Kat en muizengif, kan dat?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kat en muizengif, kan dat?
Mijn blije eikel heeft namelijk een levende muis meegenomen en wil hem niet pakken. Heb ze beide boven opgesloten maar morgen wil ik dat dat beest weg is. Ik heb gehoord dat katten weten wat gif is en het dus niet eten. Kat krijg ik boven niet weg dus heb voer voor hem ook boven neergezet.
Gast- Gast
Re: Kat en muizengif, kan dat?
Ik zou het risico niet nemen, hoe vaak hoor je niet verhalen dat katten worden vergiftigd met rattengif door kattenhaters...
Ik zou ervan uitgaan dat je kat over goeie kattenskills beschikt en dat muislief nu al met z'n pootjes in de lucht ligt.
Ik zou ervan uitgaan dat je kat over goeie kattenskills beschikt en dat muislief nu al met z'n pootjes in de lucht ligt.
Gast- Gast
Hij speelt er alleen maar mee. Ik ben echt doodsbang dus ik zo graag een oplossing. Vangen lukt niet en muizenvallen wil ik niet maar ik wil wel echt dat dat beest oprot. Ik durf niet eens thuis te slapen.Maple schreef:Ik zou het risico niet nemen, hoe vaak hoor je niet verhalen dat katten worden vergiftigd met rattengif door kattenhaters...
Gast- Gast
Ik zou niet op gif over gaan. Bij mijn vriend in de wijk zijn ook diverse katten vergiftigd het afgelopen jaar.
Gast- Gast
Google zegt dat muizengif heel anders is als rattengif. Vroeger liepen onze katten ook tussen het muizngif. Maarja, mijn kat heeft geen kattenskills
Gast- Gast
Kun je de muis niet lokken? Calve pindakaas schijnt heel goed te werken .
Gast- Gast
Kans is groot dat de muis voor morgen een hartstilstand heeft.
Muizengif zou ik sowieso nooit doen, is een hele nare dood en je wilt zeker niet dat je kat dat binnen krijgt.
Muizengif zou ik sowieso nooit doen, is een hele nare dood en je wilt zeker niet dat je kat dat binnen krijgt.
Gast- Gast
Wat een Prins Sukkel
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Het zal niet direct effect hebben op je kat. De dosis waarbij een muis dood gaat is veel lager dan de kat (lichaamsgewicht). Ik zou het risico niet willen nemen dat het gif dat je voert aan de muis, effect heeft op je kat!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Sunprincess schreef:Kans is groot dat de muis voor morgen een hartstilstand heeft.
Hoezo zou hij een hartstilstand krijgen? Mijn kat rent er niet achteraan ofzo (deed ie dat maar).
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: