15 euro uit meestal.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:05

Geen idee nog? Ze is er net die week er voor jarig.........maar eens over nadenken, zou ze het nu met 2 al doorhebben sinterklaas?! Kerst deden we eerder wel altijd, maar denk dat we nu maar kiezen voor sint en geen kerst. Man werkt in de supermarkt en die zal blij zijn dat hij straks die 2 dagen lekker vrij heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:06

Printje schreef:Sinds het eerste jaar met R zit ik met de intocht van Sinterklaas al met hem klaar, hij in volledig tenue hahaha en hij heeft ook vanaf zijn eerste x Sinterklaas zijn schoen mogen zetten. Ik denk dat dit het eerste jaar wordt waarbij hij het echt snapt allemaal.

C.iske is van september en in december was hij er bij, met de ECHTE sinterklaasSint en/of Kerst? 281626781 Scheelde wel dat hij bij mijn oma voor het balkon langskwam:D
Ook zijn schoentje heb ik toen gezetSint en/of Kerst? 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  kwak di 4 sep 2012 - 8:07

wij vieren alleen sinterklaas met cadeautjes.
Kerst is voor ons een christelijk feest zonder cadeautjes.
Sinterklaas vieren we wel 2x, 1x met mijn familie en 1 x met mijn schoonfamilie.
Ik geef rond de 15 euro uit, ik spaar het hele jaar cadeautjes in als ik leuke aanbiedingen zie.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:08

Wij zijn opgegroeid met het gegeven dat Sinterklaas bestond voor Nederlandse Kinderen en dat de Kerstman er alleen was voor andere kinderen in de wereld. We kregen dan ook van onze Sinterklaas cadeautjes en met Kerst gewoon lekker eten. Ik heb het nooit als nadeel gezien. Vond de uitleg zeer plausibel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:08

kwak schreef:wij vieren alleen sinterklaas met cadeautjes.
Kerst is voor ons een christelijk feest zonder cadeautjes.
Sinterklaas vieren we wel 2x, 1x met mijn familie en 1 x met mijn schoonfamilie.
Ik geef rond de 15 euro uit, ik spaar het hele jaar cadeautjes in als ik leuke aanbiedingen zie.

Dat zouden wij hier ook moeten doen vanaf volgend jaar :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Mamsie di 4 sep 2012 - 8:09

Sinterklaas natuurlijk. Mijn oudste ga ik het binnekort vertellen dus voor hem is het al weer "afgelopen".
Met kerst doen wij geen cadeaus.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  kwak di 4 sep 2012 - 8:10

Anniej_S schreef:
kwak schreef:wij vieren alleen sinterklaas met cadeautjes.
Kerst is voor ons een christelijk feest zonder cadeautjes.
Sinterklaas vieren we wel 2x, 1x met mijn familie en 1 x met mijn schoonfamilie.
Ik geef rond de 15 euro uit, ik spaar het hele jaar cadeautjes in als ik leuke aanbiedingen zie.

Dat zouden wij hier ook moeten doen vanaf volgend jaar :-)

dan kun je mooi vanalles al in de kast leggen van de rommelmarkten Wink. doe ik ook
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 8:10

Sunprincess schreef:
Printje schreef:Sinds het eerste jaar met R zit ik met de intocht van Sinterklaas al met hem klaar, hij in volledig tenue hahaha en hij heeft ook vanaf zijn eerste x Sinterklaas zijn schoen mogen zetten. Ik denk dat dit het eerste jaar wordt waarbij hij het echt snapt allemaal.

C.iske is van september en in december was hij er bij, met de ECHTE sinterklaasSint en/of Kerst? 281626781 Scheelde wel dat hij bij mijn oma voor het balkon langskwam:D
Ook zijn schoentje heb ik toen gezetSint en/of Kerst? 561177

hahahha R is ook meteen het eerste jaar, toen was hij 10 mnd, bij Sinterklaas geweest en mocht hij soms zijn schoentje zetten hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:11

kwak schreef:
Anniej_S schreef:
kwak schreef:wij vieren alleen sinterklaas met cadeautjes.
Kerst is voor ons een christelijk feest zonder cadeautjes.
Sinterklaas vieren we wel 2x, 1x met mijn familie en 1 x met mijn schoonfamilie.
Ik geef rond de 15 euro uit, ik spaar het hele jaar cadeautjes in als ik leuke aanbiedingen zie.

Dat zouden wij hier ook moeten doen vanaf volgend jaar :-)

dan kun je mooi vanalles al in de kast leggen van de rommelmarkten Wink. doe ik ook

Dat zeg ik net tegen mijn man hahahahaha....al hebben we nog zat LP staan waar ze niet meer speelt wat ik evt nog in kan pakken :P maar heb nog wel wat kleine dingentjes in mijn hoofd wat zou kunnen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Fiwen di 4 sep 2012 - 8:12

Wij vieren het allebei.
Bij mijn ouders vieren we sinterklaas en kerst beide met cadeautjes, bij mijn schoonouders vieren we 'alleen' sinterklaas met cadeautjes en is er met kerst altijd een familie diner met 35 mensen of zo (heb er echt een vreselijke hekel aan, en gebruik al 2 jaar J.uul als excuus om niet te hoeven gaan Embarassed )

Hoeveel ik aan cadeautjes uitgeef... geen idee. Bij mijn ouders (daar is J.uul het enige kleinkind) hebben we altijd heel veel cadeautjes want zowel mijn moeder als ik vinden het gewoon heerlijk om haar te verwennen. Bij mijn schoonouders doen we voor J.uul en mijn neefjes meestal rond de 30 euro per kind.

Met kerst doen we nog wat kleine cadeautjes voor J.uul en voor de volwassenen (mijn ouders, mijn opa en oma en mijn man) doen we lootjes trekken en dan een cadeautje kopen voor €25,-.

Er gaat hier dus best wel wat geld doorheen met de feestdagen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Floor di 4 sep 2012 - 8:17

Met mijn ouders/broer vierden we altijd sinterklaas met cadeautjes. Kerst is bij ons naar de kerk gaan en familie bezoeken. Maar toen ik zo'n 13 jaar geleden mijn man leerde kennen veranderde dat. Bij mijn man vieren ze kerst met cadeautjes (m'n schoonmoeder is buitenlandse en zij heeft dat weer meegekregen vanuit vroeger) dus nu vieren we al jaren beide met cadeautjes.
Onze zoon gaat het dus ook allebei vieren met cadeautjes. Afgelopen jaar was hij nog erg klein maar hij heeft wel cadeautjes gekregen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  PapillonRose di 4 sep 2012 - 8:18

Hier vieren we beiden. Dat ben ik ook zo gewend van vroeger, en ik vind het beiden ook wel wat hebben! Wel is het zo dat toen er geen kinderen meer geloofden in Sinterklaas, we toen overgingen op een surprise (1pp) met Sinterklaas en met Kerst kocht iedereen voor alle anderen een kleinigheidje van rond de 5 euro. Nu ik A. heb vieren we het weer alsof beide oude mannen bestaan, voor haar dan Laughing

Hoeveel er uitgegeven wordt weet ik eigenlijk niet. Zelf geef ik per feest denk ik een euro of 30 uit. En dan nog de familie die cadeautjes koopt. Ze wordt hier dus behoorlijk verwend met de feestdagen Embarassed Scheelt denk ik ook wel dat ze nu nog het enige jonge kind is in de familie, en iedereen haar maar al te graag wil verwennen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  SarahKey di 4 sep 2012 - 8:18

Wij vieren sint, ook nu S nog een baby is. Met kado's. I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Liadan di 4 sep 2012 - 8:18

Wij vieren alleen Sinterklaas met cadeautjes, Kian deed vorig jaar ook al mee, hij was toen een half jaar. Kerst vieren we niet met cadeaus en dat wil ik ook niet want Yara is de dag na kerst jarig en ik vind het dan gewoon teveel worden. En ik vind het zelf ook niet leuk om cadeautjes te doen met kerst, dat hoort voor mij niet bij kerstmis.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Parisienne di 4 sep 2012 - 8:38

Beiden.. ik houd van de feestdagen en van kado's (geven)! :cheering: Vroeger vierde ik ook altijd beide, voor mij hoort het er gewoon bij. Het ligt net aan het moment van kado's kopen hoeveel we te besteden hebben, heb nog geen maximum in mijn hoofd.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Annie24 di 4 sep 2012 - 8:40

Wij vieren tot nu toe alleen kerst en dan bij mijn ouders 1 dag en bij schoomoeder+vriend 1 dag. Omdat er altijd zo veel gezeik is met de feestdagen hebben we, samen met mijn zwager+schoonzus, net lekker een midweekje weg geboekt tijdens de kerstdagen.

We nemen dit jaar voor Y. dus maar 1 klein cadeau mee naar het park waar we heen gaan en de rest krijgt hij voor of nadat we terugkomen, want hij snapt toch niet op welke dag het nou precies kerst is. Van mijn ouders krijgt hij ook wat en ik ben bang dat mijn schoonmoeder zo op haar tenen getrapt is als ze hoort dat we er niet zijn dat Y. niks krijgt laughcry

Als hij volgend jaar nog steeds niet doorheeft wie/wat Sinterklaas eigenlijk is vieren we nog steeds alleen kerst. Begint hij wel zelf over sinterklaas stappen we daar op over en wordt het 1 klein dingetje onder de kerstboom (anders vind ik het zo kaal onder die boom laughcry )

Hoogte van het bedrag zal tussen de 25 en 50 euro liggen denk ik, want hij is eind januari ook jarig.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Blue flower di 4 sep 2012 - 8:46

Sunprincess schreef:Beide en beide met kado's Ik hou der vanSint en/of Kerst? 281626781

+1 smile
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sint en/of Kerst? Empty Re: Sint en/of Kerst?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum