Bibliotheek
+9
Printje
Happydobby
Annemie
Spring
Liadan
RYW
Tania
Susan
Floor
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Bibliotheek
Ik lees zelf nooit een boek maar lees wel voor aan onze zoon. Nu heeft hij voorlopig nog wel genoeg boeken maar ik zat te kijken naar de bibliotheek. Wie heeft er hier een pasje van en wat leen je zoal voor je kindje. en vanaf welke leeftijd ben je daar mee begonnen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Bibliotheek
Ah dat is niet handig nee als ze de eerste keer meteen een boek stuk maken. Ik heb voorlopig ook nog genoeg om voor te lezen maar vroeg me dat af wanneer zou dat interessant zijn.
Vroeger toen ik klein was kon je ook puzzels lenen bij de bieb, maar ik woon in een ander dorp en ben hier nog nooit in de bieb geweest dus geen idee of dat tegenwoordig ook nog is.
Vroeger toen ik klein was kon je ook puzzels lenen bij de bieb, maar ik woon in een ander dorp en ben hier nog nooit in de bieb geweest dus geen idee of dat tegenwoordig ook nog is.
Floor- Ratel
Bij de bibliotheek hier hebben ze ook babyboekjes. Van die zachte boekjes, kartonnen boekjes enz. Die worden ook gereinigd tussendoor. Mijn zoontje is wel lid maar ik ben z'n pasje kwijt, m'n dochter ga ik binnenkort een keertje lid maken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Wij zijn lid, de jongste was 3 en de oudste 6. Ik vind het erg leuk, we halen erkende voorleesboeken vandaan die toch best duur zijn om aan te schaffen en ze lezen ook niet graag twee keer hetzelfde boek. De oudste (nu 7) leest ook al makkelijk zelf, dus die verslindt boeken op het moment, en de jongste (nu 4) begint net met lezen, dus die heeft van die "mijn eerste leesboeken" dingetjes. Ook kunnen we luisterboeken en dvd's lenen. Geen speelgoed bij onze bieb, dat niet. Ze zijn trouwens tot aan hun 18e gratis, alleen eenmalig 3 euro voor het pasje. Ik ben zelf wel een lezer, dus ik ben ook lid.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik ga met ze naar de bibliotheek sinds Yara 2 jaar is. Ik heb voor Kian toen ook meteen een pasje aangevraagd, voor kleine kinderen hebben ze ook speciale boekjes met dikke bladzijden of stoffen boekjes.
Voor Yara leende ik in het begin boeken met veel plaatjes en weinig tekst, nu zoeken we meestal boeken uit voor kinderen vanaf 4 jaar met wat meer tekst.
Voor Yara leende ik in het begin boeken met veel plaatjes en weinig tekst, nu zoeken we meestal boeken uit voor kinderen vanaf 4 jaar met wat meer tekst.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Susan- Lady Post-a-lot
Mijn kinderen waren meteen al lid, mijn moeder werkt bij de bieb. Ze hebben hier Boekstart, dan kun je kinderen al vanaf babyleeftijd opgeven en krijg je ook een koffertje met wat boekjes. Ze hebben ook stoffen en kartonnen boekjes in de bieb zelf. Ik maak er tot nu toe weinig gebruik van, maar het ligt wel in de planning.
Gast- Gast
Ik heb een pasje voor mijn zoontje. Voor de vakantie regelmatig boekjes opgehaald, die lazen we dan ook veel omdat ze dan "nieuw" zijn.
Ga volgende week maar weer is denk ik
Ga volgende week maar weer is denk ik
Gast- Gast
Bij de jongste 2 kreeg ik een oproep om een koffertje van Boekstart op te halen, en dan meteen lid te maken van de bibliotheek.
http://www.boekstart.nl/
Voor hen leen ik nog niks, maar voor de oudste 2 wel af en toe, als ik er weer eens kom.
http://www.boekstart.nl/
Voor hen leen ik nog niks, maar voor de oudste 2 wel af en toe, als ik er weer eens kom.
Gast- Gast
Dat hebben ze hier ook, mijn zoon kreeg toen hij lid werd ook zo'n koffertje. Yara vond het boekje met cd die daarin zat erg leuk.lelie schreef:Mijn kinderen waren meteen al lid, mijn moeder werkt bij de bieb. Ze hebben hier Boekstart, dan kun je kinderen al vanaf babyleeftijd opgeven en krijg je ook een koffertje met wat boekjes. Ze hebben ook stoffen en kartonnen boekjes in de bieb zelf. Ik maak er tot nu toe weinig gebruik van, maar het ligt wel in de planning.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij hebben voor onze dochter een biebpas.
Gaan af en toe naar de bibliotheek. We wonen vlakbij de dierentuin dus dierenboekjes zijn wel favoriet.
Ook dvd's van elmo of bumba lenen we wel eens.
Ze is net 1,5 maar vindt het geweldig om in de bibliotheek te spelen. Beetje boekjes zelf pakken en samen boekjes kijken.
Boekstart kennen ze hier ook, erg leuk!
Gaan af en toe naar de bibliotheek. We wonen vlakbij de dierentuin dus dierenboekjes zijn wel favoriet.
Ook dvd's van elmo of bumba lenen we wel eens.
Ze is net 1,5 maar vindt het geweldig om in de bibliotheek te spelen. Beetje boekjes zelf pakken en samen boekjes kijken.
Boekstart kennen ze hier ook, erg leuk!
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
leuk al zoveel reacties, ik ga straks alles lezen, ik hoor dat hij wakker wordt en honger heeft. in elk geval bedankt voor jullie info
Floor- Ratel
Mijn zoontje is al een aantal maanden lid, is gratis. Ze hebben hier van alles,kartonnen boekjes,knisper boekjes,voelboekjes enz enz. Ik heb al een poosje niks meer geleend. Hier is ook 1 keer per maand voorleesuurtje voor kinderen tot 4 jaar.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Boekstart werken ze hier bij de bieb ook mee zie ik. Ik ga maar een keer gewoon langs en hem lid maken, kan ik meteen de bieb van binnen bekijken bedankt!
Floor- Ratel
Hier ook boekstart, kids tot 12 jaar zijn gratis, eerst leenden we die stoffenboekjes, nu al een tijd niks gehaald. Ik heb ook veel boekjes gekregen, afdankertjes van de basisschool waar mijn schoonmoeder werk.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik lees heel veel, en R heeft sinds dat hij 3 mnd oud was ook al een pasje. We komen er zeker 1x per week.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Het lijkt me erg leuk, wil het over een aantal maanden ook gaan aanvragen voor L.! Ik ben zelf ook wel van het voorlezen en haar papa ook .
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Met voorlezen kun je niet vroeg genoeg beginnen, maar ja ik ben dan ook coach in leesbevordering.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ezra en Yrsa hebben alleen zo weinig geduld om voorgelezen te worden, zo jammer. Een boekje bekijken en plaatjes aanwijzen en (laten) benoemen werkt eigenlijk beter, dus dat doe ik veel vaker.
Ik vind ook zelf dat ik niet goed kan voorlezen. Ik probeer wel te luisteren naar stemmen in kinderprogramma's waarvan ik vind dat ze goed voorlezen, maar ik vind het zo moeilijk, ik vind mezelf zo houterig klinken.
Alsof ik het heb geschreven!!
Ik lees tegenwoordig nog maar zelden voor daardoor.
Ik mag ook nooit zingen....
Gast- Gast
L is gek op boekjes. We hebben hier ook echt 2 planken voor kinderboeken. Sinds een maand of 3 is ze ook lid van de bibliotheek. We gaan 1 keer per week en dan echt als uitje. De boeken blijven in de "bibliotheektas" zitten en s avonds vraag ik vaak of ze even met de boeken wil. Ze gaat dan aan tafel zitten en is van nature ook een heel voorzichtig meisje. Ze heeft tot nu toe nog niks gesloopt
Ik vind het erg leuk, zo kan ze elke keer andere boekjes lenen en ze hebben hier ook babyboekjes en puzzels. Ook hebben ze bambino loco bv, erg leuk. En inderdaad, voor kinderen tot 12 gratis!
Ik vind het erg leuk, zo kan ze elke keer andere boekjes lenen en ze hebben hier ook babyboekjes en puzzels. Ook hebben ze bambino loco bv, erg leuk. En inderdaad, voor kinderen tot 12 gratis!
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Susan- Lady Post-a-lot
Wij zijn via boekstart lid geworden van de bieb zijn ze tot hun 17e gratis lid. Ik heb er nog niks van geleend, maar dat komt ook omdat ik opzich genoeg boekjes hier thuis heb...
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
ah mamarosa en susan, jammer dat jullie niet mogen voorlezen en zingen van jullie kinderen. Hier vind hij het nog we best, maar hij zit me vooral uit te lachen! nee hij lacht niet gewoon dan hij lacht me echt uit, ik zal wel heel komisch klinken als ik voorlees of zing (ik hoor slecht en probeer dus op de juiste maat en toonhoogte mee te doen maar volgens mij man klopt er geen bal van )
Floor- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: