Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen met uitzendbureaus?

+4
Lenthe
Marin
TukTuk
Magenta
8 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Magenta zo 12 aug 2012 - 23:51

Ik ben nog steeds op zoek naar een baan, dus ik ga me denk ik maar inschrijven bij een uitzendbureau. Uiteraard heb ik daar totaal geen ervaring mee, dus ik ben heel benieuwd naar die van jullie.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  TukTuk zo 12 aug 2012 - 23:54

Je kan beter actief zelf op de websites van de uitzendbureau's kijken naar vacatures en daar op reageren (dan kan je je gelijk inschrijven), want alleen inschrijven heeft weinig nut. Tegenwoordig is een uitzendbureau meer een vacaturebank, i.p.v. dat zij opzoek gaan naar werk voor je.

Verder is het grootste nadeel van een uitzendbureau dat je ieder moment op straat gezet kan worden door het bedrijf, en dat je bijv voor 3 uurtjes kunnen laten komen en dan naar huis kunnen sturen (bij ons is het tenminste zo dat zodra je ingeklokt bent, ze je 3 uur moeten uitbetalen, dus dan laten ze je 3 uur werken en dan wordt je naar huis gestuurd als het rustig is)


Laatst aangepast door AngelNyn op zo 12 aug 2012 - 23:56; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Marin zo 12 aug 2012 - 23:54

Ik werd bij 8 van de 10 weggestuurd omdat ik te hoog opgeleid was en ze niks voor mij konden betekenen. Geen goede ervaring dus. Uit die twee waar ik me wel kon inschrijven, is ook nooit iets voortgekomen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Lenthe ma 13 aug 2012 - 0:02

Ben het deels met je eens AN, maar soms komen de vacatures niet eens op de website, omdat ze uit het eigen bestand met werkzoekenden al kandidaten hebben gezocht. Ik zou me dus zeker laten inschrijven!
Daarnaast heeft een uitzendbureau tegenwoordig heel veel werkzoekenden in hun systeem, dus inderdaad echt op zoek gaan naar een functie voor een bepaalde kandidaat zit er niet in, maar wanneer je bij een uitzendbureau langs gaat, om te laten zien wie je bent en te onderbouwen wat je kan en wil in een baan, hebben zij al een goed beeld van je. Daarna moet je zelf actief zijn met het werk zoeken en met de bureaus regelmatig benaderen. Als jij denkt dat je met een inschrijving achterover kunt zitten en wachten tot het werk komt, heb je het mis. Je moet regelmatig even bellen of ze al wat hebben en echt laten zien dat je aan het werk wil. Zo onthouden ze je naam.
Bedrijven willen trouwens in deze tijd vaker uitzendkrachten, omdat ze daar zelf geen contract mee af hoeven te sluiten en ze dus nergens aan vast zitten. Maar wanneer iemand goed bevalt, willen ze diegene soms wel zelf aannemen. Dan is het bureau alleen maar een tijdelijke tussenstap.

Ik adviseer je dus echt in te laten schrijven en zelf actief te zijn in het contact onderhouden met de bureaus!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Lenthe ma 13 aug 2012 - 0:03

Marin schreef:Ik werd bij 8 van de 10 weggestuurd omdat ik te hoog opgeleid was en ze niks voor mij konden betekenen. Geen goede ervaring dus. Uit die twee waar ik me wel kon inschrijven, is ook nooit iets voortgekomen.
Dat is echt heel vervelend! Dan zou je inderdaad vooral op zoek moeten gaan naar een bureau voor hoger opgeleiden.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Marin ma 13 aug 2012 - 0:05

Lenthe schreef:
Marin schreef:Ik werd bij 8 van de 10 weggestuurd omdat ik te hoog opgeleid was en ze niks voor mij konden betekenen. Geen goede ervaring dus. Uit die twee waar ik me wel kon inschrijven, is ook nooit iets voortgekomen.
Dat is echt heel vervelend! Dan zou je inderdaad vooral op zoek moeten gaan naar een bureau voor hoger opgeleiden.

Heb jij daar namen van? Ik heb daar nooit iets van gevonden. Ik vond met name vacatures via websites zoals volkskrant.nl, maar werd vaak afgewezen op basis van te weinig werkervaring.

Het is voor mij nu niet meer nodig gelukkig, maar wie weet heeft een ander daar wat aan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Blond ma 13 aug 2012 - 0:06

Ik heb via R.andstad gewerkt.

Het was fijn dat ik een baan had, maar wel veel nadelen. O.a. wachtdagen als je ziek bent (de eerste 2 dagen krijg je niet betaald), van de ene op de andere dag op straat gezet kunnen worden, laag uurloon.

Ik zou me trouwens wel gewoon bij een uitzendbureau gaan inschrijven. Op de website komen lang niet alle vacatures te staan. De banen die ik heb gehad via RS daarvoor werd ik ook door hen gebeld dat ze een voor mij passende vacature hadden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Lenthe ma 13 aug 2012 - 0:10

Marin schreef:
Lenthe schreef:
Marin schreef:Ik werd bij 8 van de 10 weggestuurd omdat ik te hoog opgeleid was en ze niks voor mij konden betekenen. Geen goede ervaring dus. Uit die twee waar ik me wel kon inschrijven, is ook nooit iets voortgekomen.
Dat is echt heel vervelend! Dan zou je inderdaad vooral op zoek moeten gaan naar een bureau voor hoger opgeleiden.

Heb jij daar namen van? Ik heb daar nooit iets van gevonden. Ik vond met name vacatures via websites zoals volkskrant.nl, maar werd vaak afgewezen op basis van te weinig werkervaring.

Het is voor mij nu niet meer nodig gelukkig, maar wie weet heeft een ander daar wat aan.
Nee, ik weet helaas ook zo niet echt namen. Ik weet wel dat er een aantal bureaus voor technisch hoger opgeleiden zijn, maar dat is totaal niet jouw branche.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Magenta ma 13 aug 2012 - 0:30

Toch maar wel inschrijven dus?

Ik ben echt gemotiveerd om werk te zoeken, ik moet gewoon een baan hebben, anders wordt mijn spaarrekening erg verdrietig.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  nijntje4 ma 13 aug 2012 - 0:33

Hier ook weinig positiefs. Als je persoonlijk contact wilt en dus gewoon even binnenloopt kunnen ze nooit iets voor je doen, inschrijven kan soms wel maar dat kun je zelf doen online. Maar je kan ook reageren op vacatures zonder ingeschreven te staan dus ik zie er het nut niet zo van in.

Laatst kreeg ik een reactie op een sollicitatie die ik zelf al opgegeven had. Het was namelijk meer dan een maand later. De mededeling was: ja de vacature is al ingevuld.
Ja hehe, als je nou eens wat eerder reageert dacht ik toen...

Hier geen fan dus. Ik kijk nog wel omdat ik geen keus heb maar er komt nooit wat uit, je moet er denk ik echt elke dag achteraan zitten. Soms is de vacature vanuit een ander vestiging dan je eigen woonplaats en dan kun je soms nog een eind reizen voor niks.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Magenta ma 13 aug 2012 - 2:50

Ik heb me net maar online ingeschreven bij twee uitzendbureaus in de buurt. Gelijk even mijn C.V. geupdate.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Krullebol ma 13 aug 2012 - 9:58

In welke sector zoek je een baan? Zelf werk ik via Tempo Team en dit bevalt mij goed. Ik was naar een bureau gegaan in mijn eigen stad maar die verwezen mij door naar mijn huidige omdat deze werkt in de gezondheidssector. Ik kan veel werken via TT en wordt echt prima geholpen!
Ondertussen druk bezig met vaste baan vinden, jammer genoeg kan ik niet solliciteren bij de organisaties waar ik nu heb gewerkt.
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Magenta ma 13 aug 2012 - 22:02

Iets administratiefs of commerciëels.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Mermaid di 14 aug 2012 - 8:55

Ik heb er ook wel goede ervaringen mee. Maar je moet inderdaad zelf ook wel actief contact houden met ze. sta zelf ingeschreven voor zorg (randstad) en daar was steeds heel weinig, dus ik heb ze vaak gemaild/gebeld of er al iets was. Uiteindelijk hebben ze mijn naam aan een andere afdeling doorgegeven, heb daar nu wel vrij regelmatig werk door.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Magenta di 14 aug 2012 - 23:36

Vanochtend intakegesprek gehad. Nou ja, gesprek. Ik moest een formuliertje invullen en dat was het. Het kwam niet echt heel professioneel over.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Marin di 14 aug 2012 - 23:40

Hmm balen Magenta! Heb je wel duidelijk aangegeven waar je naar op zoek bent? Zorg ook dat je nu niet gaat wachten tot zij bellen, maar ga ook actief op zoek naar vacatures op hun website en neem contact op met hen als jij iets vindt. Of over een tijdje even bellen of zij al iets hebben gevonden. Anders kom je gewoon onderop de stapel denk ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 1:48

Marin schreef:Hmm balen Magenta! Heb je wel duidelijk aangegeven waar je naar op zoek bent? Zorg ook dat je nu niet gaat wachten tot zij bellen, maar ga ook actief op zoek naar vacatures op hun website en neem contact op met hen als jij iets vindt. Of over een tijdje even bellen of zij al iets hebben gevonden. Anders kom je gewoon onderop de stapel denk ik.

Volgens mij zoekt een uitzendbureau tegenwoordig sowieso bijna niet voor je.. Je moet echt gewoon iedere dag op hun website kijken voor vacatures en die inschrijving is vaak alleen maar zodat je kan reageren op een vacature en ze gelijk je CV hebben etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Magenta wo 15 aug 2012 - 2:24

AngelNyn schreef:
Marin schreef:Hmm balen Magenta! Heb je wel duidelijk aangegeven waar je naar op zoek bent? Zorg ook dat je nu niet gaat wachten tot zij bellen, maar ga ook actief op zoek naar vacatures op hun website en neem contact op met hen als jij iets vindt. Of over een tijdje even bellen of zij al iets hebben gevonden. Anders kom je gewoon onderop de stapel denk ik.

Volgens mij zoekt een uitzendbureau tegenwoordig sowieso bijna niet voor je.. Je moet echt gewoon iedere dag op hun website kijken voor vacatures en die inschrijving is vaak alleen maar zodat je kan reageren op een vacature en ze gelijk je CV hebben etc.

@Marin, ja, ze vroeg er wel specifiek naar. Ook waarom ik moest stoppen met mijn vorige werk. Ze doen bijna alleen maar MBO zei ze, en daar baal ik ook wel een beetje van, want dat staat nergens vermeld. Ze dacht ook dat het met HBO moeilijk was om ergens tussen te komenErvaringen met uitzendbureaus? 878948377

@Angelnyn, dat idee krijg ik dus ook nu ja.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met uitzendbureaus? Empty Re: Ervaringen met uitzendbureaus?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum