Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Witte broek is gelig. Wat te doen?

+9
Jasmine
Sjaantje
marjoleinnn
TukTuk
Angela_1986
*Troela*
Magenta
Mari
Caribbeanlover
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Caribbeanlover di 28 aug 2012 - 22:08

Sjaantje schreef:Echfa Wit, van Biotex!
Paar uur in laten weken en het is weer wit!

Heb het vorige week nog gekocht om mijn witte linnen broeken weer wit mee te krijgen, die zijn ook gelig geworden.
Is iig verkrijgbaar bij de drogist.

Ik dacht dat Biotex alleen wel goed was, maar wist niet dat er een speciaal middel daarvan bestaat voor witte was of iig om vlekken uit witte te krijgen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Caribbeanlover di 28 aug 2012 - 22:10

Charlie schreef:HG witter dan wit!

Zat ik ook aan te denken of HG niks heeft, wel dus.

Trouwens moet ik perse een middel gebruiken wat vlekken uit de witte was haalt met namen dat zoals nu de kleding gelig is? Of is gewoon middel voor witte was voldoende?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Caribbeanlover di 28 aug 2012 - 22:12

_Cyn_ schreef:Vanish, Biotex, Ossengalzeep voor vlekken... Oh en laten drogen in de zon, dat bleekt?

Ik dacht altijd dat ossengalzeep hetzelfde was als groene zeep. GZ is een gelei zeg maar en ossengalzeep een zeepbar toch?! Dacht dat gz was, maar dan in de vorm van een bar.

Ik heb alles genoteerd zo zo ff zoeken. Bedankt allemaal!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Sjaantje di 28 aug 2012 - 22:35

Die Echfa is ook niet zozeer het wasmiddel van Biotex, maar een spul dat speciaal bedoeld is om verkleurde witte kleding weer wit te krijgen. Net zoals chloor dat ook kan, maar persoonlijk vind ik Echfa beter werken.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Caribbeanlover wo 29 aug 2012 - 20:11

Ik heb HG gekocht. Heb wat verkleurde witte kleding uit de kast gehaald en ga het zo een weken. Hopelijk helpt dit wel!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  *Troela* wo 29 aug 2012 - 21:37

En daarna lekker in de zon hangen Wink Ik had het met trouwpakje van zoontje, kreeg het er echt niet uit, maar de zon helpt echt!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Caribbeanlover wo 29 aug 2012 - 21:41

Die pot die ik dus nu heb gekocht is goed voor 6 wasmachine - of handwasbeurten niet echt veel vind ik. De ene keer heb je meer was dan de andere en dus verschilt de hoeveelheid poeder die je moet gebruiken per keer ook natuurlijk.

Er staat niet duidelijk op hoeveel je moet gebruiken. Ik heb nu 4 stuks witte kleding dus is er niet veel nodig neem ik aan. Aangezien ik niet weet hoeveel gok ik maar en doe ik een klein schepje meer niet.

Da's ook lekker zeg.........not. De dop/het deksel daar zit dus de maatbeker in in de vorm van in een circel het aantal mls. Dat kan ik toch niet afmeten zo?

Dat hoort toch van boven naar beneden zoals in een maatbeker?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Caribbeanlover do 30 aug 2012 - 2:30

Nou da's lekker dan, het is er niet uit! Rotspul! Ga het proberen om het eerst erin te weken en dan zonder extra poeder het nogmaals wassen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  minoessepoes do 30 aug 2012 - 3:33

Ik lees het topic een beetje laat en ik weet niet of je er nog meer geld aan uit wil geven.

Maar ik had laatst een zelfde soort probleem met een vestje en ik kreeg van mijn moeder de tip om onkleurder te kopen. Dat staat bij de drogist bij de tinnetjes verf en is eigenlijk bedoeld om kleding te ontkleuren en vervolgens over te verven, maar witte kleding wordt er ook weer heel mooi wit van. Mijn witte vestje is in ieder geval echt weer stralend wit!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Caribbeanlover do 30 aug 2012 - 6:17

Dank je voor de tip. Ik had ook iets gezien wat bijv. roze vlekken uit witte kleding haalt als je zeg maar gekleurde was bij de witte hebt gedaan en dat dan af heeft gegeven op de witte kleding.

Ik heb nu alles in een emmer gedaan met kokend water en laat dat een nacht intrekken. Ik was het morgen. Hoop dat het dan wel eruit is anders is die pot HG zo op en als ik andere spullen koop word het een duur grapje.

Maar ik ben wel bereid om nog wat anders te kopen mocht dit niet helpen. Hoe heet dat spul waar jij het over hebt?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  TukTuk do 30 aug 2012 - 6:19

Caribbeanlover schreef:Dank je voor de tip. Ik had ook iets gezien wat bijv. roze vlekken uit witte kleding haalt als je zeg maar gekleurde was bij de witte hebt gedaan en dat dan af heeft gegeven op de witte kleding.

Ik heb nu alles in een emmer gedaan met kokend water en laat dat een nacht intrekken. Ik was het morgen. Hoop dat het dan wel eruit is anders is die pot HG zo op en als ik andere spullen koop word het een duur grapje.

Maar ik ben wel bereid om nog wat anders te kopen mocht dit niet helpen. Hoe heet dat spul waar jij het over hebt?

Soda, citroensap en steradent zijn niet zo duur om te proberen smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Caribbeanlover do 30 aug 2012 - 6:57

Dank je. Eerst eens zien of het nachtje inwerken geholpen heeft.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Jerry do 30 aug 2012 - 7:19

Wat voor pot spul had je nou gehaald dan?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  TukTuk do 30 aug 2012 - 7:26

Jerry schreef:Wat voor pot spul had je nou gehaald dan?

Van HG, laatste bericht op vorige pagina smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Caribbeanlover do 30 aug 2012 - 10:10

Witter dan wit van HG, maar totdat het eruit is noem ik het (liever) ''geler, dan geel''.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte broek is gelig. Wat te doen? - Pagina 2 Empty Re: Witte broek is gelig. Wat te doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum