Ooievaar maken etc.
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ooievaar maken etc.
Hallo allemaal:)
In februari worden 2 stellen bij ons in de groep papa en mama, dit zijn de eersten in onze vriendengroep. We gaan vanmiddag dan ook brainstormen met zijn allen wat we gaan doen. Wat voor ooievaar/borden/versieringen etc.
Nu lijkt het me leuk om van jullie alvast wat ideeën te krijgen. En hebben jullie de ooievaar/geboortebord zelf gemaakt? Of gekocht?
Groetjes!
In februari worden 2 stellen bij ons in de groep papa en mama, dit zijn de eersten in onze vriendengroep. We gaan vanmiddag dan ook brainstormen met zijn allen wat we gaan doen. Wat voor ooievaar/borden/versieringen etc.
Nu lijkt het me leuk om van jullie alvast wat ideeën te krijgen. En hebben jullie de ooievaar/geboortebord zelf gemaakt? Of gekocht?
Groetjes!
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Ooievaar maken etc.
ik heb toevallig decoratie gestudeerd dus ik kan je hier wel mee helpen.
Ik begrijp dat je een bord wilt maken voor in de tuin?
Een bord maken voor in de tuin is vrij simpel. Wel moet je kijken of je de juiste materiaal gebruikt. Ik zou kiezen voor triplex als ondergrond en dan het beschilderen met lakverf. Als je niet weet hoe je het makkelijkst de afbeelding op de ondergrond kan zetten, ik print zelf altijd de afbeelding uit op een transparante sheet en leg die op een projector en dan projecteer ik die op de plaat waar het op moet komen te staan en kan je de lijnen zo erop zetten.
Wat misschien ook een leuk idee is, ( heb ik hier laatst gezien) met wat stijfsel oude babykleertjes op een waslijntje hangen en in de tuin ophangen.
hopelijk heb ik je zo wat ideetjes gegeven?
Een bord maken voor in de tuin is vrij simpel. Wel moet je kijken of je de juiste materiaal gebruikt. Ik zou kiezen voor triplex als ondergrond en dan het beschilderen met lakverf. Als je niet weet hoe je het makkelijkst de afbeelding op de ondergrond kan zetten, ik print zelf altijd de afbeelding uit op een transparante sheet en leg die op een projector en dan projecteer ik die op de plaat waar het op moet komen te staan en kan je de lijnen zo erop zetten.
Wat misschien ook een leuk idee is, ( heb ik hier laatst gezien) met wat stijfsel oude babykleertjes op een waslijntje hangen en in de tuin ophangen.
tayce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 68
Registratiedatum : 19-11-10
Ik had zelf voor S. een stomme teletubbie (is ook het geboortebord wat heel de familie rond gaat)
Maar persoonlijk had ik liever een Woezel & Pip gehad, een smurf, een Disney figuur oid.
Een ooievaar vind ik persoonlijk ook een beetje saai. Verder kan je het huis versieren met roze/blauwe
ballonnen en slingers of een vlag buiten hangen met hoera een meisje/jongen ! Succes iig, het is iig al
heel erg leuk van jullie dat jullie er iets leuk van willen maken !
Maar persoonlijk had ik liever een Woezel & Pip gehad, een smurf, een Disney figuur oid.
Een ooievaar vind ik persoonlijk ook een beetje saai. Verder kan je het huis versieren met roze/blauwe
ballonnen en slingers of een vlag buiten hangen met hoera een meisje/jongen ! Succes iig, het is iig al
heel erg leuk van jullie dat jullie er iets leuk van willen maken !
Gast- Gast
Thanks voor de goede tips!
Een ooievaar is wat saai, inderdaad, maar ik heb een heleboel leuke plaantjes gevonden op internet, van toffe ooievaars. En dan als extraatje een bord, waar dan alle namen van de kinderen die in de toekomst geboren worden eronder te hangen..... 1 plaatje is toch wel TE tof, ik hoop dat de vrienden hem ook leuk vinden:
Een ooievaar is wat saai, inderdaad, maar ik heb een heleboel leuke plaantjes gevonden op internet, van toffe ooievaars. En dan als extraatje een bord, waar dan alle namen van de kinderen die in de toekomst geboren worden eronder te hangen..... 1 plaatje is toch wel TE tof, ik hoop dat de vrienden hem ook leuk vinden:
Puk- Prater
tayce schreef:ik heb toevallig decoratie gestudeerd dus ik kan je hier wel mee helpen.
Maar uitprinten op sheet, dan moet het natuurlijk wel groot, a4 of a3 is dan te klein, of niet?
Puk- Prater
Wij hadden bij iemand uit de buurt een bord laten maken van Woezel en Pip.
In onze oude vriendengroep hadden ze ook een bord dat bij iedereen met kindjes de grond in gaat.
Dat is die oude aap uit de Lion King en die houd Simba dan omhoog.
In onze oude vriendengroep hadden ze ook een bord dat bij iedereen met kindjes de grond in gaat.
Dat is die oude aap uit de Lion King en die houd Simba dan omhoog.
Gast- Gast
Puk schreef:tayce schreef:ik heb toevallig decoratie gestudeerd dus ik kan je hier wel mee helpen.
Maar uitprinten op sheet, dan moet het natuurlijk wel groot, a4 of a3 is dan te klein, of niet?
Nee je kan het gewoon A4 printen. Die leg je op een projector en die kun je dan instellen hoe groot je het wilt hebben. En als het dan nog niet de juiste formaat krijgt, schuif je de projector naar achter of naar voren. Echt heel simpel!
tayce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 68
Registratiedatum : 19-11-10
wij hebben zo'n binnenvliegende ooievaar op de ruit gehad en een heel groot spandoek met hoera een meisje erop. Verder hadden we roze en witte vlaggetjes van het balkon naar beneden.
Gast- Gast
Wat ik hier regelmatig zie is een paar weken voor de uitgerekende datum een leeg ooievaarsnest in de tuin met landingsplaats en dan als de kleine geboren is een ooievaar erin en dan ook een bord met de naam aan het nest.
Dit idee dus, maar dan eerst zonder en later met ooievaar
Vind deze ook wel grappig:
Dit idee dus, maar dan eerst zonder en later met ooievaar
Vind deze ook wel grappig:
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
tayce schreef:ik heb toevallig decoratie gestudeerd dus ik kan je hier wel mee helpen.
Wij maken ook zelf geboorteborden maar gewoon omdat we het leuk vinden. Maar bedenk wel dat het veel kost als je alles moet aanschaffen. Zo zijn al veel mensen bij ons uitgekomen omdat het zelf maken te duur werd. Denk aan verschillende kleuren verf, grondverf, schuurpapier, goede zaagjes. Verder blijft er natuurlijk wel veel verf over waar je dan vaak niets meer mee doet. Ook moet je natuurlijk een projecter tot je beschikking hebben en een printer die de sheets goed kan printen. Wij gebruiken trouwens altijd MDF. We zijn ermee begonnen omdat we ons verveelden maar het is vrij kostbaar! Wel is het leuk om te maken Hieronder trouwens een voorbeeldje van zo'n verkeersbord
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: