Hittevrij
+8
Parisienne
Snoes
Blond
Rush
Pien
Angela_1986
Marin
Alex
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hittevrij
Is het een beetje uit te houden op jullie werk? Wij krijgen vanmiddag hittevrij, omdat het hier nu al 29 graden is.
Gast- Gast
Re: Hittevrij
Ik dacht dat het vandaag minder warm zou worden?
Voor mij geen hittevrij. Zou het ook niet willen, want we hebben hier airco, heerlijk.
Voor mij geen hittevrij. Zou het ook niet willen, want we hebben hier airco, heerlijk.
Gast- Gast
Lekker hoor! Ik werk niet, hoewel ik de kozijnen schuren best intensieve arbeid vind. Ik denk dat ik mezelf vanmiddag ook maar vrij geef
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Het wordt hier vandaag 30 graden, scheelt een stuk met gisteren, maar dat is nog steeds aardig warm in een kantoor met een paar glazen wanden. We hebben een plafondventilator, maar die verplaatst momenteel alleen warme lucht, dus daar hebben we ook niks aan.
Er was ooit een airco, maar de bovenburen vonden dat die het aanzicht van het gebouw verpestte, dus die heeft het vorige bedrijf moeten verwijderen
Er was ooit een airco, maar de bovenburen vonden dat die het aanzicht van het gebouw verpestte, dus die heeft het vorige bedrijf moeten verwijderen
Gast- Gast
Alex schreef:Lekker hoor! Ik werk niet, hoewel ik de kozijnen schuren best intensieve arbeid vind. Ik denk dat ik mezelf vanmiddag ook maar vrij geef
Dat lijkt me ook een hel met dit weer! Ik heb vrijdag de laminaatvloer uit mijn oude huis verwijderd, was blij dat ik heel vroeg was begonnen, want rond 12 uur was het niet meer te doen.
Gast- Gast
Helaas geen hittevrij in m'n eigen studeerkamer met de gordijnen dicht. Geen hitte en geen vrij.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb nu vakantie dus ik heb al 'hittevrij' maar anders zou ik geen hittevrij krijgen. Zat net te bedenken hoe warm het wel niet moet zijn op mijn werk (plat dak, raampartij in de hele ruimte van 15 tot 20 meter waar de zon vanaf 'n uur of 11 op staat, het hele weekend heeft alles potdicht gezeten)... Maar ja, zo lang er clienten zijn moeten wij ook gewoon werken! Er komen meestal wel een paar clienten minder omdat zij ook niet tegen de warmte kunnen (zijn ouderen) en het bij hen thuis minder warm is. Maar het werk gaat toch gewoon door.
Sterkte voor de mensen die moeten werken zonder airco! En Dijn, geniet van je hittevrij!
Sterkte voor de mensen die moeten werken zonder airco! En Dijn, geniet van je hittevrij!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik moet wel werken zo, van 12tot6... Gelukkig hebben wij airco in de winkel. Pand zit namelijk op de eerste verdieping, zijwand is allemaal glas en heeft ook nog een plat dak. Airco gaat voor opening op 20graden en daarna op 24.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Het is op m`n werk (in een oud gebouw, beetje tochtig) beter te vertoeven dan buiten of in huis.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Angela_1986 schreef:Ik heb nu vakantie dus ik heb al 'hittevrij' maar anders zou ik geen hittevrij krijgen. Zat net te bedenken hoe warm het wel niet moet zijn op mijn werk (plat dak, raampartij in de hele ruimte van 15 tot 20 meter waar de zon vanaf 'n uur of 11 op staat, het hele weekend heeft alles potdicht gezeten)... Maar ja, zo lang er clienten zijn moeten wij ook gewoon werken! Er komen meestal wel een paar clienten minder omdat zij ook niet tegen de warmte kunnen (zijn ouderen) en het bij hen thuis minder warm is. Maar het werk gaat toch gewoon door.
Dan kun je moeilijk zeggen dat je niet komt, omdat het te warm is
Wij gaan ijs eten en daarna naar de bios, daar is het lekker koel
Gast- Gast
Rush schreef:Het is op m`n werk (in een oud gebouw, beetje tochtig) beter te vertoeven dan buiten of in huis.
Hier andersom. Buiten 23,5 en binnen 29 graden. De buitendeur staat open, maar er is geen zuchtje wind, dus het helpt niets.
Gast- Gast
Dijn82 schreef:Angela_1986 schreef:Ik heb nu vakantie dus ik heb al 'hittevrij' maar anders zou ik geen hittevrij krijgen. Zat net te bedenken hoe warm het wel niet moet zijn op mijn werk (plat dak, raampartij in de hele ruimte van 15 tot 20 meter waar de zon vanaf 'n uur of 11 op staat, het hele weekend heeft alles potdicht gezeten)... Maar ja, zo lang er clienten zijn moeten wij ook gewoon werken! Er komen meestal wel een paar clienten minder omdat zij ook niet tegen de warmte kunnen (zijn ouderen) en het bij hen thuis minder warm is. Maar het werk gaat toch gewoon door.
Dan kun je moeilijk zeggen dat je niet komt, omdat het te warm is
Wij gaan ijs eten en daarna naar de bios, daar is het lekker koel
Nee inderdaad, kun je niet maken hè
De meeste van mijn collega's op die locatie komen niet uit de buurt, wij hebben een reistijd van zo'n 40 minuten. In de winter als het glad is zeggen de clienten wel eens 'Het is véél te gevaarlijk om te rijden, blijf maar thuis dan blijven wij ook wel thuis hoor!'. Erg lief maar zo werkt het niet, zo lang de taxi rijdt, rijden wij dus ook om te gaan werken.
Veel plezier! En ijsjes zullen ze vandaag bij ons op het werk ook wel krijgen
Rush schreef:Het is op m`n werk (in een oud gebouw, beetje tochtig) beter te vertoeven dan buiten of in huis.
Hier is het ook binnen beter uit te houden dan buiten. Nu moet ik zeggen dat ik aan de gunstige kant zit, aan de schaduwzijde van het huis. Het kantoor van mijn baas, en dan vooral de serre, is bloedjeheet. Om nog maar te zwijgen van de bovenverdieping en de zolder.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
True, ik zit in de grote hal. Boven hebben ze het ook warm.Chance schreef:Rush schreef:Het is op m`n werk (in een oud gebouw, beetje tochtig) beter te vertoeven dan buiten of in huis.
Hier is het ook binnen beter uit te houden dan buiten. Nu moet ik zeggen dat ik aan de gunstige kant zit, aan de schaduwzijde van het huis. Het kantoor van mijn baas, en dan vooral de serre, is bloedjeheet. Om nog maar te zwijgen van de bovenverdieping en de zolder.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wij hebben ook airco, heerlijk!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Ik moet eigenlijk naar school zo (voor een summercourse), maar ik hoop stiekem dat we daar ook hittevrij krijgen
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier geen hitte vrij wel ben ik over 5 min vrij. Is hier binnen 24 graden.
Als ik thuis kom moet ik daar schoonmaken. Want krijgen visite
Als ik thuis kom moet ik daar schoonmaken. Want krijgen visite
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Ik mag om 15 uur gaan werken! gok tot een uurtje of 23.
Zie er weer tegenop, ben kok, dus mag in een bloedhete keuken gaan staan. Afgelopen weekend ook al, heb gisteren even temperatuur gemeten, het was 41,8 graden! Echt niet leuk, maar het moet he!
Daarom mag ik van mezelf nu lekker op onze slaapkamer op bed liggen, met airco!! Een troost, na vandaag lekker 9 dagen vakantie!
Zie er weer tegenop, ben kok, dus mag in een bloedhete keuken gaan staan. Afgelopen weekend ook al, heb gisteren even temperatuur gemeten, het was 41,8 graden! Echt niet leuk, maar het moet he!
Daarom mag ik van mezelf nu lekker op onze slaapkamer op bed liggen, met airco!! Een troost, na vandaag lekker 9 dagen vakantie!
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Oh Kreeftje, dat lijkt me nu wel écht verschrikkelijk ja... 41,8 graden
Ik zou ook mooi nog ff op de slaapkamer bij de airco blijven
Sterkte vanmiddag!
Ik zou ook mooi nog ff op de slaapkamer bij de airco blijven
Sterkte vanmiddag!
Ik ben nog bijna 2 weken vrij van mijn werk, maar ga weinig uitvoeren vandaag. De bewolking neemt hier trouwens wel flink toe.
Fijne vrije middag Dijn!
Fijne vrije middag Dijn!
Gast- Gast
Wij hebben ook airco. Maar mocht die ooit uitvallen of wat dan ook moeten we nog steeds blijven. Er is ook een keer geweest dat midden in de winter toen het -7 was de verwarming was uitgevallen. Toen heb ik met handschoenen aan staan werken
Gast- Gast
Ik ken 'hittevrij' helemaal niet.. Alleen ijsvrij in de tijd van de basisschool!
Maar dat zal ook wel niet bestaan in de thuiszorg! Dat gaat altijd door.
Toedels- Fluisteraar
- Aantal berichten : 64
Punten : 71
Registratiedatum : 18-08-12
p!ink schreef:Ik ken 'hittevrij' helemaal niet.. Alleen ijsvrij in de tijd van de basisschool!
IJs- en hittevrij bestaat in de thuiszorg ook niet nee lijkt me
De term 'hittevrij' ken ik eigenlijk ook niet zo maar wel het werken volgens tropenrooster; 's morgens vroeger beginnen zodat je 's middags op heetst van de dag ook vrij bent.
Wij hadden laatst al aan de clienten voorgesteld om volgens tropenrooster te gaan werken maar ze zagen het toch niet zo zitten om om 6.00 uur te beginnen En dat wij om 6.00 uur begonnen en om 14.00 uur naar huis gingen terwijl zij er nog waren vonden ze ook niet zo'n goed idee
Gelukkig dat je niets moet, dat scheelt toch.kreeftje schreef:Ik mag om 15 uur gaan werken! gok tot een uurtje of 23.
Gast- Gast
Rood schreef:Gelukkig dat je niets moet, dat scheelt toch.kreeftje schreef:Ik mag om 15 uur gaan werken! gok tot een uurtje of 23.
Oh ha ha, was me niet eens opgevallen. Moeten klinkt meteen zo negatief he!
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: