Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reiskriebels?

+5
Twellie
Chocolate Cookie
Polly
_Lacey_
Mermaid
9 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Reiskriebels?

Bericht  Mermaid za 25 aug 2012 - 22:35

Ik ben nog maar net 2 maanden terug van vakantie en heb nu al weer zoveel zin om weg te gaan.
Herkenbaar?

Ach met een beetje geluk vlieg ik in Oktober naar Barcelona Reiskriebels?  281626781
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 0:09

Herkenbaar ja! Maar het gaat financieel helaas niet, heb geld nodig voor een huurwoning straks+inrichting. Misschien in december of januari dat ik nog ga

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  _Lacey_ zo 26 aug 2012 - 0:12

Ikheb constant reiskriebels. Gelukkig mag ik over een paar dagen weer smile

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Mermaid zo 26 aug 2012 - 1:12

Waar ga je heen lacey?

vind het zelf soms zo irritant dat ik steeds weg wil. Nou heb ik het geluk dat ik ook regelmatig weg kan maar toch.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  _Lacey_ zo 26 aug 2012 - 1:17

Ik ga twee weken rondreizen door Portugal.
Gelukkig kan ik ook regelmatig weg (al zal dat door mijn nieuwe studie de komende tijd iets minder worden), want ik word zelfs een beetje onrustig als ik niets meer in de planning heb staan.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Polly zo 26 aug 2012 - 4:07

Herkenbaar, daarom past mijn baan zo goed bij me. Ik ben super enthousiast over mijn schema voor de komende maanden. Ga je in oktober bij je vriend op bezoek?

Lacey, veel plezier op vakantie!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Mermaid zo 26 aug 2012 - 4:36

Gaaf Lacey, als het doorgaat in oktober kom ik ook weer in Lissabon, meer heb ik helaas nog niet gezien van Portugal.

Waar ga jij allemaal heen de komende tijd Polly?
Ja ga weer bij mijn vriend op bezoek, moeten even afwachten of de aanvraag wordt goedgekeurd omdat we nu de rechten van spouse aan hebben gevraagd. We wonen wel op hetzelfde adres, maar geen samenlevingscontract en dat laatste willen ze eigenlijk hebben als bewijs.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Polly zo 26 aug 2012 - 5:07

Wat hebben de rechten daarmee te maken, zit je al op het maximum bezoekdagen anders of hoe zit dat bij jullie? Voor hoe lang ga je dan op bezoek? Wel handig dat hij nu in Europa is, dat gaat een beetje makkelijker qua bezoeken dan Polynesie Reiskriebels?  561177

Ik was gisteren in Malta, morgen in Barcelona, dan vlieg ik naar Estland en vier ik mijn verjaardag in Rusland. Daarna via Amsterdam naar Londen, New York, Canada, Miami, terug naar Europa, Hawaii, Griekenland/Turkije, Caribisch gebied. Weet nog niet waar ik met de feestdagen heen ga.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Mermaid zo 26 aug 2012 - 5:27

Zo lekker volle planning en veel variatie, leuk!

Je mag 45 dagen meevaren als 'friend on board' en die dagen zijn al op voor dit jaar. En ja het is zo handig, hij is bijna elke 2 weken in Rotterdam gelukkig.

Edit; als we kunnen regelen dat ik als spouse word gezien kan ik eigenlijk fulltime girlfriend on board worden.


Laatst aangepast door Mermaid op zo 26 aug 2012 - 5:45; in totaal 1 keer bewerkt
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Chocolate Cookie zo 26 aug 2012 - 5:40

_Lacey_ schreef:Ikheb constant reiskriebels. Gelukkig mag ik over een paar dagen weer smile
Bekend probleem :P
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Twellie zo 26 aug 2012 - 7:31

Ik heb ook altijd reiskriebels, het liefst wil ik altijd wat gepland hebben zodat ik weken kan aftellen haha. Dit jaar gaan we nog vijf dagen weg met het hele gezin en in Oktober ga ik in mijn uppie of met een vriendin nog een lang weekend weg. Nu nog wat bedenken voor de kerstvakantie smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 7:46

Wij zijn nu ruim een maand weer terug in Nederland en zijn afgelopen vrijdag naar het reisbureau geweest om 4 dagen Parijs / Disney te boeken Reiskriebels?  561177.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Polly zo 26 aug 2012 - 7:54

Mermaid schreef:Zo lekker volle planning en veel variatie, leuk!

Je mag 45 dagen meevaren als 'friend on board' en die dagen zijn al op voor dit jaar. En ja het is zo handig, hij is bijna elke 2 weken in Rotterdam gelukkig.

Edit; als we kunnen regelen dat ik als spouse word gezien kan ik eigenlijk fulltime girlfriend on board worden.

Bij ons ook 45 dagen idd. Gelukkig zie je hem wel regelmatig dus! Het had veel erger kunnen zijn smile Maarre, zou je er zin in hebben om fulltime gf on board te worden?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Mermaid zo 26 aug 2012 - 7:56

Nee fulltime GOB lijkt me verschrikkelijk. Maar volgend jaar gaan ze naar azië, dus dan is het misschien wel een optie om langere tijd mee te varen. Probeer ook wel om zelf weer werk aan boord te krijgen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Caribbeanlover zo 26 aug 2012 - 8:09

Mermaid, herkenbaar, maar over een aantal weken gaan wel al................zin in! :cheers:

We gaan 1 per jaar 2 weken en verder niet, maar ik zou veel vaker willen. Ben soms wel jaloers als ik hier verhalen lees van meiden die vaker gaan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Mermaid zo 26 aug 2012 - 8:33

Ja is lastig als je vaker weg wilt.
Is natuurlijk ook een kwestie van keuzes maken (en bij mij van geluk met het werk van mijn vriend) doe je nou die ene dure vakantie of ga je 2 keer en dan wat goedkoper? Moeilijke luxeproblemen Wink
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Polly zo 26 aug 2012 - 9:06

Mij ook, ik zou me zo nutteloos voelen! Eventjes is leuk, maar verder ambieer ik het echt niet. Weet je vriend nu al waar hij volgend jaar geplaatst wordt, of heeft hij een vast schip? Welke positie heeft hij eigenlijk aan boord, ik weet alleen dat hij iets technisch doet? En wat voor welk zoek je zelf aan boord?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Mermaid zo 26 aug 2012 - 9:12

Ik ben heel nuttig, ik mag in de engine controle room op schermen kijken Laughing

Hij heeft een vast schip.


Laatst aangepast door Mermaid op ma 27 aug 2012 - 1:54; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Even wat persoonlijke info weg)
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Polly zo 26 aug 2012 - 9:19

Haha pffff, nou lekker dan :P
Heb even gekeken waar hij zit, maar ben dat schip volgens mij nog niet tegengekomen. Ik zie geregeld een van de schepen liggen maar alle namen lijken zo op elkaar dat ik meteen weer vergeet welke het was.
Excursiebalie lijkt me wel leuk idd! Wanneer weet je meer erover, of je wordt aangenomen?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Caribbeanlover zo 26 aug 2012 - 11:17

Mermaid schreef:Ja is lastig als je vaker weg wilt.
Is natuurlijk ook een kwestie van keuzes maken (en bij mij van geluk met het werk van mijn vriend) doe je nou die ene dure vakantie of ga je 2 keer en dan wat goedkoper? Moeilijke luxeproblemen ;)

Sterker nog...........zodra we terug zijn is het eerste wat ik vaak doe is dan al kijken naar de vakantie voor het jaar erop.

Jouw vriend werkt toch op een cruiseschip? Heb een reisgids over cruises gehaald en het zag er best goed uit. Alleen komt er voor drinken vaak extra kosten bij en als je alchol wil, dan kan je dat in de vorm van een pakket per dag kopen voor een bepaald bedrag. Wat ik echt belachelijk vind is dat de fooien worden bij geschreven op de boordlijst of hoe je dat ook noemt. Heb van een kennis begrepen dat als je bij de maaltijden bijv. gewoon een cola wilt, dat dat per glas al best duur is. Zo tikt de reis wel aan zeg! Voor minder zit ik dan ook in een tropisch oord.

Ik vind dat de gast dat zelf mag bepalen of ze fooien geven en ook hoeveel/hoe vaak! Dat een bedrijf gaat bepalen hoe veel en ook nog eens per dag (doen wij op vakantie echt niet elke dag ) dat vind ik echt niet kunnen!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Polly zo 26 aug 2012 - 12:30

Dat is inderdaad de gang van zaken op een cruiseschip, iets dat moeilijk te begrijpen is voor de meeste Europeanen. Je kunt de fooien ook annuleren, maar dan werkt iemand hard voor niks, alleen omdat jij niet gewend bent aan hoe het eraan toe gaat aan boord. Het is inderdaad niet hetzelfde als een all-inclusive resort en ik hoop dat iedereen zich dat realiseert voordat ze een cruise boeken, dat maakt iedereens leven gemakkelijker, inclusief dat van de gast zelf.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 19:29

Ja, reiskriebels zijn er altijd. Maar ik heb al genoeg reisjes gehad dit jaar, dus ik heb me voorgenomen om niet meer te gaan reizen.

Maar toch, als ik mijn urenkaart op het werk bekijk en zie dat ik nog 2 weken kan opnemen, begint het wel te kriebelen, dan kunnen een paar daagjes (Spaanse stedentrip ofzo) er toch wel af? Reiskriebels?  3079029344

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Caribbeanlover zo 26 aug 2012 - 20:02

Polly schreef:Dat is inderdaad de gang van zaken op een cruiseschip, iets dat moeilijk te begrijpen is voor de meeste Europeanen. Je kunt de fooien ook annuleren, maar dan werkt iemand hard voor niks, alleen omdat jij niet gewend bent aan hoe het eraan toe gaat aan boord. Het is inderdaad niet hetzelfde als een all-inclusive resort en ik hoop dat iedereen zich dat realiseert voordat ze een cruise boeken, dat maakt iedereens leven gemakkelijker, inclusief dat van de gast zelf.

Het is niet zo dat wij helemaal geen fooi geven. We geven het wel dagelijks, maar dan niet aan dezelfde mensen/personeel. De 1e dag bijv. aan de ober in restaurant A, de 2e dag in restaurant B en sowieso regelmatig (ik denk elke 2 dgn) aan het kamermeisje.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Blond zo 26 aug 2012 - 20:11

Ik heb gewoon enorm de behoefte om vrij te zijn. Sinds april geen dag meer vrij geweest en heb er nu wel echt weer eens behoefte aan. Nog 5 weken werken, dan heb ik twee weken vakantie (en ga ik naar Mallorca!). En ook alvast in de planning, 17 maart '13 ga ik naar IJsland Very Happy
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Marin zo 26 aug 2012 - 20:37

Pfff ik heb nu niet eens echte reiskriebels maar gewoon behoefte aan vakantie. Gelukkig gaan we vrijdag voor 2,5 week naar Spanje. Echt precies waar ik zin in heb! En daarna komen de reiskriebels om naar Azie te gaan..althans, die zijn er al, maar vanaf dan mogen we daar serieus over na gaan denken voor volgend jaar :cheering:
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reiskriebels?  Empty Re: Reiskriebels?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum