Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe ik hieraan?

+4
Lolly's
Lousanne
Gizmo
Elliot
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat doe ik hieraan? Empty Wat doe ik hieraan?

Bericht  Elliot vr 24 aug 2012 - 5:47

Even wat achtergrond informatie om het verhaal duidelijk te maken:

Ik woon samen met mijn vriend in een benedenwoning. Wij hebben de hele begane grond en de tuin van het huis tot onze beschikking. Boven ons zit een maisonette, logischerwijs woont daar de bovenbuurman. Wij hebben met deze buurman een vereniging van eigenaren, omdat we samen in één huis wonen (het is nieuwbouw en echt bedoeld als twee aparte woningen, maar we moeten natuurlijk wel samen geld inleggen voor onderhoud aan het dak etc.).

We hebben al een paar keer 'conflicten' gehad met onze buurman; hij vindt bij alles wat wij aan de tuin doen dat we dit hadden moeten overleggen, terwijl wij een appartementsrecht hebben op de gehele tuin en dit dus gewoon onze eigen grond is. Ik heb geen zin om daar met hem over te overleggen, het is gewoon van ons en hij heeft daar niets over te zeggen.

We hebben om onze tuin een schutting geplaatst. Deze schutting grenst aan het pad van de buurman (naar de schuur). De schutting staat volledig op onze eigen grond (dus niet op de erfgrens maar daar naast). Buurman heeft hier ook niets aan meebetaald. Wij hebben gezegd dat we deze schutting zouden plaatsen maar verder niet overlegd. Prima, lijkt mij.

Nu heeft buurman ineens aan zijn kant van de schutting hedera's geplant tegen de schutting aan. Deze heeft hij met krammetjes aan onze schutting bevestigd. Ik vind dit vervelend, hedera's groeien als een malle en ik heb geen zin in die planten aan onze kant van de schutting. Ze groeien er helemaal doorheen enzo. Ik wil geen hedera's in de tuin en aan mijn schutting, en ik vind het ook erg asociaal dat hij zonder overleg zomaar allemaal krammetjes in onze schutting heeft geslagen.

Ik zit erover te denken om er iets van te zeggen tegen de buurman, zouden jullie dat doen? En wat zouden jullie dan zeggen? Let wel, deze buurman zegt dus echt bij alles wat wij doen dat we het hadden moeten overleggen met de vereniging van eigenaren. We hebben allebei een eigen voordeur en ik mocht niet eens zonder overleg een vlaggenstokhouder ophangen naast mijn eigen voordeur...

Ik heb er al over nagedacht om 'per ongeluk' round up te morsen maar dat vond ik wel een beetje ver gaan..
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe ik hieraan? Empty Re: Wat doe ik hieraan?

Bericht  Gizmo vr 24 aug 2012 - 5:49

Ik zou daar absoluut wat van zeggen. Hij mag niet aan jouw eigendom zitten, dus je staat volledig in je recht.
En nu is het dus feitelijk ook nog eens beschadigd, en dat wordt nog erger als die planten gaan groeien.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 5:55

Ik zou heel kwaad worden.

Eerst zou ik het gesprek met hem aangaan en hem vragen wat hij verstaat onder 'overleg'. Kennelijk heeft dit woord bij hem een andere betekenis, aangezien hier enig overleg ontbreekt.
Dan zou ik aangeven dat mijn schutting niet bedoeld is voor krammetjes en al helemáál niet voor hedera's en dat ik eis dat hij die bende er binnen een dag weer af gaat halen, anders komt de round-up met vrolijke stralen zijn kant op zetten.

Wat een ass.

Gast
Gast

Bericht  Lousanne vr 24 aug 2012 - 6:00

Wat de buurman heeft gedaan is niet netjes en 'mag' natuurlijk officieel niet..

Maar toch he, volgensmij zit jij ook fout. Want als ik het goed heb mag je een hoog object hoger dan 1.5 meter niet direct op de erfgrens zetten, maar moet ie er minimaal een meter vanaf staan.. Weet de precieze getallen niet helemaal, maar ik geloof wel dat je een schutting niet zonder overleg op of net voor de erfgrens mag zetten..

(Ik heb duidelijk teveel naar de rijdende rechter gekeken dat ik zoiets weet :shock: )
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Lolly's vr 24 aug 2012 - 6:02

Volgens mij is de schutting aan zijn kant gewoon van hem. Dat wil zeggen, als hij aan zijn stuk grond staat. Ik zou me niet zo druk maken, zo creeer je namelijk nog meer conflicten met hem. Hij mag zelfs zijn kant van de schutting verven als hij wil. En om een paar krammetjes zou ik me niet druk maken eerlijk gezegd. Ik heb ook 'last' van de klimop van mijn buren, maar zodra deze tussen de schutting doorkomt knip ik hem er gewoon vanaf, probleem opgelost. Hij zal met zijn hedera's en de krammetjes een reactie uit proberen te lokken bij jullie. Zo in de trant van jullie overleggen niet met mij, dan ik ook niet met jullie.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Bericht  Elliot vr 24 aug 2012 - 6:07

Ik heb zelf rechten gestudeerd en weet dus dat ik qua eigendom in mijn recht sta, dat wat Loussanne zegt over zoveel meter uit de erfafscheiding geldt alleen voor beplanting, niet voor hekwerken. Ik ben netjes aan mijn deel van de erfgrens gebleven en daarom is het mijn schutting, beide kanten ervan.

Ik ben niet van plan om het te laten zitten, die hedera groeit straks alle kanten op en dus ook mijn tuin in. Wie gaat dat snoeien? Ik niet hoor!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Lolly's vr 24 aug 2012 - 6:11

Tja, dan zal het boven en onder elkaar wonen steeds minder leuk gaan worden ben ik bang. Ik zeg: Succes ermee! Very Happy

En als je ooit gaat verhuizen zou ik een vrijstaand huis kopen, want het probleem wat jij nu schetst (beplanting van de buren wat door de schutting groeit) kom je heel veel tegen.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lousanne vr 24 aug 2012 - 6:13

aha oke, sorry dan heb ik toch niet goed opgelet tijdens de rijdende rechter;)

tja lastig wat je dan moet, wat lolly's zegt zit ook wel wat in, straks 'win' je dit conflict en haalt hij de hedera weg, maar dan is de sfeer tussen jullie zo verpest en er misschien wel andere conflicten ontstaan, kan me voorstellen dat je daar ook niet echt zin in hebt..

Maar aan de andere kant, om dit nou zo maar te pikken is ook nogal wat.. Lastig!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Elliot vr 24 aug 2012 - 6:14

Lolly's schreef:Tja, dan zal het boven en onder elkaar wonen steeds minder leuk gaan worden ben ik bang. Ik zeg: Succes ermee! Very Happy

En als je ooit gaat verhuizen zou ik een vrijstaand huis kopen, want het probleem wat jij nu schetst (beplanting van de buren wat door de schutting groeit) kom je heel veel tegen.

Als het gewoon in overleg gaat, vind ik het niet erg. Maar het gaat erom dat hij mijn eigendommen heeft beschadigd door er krammen in de timmeren, en dat er zonder overleg vanuit gaat dat ik hedera's in mijn tuin wil. Die wil ik dus niet Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Lolly's vr 24 aug 2012 - 6:16

Maar dat is aan zijn kant van de schutting zoals je zelf al zegt. Dus daar heb je niets over te zeggen en zoiets hoeft dan ook niet in overleg. Wat je natuurlijk wel kunt doen is met de buurman erover praten, maar meer niet denk ik.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Elliot vr 24 aug 2012 - 6:16

Lousanne schreef:aha oke, sorry dan heb ik toch niet goed opgelet tijdens de rijdende rechter;)

tja lastig wat je dan moet, wat lolly's zegt zit ook wel wat in, straks 'win' je dit conflict en haalt hij de hedera weg, maar dan is de sfeer tussen jullie zo verpest en er misschien wel andere conflicten ontstaan, kan me voorstellen dat je daar ook niet echt zin in hebt..

Maar aan de andere kant, om dit nou zo maar te pikken is ook nogal wat.. Lastig!

Haha geeft niet hoor, ik heb het toevallig juist uitgezocht, vandaar dat ik er zo zeker van ben.

En tja, die sfeer zit er toch al niet zo lekker in Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Elliot vr 24 aug 2012 - 6:20

Lolly's schreef:Maar dat is aan zijn kant van de schutting zoals je zelf al zegt. Dus daar heb je niets over te zeggen en zoiets hoeft dan ook niet in overleg. Wat je natuurlijk wel kunt doen is met de buurman erover praten, maar meer niet denk ik.

De schutting staat volledig op mijn eigen grond en is dus helemaal van mij, beide kanten. Hij mag daar niet zomaar dingen tegenaan zetten. Pas als de erfgrens onder de schutting loopt is zijn kant echt van hem en mag hij daar mee doen wat hij wil. Maar dat is nu dus niet het geval.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Plien84 vr 24 aug 2012 - 6:22

Huh maar die bovenbuurman woont er toch alleen boven? Dan heeft hij er uberhaupt toch niets aan om aan de buitenzijde van de schutting hedera's te planten? Of heeft de buurman naast jullie dat gedaan?

EDIT: ik lees het al, zijn pad loopt daar:)

Laatst aangepast door Plien84 op vr 24 aug 2012 - 6:25; in totaal 1 keer bewerkt

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Elliot vr 24 aug 2012 - 6:24

Hij heeft naast onze schutting een pad naar zijn schuurtje, vandaar dat hij daar wel iets aan heeft.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Melis_je vr 24 aug 2012 - 6:48

Heb je al netjes uitgelegd over de erfgrens/hem gevraagd het weg te halen? Of gevraagd naar het onderhoud van die planten? Dat lijkt me de eerste stap. Of stel voor dat het jullie schutting wordt en vraag hem eraan mee te betalen (die gaten zitten er toch al).
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Elliot vr 24 aug 2012 - 6:56

We hebben het al een aantal keer over de schutting en de erfgrens gehad maar nog biet specifiek over de hedera en de krammetjes. Was wel van plan om er iets van te zeggen nu!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  luisa vr 24 aug 2012 - 7:04

Ik zou wel tegen de buurman zeggen dat je hier niet blij mee bent en dat het jouw schutting is. Zoals je zelf al zegt, je staat in je recht. Ik zou dan ook het niet gewoon laten om evt. Ruzies re vermijden.
En wat ik me afvroeg: ben jij een nieuwe Caroline of diegene die eerst een avatar had van, dacht ik, een paarse uil?
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Elliot vr 24 aug 2012 - 8:08

luisa schreef:Ik zou wel tegen de buurman zeggen dat je hier niet blij mee bent en dat het jouw schutting is. Zoals je zelf al zegt, je staat in je recht. Ik zou dan ook het niet gewoon laten om evt. Ruzies re vermijden.
En wat ik me afvroeg: ben jij een nieuwe Caroline of diegene die eerst een avatar had van, dacht ik, een paarse uil?

Ik heb een nieuwe avatar! smile
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  luisa vr 24 aug 2012 - 8:26

Caroline. schreef:
luisa schreef:Ik zou wel tegen de buurman zeggen dat je hier niet blij mee bent en dat het jouw schutting is. Zoals je zelf al zegt, je staat in je recht. Ik zou dan ook het niet gewoon laten om evt. Ruzies re vermijden.

Ik heb een nieuwe avatar! Wat doe ik hieraan? 561177
Oh haha, ik dacht dat jij nieuw was namelijk. Je kwam op mij anders over, geen idee waarom eigenlijk.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Elliot vr 24 aug 2012 - 8:49

Haha dat weet ik ook niet, ben nog steeds dezelfde hoor! Very Happy
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Elliot za 25 aug 2012 - 4:16

Even een update:

Ik heb de buurman net toch maar een smsje gestuurd omdat het me echt dwarszit. Ik heb gestuurd dat het me best dwars zit dat hij zonder overleg plantjes aan onze schutting heeft bevestigd en dat ik ook geen hedera tegen de schutting wil hebben groeien omdat dat ten eerste heel veel werk is om bij te houden en ten tweede allemaal spinnen aantrekt. Ik heb gevraagd of hij het los wil maken en iets tussen de hedera en onze schutting wil zetten (zoals schuttingdelen) zodat wij er geen last van krijgen.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Sjaantje za 25 aug 2012 - 4:32

Maar als jullie schutting naast de erfgrens staat, op jullie helft, en beplanting moet een bepaalde afstand hebben van de erfgrens, dan màg zijn hedera toch niet eens op jullie schutting bevestigd zijn zonder toestemming? Want hij doet nu toch iets op jullie stuk van het erf?

Of zit ik nu verkeerd?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Sjaantje za 25 aug 2012 - 4:35

Ik bedoel: wat hij doet is dan toch niet zomaar op zijn deel, maar te dicht bij de erfgrens, maar gewoon over de erfgrens heen op jullie stuk.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Elliot za 25 aug 2012 - 4:51

Sjaantje schreef:Maar als jullie schutting naast de erfgrens staat, op jullie helft, en beplanting moet een bepaalde afstand hebben van de erfgrens, dan màg zijn hedera toch niet eens op jullie schutting bevestigd zijn zonder toestemming? Want hij doet nu toch iets op jullie stuk van het erf?

Of zit ik nu verkeerd?

Nee hoor, je zit helemaal goed, daarom heb ik er ook iets van gezegd.

Ik kreeg net als reactie dat hij morgen even langskomt om te overleggen. Ben erg benieuwd! Buurman kennende belt hij dat toch weer af, maar goed, wel fijn dat hij open staat voor overleg.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 5:32

Kun je niet afspreken dat hij zorgt dat de hedera niet over de schutting gaat groeien, dat hij dus de volledige verantwoordelijkheid draagt voor het onderhoud en snoeien, en dat jullie in ruil daarvoor én niet praten over die krammen in júllie schutting en jullie ook bepalen wat er verder in jullie tuin gebeurt? Omdat hij in feite iets heeft gedaan wat niet mag, de hedera plaatsen tégen jullie bezit?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: